Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero pitkästä parisuhteesta ja paha olo.

ap
24.09.2023 |

Erosin reilu puoli vuotta sitten pitkästä (melkein 20 v) avoliitosta. Ero sinällään oli helppo ja tapahtui ilman suurempia riitoja, itse siis ehdotin eroa ja mies ei asiaa vastustellut. Asuimme vielä muutaman kuukauden yhdessä tuon jälkeen. Olemme nelikymppisiä.

Nyt minulle on alkanut tulla tosi pahoja "takaumia" suhteen alkuajoilta. Jotenkin näen miten pielessä suhteen dynamiikka oli alusta asti ja tajusin olleeni pahasti läheisriippuvainen. Mies käytti tätä surutta hyödykseen. Molemmat olimme toki melko nuoria, joten yritän ajatella, että mies ei ehkä täysin tajunnut itsekään aina mitä teki ja miten paha olo minulla välillä oli.

En haluaisi olla katkera ja jäädä jumiin noihin mennenisyyden tapahtumiin, mutta en keksi mitään keinoa millä estää niitä tulemasta mieleen. Varsinkin öisin herään miettimään asioita ja itkuksihan se sitten useimmiten menee ja seuraava päivä sitten ihan pöpperössä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on hyvä että käsittelet asiat ja näet dynamiikan nyt jälkikäteen selkeästi. Se auttaa sinua välttämään samanlaisen suhdekuvion tulevaisuudessa.

Vierailija
2/3 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tunteiden tulla ja kohtaa ne rohkeasti. On ihan tavallista joutua eron jälkeen huomaamaan, että suhteessa oli pielessä moni asia. Se sattuu, mutta myös opettaa sinulle, mitä tarvitset ja haluat seuraavalta suhteelta.

Noista takaumista tulee kyllä mieleen, että ne kokemasi asiat ovat oikeasti olleet sinulle traumaattisia. Ehkä niitä voisi työstää ammattilaisen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on tosi hyvä, että silmäsi avautuvat. Voit käsitellä asiaa terapeutin kanssa tai katsoa youtubesta videoita tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi