Onko sinulle ok, jos naapurillesi annetaan lupa tulla yleisavaimilla tekemään kotiisi pieniä remontointitoimenpiteitä?
Vai haluatko säilyttää yksityisyytesi kotisi suhteen?
Meillä tuli tästä keskustelua ystäväni kanssa, joka ei halua naapureitaan kotiinsa ns. kutsumatta. Minusta kotiini saa tulla kuka vaan, joka on valittu tekemään tehtävä.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin tuttu naapuri kuin viikkoa aikaisemmin linnasta päässyt huoltomies.
Todellisuudessa minun asuntooni ei saa tulla kukaan, jollen minä ole paikalla.
Eikä se ole edes mahdollista, asuntoon ei ole muilla avaimia kuin minulla ja veljelläni.
Naapurillakin toki voi olla linnatuomio taustalla. Vanhemmilla oli aikoinaan asunnosta vuokrattavana Ilmoitus ja heillä oli jäänyt vastaamatta pariin soittoon. Pyysivät katsomaan keiden numerot on kyseessä, toinen soitto oli tullut erään vankilan sosiaalityön puolelta.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Ei naapureilla saa olla yleisavaimia. Vain huoltoliikkeellä.
Remppamies saa tulla jos itse olen antanut oman avaimeni.
Taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalla voi olla yleisavain. Kaikilla puheenjohtajilla ei ole ihan selkeä ymmärrys milloin sitä voi/saa käyttää.
Tähän keskusteluun olisi voinut laittaa tekstin MAALAISILLE!
Täällä stadissa kenelläkään ei ole asiaa kenenkään kotiin jos siitä ei ole tiedodettu eikä mitkään naapurin jampat täällä pyöri, muuten on aika nopeesti poliisiasia.
Olen asunut taloyhtiössä, jossa isännöitsijä antoi kahdelle taloyhtiön juoru-ukolle yleisavaimet. kävivät mm. tupatarkastuksilla omine lupineen, jos joku muutti pois tai oli myymässä asuntoa. Muutettiin aika äkkiä. Siellä oli tapana, että joku naapurin ukko hoiti pieniä remonttitehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut taloyhtiössä, jossa isännöitsijä antoi kahdelle taloyhtiön juoru-ukolle yleisavaimet. kävivät mm. tupatarkastuksilla omine lupineen, jos joku muutti pois tai oli myymässä asuntoa. Muutettiin aika äkkiä. Siellä oli tapana, että joku naapurin ukko hoiti pieniä remonttitehtäviä.
Koska tämä taoahtui. Täysin laitonta toimintaa tuollainen!
Vierailija kirjoitti:
Tähän keskusteluun olisi voinut laittaa tekstin MAALAISILLE!
Täällä stadissa kenelläkään ei ole asiaa kenenkään kotiin jos siitä ei ole tiedodettu eikä mitkään naapurin jampat täällä pyöri, muuten on aika nopeesti poliisiasia.
Jaa-a, meillä täällä maalla kotiintunkeutujat löytävät itsensä läheiseltä suolta. Useimmiten ovat jotain v****n heseläisiä.
Ei ole. Ei edes silloin, jos myy palvelun firmansa kautta. Minun kotini on minun kotini. Sinne ei naapurini ole tervetulleita ellen itse heitä omasta halustani kutsu kylään!
Jos saisin itse valita henkilön. Ketä tahansa en kotiini päästäisi naapureistani.
Vastaan ei todellakaan!
Siinä tapauksessa pitäisin vapaapäivän tai ottaisin lomaa ja istuisin kotona vahtimassa, mitä siellä tehdään.
Hyvää iiiiiltaaa tuore naapurini...
Ei ole ok. Naapurin nilkki vakoilemassa kotona naapuria, ei toimi. Vaikka olisi säästöt mielessä.
Minkäs mä sille mahdan jos naapuri on huoltoyhtiössä töissä. Voihan siellä olla myös vaikka ex-mies tai anoppi tai ties mikä stalkkeri.
Paljon taas puhetta mutta ei keskeisintä eli KAIKISTA HUONEISTOSSA TEHTÄVISTÄ TÖISTÄ, TULEE ILMOITTAA ETUKÄTEEN! jokaiseen huoneistoon kirjallisesti tai ilmoitustaululla näkyvästi ja ajoissa!
Exisännöitsijä
Original kirjoitti:
Paljon taas puhetta mutta ei keskeisintä eli KAIKISTA HUONEISTOSSA TEHTÄVISTÄ TÖISTÄ, TULEE ILMOITTAA ETUKÄTEEN! jokaiseen huoneistoon kirjallisesti tai ilmoitustaululla näkyvästi ja ajoissa!
Exisännöitsijä
Tulee ilmoittaa etukäteen joo, mutta en mä silti halua naapurin yrittäjä Casperia tai Cassandraa tekemään yhtään mitään kotiini yleisavaimilla tai mun paikalla ollessa. Yksityisyys naapureihin tulee säilyttää. Ei ole oikein, että palvelu ostetaan taloyhtiön asukkaalta ja tämä tunkeutuu tällä perusteella toisen kotiin. Tehkööt muualla työnsä. Kertostaloja on Suomi pullollaan!
Mulla on masennus. En jaksa siivota, joten ei kiitos tällä hetkellä yhtään ketään naapuria visiitille. Kauhea ahdistus tulisi. Ei mielellään huoltomiehiäkään.
No, miksi annat naapurille luvan, jos et halua sen tulevan? Aloituksesti on epäselvä.
Veljen taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja suuttui, kun sanoi ettei halua naapuriaan kotiinsa pyörimään millään verukkeella. Veli tekee salassapidettävää työtä tietokoneellaan. Nainen tuli niin lähelle kurkkimaan konetta, että veljen piti kääntää tietokonettaan poispäin. Asiatonta liikkua asunnossa laajemmin kuin on tarpeellista.