Paras ja tehokkain silmätippa erittäin kuiville silmille?
Silmät on kuin hiekkaa ja monia tippoja jo kokeiltu. Mikä tippa tai voide on ollut mielestäsi tehokas superkuiville silmille?
Kommentit (55)
Onko kenelläkään kokemusta sekä Bevita Eye että Bevita Eye Pro -silmätipoista. Itsellän on vaikea-asteisesti kuivat silmät. Bevita Eye on sopivampi kuin Oftagel, mutta ehkä hippusen kirvelee. Mietin, olisiko tuo Pro parempi. Onko kokemuksia molemmista, kirvelevätkö molemmat? Pro sisältää myös mannitolia. Eikö se ole makeutusaine?
Bevita Eye: Natriumhyaluronaatti 0,4 %, dinatriumvetyfosfaatti, natriumkloridi, injektionesteisiin käytettävä vesi.
Bevita Eye Pro: Hyaluronihappo 0,4 %, TS-polysakkaridi 0,2 %, mannitoli, natriumsitraatti, sitruunahappomonohydraatti, injektionesteisiin käytettävä vesi.
Natriumhyaluronaatin ja Hyaluronihapon erot:
https://www.runxinbiotech.com/fi/Is-sodium-hyaluronate-the-same-thing-a…
"Vaikka natriumhyaluronaatti ja hyaluronihappo ovat peräisin samasta molekyylistä, niiden erot molekyylin koosta, stabiilisuudesta ja imeytymisessä tekevät niistä sopivia erilaisiin käyttötarkoituksiin. Natriumhyaluronaatti on monipuolisempi ja on usein edullinen valinta syvemmälle, pitkäikäisemmälle nesteytykselle ja lääketieteellisille hoidoille. Hyaluronihappo on suuressa muodossaan tehokkaampi pintatason hydraatioon ja sitä esiintyy tyypillisesti ihonhoitotuotteissa, kuten seerumeissa ja voiteissa."
Oli ennen bevita eye, mutta se kallistui jo aiemmasta ja oli otettava sitä edullisempi silmägeeli. Ei ole varaa kalliiseen. Ihan toimii tuo halvempi.
Ilmeisesti ainesosat välillä muuttuvat, sillä toisen apteekin infossa myös tuo laimeampi Bevita Eye sisältäisi sitruunahappomonohydraattia.
"Hyaluronihappo 0,4 %, natriumsitraatti, sitruunahappomonohydraatti, natriumkloridi, injektionesteisiin käytettävä vesi."
Minä kysyin samaa talvella tai syksyllä ja vinkkien perusteella otin kokeiluun oftagelin. Toimi hyvin
Mä joudun käyttämään tippoja useita kertoja päivässä ja silmälääkärin reseptillä Arteloc ja Oftagel. Artelocin kirjotti viimeksi ja sanoi plussapuoleksi, että siinä ei ole säilytysaineita. Oftagel illalla, kun se on sen verran paksua että yöksi sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Mä joudun käyttämään tippoja useita kertoja päivässä ja silmälääkärin reseptillä Arteloc ja Oftagel. Artelocin kirjotti viimeksi ja sanoi plussapuoleksi, että siinä ei ole säilytysaineita. Oftagel illalla, kun se on sen verran paksua että yöksi sopiva.
...vai onko se oikea sana säilöntäaine...
Mä käytän Viscotears geeliä. Olen ollut tyytyväinen nyt viidettä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Sain Oftageelistä reseptin 120 x yksittäispakattu silmägeeli. Se ei riitä yöksi. Tiedätkö, saako Viscotears geeliin myös reseptin ja saako siitä Kela-korvauksen?
Oletko kokeillut koskaan Oftageeliä?
VISCOTEARS silmägeeli, kerta-annospakkaus 2 mg/g 120 x 0,6 ml
Viscotears silmägeeli korvaa kyynelnesteen kuivissa silmissä. Viscotears on geelimäinen silmätippa, jonka etuna on pitkä vaikutusaika ja jota näin ollen voidaan tiputtaa silmään harvemmin.
Monessa paikassa luki, etteivät esim. Oftagel tai Viscotears ole Kela-korvattavia, mutta tuon linkin mukaan jotkut niistä ovat eli riippuu pakkauskoosta.
https://laakehakupalvelu.apteekkariliitto.fi/LaakkeenTiedot.aspx?DVnr=5…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain Oftageelistä reseptin 120 x yksittäispakattu silmägeeli. Se ei riitä yöksi. Tiedätkö, saako Viscotears geeliin myös reseptin ja saako siitä Kela-korvauksen?
Mulla on reseptin, ostan kolmen kuukauden satsin kerralla. Mulla ei ole kelakorvattavuutta, en ole edes hakenut. Kolmen kuun satsi maksaa noin kympin riippuen apteekista.
Mä käytän Viscotearsia noin kolmen tunnin välein heräillä ollessa ja se putkilo kestää noin kuukauden. En ole kokeillut muuta, kun Viscotearsia. Lääkäri silloin silmäpolilla suositteli ja kirjoitti sen reseptin. Uskoin kiltisti.
Mulla on todella kuivat silmät ja sarveiskalvonrappeuma.
Minusta Oculac ja Artelac silmätipat ovat olleet sopivan tehokkaita, en ole käyttänut mitään geelejä. Ne auttavat etenkin jos silmät tuntuvat väsyneiltä ja tullut valvottua.
Viscotears-silmägeeliin olen ollut tyytyväinen, sitä myös silmälääkärini suositteli. Se on hieman paksumpaa kuin silmätipat ja sopii hyvin kuiville silmilleni. Yöksi laitan Bevita Eye voitelevaa silmävoidetta, joka myös sopii minulle hyvin.
Eniten tykkään käyttää Bepanthen Eye suljettavia pipettejä. On säilöntäaineeton. Pipetti on hygieeninen ja helppo pitää mukana, eikä tule hävikkiä.
Pulloissa tuppaa aina jäämään 30 päivän jälkeen kolmasosa käyttämättä, Usein myös tuntuu, että käyttöajan loppua kohti se neste tai geeli on kuitenkin vähän erilaista, silmiä ärsyttävämpää, kuin vasta avatussa pullossa, joten kyllä siellä mikrobit tekevät työtään kuukauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Päivällä tippa tai geeli, yöksi Bevita Eye voide silmään.
On myös silmäsuihkeita, jota dpreijataan luomen päälle, suljettuun silmään. En ole vakuuttunut tämän tehosta, vaikka kuulemma on tutkittu, että muodostaa suojaavan kalvon, mikä estää silmää kuivumasta.
On kokemusta, sain spray-muotoisen kostutussuihkepullon kun kävin viime kesänä Espanjassa silmälääkärillä. En muista merkkiä, mutta oli oikein toimiva ja hygieeninen. En ole nähnyt Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on reseptin, ostan kolmen kuukauden satsin kerralla. Mulla ei ole kelakorvattavuutta, en ole edes hakenut. Kolmen kuun satsi maksaa noin kympin riippuen apteekista.
Mä käytän Viscotearsia noin kolmen tunnin välein heräillä ollessa ja se putkilo kestää noin kuukauden. En ole kokeillut muuta, kun Viscotearsia. Lääkäri silloin silmäpolilla suositteli ja kirjoitti sen reseptin. Uskoin kiltisti.
Mulla on todella kuivat silmät ja sarveiskalvonrappeuma.
Harmi, että sulla on kuivien silmien lisäksi vielä sarveiskalvonrappeuma.
Kannattaisi varmaan ostaa se isompi erä kerralla, eli 120 yksittäispakattua geeliä. Siinä ei myökään ole säilöntäainetta, kuten on esim. siinä tuubissa olevassa geelissä. Oma silmälääkärini sanoi, ettei ole hyväksi silmille ostaa mitään säilöntäaineita sisältäviä tippoja.
Päivällä tippa tai geeli, yöksi Bevita Eye voide silmään.
On myös silmäsuihkeita, jota dpreijataan luomen päälle, suljettuun silmään. En ole vakuuttunut tämän tehosta, vaikka kuulemma on tutkittu, että muodostaa suojaavan kalvon, mikä estää silmää kuivumasta.