Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle ok, jos naapurillesi annetaan lupa tulla yleisavaimilla tekemään kotiisi pieniä remontointitoimenpiteitä?

Vierailija
24.09.2023 |

Vai haluatko säilyttää yksityisyytesi kotisi suhteen?
Meillä tuli tästä keskustelua ystäväni kanssa, joka ei halua naapureitaan kotiinsa ns. kutsumatta. Minusta kotiini saa tulla kuka vaan, joka on valittu tekemään tehtävä.

Onko sinulle ok, jos naapurillesi annetaan lupa tulla yleisavaimilla tekemään kotiisi pieniä remontointitoimenpiteitä?

Vaihtoehdot

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun riistakamerassa näkyi asiaankuulumaton tyyppi kotonani, ei kotiini ole päässyt kukaan ilman mun paikallaoloani! Vaihdoin lukot.

Vierailija
2/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole.

Jos joku sen luvan antaa, se olen minä eikä kukaan muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä mennä syynäämään hänen nurkat myös!

Vierailija
4/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku talosta osaa tehdä tietyn toimenpiteen, joka tehdään kaikkiin asuntoihin, niin on ok. Talonmieskulttuuria parhaimmillaan.

Vierailija
5/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiisi, kertoo kaiken tarpeellisen. ei mun perässä tarvi kulkee jos sovittu on joku homma mutta omilla avaimilla ei oo tulossa. en tahdo edes tietää että semmoset avaimet on olemassa, ku laitan oven perässäni kiinni oon turvassa muilta ihmisiltä.

Vierailija
6/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kun riistakamerassa näkyi asiaankuulumaton tyyppi kotonani, ei kotiini ole päässyt kukaan ilman mun paikallaoloani! Vaihdoin lukot.

Hui kauheeta.

Vierailija
7/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ainoa joka luvan voi antaa on minä, niin tietenkin se on silloin ok.

Vierailija
8/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleisavaimilla, tai muutenkaan. Hankkikoot palvelut joltakin, jolla ei ole mitään sidonnaisuuksia kerrostaloomme!

Vierailija
9/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäikö tyyppi kiinni?

Onko muilla tämän tyyppisiä juttuja?

Vierailija
10/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Naapuri saa varmaan palkkaa? Jos jotain remonttia pitäisi tehdä, kai naapuri tai kuka vaan tekijäksi palkattu olisi pitänyt sitä ennen kutsua tekemään.

Vierailija
11/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä ymmärtänyt kysymystä, kun toki kotona voi käydä pyynnöstä kissan ruokkijaa, kukkien kastelijaa tms. Hienoa, jos joku naapuri ehtisi joskus auttamaan ja olisi luotettava. Ja siis sen pyynnön toki esitän minä. Kerrostaloissa usein huolto tulee ennalta ilmoitettuna päivänä, olit kotona tai et pl. lemmikkiasunnot

Vierailija
12/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naapureilla saa olla yleisavaimia. Vain huoltoliikkeellä.

Remppamies saa tulla jos itse olen antanut oman avaimeni.

Vierailija
13/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Naapuri saa varmaan palkkaa? Jos jotain remonttia pitäisi tehdä, kai naapuri tai kuka vaan tekijäksi palkattu olisi pitänyt sitä ennen kutsua tekemään.

Kaikille asukkaille tehtävistä remonteista asukas ei itse päätä. Joku muu ostaa ne remontoijat paikalle.

Mielestäni näissä olisi hyvä pitää yllä kohteliaisuussääntöä eikä teetetä taloyhtiön asukkaiden furmojen kautta kaikkien kotona tehtäviä toimenpiteitä, tai edes kysytään lupaa ennen kuin ostetaan kaikille palvelu. Ulkona tai käytävillä tehtävät toimenpiteet on helpompi hyväksyä naapurin firmalla teetettäväksi.

Vierailija
14/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku talosta osaa tehdä tietyn toimenpiteen, joka tehdään kaikkiin asuntoihin, niin on ok. Talonmieskulttuuria parhaimmillaan.

Suurin osa ei siis tajua mikä taloyhtiön oikeus ja velvollisuus on. Otetaan nyt vaikka esimerkiksi pattereiden ilmaus, sen voi aivan hyvin tehdä osaava naapuri. Vai osaatko itse sen tehdä?

Vierailija
15/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos naapurisi on remontyihenkilö, joks myy palveluitaan taloyhtiölle ja pääsee tätä kautta tekemään toimenpiteitä kotiisi?

Vierailija
16/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos naapurisi on remontyihenkilö, joks myy palveluitaan taloyhtiölle ja pääsee tätä kautta tekemään toimenpiteitä kotiisi?

Sillehän ei mahda mitään jos hän tekee taloyhtiön päättämää ja maksamaa työtä. Kun ei kuljeta muijaansa katsomassa toisten asuntoja.

Onhan joskus talonmies myös naapuri, harvemmin enää niitä on

Vierailija
17/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei siis tajua mikä taloyhtiön oikeus ja velvollisuus on. Otetaan nyt vaikka esimerkiksi pattereiden ilmaus, sen voi aivan hyvin tehdä osaava naapuri. Vai osaatko itse sen tehdä?

Voi tehdä, niille jotka haluavat päästää hänet kotiinsa. Jos hän myy esimerkiksi yrityksensä kautta tämän palvelun taloyhtiölle ja taloyhtiö näin päästää tyypin kaikkien kotiin, ei se mielestäni ole oikein. Monet eivät halua naapureitaan kotiinsa edes jonkun firman edustajana, vaan jonkun muun, jota ei näe toimenpiteen jälkeen jatkuvasti esimerkiksi hississä tai käytävällä.

Vierailija
18/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos minulle pitää tehdä pientä remonttia niin tietenkin se on ihan ok. Ei minulla ole kotona mitään salattavaa, enkä usko että remontin tekijät alkaa varastelemaan yhtään mitään. Olen antanut aina taloyhtiön huollon tehdä tarvittavat huollot ja korjaustoimenpiteet ja saa käydä y-avaimella. Annoin jopa yhden minun asunnon avaimen naapurille, jos olen lomareissussa, olen hävittänyt omat avaimet, tms ja hän käy silloin välillä katsomassa että kaikki on asunnossa ok.

Vierailija
19/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin tuttu naapuri kuin viikkoa aikaisemmin linnasta päässyt huoltomies.

Todellisuudessa minun asuntooni ei saa tulla kukaan, jollen minä ole paikalla.

Eikä se ole edes mahdollista, asuntoon ei ole muilla avaimia kuin minulla ja veljelläni.

Vierailija
20/40 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, jos minulle pitää tehdä pientä remonttia niin tietenkin se on ihan ok. Ei minulla ole kotona mitään salattavaa, enkä usko että remontin tekijät alkaa varastelemaan yhtään mitään. Olen antanut aina taloyhtiön huollon tehdä tarvittavat huollot ja korjaustoimenpiteet ja saa käydä y-avaimella. Annoin jopa yhden minun asunnon avaimen naapurille, jos olen lomareissussa, olen hävittänyt omat avaimet, tms ja hän käy silloin välillä katsomassa että kaikki on asunnossa ok.

Ei minullakaan ole salattavaa, mutten silti halua naapureita kotiini. Huoltofirman tyypit käyvät. Kotoani on hävinnyt juttuja, joten nyt ovellani on ilmoitus kameravalvonnasta. Tietävät käyttäytyä kaikki tulijat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän