Hyviä biisejä, jotka pilaa joku sanoituksen häiriintynyt kohta
Youtube työnsi minulle juuri Lauri Tähkän Morsiamen. Sitä on todella hankala kuunnella, koska nään mielessäni jonkun pakkomielteisen stalkkerin.
Wham:in I'm your man olisi hyvä, mutta sanoituksessa annetaan ymmärtää, että kiinnostaisi seksi kokemattoman naisen kanssa ja muut sanovat sen olevan rikos. No, sinne meni sitten mielihyvä siitä laulusta.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauli Badding Somerjoen "Ikkunaprinsessa".
Alkuperäisestä englanninkielisestä kappaleesta käy selvästi ilmi, että kertojan ihastuksen kohteena on mallinukke. Se ei käy yhtä selvästi ilmi Somerjoen versiosta, vaan vaikuttaa siltä, että laulun kertoja on tirkistelijä.
Sama biisi, mutt itselläni häiritsee kohta "pienet rinnat prinsessallani siedän" :D Voi ällötys, miksi...? Muuten olisi ihan hyvä biisi mun mielestä.
No jos se kertojaminä on siedättänyt itsensä ulos pakkomielteestään isoihin kannuihin?
Tai pitää isoista, mutta koska prinsessa on muuten niin kiva, niin on valmis sietämään sen ettei ole isot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kari Tapio - Olen suomalainen
"Mä rakkaudesta laulan
On siinä mies ja nainen"Todella homofobinen laulu eikä mielestäni pitäisi tätä enää nykypäivänä missään soittaa.
Ööö, ettei niinku nykyään mies ja nainen voi enää rakastua? Että homot vaan rakastuilee keskenään?
Jos meinaat keksiä trollailtavaa niin mieti edes ensin pikkusen ettei mene ihan noloksi.
Voisi laulaa vaikka että
"On siinä kaksi ihmistä/henkilöä"
Vierailija kirjoitti:
Samoin oli häiritsevää kun Robbie Williams ja Nicole Kidman teki uuden version kun homo ja lesbo lauloi toisilleen.
Natalie Colen unforgettable kuolleen isän äänen kanssa oli ok kai siksi että se oli isän oma hitti.
Nicole Kidman ei ole lesbo, eikä Robbie Williams homo. Mitä ihmettä sönkötät?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kari Tapio - Olen suomalainen
"Mä rakkaudesta laulan
On siinä mies ja nainen"Todella homofobinen laulu eikä mielestäni pitäisi tätä enää nykypäivänä missään soittaa.
Ööö, ettei niinku nykyään mies ja nainen voi enää rakastua? Että homot vaan rakastuilee keskenään?
Jos meinaat keksiä trollailtavaa niin mieti edes ensin pikkusen ettei mene ihan noloksi.
Voisi laulaa vaikka että
"On siinä kaksi ihmistä/henkilöä"
On siinä kaksi ihmistä/henkilöä?
Nyt unohtuu polyamoriset ja avoimessa suhteessa olevat ja mitä näitä on. Eikä siinä välttämättä tarvitse olla rakkauttakaan. Kaikki eivät sitä paitsi koe olevansa ihmisiä.
"Mä jostakin laulan
on siinä joku ja joku toinen
ehkä joku muukin"
Sitten vielä toi "olen suomalainen". Huh huh, on kai niitä muunkin maalaisia.
Joo, kansalaisuudet pois ja muut turhat oletukset. Eikä pidä vaatia, että on olemassa, koska kaikki eivät välttämättä ole, tai koe olevansa!
🇺🇦🇮🇱
Tästä keskustelusta saa kyllä hyvän kuvan kuinka fiksuja suomalaiset ovat. Vanhoista kappaleista haetaan kaksoismerkitystä hakemalla ja blues kappaleissa yksisilmäinen kissa on miehen alaosa ja kalakauppa naisen. Nykymusiikissa heilutetaan ersettä ja joku hokee nuora sanaa päälle, on nyky ihmiset neroja? Yle näyttää keskellä päivää dokumenttia naisten sarjarais...., on mennyt maailma kummaksi.
IsojenPoikienLaulut70-luvulla: Piika
Piikaminäoonjapillumullaon,sitäminäanba,mitämullaon,sitäminäanba,mitämullaon....lalalalaaaArjasaijömääjaJyhäväutväiniööymsKaunisjaherkkäbiisi
Vierailija kirjoitti:
"Näin sydämeeni joulun teen ja mieleen hiljaiseen. Taas Jeesus-lapsi syntyy uudelleen."
Kuinka monta kertaa tämä on tapahtunut? Ja jos Jeesuksia on vain yksi niin kuinka se toimii? Inkarnoituuko Jesse joka joulu lapsena vai ryömiikö tämä takaisin syntyäkseen jälleen?
Noo, kysy vexi salmelta, joka sanotti ton ja buddhalaismielinen vesku loiri jollotti tuon reinkarnaatiohässäkän mielellään.
Sleepy Sleepers: Järkee vai ei
"Seimestä löysin elämäni naisen
Seitsenvuotiaan kaunokaisen
Rintsikoita käytä se ei
Tukkijätkiltä järjen se vei
Toiset ne rakastaa nuorikoita
Toiset ne palsamoi muumioita
Onko tässä elämässä mitään järkee
Tarkemmin ku aattelee käy päätä särkee
Onko järkee vai ei (6x)
Museosta löysin elämäni naisen
Satavuotiaan kaunokaisen
Rintsikoita käytä se ei
Muumioilta järjen se vei".
Levyltä Voikkaa ja huikkaa, 1984.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauli Badding Somerjoen "Ikkunaprinsessa".
Alkuperäisestä englanninkielisestä kappaleesta käy selvästi ilmi, että kertojan ihastuksen kohteena on mallinukke. Se ei käy yhtä selvästi ilmi Somerjoen versiosta, vaan vaikuttaa siltä, että laulun kertoja on tirkistelijä.
"Hän peitti paan ja peitti muun, sen vaihtaen nukkeen koristeltuun."
Mut mitä se "Open door, ah! Open door, ah!" siinä tarkoittaa?
:D :D
Vai olisko kuitenkin ...Oo, Glendora
Siis ei voi olla totta :DDD Mä oon aina luullu että se on joku mystinen "Ouppendoora" jota siinä lauletaan
Vierailija kirjoitti:
Red Hot Chili Peppers - Catholic School Girls Rule
In the class, she's taking notes
Just how deep, deep is my throat...Ja tämä kiva biisi kertoo siitä tositapauksesta, kun bändin laulaja harrasti seksiä heidän konserttiinsa tulleen 14-vuotiaan koulutytön kanssa. Tyttö oli maininnut ikänsä.
On muuten aina vähän surullista, kun joku bändi tai artisti, josta kakarana on tykännyt alkaakin aikuisena puistattamaan.
mielenkiintoisaa
jos ei olisi maininnut ikäänsä, olisiko sinusta tuo ollut jotenkin vähemmän väärin?
Red Hot Chili Peppers - Catholic School Girls Rule
In the class, she's taking notes
Just how deep, deep is my throat...
Ja tämä kiva biisi kertoo siitä tositapauksesta, kun bändin laulaja harrasti seksiä heidän konserttiinsa tulleen 14-vuotiaan koulutytön kanssa. Tyttö oli maininnut ikänsä.
On muuten aina vähän surullista, kun joku bändi tai artisti, josta kakarana on tykännyt alkaakin aikuisena puistattamaan.