Jos kävelet 2h, tarvitsetko palautumista?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse palatumista, helposti menee 3-4 tuntia esim sienimetsässä jossa myös kokoajan kyykitään ja tasapainotellaan ja ojentaudutetaan.
2 tunnin kävelylenkillä kävelen 20 kilometriä helposti.
Normaalipaino ja ikää 48 v
No et tasan kävele 2h/20 kilometriä. Puhut shaissea.
Kun olin terve, niin kävelin 6km tunnissa vauhtia, jaksoin n 1,5 h sitä. Toki jaksoin sen 2 tuntia kävellä enkä tarvinnut palautumista. Nykyään jaksan kävellä ehkä 45 min yhtäjaksoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Av-palstalla on yllättävän paljon huipputason kilpakävelijöitä ja -juoksijoita :D eikä yhtään lenkillä tule mieleen että ois epänormaalin kova vauhti, kun kävelee keskiverto hölkkääjästä ohi?
Tai sitten eivät vain osaa laskea...
Riippuu vähän millaista vauhtia kävelee, jos kävelee hiki päässä 2 tuntia niin kyllä sitä mieluusti vähän levähtää sen jälkeen. Mut sit semmoista rauhallisempaa tahtia (esim koiralenkki tai kaupungilla käveleskelyä) jos kävelee niin ei sitten tarvitse.
Kyllä. Hetki täytyy istua ja huilata kahden tunnin lenkin jälkeen. Etenen siinä ajassa noin 11,5-12 km. Olen ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Av-palstalla on yllättävän paljon huipputason kilpakävelijöitä ja -juoksijoita :D eikä yhtään lenkillä tule mieleen että ois epänormaalin kova vauhti, kun kävelee keskiverto hölkkääjästä ohi?
Löytyy myös mensan testeissä yli asteikon menneitä tuloksia paljon.
Kyllä mun pitää istahtaa jo 2h jälkeen.
Jos reipasta tahtia kävelen 2 tuntia putkeen, niin kyllä sitä mielellään istuu ja juo hetken sen jälkeen. Seuraavana päivänä voi myös jalat olla vähän kipeät. Ei niin kipeät toki, ettei voisi taas kävellä 2 tuntia tai harrastaa muuta liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse palatumista, helposti menee 3-4 tuntia esim sienimetsässä jossa myös kokoajan kyykitään ja tasapainotellaan ja ojentaudutetaan.
Kävelet 10km/h vauhtia?
Sieniä poimien :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kävelet 10 kilometrin tuntinopeudella. Minua sanotaan nopeaksi kävelijäksi kun kävelen noin 6 km/h, suurin osa ihmisistä kävelee huomattavasti hitaammin.
Miten niin ei kävele ? Minulle ilmoittaa keskiarvoksi, siis kävelyssä, noin 15 kilometriä tunnissa.
Amatööri, mä pääsen tuohon tulokseen käsilläni kävellen.
Ihan oikeasti, täällä on pakko olla joukko itsensäkusettajia liikeellä :D
Itse konttaan baarista kotiin 20 km/h.
Tarvitsen palautumista jo ennen kävelylle lähtöä. Olen kehopositiivinen.
Kävelen metsässä yleensä 2-3 tuntia kerrallaan. Mitään palautteluja ei tarvita. Ikä 60. Hoikka.
Jos kahden tunnin kävelyn jälkeen tarvitaan palauttelu, on yleiskunto huono. Monet ihmiset kävelevät ja liikkuvat työpaivan aikana tuntikausia. Normaalisuoritus terveelle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kävelet 10 kilometrin tuntinopeudella. Minua sanotaan nopeaksi kävelijäksi kun kävelen noin 6 km/h, suurin osa ihmisistä kävelee huomattavasti hitaammin.
Miten niin ei kävele ? Minulle ilmoittaa keskiarvoksi, siis kävelyssä, noin 15 kilometriä tunnissa.
Käytätkö ryömintäkaistaa vai etenetkö valtatietä pitkin neliveto päällä?
Tässä videoklipissä ensimmäinen vauhti on sellainen, jolla edetään tunnissa 10 kilometriä. Jos ei siis yhtään hidasteta tai pidetä yhtään taukoa.
Tuota vauhtia pystyy harva nykyisin pitämään yllä edes 10 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kävelyvauhti on 10 km tunnissa? Okei... kiinnostais tietää, miten nopeasti juokset 10 km lenkkejä?
Todennäköisesti noin puoleen tuntiin kuten minäkin.
5km kävellen menee 20 min
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö ryömintäkaistaa vai etenetkö valtatietä pitkin neliveto päällä?
Konttaan tasan siellä missä haluan. Joskus se on motari ja joskus jalkakäytävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kävelyvauhti on 10 km tunnissa? Okei... kiinnostais tietää, miten nopeasti juokset 10 km lenkkejä?
Todennäköisesti noin puoleen tuntiin kuten minäkin.
5km kävellen menee 20 min
Ja mulla on lentävä lehmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et tasan kävele 2h/20 kilometriä. Puhut shaissea.
Kun olin terve, niin kävelin 6km tunnissa vauhtia, jaksoin n 1,5 h sitä. Toki jaksoin sen 2 tuntia kävellä enkä tarvinnut palautumista. Nykyään jaksan kävellä ehkä 45 min yhtäjaksoisesti.
Teidän on vaikea ymmärtää että on superihmisiä.
Itse vetäsin ihan noin 15 min sitten 30 leuanvetoa ihan tuosta noin vain. Treenaan hyvin harvakseltaan, mutta mulla tulokset on aina olleet huippuja, vaikka en näe kamalasti vaivaa niiden eteen.
Nuorena on pohjana itämaisen kamppailuexpertin ja mestarin valmennettavana yli kymmenen vuotta junnusta teini-ikään asti. Sen jälkeen on tullut kuitenkin urheiltua melko säännöllisesti vähintään kerran viikossa. Ei kuitenkaan tavoitteellisesti. Kykenen juoksemaan kympinkin noin puoleen tuntiin vielä nelikymppisenäkin ja krapula-aamunakin. Ei tuota ongelmia.
Meitä superihmisiäkin on olemassa. Ei tarvi olla kateellinen. Luulen että nuoruuden aktiivinen urheilu-ura on tehnyt elimistöstä sellaisen. Tunnen entisiä junnupalloilijoita joilla on sama juttu.
Luulen että pohjat tuli sieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten eivät vain osaa laskea...
Todennäköisesti tullut matkan arvioinnissa virhe. Itse lenkkeilyn aloitettuani kuvittelin alkuun käyväni noin viiden kilometrin lenkkejä. Ostin sitten urheilukellon ja nämä lenkit olivatkin todellisuudessa max. kolme kilometriä.
Ja osa katsoo vauhdin väärin. Urheilukellossa on usein oletuksena min/km, mutta ihmiset kuvittelevat sen olevan km/h.
Sun mittarissa on jotain vikaa.