Veikkaan että kaupan alalta poistuu su-lisät
Aina itketään että kun maksaa niin paljon.
Yrittäjä voi olla itse töissä sunnuntaisin.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Saa kaupppias tehdä itse työnsä sunnuntaina, tuskin saa edes harjoittelijoita tuohon.
Juu, vartija itsepalvelukassoille kaveriksi pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan tekisi yhtään viikonloppua tai muuta pyhäpäivää ilman kunnon lisiä. Monet joulut ja pääsiäiset sun muut, tullut kassalla istuttua, kun perhe ja ystävät ovat kotona. Asia ei mua enää koske, koska vaihdoin alaa, mutta se on varmaa, että henkilökuntaa on lisien leikkauksen jälkeen vaikea saada pyhiin. Siitä olen samaa mieltä, että kaupat voisivat olla silloin kiinni. Kenenkään ei ole pakko päästä kauppaan viikon jokaisena päivänä.
Jos sulla on työvuoro merkitty etkä mene niin , näkemiin. Kyllä tilallesi joku saadaan.
Mutta entä esim. huoltoasemat, kirkon työntekijät, huoltopäivystäjät jne.?
Vierailija kirjoitti:
Ei tämän hallituskauden aikana tule tapahtumaan mutta luulen että tulevaisuudessa tämä on vältämätöntä. Itse olen kaupan alalla eikä tämä olisi minulle ongelma jos sitä laskettaisiin vähän. Minun maailmassani Sunnuntai on päivä siinä missä muutkin yleensä semmoinen hukka päivä..
Sulle ei ole ongelma että palkka laskee? Lienet ainut.
No, pääseepähän kauppiaat, persut ja kokoomusloiset töihin ilman asiallisia korvauksia. Kai joku kokoomusloisopiskelija lähtee innolla töihin sunnuntaina. Kukaan normaali ihminen ei lähde. Katsotaan sitten uudestaan, kun koulut ja virastot ja koko yhteiskunta pyörii 24/7/7. Kouluihin voidaan ottaa vuoroluku, niin lapset eivät totu viikonloppuvapaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan tekisi yhtään viikonloppua tai muuta pyhäpäivää ilman kunnon lisiä. Monet joulut ja pääsiäiset sun muut, tullut kassalla istuttua, kun perhe ja ystävät ovat kotona. Asia ei mua enää koske, koska vaihdoin alaa, mutta se on varmaa, että henkilökuntaa on lisien leikkauksen jälkeen vaikea saada pyhiin. Siitä olen samaa mieltä, että kaupat voisivat olla silloin kiinni. Kenenkään ei ole pakko päästä kauppaan viikon jokaisena päivänä.
Jos sulla on työvuoro merkitty etkä mene niin , näkemiin. Kyllä tilallesi joku saadaan.
Kaikki on nykyään nollasopparilla, joten ihan hyvin voi näyttää pyllyä paskalle työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämän hallituskauden aikana tule tapahtumaan mutta luulen että tulevaisuudessa tämä on vältämätöntä. Itse olen kaupan alalla eikä tämä olisi minulle ongelma jos sitä laskettaisiin vähän. Minun maailmassani Sunnuntai on päivä siinä missä muutkin yleensä semmoinen hukka päivä..
Sulle ei ole ongelma että palkka laskee? Lienet ainut.
Aina löytyy noita pomon perseen nuolijoita ja muita kynnysmattoja. Toiset ovat niin korvaamattomia, ettei heitä haittaa, vaikka pomo jaksaisi maksaa vain puolet palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Sais kaupat olla su kiinni, niin ei tartteis itkeä menetettyjen lisien perään.
Viinakaupat sais olla auki 24/7
Jos sunnuntailisä poistuu tai edes pienenee niin tämä kaupantäti ei ainakaan ole menossa töihin sunnuntaisin. Sama jos lauantailisä poistetaan niin en kyllä ole töissä enää yhden jälkeen lauantaina. Mies on aina vkl vapaalla ja itse sen kerran kuussa jos silloinkaan. Mitä sitä paskalla palkalla lähtemään kun ei kerran virastotkaan ole auki.
Että katotaan sitten niitä lisien poistoja kun kaikki muutkin tekee ma-su töitä. Nythän lisät haluaa poistaa ne virastoaikaa tekevät jotka ei varmasti itse suostuisi menemään töihin normipalkalla sunnuntaina.
Sitten kaupat ovat jatkossa kiinni sunnuntaisin. Pärjätään sitä ilmankin.
Kaupoilta loppuu työntekijät ja aukioloaikoja supistetaan. Sama hoitoalalla ja missä tahansa sunnuntaityössä eli työntekijät ei tule töihin ja toimintoja supistetaan.
Moni saa vain 30 työtuntia viikossa ja palkka nyt 1300 netto eli tuosta lisät pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
amalia armas kirjoitti:
kyllä se yrittäjä tekee paljon enemmän tunteja kuin se työtekijä
eikä ole kai tarkoitus poistaa sunnuntailisää vaan muuttaa sen määrää tuplasta
Itselleenhän se sitä työtä tekee ja itse tekemästään työstä hyödyn saa, joten ei ole mikään peruste työntekijöiden riistämiseen. Jokainen voi toki yrittäjäksi ryhtyä, mutta ei se ihmistä sellaiseen erityisasemaan nosta, että voi käyttää hyväkseen muita.
Mitä hyväksikäyttöä on siinä että maksaa toiselle ihmiselle palkkaa, jotta hän voi maksaa sillä oman elantonsa?
Jos se yrittäjä itse tienaa enemmän tekemällä vain saman kuin työntekijä, niin silloin hän riistää. Totta kai sen yrittäjän kuuluu tehdä enemmän! Ei kai kukaan yrittäjä niin laiska ole ettei tee yli tunteja?
Yhdessä asiaa käsittelevässä ketjussa joku ehditti kaupanalan ihmiselle keikkailua. Voi sitten itse valita vuorot mitkä ottaa.
Toimiihan se jo hoitajilla kun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hän saa tilalle toisen työn. Ei ne hommat ole katoamassa minnekään.
Ei kauppoja olisi mikään pakko pitää sunnuntaisin auki. Suurin osa kaupoista taitaa olla lähes tyhjiä varmaan 66 % aukioloajasta.
Vierailija kirjoitti:
Yksin esim. valtavassa hypermarketissa?
Ei kai kukaan työntekijä sunnuntaina tule töihin, jos siitä ei makseta enemmän. Joku kielitaidoton ehkä suostuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kauppoja olisi mikään pakko pitää sunnuntaisin auki. Suurin osa kaupoista taitaa olla lähes tyhjiä varmaan 66 % aukioloajasta.
Eikä ravintoloita (en tarkoita juottoloita vaan ruokapaikkoja). Ravintoloidenkin kohdalla valitetaan aina, että ei voi pitää auki sunnuntaisin kun työntekijät maksavat niin paljon. Sitten kun katsoo niitä sunnuntaisin auki olevia, niin niissä istuu aina pari hassua henkilöä. Suomessa vaan ei ole kovin yleisenä tapana mennä sunnuntaisin ulos syömään.
No sitten kauppa on kiinni pyhänä eli myös sunnuntaina.
Case closed..
Kaupat, kahvilat ja baarit voivat olla aivan hyvin sunnuntait kiinni, jos ei kerran pyhälisillä kannata. Kukaan ei häviä yhtään mitään.