Millainen on hyvä äänieristys kerrotalossa
Mielestänne? Nykyisessä 2021 rakennetussa on mielestäni on kohtuullinen. Puheäänet ei kuulu mistään suunnasta, eikä askeläänet. Kovemmat kolaukset, vasaroinnit ym kuuluvat. Yläkerran imuroinnista kuuluu listoihin kolautukset.
Nyt olisi ensi vuoden alusta muutto 70-luvun kerrostaloon, isompaa asuntoon. Vähän jännittää tuo äänieristys. En ole kerrostalokyttääjä, vaan nykyään vähän ääniyliherkkä pahan auto-onnettomuuden jäljiltä. Eikä ok -tai rivitalo tule kyseeseen tällä hetkellä.
Kommentit (166)
Olen asunut pakosta (putkiremontti omakotilaossa) kuukauden kerrostalossa, ja kyllä siellä kuului naapurin pesukoneet ja käytävässä kolistelut yms. Vaikea ymmärtää, että jotkut haluaa asua kerrostalossa.
Asuin 20-luvulla rakennetussa kerrostalossa ja kaikki kuului naapurin puheista lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, että seinänaapuri ei huomaa mitään, kun naapurissa on 20 hengen bileet, jotka jatkuvat aamuun asti. Näin 2005 rakennetussa talossa, kun menin pahoittelemaan naapurille mahdollista häiriötä viikonlopun jälkeen.
Mistä tuollaisen asunnon löytää????
T: Tiedän naapureistani tahtomattani ihan liikaa:(
Muuta vanhaan sata vuotta vanhaan kasarmirakennuksessa, missä seinän paksuus on 70 cm. Voin taata että mistään ei kuulu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se menee niin, että ei ole hyviä tai huonoja äänieristyksiä, on vain hiljaisia tai äänekkäitä naapureita.
En usko tähän. Tietty totta on, että jotkut ihmiset elävät äänekkäämmin kuin toiset. Suurin ero tulee kyllä siitä kerrostalon rakennusvuodesta. Itse asun vuonna 2021 valmistuneessa kolmiossa, jossa on esimerkiksi huoneistokohtainen ilmastointi ja lattialämmitys. Pienet remonttiäänet kuuluvat ja koiran haukunta silloin tällöin. Ei muuta.
Moukka-, psykopaatti- eli persuvapaa talo.
Seinät, lattiat ja katot saattavat täysin eristää äänet muista huoneistoista mutta ulko-ovi onkin sitten kuin paperia, kaikki käytävän äänet ja ulko-oven kolahdukset kuuluvat läpi.
Yhdelle vaahtomuovi. Toiselle kanamunakennot. Kolmannelle ryijyt. Onhan näitä
Vierailija kirjoitti:
Seinät, lattiat ja katot saattavat täysin eristää äänet muista huoneistoista mutta ulko-ovi onkin sitten kuin paperia, kaikki käytävän äänet ja ulko-oven kolahdukset kuuluvat läpi.
Tähän auttaa joskus tiivistenauhan laittaminen ulko-oven & karmin väliin. Sillai, että ovi täytyy kunnolla vetää / painaa kiinni niin että melkein tuntee lukkokielekkeen naksahtamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se menee niin, että ei ole hyviä tai huonoja äänieristyksiä, on vain hiljaisia tai äänekkäitä naapureita.
En usko tähän. Tietty totta on, että jotkut ihmiset elävät äänekkäämmin kuin toiset. Suurin ero tulee kyllä siitä kerrostalon rakennusvuodesta. Itse asun vuonna 2021 valmistuneessa kolmiossa, jossa on esimerkiksi huoneistokohtainen ilmastointi ja lattialämmitys. Pienet remonttiäänet kuuluvat ja koiran haukunta silloin tällöin. Ei muuta.
Meillä sama, mutta ilman lattialämmitystä. Hiljaisin talo, missä olen asunut, naapurissa asuu ma muperhe, joka pitäö kovaa meteliä, ei kuulu meille sisälle, mutta rappuun kyllä
Asun 70-luvulla rakennetussa elementtitalossa ja täällä kuuluu suunnilleen kaikki.
Äänieristystä etenkin seinänaapuriin voi joskus parantaa melko helpostikin
Sellainen, että kun joku pieraisee A-rapussa, se ei kuulu talon läpi E-rappuun.
Koiran ulvonta kuuluu...se on kaikkein kauheinta
silleen ettei naapurit kuule kyn oon emänälle hellä
Meillä ollut 2015 ja 2018 rakennetut asunnot, kummatkin erittäin hyvin äänieristetty. Skanskan ja YIT:n rakentamia.
Onko hyvin äärieristetty asunto, jos koiran haukku kuuluu hyvin naapurista, mutta mitää muuta ei kuulu kolmelts muulta naapurilta? 2018 rakennettu.
Semmoinen, että ei kuulu kun naapurissa nussitaan kovaäänisesti.
Riippuu naaoureista ja niiden elämäntavoista. Asun 60g luvulla rakennetussa talossa. Kaikki äänet kuuluvatg naapureiden puheet, yskimiset, musiikki. Yksi hullu nosteli puntteja ouili kakssi yöllä ja pamahti ne lattialle niin että heräsin säihkättäessä hereille. Muutti pois, nyt on rauhallisempi. Täysin riippu naapureista ja joussakin taloissa on äänieristys olematon, seinät melkein kartonkia.
Jos tuo naapurin känniääliöiden möykkä ei kuuluisi, olisin tyytyväinen
Olen asunut kuukauden 2021 valmistuneessa vuokratalossa, täytyy sanoa että on kyllä hiljaista. Muutin ns.arvoalueelta omistusasunnosta avioeron jälkeen tänne, ja olin todella skeptinen. Siellä kuului yläkerran mummon puukenkämarssit ja naapurin pienen lapsen itkut. Täällä ei mitään.