Yleisivistykseksi laskettavat asiat, joita et tiedä
Jokaisella on aukkoja yleissivistyksessä. Minkä asian suhteen sinä olet tietämätön?
Minä en osaa nimetä useita Tuntemattoman sotilaan henkilöhahmojen nimiä.
Kommentit (55)
Nykyisin oletetaan, että kaikki nuoret aikuiset puhuvat sujuvaa englantia. En muuten puhu.
Minulla ei ole hajuakaan mistä Harry Potter elokuvissa tai kirjoissa on kyse.
Olen unohtanut lähes täysin sen, mitä maailmansodissa on tapahtunut. Nolottaa, sillä aikoinaan oli ysin oppilas historiassa.
En tiedä ensimmäistään kotimaista sarjaa, realitynohjelmaa tai vastaavaa (no en oikeastaan muitakaan), En ole koskaan katsonut kummelia.
Jalkapallo on ihan vieras laji. En osaa nimetä kuuluisia pelaajia tai joukkueita.
En ymmärrä miten autolla voidaan ajaa niin kovaa. Miten autoilijan kädet pysyvät vakaana, eikä heilauta sivulle tai miten keskittyminen säilyy - vaikka pakko se onkin säilyä. Miten joillakin on niin hyvä reaktiokyky ja motoriikka, nopeassa tilanteessa. Miten auto eli rautakelkka voi pysyä tiellä, se kiitää painavana siellä eteenpäin. Miten jotkut uskaltavat ajaa liukkaalla säällä, jos ei siis ole ammattikuski jonka pitäisi. Harjoittelevatko ihmiset salaa ajamista ja jääradalla.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ensimmäistään kotimaista sarjaa, realitynohjelmaa tai vastaavaa (no en oikeastaan muitakaan), En ole koskaan katsonut kummelia.
Eivät nuo kuulukaan yleissivistykseen. Populaariviihdettä ei pidä sekoittaa sivistykseen.
En tiedä milloin Suomi kuului Ruotsille ja milloin Venäjälle.
Somemaailma ja sen julkkikset.
Mulla ei ole yhtään sometiliä, facessa joskus olin, lopetin senkin 2015
En osaa nimetä kuninkaallisista kuin Ruotsin Kaarle XVI Kustaan perheen jäsenet. - Matematiikassa olen ala-asteikäsien tasolla. Oikeinkirjoituskessa moni oppivelvollisuutensa päättänyt kirjoittaa kieliopillsesti ja sisällöltään ymmärrettävämpää suomenkieltä..... En ole eläessäni nähnyt yhtään Salattujen elämien jaksoa. En osaa nimetä kuluneen vuosituhannen ainoastakaan suomalaismitalistia kuin arvaamalla. (Kuullakseni, että sai muuton mitalinsa jo viime vuosituhannen puoellla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät nuo kuulukaan yleissivistykseen. Populaariviihdettä ei pidä sekoittaa sivistykseen.
Kyllä se kuuluu, tietyllä tapaa, olla edes vähän hajulla, mistä puhutaan, kun puhutaan vaikkapa Kummelista.
Kuuluu yleissivistykseen, olla ns. ajan hermolla.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin oletetaan, että kaikki nuoret aikuiset puhuvat sujuvaa englantia. En muuten puhu.
Nykyään myös edelleen oletetaan, että nuoret olisivat taitavia tietotekniikan kanssa. Ja baskat. Suurimmalla osalla osaaminen jää somen selailuun ja pelien pelaamiseen. Pienikin ongelma niin heti ollaan aivan kuutamolla.
En muista joka hetki Suomen kansalliseläintä.
Nää nuorisojulkkikset, kultaiidat + muut; sillä (pelkällä?) naamallaanko ne pääsee julkisuuteen???
Kiinnosta pätkääkää....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kuuluu, tietyllä tapaa, olla edes vähän hajulla, mistä puhutaan, kun puhutaan vaikkapa Kummelista.
Kuuluu yleissivistykseen, olla ns. ajan hermolla.
Riittää siis, että tietää kyseisen ohjelman olevan viihdeohjelma. Yhtäkään jaksoa ei tarvitse katsoa yleissivistyksen vuoksi.
En tiedä urheilijoiden, laulajien tai muusikkojen nimiä. En tiedä lintujen ja kalojen nimiä.
En ole koskaan katsonut Forrest Gump-elokuvaa.
En ole koskaan katsonut Tähtien sota - elokuvia.