Mitä tekisit, jos mies toteaisi olevasi kanssasi vain
velvollisuudentunteesta ja siksi, että lapsilla olisi ehjä koti?
Kommentit (67)
Miten ihmiset selviävät henkisesti tällaisesta rinnakkainelosta ilman romanttista rakkautta? Se tuntuu minulle vaikealta ajatukselta.
Ap
Hyvä että haluaa lapsille ehjän kodin eikä tarvitse ruveta yksinhuoltajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset selviävät henkisesti tällaisesta rinnakkainelosta ilman romanttista rakkautta? Se tuntuu minulle vaikealta ajatukselta.
Ap
Keskittyy muihin asioihin ja odottamaan parempia aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Monet elää kuin kämppikset koska ei ole muitakaan vaihtoehtoja.
Montako lasta teillä ap on ja minkä ikäisiä?
Haluatko sitten mieluummin elää yksin koska et sä välttämättä mitään romanttista rakkautta löydä sinkkunakaan.
Vierailija kirjoitti:
Manipulointia ja yritys saada yliote suhteessa. Jos mies on tosissaan, hänen on aika tehdä muutoksia suhteeseen ja tehdä siitä itselleen hyvä tai sitten erota.
Halu olla yksin mökillä viittaa päihdeongelmaan. Onko mies tuuriuoppo?
Yksinkö mies sen suhteen on rakentanut?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi kuule. Näitä perheitä on varmasti paljon.
Ollaan kuin kämppikset.
Jos ihmiset saisivat valita niin monet eläisivät romanttisessa rakkausavioliitossa mutta niin harvoille se suodaan.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko sitten mieluummin elää yksin koska et sä välttämättä mitään romanttista rakkautta löydä sinkkunakaan.
En ole aloittaja, mutta itse ainakin haluan mieluummin elää yksin. Elämä voi olla oikein hyvää ilman parisuhdetta. Ja erityisesti se voittaa kyllä minun silmissäni 100-0 jonkun kulissielämän "parisuhteessa" jossa ei ole rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eivät selviä vaan sairastuvat henkisesti. Lapset myös. Minä korjailen nyt viisikymppisenä terapiassa vastaavan lapsuuskodin jälkiä. Äiti kuoli ennenaikaisesti, sairastui vakavasti.
Mene kriisiterapiaan ja pyydä sieltä apua irrottautumiseen ja oman elämän aloittamiseen. Meilläkin alkoi uusi elämä vasta, kun isä muutti kokonaan pois. Se oli kuin valtava taakka olisi yhtäkkiä poissa.
Ystävä jäi kymmeneksi vuodeksi, niin pitkään kunnes mies lopulta lähti. Hänen mielenterveytensä ei ole palannut vaan siirtyi työkyvyttömyyseläkkeelle.
Eli jos sinusta tuntuu pahalle, se on mielesi viesti sinulle ja sitä kannattaa kuunnella ja kunnioittaa. Itsensä tukahduttaminen johtaa paljon pahempiin seurauksiin kuin erilleen muuttaminen ja oman elämän haltuunotto.
Vierailija kirjoitti:
Manipulointia ja yritys saada yliote suhteessa. Jos mies on tosissaan, hänen on aika tehdä muutoksia suhteeseen ja tehdä siitä itselleen hyvä tai sitten erota.
Halu olla yksin mökillä viittaa päihdeongelmaan. Onko mies tuuriuoppo?
Itsekin viihdy välillä yksin mökillä enkä käytä alkoholia lainkaan. Että turha yleistää oman käytöksesi perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Onko se varmasti yksin siellä mökillä?
Se että sinä toimisit tuolla tavalla ei tarkoita että muut toimivat näin.
Se kotihan ei enää ole ehjä. Eheyttä ei tee sama osoite ja yhteinen mökki.
Lapsilla on mahdollisuus ehjään kotiin, kun olette eronneet ja tarjoat heille vakaan ja hyvän kodin ilman miessekoiluja.
Nykyisessä kodissa vain sillä, että avioliitto korjautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin tyytyväinen kun saan paljon omaa aikaa eikä mies ole kokoajan niskaan hengittämässä. Sit kuitenkin joskus on kiva olla perheenä yhdessä, ja on joku jonka kanssa jakaa perheen kulut.
Tämänkö takia te naiset olette miehen kanssa parisuhteessa? Että voitte aina halutessanne leikkiä kotia ja jakaa kulut sen "jonkun" kanssa, muun aikaa haluatte väistellä miestä ja hänen "hengittämistään niskaan"???
Voi pyhä jysäys, sanon minä.
Tietysti. Ei kai kukaan muuten jotain äijää jaksaisi nurkissaan pyörimässä jaksaisi. Se on kuin lomaa kun äijä tajuaa pysyä poissa jaloista
Sinänsä tuon julkituominen on merkki siitä, että kannattaa alkaa valmistella omaa tulevaisuutta ja pistää rahaa syrjään eroa varten, mikälii et ole jo aiemmin turvannut tulevaisuuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eivät he yleensä selviäkään. Mitä pitempään elää valheessa ja jatkaa kulissien ylläpitämistä, sitä vaikeampaa on enää ketään löytääkään, ikää tulee lisää jne. Lisäksi itsekunnioitus rapautuu mitä pitempään jatkaa suhteessa, jossa ei ole rakkautta. Joillekuille tosin on siitä huolimatta tärkeämpää roikkua kiinni valheellisissa kulisseissa ja kuvitellussa "elintasossa", mutta eikö paras elintason mittari ole kuitenkin onnellisuus?
Jos suhteenne kerran on jo tuossa pisteessä, ei paluuta romanttiseen rakkauteen enää ole saman kumppanin kanssa. Mikäli haluat vielä joskus elää rakastavassa suhteessa, on tästä nykyisestä luovuttava. Silloin teille kummallekin avautuu mahdollisuus etsiä uutta onnea tahoillanne, eikä sitä tarvitse tavoitella salaa ja huonon omatunnon kera.
Asia pitää kuitenkin pystyä sopimaan yhteisymmärryksessä ja rauhanomaisesti aikuisten kesken, lapsia ei saa käyttää pelinappulana eikä pakottaa valitsemaan puoltaan.
Toivota sinulle harkintaa, viisautta ja rohkeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMonet elää kuin kämppikset koska ei ole muitakaan vaihtoehtoja.
Korjaus:
Monet elää kuin kämppikset, koska eivät uskalla tehdä ratkaisuja.
Niin makaa kuin petaa.
Ap, tunnistin sinut taas kerran. Palstan ikioma satutäti. Hankkisit elämän. Ystäviä, harrastuksia, jotain TODELLISTA, mistä kirjoitella.
Moni henkilö on kumppanin kanssa yhdessä vuosien jälkeenkin tuosta syystä. Se tulee niin kalliiksi muuttaa omaan asuntoon ja vastata kaikesta yksin ja sitten jos pitää vielä elareita maksaa. Ja varsinkin miehet ajattelevat, etteivät he enää kelpaa kenellekään uudelle naiselle.