Sain työpuhelimeksi iphone 14 ja voi että on surkea puhelin!
Miten tämmönen romu voi olla maailman myydyin puhelimalli? Nyt lähti ränttilista
1. Ei sormenjälkilukijaa. Kasvojentunnistus toimii hiton hyvin hämärässä ja pimeässä(sarkasmia, eli se ei toimi)
2. Näppäimistön piste ja pilkku pitää erikseen hakea ja ne ei ole välilyönnin molemmin puolin.
3. Kuvakkeita et saa minne haluat vaan ne menee järjestyksessä ylhäältä alas, vasemmalta oikealle. Miksi en saa laittaa niitä alareunaan?
4. Edellinen. Edellinen-näppäin puuttuu ja se onkin sitten milloin missäkin päin näyttöä ja suosikkipaikka tuntuu olevan vasen yläkulma, johon ei yletä. Joskus sivuttais swaippaus toimii ja toisinaan taas ei ja lennät koko sovelluksesta pois tai se ei tee mitään. Kuvia selatessa se toimiikin pystysuunnassa?
5. Lataus. Lataaminen kestää 2h, kun taas muut puhelimet saat ladattua alle tunnissa.
6. Omaa soittoääntä et saa puhelimeen mitenkään helposti vaan jos tutorialivideokin on 15min pitkä kertoo tästäkin prosessista jotakin.
7. Soittoääni ja hälytys/herätys on sama äänenvoimakkuus, koska haluan säätää joka aamu ja ilta äänenvoimakkuutta ja jos en muista, niin puhelin räjähtää täysillä soittamaan herätystä ja koko talo herää siihen. Tai vaihtoehtoisesti soittoääni jää alas ja kuule kun se soi ja olen esim. teollisuuden parissa töissä. Herätykseen et saa linkitettyä spotifyta tämä ehkä turha, mutta ei saa kuten androidissa.
8. Esim. Postin seurantatunnuksen kopiointi tai muu tunnistuskoodin kopiointi viestistä. Et voi poimia sitä suoraan tekstistä, vaan koko teksti pitää kopioida ensin johonkin, josta sitten kopioit sen haluamasi. Tämän jälkeen myös varmaan haluat poistaa sen kopioimasi kokonaisen tekstin, niin valitse kaikki loistaa poissaolollaan ja hilailet jotain sarkaimia alkuun ja loppuun.
Mutta kun se on helpompi käyttää, niin miten se instagram appin lataaminen appstoren kautta on niin paljon helpompaa kuin playstoresta missä ei tarvitse muuta kun painaa asenna ja miten sen käyttäminen eroaa mitenkään? Miten sen whatsapp viestin lähettäminen on helpompaa? Miten sen iltalehden lukeminen on helpompaa? Miten tämän palsta selaaminen on helpompaa? Miten se lataaminen on helpompaa? Miten bluetooth kuulokkeiden/kaiuttimen yhdistäminen on helpompaa?
Mutta iphoneen tulee päivitykset ensi ja sitten vasta androidiin. Ja näiden välillä onkin sitten 2 päivää minkä ajan joutuu olla ilman uusimpia kakkaemoteja...
Surkea statussymboli vaikka s23 ultra maksaa enemmän. Mutta onhan siinä parempi yksityisyyden suoja mitä nyt Hong Kongissa jakoi mielenosoittajien tiedot suoraan Kiinan poliisille, niin oli helpompi pidättää.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinetu on työnantajan tapa seurata lammaslauman vapaa-ajanviettoa. Varsinkin suuressa firmassa et tiedä mitä se joku intialainen ICT-tuki on etänä kännykkään asentanut.
Mulle tuli puhelin ihan tehtaan paketissa ja muoveissa että tuskin kovin paljon oli mitään asenneltu.
Etänä
Kerropa vielä miten se tapahtuu etänä.
Yrityspuhelimiin on varsinkin suurissa monikansallisissa yrityksissä useinkin asennettu tehtaalla etähallintaohjelmisto. Siitä on usein viitteenä se, että ohjelmistopäivitykset tulevat viiveellä, asentuvat kysymättä ja pyytämättä tai et voi suurta osaa niistä itse asentaa. Etuna on että firma tietää missä omaisuus (läppärit, puhelimet ja tabletit) liikkuu, mutta työntekijä maksaa 24/7 seurannasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletettavasti APllä on edelleen oma huawei käytössään ja työpuhelinta käyttää vain työasioihin. Koska kukaan ei varmasti olisi niin typerä että siirtäisi oman puhelinliittymänsä yrityksen nimiin ja työpaikalta lähtiessään sitten menettää oman puhelinnumeronsa ja kaikki yhteystietonsa, koska yritys ei sitä numeroa tietenkään enää palauta, ettei ap vie asiakkaita mukanaan.
Missä paskapaikoissa te töissä olette olleet vai oletteko ollenkaan olleet? Helposti on siirtynyt numero sekä yhteystiedot. Puhelimenkin saanut mukaan ilman lunastusta jos ei ihan uusi ole.
Mikä tahansa rakennusalan konsulttitoimisto, puhelinnumero on tärkein mihin vanhat asiakkaat soittaa. Minulle soitti just 7 vuotta tehdyn projektin silloinen vetäjä että tarvittaisiin uusi rakennus samalle tontille. Jos olisin toisessa fi
Höpö höpö. Taitaa sinulla olla aika kapea kokemus työelämästä ja työpaikoista. Joku nyrkkipajakonsulttitoimisto ehkä on tuollainen, mutta aika moni muu paikka ei ole sellainen, että sieltä asiakkaat lähtisi mukaan ihan vaan siksi, että sinulla on entinen puhelinnumero. Monessa paikassa asiakkuussuhde perustuu ihan muuhun ja siihen liittyy erilaisia sopimuksia, joita ei niin vain iritisanota siksi, että joku yksittäinen tyyppi piti entisen numeronsa johon joku sattui soittamaan.
"7. Soittoääni ja hälytys/herätys on sama äänenvoimakkuus, koska haluan säätää joka aamu ja ilta äänenvoimakkuutta ja jos en muista, niin puhelin räjähtää täysillä soittamaan herätystä ja koko talo herää siihen. Tai vaihtoehtoisesti soittoääni jää alas ja kuule kun se soi ja olen esim. teollisuuden parissa töissä. Herätykseen et saa linkitettyä spotifyta tämä ehkä turha, mutta ei saa kuten androidissa."
Miksi käytät työpuhelintasi kotona omiin asioihin, kuten heräämiseen? Minulla ainakin työpuhelin ja oma puhelin ovat aivan erillään. Ymmärrän, mikä puhelinetu on, mutta silti en haluaisi työpuhelinta omaan henkilökohtaiseen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletettavasti APllä on edelleen oma huawei käytössään ja työpuhelinta käyttää vain työasioihin. Koska kukaan ei varmasti olisi niin typerä että siirtäisi oman puhelinliittymänsä yrityksen nimiin ja työpaikalta lähtiessään sitten menettää oman puhelinnumeronsa ja kaikki yhteystietonsa, koska yritys ei sitä numeroa tietenkään enää palauta, ettei ap vie asiakkaita mukanaan.
Missä paskapaikoissa te töissä olette olleet vai oletteko ollenkaan olleet? Helposti on siirtynyt numero sekä yhteystiedot. Puhelimenkin saanut mukaan ilman lunastusta jos ei ihan uusi ole.
Mikä tahansa rakennusalan konsulttitoimisto, puhelinnumero on tärkein mihin vanhat asiakkaat soittaa. Minulle soitti just 7 vuotta tehdyn projektin silloinen vetäjä että tarvittaisiin uusi rakennus samalle tontille. Jos olisin toisessa fi
No näin tusinakoodarina siirryin ihan vaan asiakkaalle töihin, ne vei mukanaan. Ketään en tiedä kuka olisi asiakkaita mukanaan vienyt mutta varmaan sieltä raksan tietotoimistossa tämäkin tiedetään paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinetu on työnantajan tapa seurata lammaslauman vapaa-ajanviettoa. Varsinkin suuressa firmassa et tiedä mitä se joku intialainen ICT-tuki on etänä kännykkään asentanut.
Mulle tuli puhelin ihan tehtaan paketissa ja muoveissa että tuskin kovin paljon oli mitään asenneltu.
Etänä
Yrityspuhelimiin on varsinkin suurissa monikansallisissa yrityksissä useinkin asennettu tehtaalla etähallintaohjelmisto. Siitä on usein viitteenä se, että ohjelmistopäivitykset tulevat viiveellä, asentuvat kysymättä ja pyytämättä tai et voi suurta osaa niistä itse asentaa. Etuna on että firma tietää missä
Ei pidä paikkaansa. Paitsi ehkä siinä kiinalaisfimassa missä sinä olet.
Oma puhelimeni ei ole mikään "yrityspuhelin". Kävin sen ihan itse ostamassa ja laskutus työnantajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko rakennusalan konsulttitoimiston duunari ainoa arvostettu työ maailmassa? Muut ovat paskakoodareita. On sullakin jutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etänä
Näihin on ratkaisut olemassa isoja yrityksiä varten. Laiteet rekisteröidään etähallintajärjestelmään jo ennen kuin niitä on toimitettu asiakkaille. Kun laite käynnistyy ja kytkeytyy verkkoon siihen asentuu etähallintaohjelmisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvin vanhanaikaiselta.
Vierailija kirjoitti:
"7. Soittoääni ja hälytys/herätys on sama äänenvoimakkuus, koska haluan säätää joka aamu ja ilta äänenvoimakkuutta ja jos en muista, niin puhelin räjähtää täysillä soittamaan herätystä ja koko talo herää siihen. Tai vaihtoehtoisesti soittoääni jää alas ja kuule kun se soi ja olen esim. teollisuuden parissa töissä. Herätykseen et saa linkitettyä spotifyta tämä ehkä turha, mutta ei saa kuten androidissa."
Miksi käytät työpuhelintasi kotona omiin asioihin, kuten heräämiseen? Minulla ainakin työpuhelin ja oma puhelin ovat aivan erillään. Ymmärrän, mikä puhelinetu on, mutta silti en haluaisi työpuhelinta omaan henkilökohtaiseen käyttöön.
Olen eri, mutta enpä viitsi kahta puhelinta pitää kun työnantaja antaa puhelimen ja maksaa liittymän. Niin en viitsi aamuherätykseen hankkia omaa puhelinta.
MInulla on työpuhelin. Tarvitsen sitä työasioissa puheluihin ja lisäksi on käytössä whatsapp-ryhmiä eri asioiden hoitamiseen. Mihinkään muuhun en sitä tarvitse, siksi minulle on ihan vierasta se, että pitäisi siihen räpläillä jotain soittoääniä, vaihdella pikakuvakkeiden paikkaa tai laittaa kotona herätyksiä. Joudun ihan työnantajan asettaman pin-koodinkin siihen näpyttämään, kun sen avaan, mitään tunnistamisia siinä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta enpä viitsi kahta puhelinta pitää kun työnantaja antaa puhelimen ja maksaa liittymän. Niin en viitsi aamuherätykseen hankkia omaa puhelinta.
Siis haluavatko jotkut, että vapaa-aikanakin puhelimeen tulee työviestit ja työpuhelut jatkuvasti? Minullakin on työpuhelin, ja laitan sen aina kiinni illoiksi, viikonlopuiksi ja lomien ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etänä
Näihin on ratkaisut olemassa isoja yrityksiä varten. Laiteet rekisteröidään etähallintajärjestelmään jo ennen kuin niitä on toimitettu asiakkaille. Kun laite käynnistyy ja kytkeytyy verkkoon siihen asentuu etähallintaohjelmisto.
Okei ja kerropa sitten vielä sieltä foliohattusi alta kuka näitä tietoja käy läpi esimerkiksi usean sadan tai tuhannen hengen yrityksissä, joissa ihmisille kertyy valtavasti merkityksetöntä dataa päivittäin?
Luulenpa että sinä salaliittoteoreetikko olet vain kateellinen niille, joilla on mahdollisuus saada työpuhelin. Tai sitten sinulla itselläsi on jotain isomman luokan salattavaa. Tietenkin voit tulla tänne väittämään ihan mitä tahansa satut päässäsi keksimään.
Itse ostin iphone 15. En tykännyt joten palautin kauppaan ja Android luuri takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etänä
Okei j
Ei niitä Suomessa käydä läpi. Suomessakin on tietysti lakisääteiset rajat mitä saa tehdä.
USA:ssa saa kyylätä enemmän ja siellä on tapahtunut kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikassani asiakkaille on omat yhteydenottokanavat, palvelukoordinaattorit ja palvelunumerot, joihin he ottavat yhteyttä. Kuulostaa aika järjestäytymättömältä toiminnalta, jos asiantuntijoille soitellaan suoraan kännykkänumeroihin.
Kyllä, aika monetkin haluavat työviestit ja -puhelut vapaa-aikanakin. Se on sitä ilmaista työntekoa. Minullakin on työpuhelin ja -liittymä, mutta olen laittanut sähköpostin ja Teamsin asetukset niin, ettei sieltä tule mitään ilmoituksia. Jos jostain syystä haluaisin katsoa työsähköpostia niin kirjaudun sinne erikseen.
Ja mitä tulee etähallinta- ja muihin vakoiluohjelmistoihin niin eipä ne kummoisia näytä olevan, kun kerran ei it-tukikaan saanut ratkaistua yhtä puhelimeen liittyvää ongelmaa kun eivät päässeet käsiksi puhelimeeni :D Tietokoneella sellainen etähallinta on ja se on mielestäni täysin ok, koska ei työkoneella ole tarkoituskaan tehdä mitään omia juttuja vaan ainoastaan työasioita.
Yksi sokea tuttu osti uuden iPhonen koska joutuu käyttää iphoneja Sirin takia ja kirosi kun ei puhelin toimi yhtä hyvin eikä ole yhtä selkeä kuin hänen edellinen iPhone 8 ja Sirikin temppuilee. Harmi ettei Androidille ole tarjolla suomenkielistä vastinetta Sirille.
Ios on paljon kankeampi kuin android. Käytän iPhonea vain siksi, että uuteen malliin tulee päivityksiä jopa 8 vuoden ajan ja tietosuoja on parempi. Nämä ovat niin isoja tekijöitä, että uhraan käyttömukavuuden. Toisaalta on siinä hyväkin puoli; ei tule näprättyä puhelinta niin paljon, kun se on vaikeampaa.
"3. Mikä ihmeen "sim-koodi" sinulla on, se on PIN-koodi."
Aika semanttinen moka. Kyllä ton muut tajuaa paitsi autistit.
Etkö muuhun pystynyt tarttumaan?
Missä somevaikuttajien toimistossa olette töissä, jos tarvitsette puhelinta koko ajan? Itselläkin on työpuhelin ja todellakin uudempi ja parempi malli kuin tuo ap:n, mutta aika vähän sitä tarvitsee töissä kun kaikki tehdään tietenkin tietokoneella ja Teamsissa.