Suomen yrittäjät: Seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan
Nyt kun on saatu ek:n oppipoika Petteri pääministeriksi ja kokoomuksen puudeli Purra valtiovarainministeriksi, on pää auki työntekijöiden maahanpolkemisessa.
Kommentit (902)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvitse sitten tehdä enää viikonloppu ylitöitä..ollaan kotona, yrittäjä voi itse tehdä.
Olet niinä päivinä töissä kun työnantaja määrää.
Ylitöitä tehdään vaan työntekijän suostumuksella
Jos su lisät poistuu suostuuko työnantaja maksamaan vastaavasti parempaa palkkaa. Su lisät ovat monelle matalapalkkaiselle tärkeä osa pienessä palkassa. Esim. jos kuukaudessa tekee kahtena sunnuntaina töitä niin lisän poisto tarkoittaisi kahden työpäivän palkanleikkausta. No way!
Vierailija kirjoitti:
Lauantaina ja sunnuntaina molempina 50% viikonloppu korvaus - ongelma ratkaistu.
Minustakin lauantain palkan pitäisi vastata sunnuntaita eikä arkipäivää. 1,5-kertainen palkka molemmista ja juhlapäivistä 2-kertainen olisi mielestäni kohtuullista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pysähtyy Suomen sairaalat, tulli ja rajavalvonta, poliisi ja pelastuslaitos viikonlopuiksi ja arkipyhiksi, mikäli sunnuntailisät poistetaan. Ei nää mitään kutsumusammatteja kuitenkaan ole.
Enpä usko, aina jollakin on asuntolainaa maksettavana. Hoitajien vuorolisät ovat myös aivan turhia.
Vierailija kirjoitti:
Väitän, että kukaan ei suostu olemaan juhannus-tai jouluaattoa töissä ilman palkanlisää.
On niitäkin, jotka inhoavat noita juhlia, ja toivovat töitä aatoille, jotta saavat siitä hyvän tekosyyn olla menemättä sukujouluun tms. Tai se vain vähentää yksinäisyyden tunnetta, kun on töissä, niin ei tunnun niin pahalta viettää juhlaa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin tupla? Jos mä oon lauantaina 8 h töissä niin saan 12h palkan ja jos siihen päälle olen 8h sunnuntaina niin saan sunnuntaista 32h palkan. Tosin takana pitää olla normaali, täysi työviikko. Eli viikonlopun 17h työstä 44h palkka.
Korjataan 16h
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sunnuntai- ja pyhälisien kannattaja. Mutta vastaavasti toivoisin sunnuntairauhaa, jolloin sunnuntaisin puhelin ei soisi työasioissa eikä liikenne rullaisi kodin ohi samaa tahtia kuin arkisin. Pyhitetään pyhäpäivä!
Eihän sinun tarvitse vastata työpuheluihin vapaa-ajallasi. Sovi päivystyskorvaus jos näin on.
Kaupat kiinni sunnuntaisin, voisi jo 18.00 sulkea lauantaina.
Perheet viettään yhdessä aikaa. Joulunpyhät suljettu, olisi ihan hyvä juttu .
Suomalaisista kirkkoon kuuluu enää pari miljoonaa, eikä ne kirkkoon kuuluvatkaan käy ikinä kirkossa. Mistä sitä pyhälisää maksetaan? Ei sitä saa yrittäjätkään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan menisi enää sunnuntaisin töihin, kun suurin valta-osa ihmisistä (lapset kouluista ainakin) ovat vapaalla viikonloppuisin ja ainoa mahdollisuus yhdessä oloon?
Hienoa, kukaan ei mene enää keikkatöihin, osa-aikatöihin, eikä pyhätöihin :D
Sitten tulee lisää konkursseja, on kyllä tyhmiä yrittäjiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan en ymmärrä koko sunnuntai lisää. Saahan sit sitten viikolla niitä vapaita ja silloin on vielä helpompi kuin voi hoitaa virastoasiat ja kaikki paikat ovat avoinna. Ennemminkin meille jotka joutuvat viikonloppuna pitämään vapaat tulisi maksaa haittalisää kun ei pääse juuri mihinkään.
Luettele nyt jotain virastoasioita mitä olet viime aikoina hoitanut arkivapaillasi? Mulle ei tule mitään mieleen, kun lähes kaiken voi hoitaa netissä vaikka sunnuntaina.
En ole hoitanut mitään koska minulla ei ole koskaan(loma-aika eri) arkivapaita. Monet erikoisliikkeet menevät edelleen kiinni 16-17 aikaan enkä minä ehdi asioimaan niissä. Onneksi miehellä on arkivapaita, ehtii sitten hoitaa ne puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista kirkkoon kuuluu enää pari miljoonaa, eikä ne kirkkoon kuuluvatkaan käy ikinä kirkossa. Mistä sitä pyhälisää maksetaan? Ei sitä saa yrittäjätkään.
Tässähän se tuli, OLLAAN VAAN KATEELLISIA.
"yrittäjä", koska minä en saa sunnuntaina rahaa, pitää se ottaa noilta pois, jotka sitä saa.
HUUTISTA :D
Jos alani tes heikkenee, näkyy se suoraan tuotannossa, minä häviän ja yrittäjä häviää tuplat. Pysyy tasapaino.
Opiskelijana olisin voinut tehdä viikonloppuisin töitä ilman lisiä. Aika monet opiskelijat voisi.
Suomen Yrittäjät fantasioivat siitä miten voisivat tehdä työntekijöistä itselleen orjia.
Vierailija kirjoitti:
sunnuntai on samanlainen päivä kuin mikä muukin päivä
Sunnuntai on kirkkoon kuulumattomalle samanlainen päivä kuin muutkin. Kirkkoon kuulumaton voi yhtä hyvin olla töissä viikon jokaisena päivänä samoilla ehdoilla. Se tasaa yhteiskunnan dynamiikkaa kun Suomi ei mene kiinni viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulun kirkkoon ja olen oikeutettu sunnuntaikorvaukseen sekä kirkollisten juhlapäivien palkalliseen viettoon. Pakanat ovat sitten erikseen.
Jos näin on, niin minä en sunnuntaina enää töihin mene, ellei kaikkien muidenkin pidä.
Kuinka niin tupla? Jos mä oon lauantaina 8 h töissä niin saan 12h palkan ja jos siihen päälle olen 8h sunnuntaina niin saan sunnuntaista 32h palkan. Tosin takana pitää olla normaali, täysi työviikko. Eli viikonlopun 17h työstä 44h palkka.