Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen yrittäjät: Seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan

Vierailija
25.09.2023 |

Nyt kun on saatu ek:n oppipoika Petteri pääministeriksi ja kokoomuksen puudeli Purra valtiovarainministeriksi, on pää auki työntekijöiden maahanpolkemisessa.

Kommentit (902)

Vierailija
81/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista kirkkoon kuuluu enää pari miljoonaa, eikä ne kirkkoon kuuluvatkaan käy ikinä kirkossa. Mistä sitä pyhälisää maksetaan? Ei sitä saa yrittäjätkään.

Minä kuulun kirkkoon ja olen oikeutettu sunnuntaikorvaukseen sekä kirkollisten juhlapäivien palkalliseen viettoon. Pakanat ovat sitten erikseen.

Älä nyt itsestäsi pyhimystä tee. Et sinä jumalanpalvelusta koko vapaapäivääsi suorita. Kyllä sa vapaa on tarpeeseen kaikille, kuuluu kirkkoon tai ei.

Vierailija
82/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen Yrittäjät fantasioivat siitä miten voisivat tehdä työntekijöistä itselleen orjia.

Työntekijät luulevat omistavansa yrityksen ja kuvittelevat,että voivat lakkoilemalla saavuttaa jotain. Noh, tässä vähän esimakua !

Teräsyhtiö SSAB käynnistää Raahen tehtaallaan muutosneuvottelut heikkona jatkuneen kysynnän takia, yhtiö tiedottaa.

Yhtiön mukaan tavoitteena on vähintään 10 miljoonan euron pysyvät vähennykset kiinteisiin kustannuksiin vuositasolla.

Muutosneuvottelut koskevat Raahen tehtaan organisaatiota. Neuvottelujen piirissä on noin 2 400 henkilöä. Ellei ensisijaisesti tavoiteltavista toimintamalleista päästä sopimukseen, neuvottelut voivat johtaa henkilöstövähennyksiin.

Neuvottelujen arvioidaan kestävän vähintään kuusi viikkoa, ellei toisin sovita. Kaikkiaan SSAB:n palveluksessa Suomessa on noin 4 700 henkilöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä otettiin lauantai lisät uudelleen käyttöön kun jengi ei tullut töihin.

Vierailija
84/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista kirkkoon kuuluu enää pari miljoonaa, eikä ne kirkkoon kuuluvatkaan käy ikinä kirkossa. Mistä sitä pyhälisää maksetaan? Ei sitä saa yrittäjätkään.

Minä kuulun kirkkoon ja olen oikeutettu sunnuntaikorvaukseen sekä kirkollisten juhlapäivien palkalliseen viettoon. Pakanat ovat sitten erikseen.

Juurikin näin. Kirkollisverolapulla saa pitää palkalliset arkipyhät ja korvaukset. Pakanat voivat käyttää vuosilomiansa jos jostain kumman syystä haluavat vapaalle kirkollispyhänä.

Vierailija
85/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin on, niin minä en sunnuntaina enää töihin mene, ellei kaikkien muidenkin pidä.

Halvempi ulkomaalainen ottaakin pian paikkasi.

Siinäpä. Se halvempi ulkomaalainen tulee lopulta yhteiskunnalle paljon kalliimmaksi.

Sehän joutuu lähtemään maasta pois, jos työt loppuu. Mut jokaista ulkkistyöntekijää kohti on sitten työtön, niin kallistahan se on pitää työttömien reserviä. 

Vierailija
86/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat kiinni sunnuntaisin, voisi jo 18.00 sulkea lauantaina.

Perheet viettään yhdessä aikaa. Joulunpyhät suljettu, olisi ihan hyvä juttu .

Kenenkään ei ole pakko käydä kaupassa sunnuntaisin.

Vierailija
87/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sunnuntailisät saisi poistaa muilta, paitsi elintärkeiltä aloilta. Sairaalat, poliisit, palokunta esim.

Vierailija
88/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sunnuntai on samanlainen päivä kuin mikä muukin päivä

Sunnuntai on kirkkoon kuulumattomalle samanlainen päivä kuin muutkin. Kirkkoon kuulumaton voi yhtä hyvin olla töissä viikon jokaisena päivänä samoilla ehdoilla. Se tasaa yhteiskunnan dynamiikkaa kun Suomi ei mene kiinni viikonloppuna.

Niin näkyy olevan uskovaisellekin. Eikös halpa-hallikin ole nykyään myös sunnuntaisin auki? Työntekijät pois kirkoista ja kassalle tienaamaan. Näin se usko hylätään kun rahaa pitää saada enemmän. Palvonnan kohde vaihtui aika näppärästi. Näyttää paholainen vetäneen pitemmän korren.

Vierailija
89/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pysähtyy Suomen sairaalat, tulli ja rajavalvonta, poliisi ja pelastuslaitos viikonlopuiksi ja arkipyhiksi, mikäli sunnuntailisät poistetaan. Ei nää mitään kutsumusammatteja kuitenkaan ole.

Kuvaavaa, että mainitsit vain julkisen sektorin töitä.

Vierailija
90/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sunnuntailisät saisi poistaa muilta, paitsi elintärkeiltä aloilta. Sairaalat, poliisit, palokunta esim.

Minusta sunnuntaityöt voisi poistaa muilta paitsi mainitsemiltasi aloilta.

Vierailija
91/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajapuoli tietää, etteivät naiset nouse barrikadeille ja jatkavat työtään entiseen malliin. Naiset eivät lähde ulkomaille, koska miehet tienaavat perheissä paremmin ja sillä palkalla tullaan edelleen toimeen. Huonoimmassa asemassa ovat yksinelävät naisvaltaisilla aloilla työskentelevät, kun sunnuntailisät poistuvat. Ja kyllähän ne jonain päivänä poistuvatkin.

Vierailija
92/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt itsestäsi pyhimystä tee. Et sinä jumalanpalvelusta koko vapaapäivääsi suorita. Kyllä sa vapaa on tarpeeseen kaikille, kuuluu kirkkoon tai ei.

Millä ihmeen perusteella olet poissa kirkollisena pyhäpäivänä jos et kuulu kirkkoon. Ethän ole sairaslomalla ellet ole sairas. Kenkäähän sinä saat jos olet ilman syytä poissa töistä.

Vierailija
93/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK:n oppipoika ja puudeli...

onko se jotenkin huonompi asia kuin SAK:n Sanna Marin?

Hävisitte vaalit, get over it.

Vierailija
94/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä se lähtee:

https://www.iltalehti.fi/talous/a/8ab2c9b0-fb79-45a2-8a4f-a58329dbff16

Nyt on aika saada joutoukot pois riveistä ja tuotanto tehokäyttöön. Ylityöt ja muut lisät pois, ei enää yhtään ylimääräistä senttiä duunareille.

Vierailija
95/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työntekijänä sikäli samaa mieltä, että koska uskonnollisuus ja sunnuntain lepopäivä ovat menettäneet merkitystään, ei sunnuntai ole sen kummempi päivä kuin lauantai. Minulle kyllä sopisi se, jos nykyisen tes:n lauantailisän 20% ja sunnuntailisän 100% tilalla olisi vain viikonloppulisä 60%.

Vierailija
96/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin on, niin minä en sunnuntaina enää töihin mene, ellei kaikkien muidenkin pidä.

Halvempi ulkomaalainen ottaakin pian paikkasi.

Siinäpä. Se halvempi ulkomaalainen tulee lopulta yhteiskunnalle paljon kalliimmaksi.

Sehän joutuu lähtemään maasta pois, jos työt loppuu. Mut jokaista ulkkistyöntekijää kohti on sitten työtön, niin kallistahan se on pitää työttömien reserviä. 

Kuka sanoo että työttömille mitään enää maksetaan jos ahkerampi ulkkari vie työn. Ei valtion perustehtäviin kuulu laiskojen hyysääminen.

Vierailija
97/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista ei enää kuulu kirkkoon ei siten käy kirkossa Sunnuntaina. Siksi Sunnuntain pyhäkorvauksille ei ole enää perustetta.

Arkipyhät voidaan pian poistaa samasta syystä.

"Pyhäkorvaukset" ovat PALKAN OSA. Jos "pyhäkorvaukset" poistetaan PALKKA LASKEE. Osalla todella huomattavasti.

Mikä on peruste sille, että työntekijöiden palkkoja alennetaan huomattavasti vaikka työmäärä pysyy samana?

Vierailija
98/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko Wolt-kuski saa sunnuntailisää?

Vierailija
99/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista ei enää kuulu kirkkoon ei siten käy kirkossa Sunnuntaina. Siksi Sunnuntain pyhäkorvauksille ei ole enää perustetta.

Arkipyhät voidaan pian poistaa samasta syystä.

Sitten ei myöskään sunnuntaiden kotona lorvimisille ole mitään syytä. Töihin sieltä, kuten me muutkin!

Vierailija
100/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan menisi enää sunnuntaisin töihin, kun suurin valta-osa ihmisistä (lapset kouluista ainakin) ovat vapaalla viikonloppuisin ja ainoa mahdollisuus yhdessä oloon?

Hienoa, kukaan ei mene enää keikkatöihin, osa-aikatöihin, eikä pyhätöihin :D

Sitten tulee lisää konkursseja, on kyllä tyhmiä yrittäjiä

Konkursseja tulee, kun ihmisillä ei ole rahaa kuluttaa kuten ennen, kun kaikilta otetaan jotain pois, paitsi rikkailta. 

Höpön höpön. Köyhällä ei ole ikinä, ei koskaan, kuluttaa yhtään mitään. Minulla on rahaa kuluttaa, mutta mitäs jos MINÄ lopetan kuluttamisen ? Mitä sitten tapahtuu ?

En enää osta asuntoa. Ei liiku puu, ei teräs, ei laatat, , ei kylppärijutut jne.

Menen ruokajonoon, lähikauppias on ihmeissään. Fileet vanhenee.

En osta autoa, en huonekaluja, en vaatteita.

Tilillä on kyllä euroja, mutta lyön liinat kiinni.

ps. nyt on kyllä jo käynytkin niin omalla kohdallani kuluttaminen on ihan minimissään.Pitää varautua vielä huonompaan, joten . moni tekee samaa kuin minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi