Maailman ihanimmat piikkipallovalot tulevat täksi jouluksi uustuotantona myyntiin <3
Ne ihanista ihanimmat! Olen kaivannut niitä siitä asti kun menivät rikki.
Kommentit (114)
Mulla on tollaset kaapissa, en ole käyttänyt sitten 90-luvun, kun en ole kaivannut yhtään. Mitä ihanaa noissa muka on? En muutenkaan kyllä tykkää monivärisistä tai värikkäistä valoista, nykyään mulla vaan tyylikästä lämmintä valkoista valoa, heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämäkö?
https://www.partyking.fi/vilkkuva-piikkipallo-39900.html
Piti googlettaa kun en oo ennen nähnyt.
Ei todellakaan ole nuo.
https://www.tonttumuseo.fi/product-page/joulukuusen-retro-valosarja-pii…
Eivät nuokaan ole mitään palloja.
Huuto.netissä ja Torissa näkyy molemmissa olevan myynnissä useammatkin aidot vanhat valot ja ihan kohtuuhinnalla.
Juuri sitä blingblingiä jota laitan joukkoon ettei simppeli koti ole liian tylsä. Ihanat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämäkö?
Ei todellakaan ole nuo.
Niitä nyt kuitenkin ihan yleisesti ja kansankielellä kutsutaan piikkipallovaloiksi ja ihmiset tuntevat ne sillä nimellä vaikka muoto ei pallo olekaan. Ei se minun vikani ole.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tollaset kaapissa, en ole käyttänyt sitten 90-luvun, kun en ole kaivannut yhtään. Mitä ihanaa noissa muka on? En muutenkaan kyllä tykkää monivärisistä tai värikkäistä valoista, nykyään mulla vaan tyylikästä lämmintä valkoista valoa, heh.
Myyntiin sitten vaan, varmasti menee kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tunnelma on niissä ihanaa.
Jokainen saa tykätä mistä tykkää. Itse tykkään lämpimän keltaisesta valosta ja inhoan valkoista valoa. Olen yrittänyt etsiä vanhanajan oranssinkeltaista joulutähteä, mutta en ole löytänyt. Olen yrittänyt värjätä papereita, mutta ledeillä ei saa samanlaista. Se on aina liian valkoinen valo. Hehkulamppuja eli lämpölamppujakin saa vielä, mutta paperitähti syttyy.
Siihen aikaan kun muilla oli nuo piikkipallot, meillä oli joulukellon muotoiset valot, muuten samanlaiset. Tallessa on ja toimii, alkuperäispakkauksissaan ja varalamppuineen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämäkö?
Ei todellakaan ole nuo.
Niitä nyt kuitenkin ihan yleisesti ja kansankielellä kutsutaan piikkipallovaloiksi ja ihmiset tuntevat ne sillä nimellä vaikka muoto ei pallo olekaan. Ei se minun vikani ole.
Näin on ja Airamin itsensä käyttämä termi on lumikide, eikä mikään tähti.
Vierailija kirjoitti:
Mieluimmin ledeinä ja muuntajalla. Tähdet hyvä olla kiinni, etteivät lennä jalan alle. N
Vanhoissa valoissa piikkipään oli pakko olla irroitettava että palaneen polttimon sai vaihdettua. Näissä led-valoissahan vaihtaminen ei ole mahdollista, palanut polttimo on sitten vain pimeänä ketjussa muiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Siihen aikaan kun muilla oli nuo piikkipallot, meillä oli joulukellon muotoiset valot, muuten samanlaiset. Tallessa on ja toimii, alkuperäispakkauksissaan ja varalamppuineen :)
Mulla on myös nuo samat joulukellon muotoiset valot, kierrekannallisilla polttimoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös nuo samat joulukellon muotoiset valot, kierrekannallisilla polttimoilla.
Voi ei, samiksilla pilasit hänen tunteensa ainutlaatuisuudesta :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi. Mä taas olen iloinen siitä että joku muukin osaa arvostaa niiden vanhojen valojen ainutlaatuisuutta niin että on pitänyt ne tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi. Mä taas olen iloinen siitä että joku muukin osaa arvostaa niiden vanhojen valojen ainutlaatuisuutta niin että on pitänyt ne tallessa.
Eivät ne olleet ainutlaatuiset, vaan ihan tavalliset. Samoin tavalliset kuin kaikki muukin ostettava. Ainutlaatuista on vain se, joka on käsin tehty ja niitä on valmistettu vain 1 kpl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne olleet ainutlaatuiset, vaan ihan tavalliset. Samoin tavalliset kuin kaikki muukin ostettava. Ainutlaatuista on vain se, joka on käsin tehty ja niitä on valmistettu vain 1 kpl.
Kyseessä on tunne ainutlaatuisuudesta. Ei sen kummempaa. Miksi tämä nyt meni sinulla tunteisiin?
Vanhoissa piikipallovaloissa värit oli hailakat. Lamput myös haalistuivat vanhetessaan, joten olivat lopulta kaikki lähes saman värisiä. Tämä siis 70-80-luvuilla. Mummolla oli ne munan malliset röpeliöiset, kun hajosivat niin jääpuikot.
Eihän nuo ihan vastaavat ole, mutta aika kivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnelma on niissä ihanaa.
Jokainen saa tykätä mistä tykkää. Itse tykkään lämpimän keltaisesta valosta ja inhoan valkoista valoa. Olen yrittänyt etsiä vanhanajan oranssinkeltaista joulutähteä, mutta en ole löytänyt. Olen yrittänyt värjätä papereita, mutta ledeillä ei saa samanlaista. Se on aina liian valkoinen valo. Hehkulamppuja eli lämpölamppujakin saa vielä, mutta paperitähti syttyy.
Facebookin joulukirppisryhmissä on tänä syksynä ollut jo ainakin kaksi myytävänä.
Sähkönkulutus on näiden osalta minulle aivan yhdentekevää koska joulua ei tule ilman niitä valoja. Toki hehkulangalliset polttimot lämpiävät, kierrekannalliset lamput ehkä hieman enemmän kuin hieman uudemmat (jotka nekin yli 35 vuotta vanhoja) painokantaiset lamput. En koskaan jätä/laita retrovaloja palamaan valvomatta, aina pistoke irti yöksi ja kun ketään ei ole kotona.