Olen tulossa Italiasta käymään Suomeen, mitä tuliaisia?
Tulen siis tapaamaan tuttavia ensi kertaa yli kymmeneen vuoteen. Mitä kannattaisi tuliaisia kannattaisi tuoda? Kahdeksalle tyypille/perheelle jotakin. Suomihan on niin vauras ja ihmisillä paljon tavaraa, niin mitä sitä oikein keksisi? Mutta toisaalta eikösiellä ole kauhean kallista, kun kaikki on niin rikkaita? Pitäisi myös mahtua yhteen matkalaukkuun, mulla on kolme laukkua menossa ruumaan, yhden voin varata tuliaisille, kun yhdessä on vaatteet ja kolmannessa kengät?
Kommentit (79)
Niitä oregano mausteita ja parmesan juustoa sekä oliiviöljyä TIETYSTI ! Oliiveja purkki ja pippuria. Pesto kastiketta.
Tryffeliä torilta ja irtojuustoa. Basilikaa.
Ää vaivaa ostamaan ainakaan ruokaa. Täällä on kaikkea ja liikaakin. Tuo vaikka kauniit huivit naisille ja miehille myös, kaulaliinat.
Vierailija kirjoitti:
Tuo muutama konea mies 🥰
*komea
Vierailija kirjoitti:
Tryffeliä torilta ja irtojuustoa. Basilikaa.
Tryffeli on älyttömän kallista. Noin 9.000,-- e kilo.
Eipä tulisi mieleen pakata matkalukkuun viini- ja oliivipulloja monelle ihmiselle vietäväksi. Asun myös Italiassa enkä kyllä tuollaisia vie kenellekään. Ostakoot netistä tai tulkoot itse autoilla ostelemaan. Suomesta saa kaikkea muutenkin. Hinnan vuoksi olen veljeni perheelle joskus vienyt isomman köntin parmesaani juustoa koska se on Suomessa huomattavasti tyyrimpää.
Viini on halpa ja helppo. Tulin itsekin juuri Italiasta ja toin parmesaania, stregaa, nocinoa, kirsikkalikööriä, ciobar kaakaota, amaretti- keksejä ja paljon oliiviöljyä. Jos olisi ollut enemmän tilaa laukussa olisin tuonut myös amaroa ja hyvälaatuisia keittiövälineitä.
Minä ilahtuisin Limoncellosta, laventelisaippuasta ja kalenterista
Muranon lasia. Kalleinta mitä löytyy. Suoraan Venetsian pajalta.
Riittää, kun tuot sen perhepizzan kokoisen vi##usi. Siitä riittää kerralla koko korttelille.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tulisi mieleen pakata matkalukkuun viini- ja oliivipulloja monelle ihmiselle vietäväksi. Asun myös Italiassa enkä kyllä tuollaisia vie kenellekään. Ostakoot netistä tai tulkoot itse autoilla ostelemaan. Suomesta saa kaikkea muutenkin. Hinnan vuoksi olen veljeni perheelle joskus vienyt isomman köntin parmesaani juustoa koska se on Suomessa huomattavasti tyyrimpää.
Paljonko siellä nykyään?
Laadukas oliiviöljy, parmankinkkua tai jotain italialaisia makeita keksejä. Myös jokin italialainen kosmetiikkatuote ilahduttaisi, esim. vartalovoide, saippua tai shampoo&hoitoaine.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin Suomi ei ole vauras maa. Sitten tukiaisiin: italialaista viiniä, hyvälaatuista pastaa muutama pussi, juustoja (jotka säilyy), oliiveja, oliiviöljyä, muita italialaisia herkkuja.
Ei öljyä matkalaukkuun.
Strozzapreti-pastaa. Ei saa Suomesta mistään.
Totta kai saa kuuluhan Italia euroalueeseen. Ja kuivattu liha on aivan eri kuin sellainen raaka, paksu läskinen lötyskä. Sitten voisit tuoda matkalaukussa muutaman pussin marihuanaa ja ektaasipillereitä ja jonnun verran peukkua. Kyllä me olisimme iloisia noista tuliaisista.