Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh!! kaksi tuntia oltu menossa ulos 2,5-vuotiaan kanssa, mutta nyt luovutin

Vierailija
01.09.2008 |

ei suostu laittamaan hanskoja ja pipoa...vain lippis kelpaa. 7 astetta lämmintä ja kylmä tuuli.

Ottaa kupoliin!!!!

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen äitinä olen kyllä saanut kaikille vaatteet päälle ja yleensä vielä lasten itse pukien. Vähän mielikuvitusta peliin ja pilkettä silmään, valtataisteluun ei kandee kenenkään tuhlata voimiaan.

So simple.

Vierailija
22/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset on erilaisia...

Meillä toinen puki helposti, toinen ei. So simple - are you?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakko kasvaa miten kasvaa, ja pidätyskyky.

Vierailija
24/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen äitinä olen kyllä saanut kaikille vaatteet päälle ja yleensä vielä lasten itse pukien. Vähän mielikuvitusta peliin ja pilkettä silmään, valtataisteluun ei kandee kenenkään tuhlata voimiaan.

So simple.

mutta se ei aina yksin riitä. Ihan kysyisin nyt neuvoa sinulta mitä teet kun haet 5v:n kerhosta kävellen, 2v rattaissa istuen. 5v Menee ojaan makaamaan eikä halua kotiin vaan kauppaan. Tai puistoon. Tai seistä vaan kadulla, mutta kunhan ei kotiin?

Mä olen ensin keksinyt kaikenlaista mitä nähdään matkalla, koiria, oravia jne. Kyselen tarkkaan kuulumiset ja jututan että kävelis huomaamattaan eteenpäin.

Ennenpitkää hän kuitenkin alkaa tuon 2km matkalla vikuroimaan, ja lopulta kannan sätkivänä olkapäälläni kotiin koska sisko on pakko syöttää ja kerholaisenkin pitää syödä. On ollut joskus mehu mukana, mutta ei kelpaa (haluaa käydä ostamassa kaupasta). Sanon että käydään syömässä ja lähdetään takaisin ulos, ei käy. Kun HETI. Olen harkinnutkin, että annan olla nälässä ja mennään sinne saakelin puistoon sitten, siskon syötän lähtiessä.

olen sanonut että kerhoon ei mennä sitten jos sieltä ei jaksa tulla pois. No ei kuulemma haittaa.

Mutta onko lapsi silloin "voittanut"?

Tänään sitten jäätiin kotiin, eikä ole valittanut asiasta, muistutin kyllä vielä aamulla että tässä meni tää kerhopäivä. Meillä sen rangaistuksen pitäis tulla heti.

12

Vierailija
25/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se opitaan. Haloo...

Vierailija
26/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se opitaan. Haloo...

Vierailija
27/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakko kasvaa miten kasvaa, ja pidätyskyky.

Vierailija
28/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset on erilaisia...

Meillä toinen puki helposti, toinen ei. So simple - are you?

Vierailija
29/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä mitä puetaan. Ja itse ajattelin tätä vähän laajemmin kuin pukemisongelmana. Minusta kyse on temperamentista, tahtojen taistelusta ja kasvatuksesta. En väitä onnistuneeni kasvatuksessa, vaikka toiminkin mielestäni johdonmukaisesti.

Toinen jaksaa kirkua samasta asiasta tunnin ja toinen luovuttaa jo 20minuutissa

12

Vierailija
30/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa pyytää niitä noin 5 minuutissa :)

Vierailija
31/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 lapsen pukeminen on yleensä niin pitkä ja hankala homma, että monesti jätän ulkoilun ihan suosiolla väliin.

Kivittäkää vapaasti!

Vierailija
32/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä hypitään seinille jos ei ulkoilla vähintään 3h päivässä. Meillä myös syödään heikosti, joten senkin kannalta ihan välttämätöntä.

Vierailija
33/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten se ja pukeminen ovat rinnasteisia ja vertailukelpoisia asioita?

Vierailija
34/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, jos ulos ollaan menossa, sitten mennään eikä meinata. Tuon ikäiselle saa vaatteet päälle ihan helposti pakottamatta tai runnomatta.

