Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ukrainalaisperhe kauhistui Suomen sairaanhoitoa ja palasi kotimaahan, jossa 8-vuotias Tymur leikattiin heti.

Vierailija
23.09.2023 |

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009834253.html

Kyseessä oli aivokasvain. Suomen terveyskeskusjärjestelmä saa haukkuja ja sivistysmaiden perhelääkärijärjestelmä saa kehuja.

Ei tehnyt sote-alue vaikutusta ukrainalaisiin.

Kommentit (388)

Vierailija
381/388 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän tämä oli uutinen? Hirveä sairaus, vaikea tehdä diagnoosi kun oireet eivät aluksi sopineet, äidin tuska kun ei ollut aktiivisempi itse, ehkä muut asiat sattuneesta syystä olivat myös mielessä. Vieras maa. Mutta tämäkin uutisointi palstan perusteella kääntyi itseään vastaan ja trollit kiittää.

Vierailija
382/388 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriliitto on saanut aikaan täysin keinotekoisen lääkäripulan jarruttamalla opiskelijamääriä, jotta saa palkat pysymään korkealla.

Lääkäriliitto käytännössä siis tappaa Suomalaisia rajoituksellaan, liiton sivuilla puolustellaan rajoituksia äärimmäisen naivilla hölinällä:

"Vasta-argumentti on ilmeinen: olisivatko palkat nousseet vieläkin hitaammin, jos lääkäreitä olisi koulutettu enemmän?

Tuskin. Valtaosa lääkäreistä työskentelee julkisella sektorilla Lääkärisopimuksen ehdoilla. Sopimus on osa Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestön Jukon kokonaisuutta. Palkankorotukset neuvotellaan kattamaan muitakin ammattiryhmiä kuin lääkärit."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/388 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itekkin oon käynyt Virossa yksityisellä hoitamassa mun raudanpuutetta. Kun Suomessa sitä ei julkisella hoideta, ja yksityinen on Suomessa liian kallis...

Ja koin kyllä että sain siellä parempaa hoitoa kuin Suomessa. Esim lääkäri oli järkyttynyt kun mulla on lisäksi pcos ja multa on Suomessa mitattu vaan TSH ja prolaktiini hormoonit, eikä mitään muuta... Ja myös vastaanotolla tarjoiltiin potilaille teetä ja kahvia. En muista että Suomessa ikinä mulle oltaisi lääkärissä tarjoiltu teetä.

Mutta miksi virolaisia lääkäreitä edelleen koko Suomi täynnä? Jos noin paljon parempaa hoitoa pystyvät antamaan ja tyytyväisiä asiakkaita katseltavana?

Heillä on Suomessa varmaankin parempi palkka kuin Virossa, niin siksi tulevat Suomeen.

Esim Virossa yksityisellä 1h vastaanotto käynti lääkärillä maksoi vaan 50e, kun taas Suomessa se olisi varmaan noin 100e-200e

Ja rautainfuusio Virossa maksoi vaan 180e, kun Suomessa se maksaisi 500e-1000e

Että varmasti noi alhaisemmat hinnat näkyy myös lääkäreiden palkoissa siellä.

Vierailija
384/388 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tapaukseen suoraan liittymättä, pitää vaan mainita että itse asiassa monessa ex-kommunistisessa maassa terveydenhuolto on yllättävän sujuvaa. Järjestelmä on sellainen, että jokaisella on itse valitulla yksityisellä lääkäriasemalla omalääkäri, mutta valtio kustantaa peruspalvelut siellä. Omalääkärille saa ajan nopeasti, ja sieltä lähetetään tarpeen mukaan eteenpäin. Uusissa oireissa diagnoosi etenee kyllä nopeasti.

Omalääkäriä voi vaihtaa, jos ei ole palveluun tyytyväinen, ja lääkäreillä on sitä kautta motivaatio pitää huolta potilaistaan ja ennaltaehkäistä oireiden pahenemista.

Muistan joskus valitelleeni itäeurooppalaiselle tutulle, että tk-lääkäri ei suostunut tekemään lähetettä ortopedille pitkään vaivanneesta polvestani. Tuttu oli tuohtunut ja kysyi, miksen vaihda lääkäriä. Joo, eipä täällä voi valita, enkä muutenkaan varmaan ole koskaan käynyt kahta kertaa samalla tk-lääkärillä, vaihtuvuus on sen verran suurta.

Vierailija
385/388 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomalaisten ylipäätään olisi pitänyt maksaa ukrainalaisten hoidosta ja kalliista leikkauksesta, saati antaa heidän etuilla hoitojonossa, kun hoito heidän omassa kotimaassaan oli noin helposti järjestettävissä?

Se ei ole pointti, vaan että Suomen terveydenhoitojärjestelmä häviää jopa sotaa käyvälle köyhälle Itä-Euroopan maalle. Aplodit meille.

Nimenomaan. Aika hurjaa että jopa sotatantereella saa vakaviin sairauksiin paremmin hoitoa kuin Suomessa.

Vierailija
386/388 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella alustalla oli jotta Shoigu saa potkut jollei pysty estämään Ukrainan vastahyökkäystä--- kuinkas nyt niin, kun kaikki menee niin hyvin ja Ukraina häviää ihan nyt heti, ainakin trollin mukaan.

Vierailija
387/388 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
388/388 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Suomalaiset heti kantamassa rahansa Ukrainaan avuksi. Tyhmät suomalaiset. Uskovat kaiken propagandan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän