Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras ja tehokkain silmätippa erittäin kuiville silmille?

Vierailija
26.09.2023 |

Silmät on kuin hiekkaa ja monia tippoja jo kokeiltu. Mikä tippa tai voide on ollut mielestäsi tehokas superkuiville silmille?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivällä tippa tai geeli, yöksi Bevita Eye voide silmään.

On myös silmäsuihkeita, jota dpreijataan luomen päälle, suljettuun silmään. En ole vakuuttunut tämän tehosta, vaikka kuulemma on tutkittu, että muodostaa suojaavan kalvon, mikä estää silmää kuivumasta.

On kokemusta, sain spray-muotoisen kostutussuihkepullon kun kävin viime kesänä Espanjassa silmälääkärillä. En muista merkkiä, mutta oli oikein toimiva ja hygieeninen. En ole nähnyt Suomessa. 

Pidin yliopiston apteekin (YA) silmäsuihkeesta, mutta se on liian kallis jatkuvaan käyttöön.

Vierailija
42/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joudun käyttämään tippoja useita kertoja päivässä ja silmälääkärin reseptillä Arteloc ja Oftagel. Artelocin kirjotti viimeksi ja sanoi plussapuoleksi, että siinä ei ole säilytysaineita. Oftagel illalla, kun se on sen verran paksua että yöksi sopiva.

Pidin Artelacista, mutta sain nyt Oftagelia, mutta se tuntuu vähän oudolta. Ihan kuin laittaisi piilolinssit, jää semmoinen kalvo. Yöllä kerääntyy silmien reunoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oftagel toimii mulle

Huonoin kokemus: Bepanthen-silmätipat. Aiheuttavat kirvelyä.

Joo Oftagel on parhaat. Myös Thaloz duo on auttanut. Bepanthen ei mulla auta, muttei kirvelekään.

Jos tilanne on paha, ota ap aluksi myös geeli käyttöön. Silmälääkäri neuvoi mulle ja se toimi yhdessä tippojen kanssa.

Vierailija
44/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thealoz duo*

Vierailija
45/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bevita -A voide silmään yöksi ja lappu päälle. Tilasin Temusta silmälappuja, joiden tarra ei jää tiukkaan kiinni. 

Silmät pysyy kiinni yöllä. 

Vierailija
46/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on Meibomin rauhaset tukossa. Kastele pieni pyyhe kuumalla vedellä ja haudo sillä silmiäsi niin saat rauhaset auki ja silmät kostumaan luonnollisesti. Googleta jos et usko.

Mulla kuivuus johtuu lasersilmäleikkauksesta. Leikkaus saattaa aiheuttaa kuivuutta vuosikymmenienkin päästä.

T. Eri

Kävin silmien laserleikkauksessa n.15v sitten. Leikkauksen jälkeen käytin pari viikkoa  lääketippoja, sen jälkeen en ole tarvinnut edes kosteuttavia. 

Vierailija
47/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kuivasilmäklikikalla. Heillä on valohoito. 

Apteekista saa ostettua kauratyynyjä, jotka laitetaab mikroon. Lämpö tekee hyvää silmien kuivuudelle.

Vierailija
48/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bevita -A voide silmään yöksi ja lappu päälle. Tilasin Temusta silmälappuja, joiden tarra ei jää tiukkaan kiinni. 

Silmät pysyy kiinni yöllä. 

Temun ihonväriset yksittäispakatut on parhaat. Suomen apteekin silmälaput jää niin kovasti kiinni, että aamulla saa repiä silmänympärysihoa. 

Vierailija
49/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, että lotraat silmätippoja, kokeilepa, voiko kuivasilmäisyytesi johtua silmän öljyrauhasten eli meibomin rauhasten toimintahäiriöstä. Tässä Kotilieden juttu aiheesta: https://kotiliesi.fi/terveys/sairaudet-ja-oireet/vuotavat-silmat-meibom…

Mä hieron noita meibomin rauhasia aina silloin tällöin. Lämmitän kauratyynyllä, hieron sormilla ja sitten lotraan silmätipoilla, koska mulla ei ole olemassa tuota puhdistusainetta. Tuo on oikeastaan vienyt multa tarpeen käyttää silmätippoja, silmät eivät kuiva enää talvellakaan.

Vierailija
50/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on Meibomin rauhaset tukossa. Kastele pieni pyyhe kuumalla vedellä ja haudo sillä silmiäsi niin saat rauhaset auki ja silmät kostumaan luonnollisesti. Googleta jos et usko.

Mulla kuivuus johtuu lasersilmäleikkauksesta. Leikkaus saattaa aiheuttaa kuivuutta vuosikymmenienkin päästä.

T. Eri

Kävin silmien laserleikkauksessa n.15v sitten. Leikkauksen jälkeen käytin pari viikkoa  lääketippoja, sen jälkeen en ole tarvinnut edes kosteuttavia. 

Minäkin. Sen lisäksi silmiä kuivattava lääke ja ikä. 

Ainoa toimiva on tuo Bevita A ja silmälaput päälle yöllä. Ei ole silmä auki ja osu pinta tyynynkulmaan jne. 

On ollut usein haavoja silmän pinnalla, kun niin kuivat silmät. Tulehduksia usein. 

Vierailija
51/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan, että lotraat silmätippoja, kokeilepa, voiko kuivasilmäisyytesi johtua silmän öljyrauhasten eli meibomin rauhasten toimintahäiriöstä. Tässä Kotilieden juttu aiheesta: https://kotiliesi.fi/terveys/sairaudet-ja-oireet/vuotavat-silmat-meibom…

Mä hieron noita meibomin rauhasia aina silloin tällöin. Lämmitän kauratyynyllä, hieron sormilla ja sitten lotraan silmätipoilla, koska mulla ei ole olemassa tuota puhdistusainetta. Tuo on oikeastaan vienyt multa tarpeen käyttää silmätippoja, silmät eivät kuiva enää talvellakaan.

Olen käynyt tuollakin, auttaa vähän. Kauratyynyt on hyvä. Käytän sitä myös tuon silmien yöksi teippamisen kanssa. Silmä kosteuttuu ja lepää kunnolla yöllä. 

Vierailija
52/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä. Olen tutkinut asiaa. Tilasin Temusta kaikkia mahdollisia erilaisia tyynyjä ja silmälappuja ja olen testannut niitä nukkuessa. Parhaat on noin teipattavat yksittäiset ihonväriset. 

Monikäyttöiset menee likaiseksi nopeasti, koska geeli silmässä. Silmät pitää saada pysymään kiinni. 

Vierailija
53/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan ei kannata käyttää meikkiä eikä kemiallisia puhdistusliinoja. Vesi on parasta! 

Vierailija
54/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan ei kannata käyttää meikkiä eikä kemiallisia puhdistusliinoja. Vesi on parasta! 

Kun silmä on kostettu ja voi hyvin, niin voi käyttää meikkiä ja piilareita. Pitkästä aikaa pystyn taas käyttämään piilareita. Juurikin sen takia, että teippaan silmät kiinni yöksi. Ei noi tipat yms. päiväkäytössä oikein auta. 

Vierailija
55/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä. Täytyypäs kokeilla.