Mikä on törkeintä mitä olet nähnyt hautajaisissa tapahtuvan?
Itse olen nähnyt kun vainajan vanhemmat ja yksi sisarus lapsineen kiilasi vainajan puolison ja lasten edelle kirkosta poistuttaessa. Yleensä puoliso ja lapset kulkee heti arkun perässä, ei vanhemmat ja sisarukset.
Kommentit (178)
Kyllähän se hauta-monttuun kuspakonut kännikala veti pohjat. Keskellä päivää .
Vierailija wrote:
Muistotilaisuudessa jotkut omaiset kertoivat humoristisia anekdootteja vainajasta ja jopa nauroivat niille. Meni monen sureminen piloille noiden moukkien takia.
Miksi hautajaisten pitäisi olla ahdistava ja synkkä tilaisuus?
Se että vainajan vanhemmat ja serkut käyttäytyi kuin he olisi lähiomaisia vaikka vainajalla oli puoliso ja lapsia. Vanhemmat varasi paikat eturivistä.
Sukuun kuuluvan miehen naisystävä tuli ottamaan kuvia instagramiin kun meidän vaari menehtyi.
Vierailija wrote:
Saattoi olla monenkin mielestä törkeää, itsestäni vain pohjattoman kiusallista.
Olin parikymppisenä arkunkantajana hautajaisissa. Aamulla olin vetäissyt jalkaani suoraan paketista uudet bokserit, jotka istuivat huonosti ja hankasivat juuri väärästä paikasta. Ohkaisten puvunhousujen kanssa erittäin huono yhdistelmä. Siinä sitten kannettiin arkkua naama peruslukemilla ja peitsi terhakkaasti tanassa.
Ei sinun pikku pippelisi mihinkään näkynyt.
Isäni kehtasi näyttää naamaansa anoppinsa/mummini hautajaisissa vaikka molemmat inhosivat toisiaan alusta loppuun. Mummini selvisi itse väkivaltaisesta parisuhteesta ja siksi ei voinut hyväksyä äitini suhdetta isääni.
Ei varsinaisesti mitään törkeää käytöstä, mutta itse sain pienen uhmakohtauksen 4-vuotiaana papan hautajaisissa kun en suostunut menemään valokuviin mukaan. Haudalla otettiin eri kokoonpanoilla kuvia ja tämä lapsenlapsi ei ole yhdessäkään näissä. En edelleenkään tykkää olla valokuvissa.
Isäni oli eräissä sukulaisen hautajaisissa humalassa. Nolotti, kun veisasi kovalla äänellä virsiä. Onneksi hän itsekin lepää jo parin metrin syvyydessä.
Sisareni vammainen lapsi roikkui penkissään takaperin ja nauraa hersotti kirkkokansalle. Sisareni ei tehnyt asialle mitään. Olipa siinä isälle ikimuistoinen lähtö.
Vierailija wrote:
Isäni oli eräissä sukulaisen hautajaisissa humalassa. Nolotti, kun veisasi kovalla äänellä virsiä.
Voi kauheaa. Ihan järkytyin. Saitko pahojakin traumoja?
Siellä soitettiin knocking on the heaven's door ja minua alkoi naurattaa
Vierailija wrote:
Punaiset vaatteet
Yleisiä surun värejä eri kulttuureissa, kansallisuuksissa sekä uskonnoissa ovat mustan lisäksi punainen, valkoinen, keltainen, sininen, violetti/ purppura.
Nuori aikuinen jätti osallistumatta isänsä hautajaisiin.
Miksi muka vaatteiden värillä on joillekin niin suuri merkitys? Eiköhän varsinkin lähiomaiset saa pukeutua hautajaisiin ihan mihin väreihin haluavat ilman että kukaan arvostelee heidän pukeutumistaaan. Arvostelu kertoo lähinnä arvostelijoiden tilannetajuttomuudesta.
Vierailija wrote:
Serkkuni otti selfien mummoni hautajaisissa.
Ottiko vainajan kanssa kaulakkain?
Lähiomaisille tarkoitettuun tilaisuuteen tunki kutsumatta vieraita ihmisiä, yksikin pariskunta punaisissa vaatteissa iloisesti virnistellen eivätkä edes esittäytyneet tai sanoneet omaisille osanottoa. Ei koskaan selvinnyt, olivatko tulleet vahingossa väärään tilaisuuteen (häät? pikkujoulut?) vai mistä oli kyse.
Tästä ketjusta tulee mieleen Selma Vilhusen lyhytelokuva Pitääkö mun kaikki hoitaa. Hyvä elokuva!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Isäni oli eräissä sukulaisen hautajaisissa humalassa. Nolotti, kun veisasi kovalla äänellä virsiä.
Voi kauheaa. Ihan järkytyin. Saitko pahojakin traumoja?
Älä viitsi olla ilkeä. Eiköhän tuo henkilö ole aiemminkin joutunut nolostelemaan humalaista isäänsä.
Menin hautajaisiin, mukana näyttävä kukkalaite, kun kutsussa ei ollut mitään toivetta yhden kukan/kukattomasta muistamisesta.
Yllätys oli, että vainajan hyväpalkkainen tytär puolisoineen eivät olleet hankkineet kukkia lainkaan, edes yhtä. Muut lähimmät omaiset, vainajan äiti ja veli toivat yhdet ruusut.
Tytär kuvasi siunauksen jälkeen meidän muiden ostamia kukkalaitteita instaansa.
Kirkkaat takit