Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maailman ihanimmat piikkipallovalot tulevat täksi jouluksi uustuotantona myyntiin <3

Vierailija
24.09.2023 |

Ne ihanista ihanimmat! Olen kaivannut niitä siitä asti kun menivät rikki.

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai piikkipalloja, miksi niitä nyt sanotaankaan, minä sanoin nyt tähdiksi. 

Vierailija
102/114 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ne tunnelmalliset valot jouluyönä ihmisten ikkunoissa, kaupunki rauhallinen, kun vein mummun kotiinsa autolla meiltä joulunvietosta. Syvää rauhaa. Pikkuhiljaa ne valot hävisivär käytöstä, kiva jos nyt palaavat markkinoille ja ihmisten ikkunoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin nuo värilliset.

*syvä huokaus*

Osasin varautua, että eivät varmasti ole samanlaiset kuin ennen, ja näinhän se on. 

Muuten ihan kivat, mutta sininen on sellainen kauhea poliisiauton sininen. Ajattelin hankkia joko vaaleansinistä tai vihreää kynsilakkaa, ja maalata nuo siniset tähdet vähän "pastellimmaksi". Katsotaan onnistuuko.

Vierailija
104/114 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin nuo värilliset.

*syvä huokaus*

Osasin varautua, että eivät varmasti ole samanlaiset kuin ennen, ja näinhän se on. 

Muuten ihan kivat, mutta sininen on sellainen kauhea poliisiauton sininen. Ajattelin hankkia joko vaaleansinistä tai vihreää kynsilakkaa, ja maalata nuo siniset tähdet vähän "pastellimmaksi". Katsotaan onnistuuko.

Hyvä idea! Kokeilitko jo saatko raaputettua sinistä pintaa pois? Voisin laittaa lämmintä oranssia, jota jäin kaipaamaan :)

Vierailija
105/114 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden irronneiden muovijuttujen päälle oli ihan parasta astua. :/

Paperiset joulutähdetkin tulivat joitakin vuosia sitten takaisin, kun led-lamppujen myötä ovat turvallisempia, eikä haise palanut paperi pitkin joulua.

Vierailija
106/114 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla on tuollaiset, en tosin nyt muista onko ollut käytössä.

Vierailija
107/114 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti??

Maksoin viime vuonna vintage-valoista 60 e Huutiksessa kun kaipasin niitä niin paljon 🤣 Lievästi sanottuna harmittaa jos niitä nyt tulevaksi jouluksi saakin joka kaupasta.

No, ei se ole tyhmä joka pyytää...

Ja sait ne vielä moninkertaisella sähkönkulutuksella nykyisiin verrattuna.

Vierailija
108/114 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden tähtien muovi on kirkas, väri tulee led-lampusta tähden sisältä. Ei voi raaputtamalla vaikuttaa sävyyn. Ajattelin että kynsilakka voisi toimia. Tulen raportoimaan tuloksesta kun ensin pääsen käymään kempparissa.

Vierailija
109/114 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IL uutisoi, että valot on jo myyty loppuun. Ilmeisesti joku muukin kaipaili valoja takaisin kuin minä :)

Josko kaikki lähetettäisiin palautetta valmistajalle ja toivottaisiin enemmän alkuperäisen veroisia ensijouluksi?

Ap

Vierailija
110/114 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti googlata... En muista ikinä nähneeni tuollaisia ja olen sentään syntynyt 70-luvun alussa. Ysärin lapsilla on kyllä kaikenlaista muutakin mistä.en tiedä, kun lähipiirissä ei silloin ollut lapsia/teinejä.

En mullakaan ole mitään muistikuvaa tuollaisista valoista. 70-l lopussa olen syntynyt.

Vierailija
111/114 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airam lumikide värilliset tilattu. Ulkona ollut jo kuukauden värilliset erilaiset valot, väriä tylsään pimeään.

Vierailija
112/114 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdet piikkipallovalot. Toiset löytyi kirpparilta vuosia sitten muutamalla eurolla toiset oli halpahallissa uustuotantona myytävänä n. 5 vuotta sitte. Valmistajana oli suomalainen Veiste eli se joulukoristetehdas. Sinne viestiä, että semmoset taas valmistukseen. Niissä on ne värilliset piikkipallot jotka pitää ollakin. Lisäksi ostin joskus monta pakettia pieniä varalamppuja niihin kun joka joulu on joku valo pimeänä. Saakohan niitä varalamppujakaan enää mistään? Tuskin. Että ne on kauniit ja tulee niin oma lapsuus niistä mieleen:) 

Vierailija
113/114 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pieni pettymys kyllä valojen värisävyt. Ledeissäkin on kuitenkin mahdollisuus ikäänkuin murrettuihin/lämpimiin sävyihin, mutta tässä oli menty niillä samoilla räikeillä perusväreillä mitä myydään ilman piikkejäkin. Myyntikuva on mielestäni harhaanjohtava. :(

Vierailija
114/114 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. En mä halua tuommosia räikeän värisiä valoja kotiini.

Meillä saattoi olla noi lapsuudessani ja silloin ne oli ihan kivat ja jouluiset mutta en jäänyt kaipaamaan.