Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veikkaan että kaupan alalta poistuu su-lisät

Vierailija
26.09.2023 |

Aina itketään että kun maksaa niin paljon.

Yrittäjä voi olla itse töissä sunnuntaisin.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti on oikeassa siinä, että ensin tuo viedään pois myyjiltä ja siivoojilta. Sen jälkeen tuota on helpompi laajentaa muihin ammattiryhmiin.

Vierailija
22/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

amalia armas kirjoitti:

kyllä se yrittäjä tekee paljon enemmän tunteja kuin se työtekijä

eikä ole kai tarkoitus poistaa sunnuntailisää vaan muuttaa sen määrää tuplasta

Itselleenhän se sitä työtä tekee ja itse tekemästään työstä hyödyn saa, joten ei ole mikään peruste työntekijöiden riistämiseen. Jokainen voi toki yrittäjäksi ryhtyä, mutta ei se ihmistä sellaiseen erityisasemaan nosta, että voi käyttää hyväkseen muita.

Mitä hyväksikäyttöä on siinä että maksaa toiselle ihmiselle palkkaa, jotta hän voi maksaa sillä oman elantonsa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sais kaupat olla su kiinni, niin ei tartteis itkeä menetettyjen lisien perään.

Sais olla sitten sairaalatkin su kiinni. Ja yöt.

Ei sairaala ole sama ku kaupan ala.

Vierailija
24/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, että Saksassa kaupat ovat sunnuntaisin kiinni (poikkeuksena turistikohteet). Säästyy reilusti sekä energiaa että sunnuntailisät.

Siellä myös kotiäitiys on paljon yleisempää, joten kodin ostoksia moni pystyy tekemään helpommin viikolla.

Vierailija
25/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämän hallituskauden aikana tule tapahtumaan mutta luulen että tulevaisuudessa tämä on vältämätöntä. Itse olen kaupan alalla eikä tämä olisi minulle ongelma jos sitä laskettaisiin vähän. Minun maailmassani Sunnuntai on päivä siinä missä muutkin yleensä semmoinen hukka päivä..

Vierailija
26/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä yksin pitämään yhtä kassaa että saa tarvittaessa ostettua alkoholit ja tupakat, muuten pärjää itsepalvelukassalla.

Vierailija
27/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, että Saksassa kaupat ovat sunnuntaisin kiinni (poikkeuksena turistikohteet). Säästyy reilusti sekä energiaa että sunnuntailisät.

Siellä myös kotiäitiys on paljon yleisempää, joten kodin ostoksia moni pystyy tekemään helpommin viikolla.

Taitaa olla ajanhallintaongelmia, jos ei työssäkäyvä ehdi käydä Suomessa kaupassa.

Vierailija
28/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat tekee jättitulosta voittoja, joten ahneet riistäjä-kauppiaat sekä S-mafia ei saa alkaa kyykyttää työntekijöitä. Omatunto ei soimaa noita pirulaisia ollenkaan, jos pyhälisät poistuu.

Vierailija
29/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

amalia armas kirjoitti:

Itselleenhän se sitä työtä tekee ja itse tekemästään työstä hyödyn saa, joten ei ole mikään peruste työntekijöiden riistämiseen. Jokainen voi toki yrittäjäksi ryhtyä, mutta ei se ihmistä sellaiseen erityisasemaan nosta, että voi käyttää hyväkseen muita.

Ahneus on perisynti.

Vierailija
30/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti on oikeassa siinä, että ensin tuo viedään pois myyjiltä ja siivoojilta. Sen jälkeen tuota on helpompi laajentaa muihin ammattiryhmiin.

Sieltähä se lähtisi varmaan heti pois jos lakia sörkittäisiin.. Kaupan TESsissä taitaa olla La-lisä, muttei Su-lisää kun se on ollut lain puolelta... Tulisi aika outo tilanne kun lauantaina tienaisi paremmin kuin sunnuntaina.

Vierailija
31/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla ajanhallintaongelmia, jos ei työssäkäyvä ehdi käydä Suomessa kaupassa.

Ai jos ne on auki esim. vain arkisin klo 9-17?

Vierailija
32/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

amalia armas kirjoitti:

Mitä hyväksikäyttöä on siinä että maksaa toiselle ihmiselle palkkaa, jotta hän voi maksaa sillä oman elantonsa?

Eikös nyt ole kyse siitä, että työntekijöiden oloja halutaan huonontaa? Siitähän yrittäjät nyt kitisevät, kun joutuvat maksamaan asiallisen korvauksen sunnuntaityöstä. Ei niillä kaupan alan osa-aikatöillä monikaan elantoansa hanki, vaan pitää tehdä useampaa työtä. En ole alalla, mutta vihaksi pistää, että otetaan niiltä, joilla ei alun perinkään suuria tuloja ole.

Vierailija
33/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan tekisi yhtään viikonloppua tai muuta pyhäpäivää ilman kunnon lisiä. Monet joulut ja pääsiäiset sun muut, tullut kassalla istuttua, kun perhe ja ystävät ovat kotona. Asia ei mua enää koske, koska vaihdoin alaa, mutta se on varmaa, että henkilökuntaa on lisien leikkauksen jälkeen vaikea saada pyhiin. Siitä olen samaa mieltä, että kaupat voisivat olla silloin kiinni. Kenenkään ei ole pakko päästä kauppaan viikon jokaisena päivänä.

Vierailija
34/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti, mutta millä aikataululla? En usko että ihan lähiaikoina kuitenkaan.

Vierailija
35/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan tekisi yhtään viikonloppua tai muuta pyhäpäivää ilman kunnon lisiä. Monet joulut ja pääsiäiset sun muut, tullut kassalla istuttua, kun perhe ja ystävät ovat kotona. Asia ei mua enää koske, koska vaihdoin alaa, mutta se on varmaa, että henkilökuntaa on lisien leikkauksen jälkeen vaikea saada pyhiin. Siitä olen samaa mieltä, että kaupat voisivat olla silloin kiinni. Kenenkään ei ole pakko päästä kauppaan viikon jokaisena päivänä.

Eiväthän yrittäjät siihen suostu. Rahaa on saatava tehdä oli arki tai pyhä, mutta voitot kerätään omaan taskuun.

Vierailija
36/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sunnuntai ja ylityö korvaukset ole minnekkään poistumassa tuo on vain yrittäjien märkää onanointia asialla.

Vierailija
37/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valitusvirsi työnantajilla tässä - jättiketjut (K-, S-, Lidl jne) menestyvät ihan mainiosti ja tunkevat kiilleitään kaikkiin kauppakeskuksiin ja peltojen laitaan. Pienet liikkeet on muutenkin kiinni sunnuntaisin. Nyt vaan nähtävästi ajatellaan, että on hetki vaatia vaikka mitä. 

Vierailija
38/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme valitusvirsi työnantajilla tässä - jättiketjut (K-, S-, Lidl jne) menestyvät ihan mainiosti ja tunkevat kiilleitään kaikkiin kauppakeskuksiin ja peltojen laitaan. Pienet liikkeet on muutenkin kiinni sunnuntaisin. Nyt vaan nähtävästi ajatellaan, että on hetki vaatia vaikka mitä. 

liikkeitään

Vierailija
39/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon voisi muuttaa viikonloppulisäksi niin, että sunnuntailta ja lauantailta saisi samansuuruisen lisän. Lisä voisi olla vaikka jotain tuplapalkan ja la-lisän väliltä. Kenelle oikeasti sunnuntai on epämukavampi tai epäkäytännöllisempi työpäivä kuin la?

Olen ollut aina samaa mieltä, vaikka se tietysti on epäsuosittu mielipide kun pienentää tuplapalkkaa. Mutta käytännössä nykymaailmassa ei ole kestävä perustelu, että kun juuri sunnuntaina työskentely estää menemästä jumalanpalvelukseen ja sitä paitsi se jumala käski pyhittää lepopäivän. Viikonlopputyöskentelyn "haittalisä" voisi olla yhtäläinen.

Vierailija
40/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat voisivat olla sunnuntai kiinni.