Mitä tekisit, jos mies toteaisi olevasi kanssasi vain
velvollisuudentunteesta ja siksi, että lapsilla olisi ehjä koti?
Kommentit (67)
No ihan varmasti suuttuisin ensin. Sitten kysyisin mikä hänen mielestään on suhteessa pielessä. Jos se on jotain mitä mies oikeasti on kiinnostunut korjaamaan ja itsekin haluaisin niin yrittäisin. Muuten laittaisin eropaperit vetämään.
Mies haluaa olla jatkuvasti yksin ja itsekseen mökillä. Kun kysyin, että miksi näin niin vastaus oli tämä.
Olen valtavan surullinen ja yritän tässä yksinäisyydessä käsittää tilanteen.
Ap
Kyllä sen ääneen sanominen ainakin vesittäisi koko hänen hienon ideansa.
Onko mies introvertti? Tarvitsee vain omaa tilaa?
Manipulointia ja yritys saada yliote suhteessa. Jos mies on tosissaan, hänen on aika tehdä muutoksia suhteeseen ja tehdä siitä itselleen hyvä tai sitten erota.
Halu olla yksin mökillä viittaa päihdeongelmaan. Onko mies tuuriuoppo?
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa olla jatkuvasti yksin ja itsekseen mökillä. Kun kysyin, että miksi näin niin vastaus oli tämä.
Ap
Ei kyllä kovin velvollisuudentuntoiselta ja ehjältä kodilta vaikuta, jos mies haluaa vain olla koko ajan yksikseen mökillä. Eli ei enää edes sitä.
Eroaisin itse tuossa tilanteessa. Yksin pärjää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
No ihan varmasti suuttuisin ensin. Sitten kysyisin mikä hänen mielestään on suhteessa pielessä. Jos se on jotain mitä mies oikeasti on kiinnostunut korjaamaan ja itsekin haluaisin niin yrittäisin. Muuten laittaisin eropaperit vetämään.
Onko oikeasti noin helppoa, todellisessa elämässä tuo, että laittaisi vain eropaperit menemään!? Oon kateellinen, jos jollain noin lehmän hermot, ettei tuntuisi missään 🙄..
Hän rakastaa omaa aikaa kovasti ja on mukava kun voi soitella lasten kanssa.
Ap
Onko miehellä raskas työ? Pakenee työhuolia ja käpertyy itseensä?
Jättäisin sen ja etsisin paremman.
Olisin tyytyväinen kun saan paljon omaa aikaa eikä mies ole kokoajan niskaan hengittämässä. Sit kuitenkin joskus on kiva olla perheenä yhdessä, ja on joku jonka kanssa jakaa perheen kulut.
Aina ei ole vain helppo jättää jos kodissa on lapsia.
Ap
Mun mies ei koskaan sanoisi noin, rakastaa perhettään.
Ap, jos sinulla on tuollainen kuvailemasi ukko, niin eroa.
Tahallinen toisen mielen pahoittaminen kertoo vain ja ainoastaan itsekkyydestä.
T: tuntematon
Vierailija kirjoitti:
Aina ei ole vain helppo jättää jos kodissa on lapsia.
Ap
Mitä pitempi liitto, ja lapsia, sen uuvuttavampaa on jo ajatuskin erosta, saati sen toteutus.
Tsemppiä isosti, ap 👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Manipulointia ja yritys saada yliote suhteessa. Jos mies on tosissaan, hänen on aika tehdä muutoksia suhteeseen ja tehdä siitä itselleen hyvä tai sitten erota.
Halu olla yksin mökillä viittaa päihdeongelmaan. Onko mies tuuriuoppo?
Sellaiset mielikuvitukset siellä! Että yksin mökillä olo tarkoittaa päihdeongelmaa? Tarkoittaako yksin vessassa olo myös samaa?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ymmärrän että olet surullinen, jos olet itse kuvitellut tilanteen olevan toisenlainen. Alkujärkytys on varmasti kova, mutta parempi kuitenkin että tiedät totuuden. Voit alkaa miettiä asioita uudelta kantilta.
En tiedä minkä ikäisiä lapsenne ovat, mutta itse pyrkisin neuvottelemaan miehen kanssa, miten voisitte selvittää ja järjestää asiat niin, että pysytte väleissä ettekä riitele, mutta saatte kuitenkin vapautenne. En haluaisi missään tapauksessa jatkaa yhteiseloa sellaisen miehen kanssa, joka on kanssani vain velvollisuudesta. Haluaisin päästää molemmat vapaaksi ja antaa kummallekin mahdollisuuden muokata elämä uudeksi ja paremmaksi. Tämä on täysin mahdollista toteuttaa niin että lapset eivät kärsi, jos vain toimitte järkevästi, yhteisymmärryksessä ja sovussa.
Kaksi omissa kodeissaan asuvaa onnellista vanhempaa on lapsille parempi vaihtoehto kuin velvollisuuden takia saman katon alla majailevat vanhemmat, jotka eivät voi hyvin. Ja jos mies on jo nyt joka tapauksessa koko ajan poissa kotoa eli joko töissä tai mökillä, niin mikä siinä lopulta olisi niin suuri ero siihen, että järjestätte kokonaan erilliset elämät?
Elämä on jatkuvaa muutosta. Onnea tulevaan, älä pelkää!
Katsoisin typerää miestä ja olisin surullinen siitä, ettei hän osaa arvostaa läheisiään.