Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut niin innoissaan töistänsä??

Vierailija
24.09.2023 |

Kun katsoo jotain linkediä tai kuuntelee ihmisten juttuja, niin ovat täynnä intoa ja motivaatiota uudesta tai nykyisestä työstä.
Miten se on mahdollista?

Ja siis ihan minun ikäiset n. 50v.

Olen itse 48v ja mietin joka päivä mihin kaikki into katosi ja voisiko jäädä pian työelämästä pois. Takana töitä 23 vuotta enkä päivääkään ole ollut työttömänä.

Ovatko nämä motivoituneimmat aloittaneet työnteon myöhemmin?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen, että kun kerran käytän töissä kolmanneksen päivästäni joka tapauksessa, niin teen sen mieluiten hyvällä asenteella ja hyvin. Etsin hyvää, mietin usein mikä onnistui ja etsin ilon aiheita ja kiitollisuuden kohteita.

Samaa yritän soveltaa muutenkin. Aina ei huvittaisi viedä lasta vesisateessa jalkapallopeliin toiselle puolelle kaupunkia, mutta koska sinne kuitenkin menen, olen läsnä ja kannustan ja juttelen muille vanhemmille.

Tai ei ehkä huvittaisi mennä salille, mutta menen silti ja laitan hyvät musat ja teen niin hyvän treenin kuin sinä päivänä pystyn.

Vierailija
22/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka viihdytte työssänne niin hyvin ja "uhraatte" elämäänne työnantajallenne: onko teillä kotona kaikki hyvin vai onko työ pakoa yksityiselämästä?

Mitä ihmettä horiset?

Minä teen työtäni yrityksessäni noin 6-8 h arkipäivä ja muutaman tunnin kuukauden aikana on tietenkin paperitöitä iltaisin. Kirjanpitäjäni tekee sellaiset paperityöt, joista en pidä. Lomaa olen pitänyt tänä vuonna hieman yli neljä viikkoa ja kesällä pidin lomani jälkeen neljä perjantaita vapaana, joten sain perheeni kanssa pitkän viikonlopun.

Ehdin siis olemaan erittäin hyvin perheeni kanssa ja koska pidän työstäni, niin kotiin tullessakin olen iloinen ja tekeväinen enkä masentunut, väsynyt, kiroileva ja ärtynyt. Perheessäni on kolme nuorta aikuista ja he ovat nähneet kuinka mielekäs työ on ehdottomasti tavoiteltava asia. Myös mieheni pitää työstään ja hänellä on samanlaiset fiilikset, joten enpä usko, että meidän lapsistamme tulee mitään työn vieroksujia tai huonoon tyytyviä aikanaan.

T. 15 vuotta yrittäjänä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mielen köyhyyttä jos töissä on kivempaa ku vapaalla. ei millään pahalla olishan se kivaa ku tulis työllä toimeen

Mielestäni on mielen köyhyyttä olla kolmasosa päivästä ikävässä työssä. Se olisi todellista itsensä kiduttamista ja typeryyttä. :)

Vierailija
24/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai liekeissä työkavereista, kuka on ärsyttävä, kiva.. ja sinne päin. Sitten kuunnella monta tuntia paatosta näistä.

Vierailija
25/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka viihdytte työssänne niin hyvin ja "uhraatte" elämäänne työnantajallenne: onko teillä kotona kaikki hyvin vai onko työ pakoa yksityiselämästä?

Teen työtä että saan rahaa elämiseen. Ei se ole pakoa mistään. Kotona on kaikki hyvin.

Vierailija
26/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä muut asiat sinua masentavat ap? Elämäsi ei kuulosta olevan kovin hyvässä tasapainossa. Ikäkriisi? Vaihdevuosien hormonimyrskyt?

Vierailija
27/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkedin on sellaista feikkipositiivista lätinää, jolla pönkitetään kuvaa omasta ammattimaisuudesta. Ei sillä ole välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Linkediniä voi lähinnä pitää markkinointi- ja mainoskanavana. Siellä on tarkoitus antaa itsestään hyvä kuva.

Vierailija
28/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kyyläät muiden ihmisten linkediä?

Vierailija
29/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkedin on sellaista feikkipositiivista lätinää, jolla pönkitetään kuvaa omasta ammattimaisuudesta. Ei sillä ole välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Linkediniä voi lähinnä pitää markkinointi- ja mainoskanavana. Siellä on tarkoitus antaa itsestään hyvä kuva.

