Yleisivistykseksi laskettavat asiat, joita et tiedä
Jokaisella on aukkoja yleissivistyksessä. Minkä asian suhteen sinä olet tietämätön?
Minä en osaa nimetä useita Tuntemattoman sotilaan henkilöhahmojen nimiä.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
En osaa tanssia. Tai osaan heilua yökerhossa humalassa, mutta valssi tai tango ei suju.
Elämä olisi mukavampaa jos kehitettäisiin enemmän tanssityylejä. Minusta monessa paikassa on tosikkomaista menoa kun ajatellaan, että tanssitaan toisen kanssa vain koska yrittää iskeä tai saada seksiä. Huvikseen ei ainakaan Suomessa muka voisi tanssia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan lukenut sivuaakaan Tuntematonta sotilasta. En ole edes pidellyt kyseistä kirjaa kädessäni.
Minun aikanani tuo luettiin peruskoulun yläasteella äidinkielen ohessa.
Olen kuullut ikätovereilta että se luettiin. Vaan ei meidän luokalla.
En muista tarkkaa vuotta koska Titanic upposi.
Minulla on joskus aamuisin vaikeuksia selittää kansantajuisesti, mitä tapahtumahorisontti tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan lukenut sivuaakaan Tuntematonta sotilasta. En ole edes pidellyt kyseistä kirjaa kädessäni.
Minun aikanani tuo luettiin peruskoulun yläasteella äidinkielen ohessa.
Olen kuullut ikätovereilta että se luettiin. Vaan ei meidän luokalla.
Ei meidän tarvinnut lukea tuntematonta sotilasta, joku suomalainen klassikko piti lukea, mutta meille annettiin lista kirjoista mistä sai valita.
En ole lukenut tuntematonta tai nähnyt elokuvaa, Rokka on yksi hahmoista ja sijoittuu sotaan, sen enempää en tiedä.
Minä en muista sijamuotojen nimiä ja mitä ne tarkoittavat.
Välillä pitää miettiä, kumpi oli vasen ja kumpi oikea. 🔄
En tiedä mitään pähkinäsaaren rauhasta.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan katsonut Tähtien sota - elokuvia.
Eipä niitä ole alkuperäisinä versioina nähnyt kovin moni muukaan.
Ensimmäiseen, vuonna 1977 julkaistuun elokuvaan Tähtien sota (Star Wars) tehtiin muutos sekä nimeen että alkuteksteihin jo vuonna 1980 (uusi nimi: Star Wars Episode IV - A New Hope) ja kaikkia kolmea alkuperäistä elokuvaa muutettiin dramaattisesti vuonna 1997 - monen fanin mielestä huonompaan suuntaan. Alkuperäisiä versioita ei saa enää laillisesti mistään, mutta fanit ovat valtavalla vaivalla restauroineet 35 millimetrin filmikopioilta alkuperäiset versiot, jotka on löydettävissä verraten helposti netistä.
Jotenkaan ei pysy enää kärryillä näistä suoratoistopalveluiden uutuussarjoista, joista lähes kaikki tietää. En ole katsonut Mandaloriania, Ashokaa, Successionia, Ozarkia, Euphoriaa...
En osaa kuvailla pääpiirteittäin ensimmäisen ja toisen maailman sodan tapahtumia jos en saa luntata wikipediasta.
En muista juurikaan Raamatun tapahtumia ja vertauskuvia, tyyliin Jaakobin paini tai laupias samarialainen.