Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tulossa Italiasta käymään Suomeen, mitä tuliaisia?

Vierailija
26.09.2023 |

Tulen siis tapaamaan tuttavia ensi kertaa yli kymmeneen vuoteen. Mitä kannattaisi tuliaisia kannattaisi tuoda? Kahdeksalle tyypille/perheelle jotakin. Suomihan on niin vauras ja ihmisillä paljon tavaraa, niin mitä sitä oikein keksisi? Mutta toisaalta eikösiellä ole kauhean kallista, kun kaikki on niin rikkaita? Pitäisi myös mahtua yhteen matkalaukkuun, mulla on kolme laukkua menossa ruumaan, yhden voin varata tuliaisille, kun yhdessä on vaatteet ja kolmannessa kengät?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmakuivattua kinkkua, koppuraista iänvanhaa haisevaa juustoa ja anisviinaa kolmas laukku täyteen.

Saako tota kinkkua tuoda kun eikös siellä oo sikaruttoa?

Totta kai saa kuuluhan Italia euroalueeseen. Ja kuivattu liha on aivan eri kuin sellainen raaka,  paksu läskinen lötyskä. Sitten voisit tuoda matkalaukussa muutaman pussin marihuanaa ja ektaasipillereitä ja jonnun verran  peukkua. Kyllä me olisimme iloisia noista tuliaisista.

Vierailija
62/79 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä oregano mausteita ja parmesan juustoa sekä oliiviöljyä TIETYSTI !    Oliiveja purkki ja pippuria. Pesto kastiketta.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryffeliä torilta ja irtojuustoa. Basilikaa. 

64/79 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ää vaivaa ostamaan ainakaan ruokaa. Täällä on kaikkea ja liikaakin. Tuo vaikka kauniit huivit naisille ja miehille myös, kaulaliinat.

Vierailija
65/79 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo muutama konea mies 🥰

Vierailija
66/79 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo muutama konea mies 🥰

*komea

Vierailija
67/79 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigolo?

Vierailija
68/79 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle Ferrari!

Vierailija
69/79 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tryffeliä torilta ja irtojuustoa. Basilikaa. 

Tryffeli on älyttömän kallista. Noin 9.000,-- e kilo.

Vierailija
70/79 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tulisi mieleen pakata matkalukkuun viini- ja oliivipulloja monelle ihmiselle vietäväksi. Asun myös Italiassa enkä kyllä tuollaisia vie kenellekään. Ostakoot netistä tai tulkoot itse autoilla ostelemaan. Suomesta saa kaikkea muutenkin. Hinnan vuoksi olen veljeni perheelle joskus vienyt isomman köntin parmesaani juustoa koska se on Suomessa huomattavasti tyyrimpää. 

Vierailija
71/79 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini on halpa ja helppo. Tulin itsekin juuri Italiasta ja toin parmesaania, stregaa, nocinoa, kirsikkalikööriä, ciobar kaakaota, amaretti- keksejä ja paljon oliiviöljyä. Jos olisi ollut enemmän tilaa laukussa olisin tuonut myös amaroa ja hyvälaatuisia keittiövälineitä. 

Vierailija
72/79 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilahtuisin Limoncellosta, laventelisaippuasta ja kalenterista

Vierailija
73/79 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muranon lasia. Kalleinta mitä löytyy. Suoraan Venetsian pajalta.

Vierailija
74/79 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, kun tuot sen perhepizzan kokoisen vi##usi. Siitä riittää kerralla koko korttelille.

Vierailija
75/79 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tulisi mieleen pakata matkalukkuun viini- ja oliivipulloja monelle ihmiselle vietäväksi. Asun myös Italiassa enkä kyllä tuollaisia vie kenellekään. Ostakoot netistä tai tulkoot itse autoilla ostelemaan. Suomesta saa kaikkea muutenkin. Hinnan vuoksi olen veljeni perheelle joskus vienyt isomman köntin parmesaani juustoa koska se on Suomessa huomattavasti tyyrimpää. 

Paljonko siellä nykyään? 

76/79 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas oliiviöljy, parmankinkkua tai jotain italialaisia makeita keksejä. Myös jokin italialainen kosmetiikkatuote ilahduttaisi, esim. vartalovoide, saippua tai shampoo&hoitoaine.

Vierailija
77/79 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin Suomi ei ole vauras maa. Sitten tukiaisiin: italialaista viiniä, hyvälaatuista pastaa muutama pussi, juustoja (jotka säilyy), oliiveja, oliiviöljyä, muita italialaisia herkkuja.

Ei öljyä matkalaukkuun.

Vierailija
78/79 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa!

Vierailija
79/79 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strozzapreti-pastaa. Ei saa Suomesta mistään.