Tottakai, mutta toisaalta on paljon ivmisiä, jotka ovat oikeasti innostuneita työstään, ammatistaan ja kaikesta.

Vierailija
30/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksipä ei haluaisi olla ammattimainen ja innostunut? Pitäisikö kaikkien olla nahjuksia ja masentuneita, koska ap on sellainen?

Vierailija
31/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on niin tylsää ja masentavaa kuin siitä teet. Teen matalapalkka-duunarihommaa ja swengailen pitkin päivää ja välillä laulelen. Välillä ylidraamailen yksin ollessani. Vaikka työ onkin yksitoikkoista niin näillä jaksaa.

Vierailija
32/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule kun pääsee amispohjalta kyykyttämään muita! Parasta ikinä!

Vierailija
33/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa esittää.

Vierailija
34/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on alkanut tuntua älyttömältä. Miksi ihmiset tekevät yhtään mitään en tajua.

Vierailija
35/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että iso osa on teeskentelyä, joko halutaan nuoleskella työnantajia tai kavereille yrittää näyttää miten menestyneitä ollaan.

Joillakin tosin voi oikeasti olla hyvä palkka, asiallinen työmäärä ja hyvä esimies, mutta nämä on varmasti vähemmistössä.

Vierailija
36/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan kannattais opiskella sit uus ammatti ja sitten tehdä töitä joista tykkää.

Mieli pysyy virkeänä kun tekee töitä.

Vierailija
37/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopesty. Kun tajuaa, ketä siinä oikeasti palvelee ja kuka ne rahat törsää, mitä tuotat, into laantuu. Yrittäjyys on eri asia. Osakeyhtiössä nuolet vain osakkaiden kenkiä, julkisella poliitikoiden persusta.

25 työelämässä, tekee minimin täydellä palkalla, N45

Vierailija
38/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi ammattilaisia jotka ei Linkedinissä kohkaa, päivittävät kyllä profiiliinsa kun vaihtavat työpaikkaa uuden työnantajan nimen ja nimikkeensä tai suorittavat jonkun tutkinnon.

Linkedin vaikuttaa olevan täynnä esim. kaikenmaailman myyntitaikureita, oman elämänsä mestarimyyjiä, HR guruja, työelämän kehittäjiä jne sekä kaikenkarvaisia käärmeöljykauppiaita.

Sitten on niitä jotka mainostavat tarjoavansa esim. apua vaikeiden tilanteiden sanoittamiseen ja 1. asiakas saa palvelun ilmaiseksi (ilmaisia lounaita ei vaan taida olla vaan vastineeksi varmaan pitäisi suostua olemaan referenssinä jne)

Vierailija
39/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä kiinnostaa suoraan sanottuna muu kuin työ. Elämä on lyhyt ja keksin sille parempaakin käyttöä. Olen vaativassa asiantuntijatyössä ja akateeminen. Vaihtaisin vapaan miehen elämään heti jos mahdollista. Kaikki turha tärkeily on turhaa tärkeilyä.

Vierailija
40/45 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pian 50 vuotias ja tykkään todella työstäni. Olen ollut 15 vuotta yrittäjänä ja yritykseni on noussut rakkaan harrastukseni ympärille. Voisin tehdä tätä työtä melkein ilman palkkaakin, mutta saan oikein hyvin rahaa.

Kun lapsemme olivat pieniä ja hoidin heitä kotona, niin koulutin itseäni iltapuolella vielä lisää ja vuosien varrella olen kouluttautunut entistä paremmaksi alallani.

En siis voisi oikein kuvitella tilannetta ap:n tilannetta itselläni, sillä olen innoissani yhä vieläkin. En valitettavasti oikein ymmärrä ihmisiä, jotka käyttävät ainakin 8 h/arkipäivä sellaiseen työhön, josta he eivät pidä. Minulle ainakin arkinen hyvinvointi on tärkeä asia.

No voi kun hienoa sinulle!

Valitettavasti itse haluaisin pelkästään näytellä (teatterissa / elokuvissa / sarjoissa) mikä ei ole taloudellisesti mahdollista. Olen tienannut tämän tyyppisistä töistä yhteensä ehkä noin 400 euroa kymmenen vuoden aikana. Kadehdin välillä ihmisiä jotka innostuvat jostain ei-taiteellisesta todella paljon. En voi kuvitellakkaan pahempaa kuin esimerkiksi konsulttityö, "business management", asiakaspalvelutyöt, myyntityöt (mainosten parissa esim) jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi