Haluaisin kauppaan töihin, mutta ei hemmetti, kun tältä alalta ei löydy vakkari paikkaa täysillä tunneilla.
Onko tilanne aina ollut näin paha vaiko nykyään vielä pahempi? Että kaikki sopimukset on osa-aikaisia 25h/viikko?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Ota toinen työ siihen rinnalle, niin yhteensä saat täydet tunnit. Niin minä tein.
Eikö ole hirveän hankalaa sumplia kahden työn välillä? Miten saa sovitettua vuorot niin ettei mene päällekkäin ja ehtii levätä välillä? Ja miten onnistuu kesälomailu, matkustelu?
t. Ei ap
Porvoosta löydät kaupasta täydet tunnit. Hit....sinä mitään halua tehdä.
Ruokakaupat voi olla auki 24/7 tai joku k-Market 7-23 arkisin ja viikonloppuisin 8-22. Aika vaikeeta ottaa se toinen työ. Tai kolmas.
Keikkatyöt ravintoloihin kyllä onnistuu helposti. Keksit nyt vaan tekosyitä, miksi et voi mennä kaupan kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Onko se hyllyttäminen niin ihanaa?
Mikä työ olisi ihanaa, pääseekö kun menee vaan?
Vierailija kirjoitti:
Keikkatyöt ravintoloihin kyllä onnistuu helposti. Keksit nyt vaan tekosyitä, miksi et voi mennä kaupan kassalle.
Olisiko se ihanaa?
Minäkään en tajua, että miksi edes vuoropäällikkö ei saa täysiä tunteja! Siitä syystä ei paljoa houkuttele tuo ala vaikka muuten voisi kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruokakaupat voi olla auki 24/7 tai joku k-Market 7-23 arkisin ja viikonloppuisin 8-22. Aika vaikeeta ottaa se toinen työ. Tai kolmas.
Ravintolaan menään hyvin yleisesti töihin klo 22 lauantaisin. Sielä kun olet töissä 22-04, niin saat helposti täytettyä tuon 10h, kun saa vviikonloppu ja yötyölisän. Perus palkkakin kun on parempi kuin hyllyttäessä.
Ei löydykään. Ei ole täysiä työtunteja kaupan alalla. Huvitti, kun Lidliä haukuttiin työntekijöiden kaltoin kohtelusta, vaikka heillä on alan parhaat työehdot ja palkat.
Itse aloitin marketin kassamyyjänä 20h/vko sopimuksella. Tein kaikki mahdolliset lisävuorot jotka sain, joten vuoden vaihteessa kun tehtiin työtuntien tarkastus (=katsotaan paljonko on oikeasti ollut töissä verrattuna sopimustunteihin), niin mulle täytyi tarjota oikeitten tuntieni mukaista 25h/vko sopimusta, ja siitä vuoden päästä tunnit nousi taas ja nykyään teen 34h/vko osastomyyjänä. Itse en edes jaksaisi tehdä täysiä tunteja, joten olen ihan tyytyväinen tähän.
Käsittääkseni työehtosopimuksen mukaan tuntien tarkastelu on pakko tehdä, mutta ei varmaan kyllä pienissä kaupoissa oikeasti tehdä, joten tällainen tuntien nosto mitä itse tein tuskin onnistuu muuta kuin isoissa kaupoissa.
Ota toinen työ siihen rinnalle, niin yhteensä saat täydet tunnit. Niin minä tein.