Toisekseen, miksi tehdä niistä hanskoista tai pipostakaan arvovaltakysymystä. Kun vain nostaa lippiksen pois näkyviltä ja sanoo, että muuta ei ole. PISTE. Sitä paitsi, hanskat ei mun mielestä vielä tuossakaan kelissä oo mikään pakko. Eikä kyllä se pipokaan välttämättä. Mutta jos kerran näin pitäisi olla, niin sitten olis.

Vierailija
35/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko hyväksyä sen, että lapset ovat erilaisia? Toiset kulkee vaipoissa vielä 3-4-vuotiaana ja rähjäävä lapsi ei ole aina huonosti kasvatettu. Niillä on vaan erilaiset ominaisuudet.

Vierailija
36/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

logiikkasi ontuu.

Pissaaminen on biologiaa, pukeminen ei ole, ja erilaisiin luonteisiin vain puree eri keinot. Ei se luonne ole tekosyy jättää kasvattamatta.

Vierailija
37/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värin tai muun saa antaa valita.

Sama juttu ruuan kanssa. Vanhempi päättää mitä syödään, lapsi määrän! Yhtään en ihmettele että nro 12(ko) lapset ronklaa ruuallakin. Ilkeästi sanottu, mutta en ihmettele.

Itsellä lapset 3 -ja 4- vuotiaita ja tasan tekee niinkun sanotaan. Joskus voin antaa vaihtoehtoja, mutta jos sanon että hyppää niin hyppää -karkeesti sanottuna.

Nuorempi lapsi eilen heittäyty kaupassa polvilleen kun oli kenkula päivä, mutta tilanne ohi 5 minuutissa. Ja se siitä. En muistuta asiasta enää jälkikäteen.

Meillä ei lapset harrasta vielä mitään mutta miehen kanssa ollaan päätetty että harrastukset EI KUULU rangaistuksen piiriin. Eikä varsinkaan noin pienen ihmisen kuulu kärsiä jos tulee känkkäränkkä ja jätetään harrastus väliin.

Isommalla lapsella kun harrastus on oikeasti iso juttu voidaan arkea tylsentää muuten mutta harrastukset ja koulu on pakolliset.

Tän ikänen vaan tottelee, oli luonne mikä vaan!

Omat lapset on hulivilejä, mutta ei se estä heitä kävelemästä turvallisesti TAI muutenkaan liikkumasta eteenpäin. Jos oma lapsi heittäytyy ojaan niin minä ainakin ihmettelisin MIKSI se tekee niin? Ehkä ei halua kävellä ja tietää että äiti kantaa kun tarpeeksi riepottaa äitirukkaa.

Jos 5- vuotias jaksaa kunnolla kävellä matkan niin syynä on joku muu kun ei jaksa.

Ei ole meillä käynyt noin, tai no sanotaan että pian tilanne ainakin on eri ja lapsi lopettaa koheltamisen. Mielenosottaminen on ihan terve asia, mutta kyllä se tarttee saada jotenkin tilanne haltuun.

Kupoliin ottaminen ei vaan auta! Hanskat käteen ja kesälakit ylähyllylle, syksy tuli.

Vierailija
38/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhmikset erikseen...

Vierailija
39/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestisi oli aika huono vitsi. tai siis tylsä. et oikein onnistunut.

Vierailija
40/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yhden lapsen vanhemmat kirjottavat vaikeista lapsistaan.

Itselläni on pienehköllä ikäerolla 4(vain vanhin on ollut hoidossa joskus) Ei meidän elämä olisi sujunut mitenkään jos uhmiksen pillin mukaan mentäisiin. Selvät sävelet on oltava. Aikunen on aikunen

Tarkka rytmi päivään jonka mukaan syödään, nukutaan ja ulkoillaan paljon. Känkkäränkkäkin pysyy paremmin poissa.

Lapseni ovat vilkkaita, hyvin ehtiviä ja erittäin kekseliäitä ja omapäisiä. Helpolla en ole päässyt, mutta arki sujuu aikuisen viemänä. Elämässä pitääkin olla haastetta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän