Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh!! kaksi tuntia oltu menossa ulos 2,5-vuotiaan kanssa, mutta nyt luovutin

Vierailija
01.09.2008 |

ei suostu laittamaan hanskoja ja pipoa...vain lippis kelpaa. 7 astetta lämmintä ja kylmä tuuli.

Ottaa kupoliin!!!!

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en noin kauan kattele mitään pelleilyä. Jos joku asia ei passaa, olkoon passaamatta.

Vierailija
2/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

UUsi yritys ja eri tavalla. Paneppa hattu ja hanskat laukkuun ja anna lähteä lippiksellä. Eipä mene kauaa kun alkaa valittaa kylmyyttä.

Lapsi ei saa säädellä sitä koska menette ulos ja koska ette.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 v EI todellakaan päätä mitä laittaa päälle ja sanele lähdetäänkö ulos vai ei. Minä olisin laittanut muksulle pipon päähän ja hanskat käteen vaikka huudon kanssa ja lähtenyt ulos. Ei se siellä ulkona jaksa kauaa kiukutella ja itsekin huomaa, että viileä on.

Vierailija
4/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä varmaankin katsot kokemuksesi perusteella olevasi oikeutettu neuvomaan muita kasvatusasioissa. Teini ikästen vanhemmat varmaankin ottavat ilolla ohjeesi vastaan kun et edes saa pientä 2,5v kuriin=)

Vierailija
5/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit auttaa lasta päätöksen tekemisessä malliin otatko sinisen vai vihreä pipon?

Vierailija
6/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tähän mennessä et vielä ole _laittanut_ niitä hanskoja ja pipoa, niin otapa se lapsi syliin ja tee se. Selitä samalla, että ei auta repiä pois, laitat ne aina takaisin ja niin myös teet.

Kyllä se oppii!

Vierailija
7/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä osaisi kuvitella meille tollaista tilannetta!

Vierailija
8/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän sinä vanhempana voi pukea 2,5-vuotiaalle lapsellesi päälle juuri sitä, mitä ilma vaatii! Ja ulos mennään, kun vanhempi niin parhaaksi katsoo, ei silloin, kun taapero suostuu pukeutumaan...

Huh huh.

Vierailija
9/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olisi kuitenkin tarkoitus olla hauskaa tekemistä eikä mikään vastenmielinen velvollisuus lapselle.

Jos siis taistelisi päähineen valinnasta niin jonkin ajan kuluttua sanoisin että jos ei nämä releet kelpaa niin sitten pysytään sisällä. Enkä tietenkään yrittäisi keksiä mitään ekstrakivaa viihdykettä sisälle (mitään dvd-leffoja tms.) vaan sitten saisi olla reilusti tylsää.

Vierailija
10/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä lapset ihan samanlaisia. Nyt 2v ja 5v. voin hyvin kuvitella tilanteen. Mulla ei voimat riitä 5v:n kantamiseen kun pitää huolehtia myös 2-vuotiaasta. Ja täyttä uhmaa ollut 1,5v ikäisestä alkaen tuolla isommalla, joka asiasta tapellaan.

Eilen viimeksi 2v kiipeää kko ajan ikkunalaudalle ja pyrkii ulos ja isompi karkaa ovesta ulos pienissä vaatteissa. Annoin vaatteet ja sanoin että ilman näitä ei mennä. Juokse sitte ottamassa pienempää alas ja isommalle vaatteita päälle.

No isompi sitten riisuu suunnilleen kaikki pihalla, mene ottamaan kiinni ja pienempi seisoo ikkunalaudalla hyppimässä kun juoksen ison perässä.

Ja sanominen ai auta, luonnollisesti sitä "konstia" kokeillaan ensimmäisenä.

Vierailija
11/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulosta järin kykenevältä vanhemmalta.

Vierailija
12/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kuulosta järin fiksulta ihmiseltä..

Vierailija
13/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käänny vaikka perheneuvolan puoleen. Sieltä saat apuja ja vinkkejä uhmakkaiden ja vilkkaiden lastesi kasvatukseen. Tuo kuulostaa nimittäin tosi kaoottiselta ja siltä, että sinulla ei vanhempana ole asia ihan hanskassa (ja lapset sekä huomaavat sinun paniikkisi ja käyttävät sitä hyväkseen että kärsivät rajoja asettavan aikuisen puutteesta).

Ja ap:lle AIKUINEN määrää aina, miten toimitaan. Toki kunkin perheen rajat asettaa juuri tämän perheen aikuinen. Laitatko lapsellesi väkisin päälle pipon ja raahaat hänet ulos väkisin vai sanotko napakasti, että sitten ollaan sisällä, jos ei vaatteita pueta (ja äiti tekee kotitöitä, sinulla on sitten tylsää yksin), se on tietysti sinun valintasi. Mutta sellaista tilannetta ei saisi syntyä, että 2,5 tuntia tapellaan lapsen kanssa pukemisesta ja sitten luovutetaan. SINÄ annat vaihtoehdot ja pysyt sitten sanojesi takana. LAPSI ei saa pompottaa aikuista.

Vierailija
14/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olisi jäänyt pyytämään että laittaako tietyn vaatekappaleen päällensä vaan olisin pukenut sen mitään kyselemättä. Itselläni on yksi kappale uhmiksia ihan tässä vieressä, joten tiedän kyllä millainen huuto siitä nousee kun hattu laitetaan päähän. Mutta silti se laitetaan, joka ainoa kerta; lapsi testaa rajojaan eikä ymmärrä vielä pukeutumisen "sääntöjä". Jos hattu revitään päästä tai heitetään menemään, minä nostan sen ja laitan taas päähän. Joinakin päivinä riittää kaksi kertaa, toisina kaksikymmentä.

Vierailija
15/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliöiden vakiovastaus, oisko kannattanu... Hienoa, jos itse osaat ennakoida täydellisesti. Useimmat eivät osaa. Ja jos jokainen äiti jättäis toisen lapsen tekemättä koska joskus lapset juoksevat eri suuntiin niin ei tässä maassa muuta oliskaan kuin yksilapsisia perheitä. Idiootti.

Ap: tollasta on joskus. Mä antaisin lapsen lähteä lippiksessä ja ottaisin pipon mukaan. Lapsi saisi pipon, jos tulee kylmä ja jollei, niin ei kai sit tarvinnut.

Vierailija
16/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä asiat lähteneet lipsumaan nyt vähän väärille linjoille. Suosittelisin juttelemaan ja saamaan neuvoja vaikka joltain tuttavaltasi jolla kokemusta lapsista. Ja jos lapset päivähoidossa kannattaisi jutella siellä miten näistä tilanteista voisi selvitä kunnialla läpi.

Tuntuu että lapsesi eivät kunnioita sinua vaan tekevät asiat niinkuin itse haluat. Sinin on saatava komento takaisin.

Tilanne on vielä pelastettavissa

Vierailija
17/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mitään paniikkia, joten tuskin sellaista vaistoavat. Juu, tiukasti otan otteeseen ja silmiin katsoen toistan käskyt ym. 5v kirkuu en tottele, en ikinä jne. Rimpuilee otteeesta ja mikään puhe ei mene läpi, eihän se edes kuule huudoltaan mitään.

Karkailee mutta AINA haen takaisin. Asutaan siis okt:ssa joten omalla pihalla saa olla sopivissa varusteissa, mutta ei hihattomassa mekossa kuten tänä aamuna kun karkasi.

Tuo 2v on ihan piece of cake koska on pienempi ja sille tosiaan saa väkisin puettua vaatteet yms. silloin kun on pakko mennä. Minä taas olen sitä mieltä, että jos ollaan ulos menossa, niin sitten mennään, vaikka väkisin. Jos pienempi haluaa ulos, niin en anna isomman terrorisoida että hänen takiaan jäädään sisälle.

Puen siis molemmat ja lähden pienen kanssa kävelemään, isompi ei halua jäädä yksinkään pihaan joten saattaa tunnin laahustaa kirkuen perässä. En sanonu etten pärjää, mutta ymmärrän ettei kaikki lapset ole ihan samasta puusta. Halveksin kommentteja, kun joku sanoo ettei vois kuvitella itselleen samaa tilannetta.

Ei kaikki opi kuivaksi 1,5v:nä kuten meillä mutta uskon että vaikka kuinka komennat että housuun et sitten pissaa niin ei ehkä auta...

Vierailija
18/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti juuri hirveän saarnan, kuinka leikki-ikäisiä ei saa hoputtaa pukemisessa. Siitä kuulemma saa elinikäiset traumat. Pitää edetä lapsentahtisesti.

Vielä sitten demonstroi sen minulle. Myöhästyin sitten töistä tunnin. Mutta eipä tullut lapsille traumoja.

Vierailija
19/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yhden lapsen mammoja joiden lapset on menny 1,5v:nä hoitoon. Siellä ne käyttäytyy sitten kun herrantertut kuten kylässä konsanaan.

Vierailija
20/63 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle vinkiksi.

Laita hattu ja hanskat vasta ulkona päälle. Unohtuu uhmailu tai leikki, kun näkee ulkona uusia kivoja juttuja. Toimii ainakin meillä. Poika heti ulos päästyään alkaa katastelemaan uusia kivoja juttuja eikä jaksa taistella hatun/käsineiden laitosta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi