Työ jota hain tuli uudelleen hakuun
Jaaha. Yli kuukausi sitten tuli hakuun paikka jota hain. Mulle ilmoitettiin , että "kiitos kiinnostuksesta, olen ensi viikolla yhteydessä asian tiimoilta". Se ensi viikko tuli ja ikinä ei kuulunut mitään. Kun kysyin asiaa, oli kuulemma rekrytointi kesken. Työpaikka hävisi vasta hetki sitten ja oletin, että paikka on täytetty. No kas vain, nyt se on tullut hakuun uudelleen ja he yrittävät saada jonkun aloittamaan jo heti. Omassa hakemuksessa oli maininta , voin aloittaa vaikka heti.
En sitten kelvannut. :)
Kommentit (135)
Voi olla, ettei kyse ole nyt siitä, ettet nimenomaan juuri sinä kelvannut. Luultavasti hakemuksia ei vain tullut tarpeeksi ja haluavat vielä jatkaa hakuaikaa. Soita sinne ja kysy, että tiedustelisin, että missä vaiheessa hakemusprosessi tällä hetkellä on.
Minulle on käynyt samoin erotuksella, että paikka oli avoinna 5 kertaa putkeen ja tämänkin jälkeen tasaisin väliajoin!
Rekryfirman kautta. En näiden toimintaan ole perehtynyt, mutta tuli mieleen, ovatko kaikki paikat auki ollenkaan vai keräävätkö hakijoista työntekijärekisteriä, jolla voivat osoittaa työnantajille, kuinka paljon heillä jo tekijöitä valmiina, jos yritys hakee työvoimaa heidän kauttaan? Tai saavat näkyvyyttä, kun vapaita paikkoja auki?
Ihan villi arvaus, en tosiaan tiedä, mutta olisi kyllä kiva tietää ihan mielenkiinnosta.
Kyse vielä hoitoalasta. Siksi ihmettelen vahvasti. Eiks pitänyt olla työvoimapula?
Etsitään täydellistä tyyppiä jota ei ole olemassakaan.
Tästä nirsoilusta pitäisi puhua joka viikko
tätönen 23
Niin se että voi aloittaa heti, on tuskin ainoa kriteeri.
Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole. Kukaan hakijoista ei vain täyttänyt vaatimuksia. Silloin täytyy jatkaa hakua.
Voithan soittaa sinne ja kysyä missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole. Kukaan hakijoista ei vain täyttänyt vaatimuksia. Silloin täytyy jatkaa hakua.
Voithan soittaa sinne ja kysyä missä mennään.
Aika vaativa saa olla, jos hoitoalalla on oikein aikaa jäädä valitsemaan sitä täydellistä
Vierailija kirjoitti:
Minä soittaisin.
Jos on jo muutamaan kertaan kysynyt niin ei sitä varmaan kauhean montaa kertaa viitsi alkaa tivaamaan
Vierailija kirjoitti:
Niin se että voi aloittaa heti, on tuskin ainoa kriteeri.
Ei varmasti olekaan. Lisäksi löytyy työhön vaadittava koulutus ja kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on käynyt samoin erotuksella, että paikka oli avoinna 5 kertaa putkeen ja tämänkin jälkeen tasaisin väliajoin!
Rekryfirman kautta. En näiden toimintaan ole perehtynyt, mutta tuli mieleen, ovatko kaikki paikat auki ollenkaan vai keräävätkö hakijoista työntekijärekisteriä, jolla voivat osoittaa työnantajille, kuinka paljon heillä jo tekijöitä valmiina, jos yritys hakee työvoimaa heidän kauttaan? Tai saavat näkyvyyttä, kun vapaita paikkoja auki?
Ihan villi arvaus, en tosiaan tiedä, mutta olisi kyllä kiva tietää ihan mielenkiinnosta.
Vuokrafirmat tekee tuota. Niillä on jatkuva haku päällä ja keräävät työntekijöitä niin paljon, kuin vain saavat.
Työnantajana en uskaltaisi palkata henkilöä joka ei hallitse edes niin yksinkertaista asiaa kuin pilkutusta.
Joo, olen kuullut tästä paljon.
Eikö heillä mitään pulaa olekaan, liekö kaikki vaan silmänlumetta, ties miksi?
Liittyneekö politiikkaan jotenkin tämäkin?
Näistä ei koskaan tiedä mitä takana, kun kyse kunnallisista työpaikoista - ovatko saaneet jotain erityisohjeita, tämäkin siis vaan arvelua, mutta jos agenda määrää niin?
Eivät osaa paria päivää kauempaa esittää kun alkaa naamiot tippumaan ja väki lähtee vielä kun koeaikaa jäljellä. Raaka peli kun ei pääse kunnolla hommaan sisälle ja alkaa jo nokkiminen pikku asioista.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajana en uskaltaisi palkata henkilöä joka ei hallitse edes niin yksinkertaista asiaa kuin pilkutusta.
Tuskin tämä työnantaja oli hakemassa pilkuttajaa .
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen kuullut tästä paljon.
Eikö heillä mitään pulaa olekaan, liekö kaikki vaan silmänlumetta, ties miksi?Liittyneekö politiikkaan jotenkin tämäkin?
Näistä ei koskaan tiedä mitä takana, kun kyse kunnallisista työpaikoista - ovatko saaneet jotain erityisohjeita, tämäkin siis vaan arvelua, mutta jos agenda määrää niin?
Tässä ei kyse kunnallisesta
Mikä estää hakemasta uudelleen? Toisaalta voi olla parempi hakematta, jos edellinen valittu on lähtenyt heti nostelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Eivät osaa paria päivää kauempaa esittää kun alkaa naamiot tippumaan ja väki lähtee vielä kun koeaikaa jäljellä. Raaka peli kun ei pääse kunnolla hommaan sisälle ja alkaa jo nokkiminen pikku asioista.
Totta. Tätä en tullut ajatelleeksi, jos edellinen onkin jo häipynyt
Käynyt usein