IS: hallitus rikkoo leikkauksilla ihmisoikeuksia.
Hallitus rikkoo leikkauksilla jo ihmisoikeuksia, asiantuntija sanoo https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009864887.html
Hallitus ei piittaa tavallisten suomalaisten ihmisoikeuksista.
Kommentit (1010)
Kuka tahansa voi nostaa omaa tulotasoaan ihan helposti. Sen sijaan että vikisee forumilla kuinka elämä on niin kurjaa plaah plaah. Sen sijaan voisi tehdä yhden todella helpon asian: mennä töihin
Ai niin, mutta se ei käy, koska (lisätkää tähän sitten se tavallinen lista tekosyitä).
Tulotason kasvattaminen töitä tekemällä on itse-asiassa käsittämättömän helppoa. On oikeastaan aika naurettavaa miten vaikeaksi se koetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuin työttömillä ei olisi muuta kuin oikeuksia.
Luitko juttua, että raskaussyrjintä tulee lisääntymään. Sut voidaan jatkossa raskausaikana irtisanoa, koska virhe töissä ja saat 600 euron miminiäitiyspäivärahan.
No, ehkä tuo töitä vanhemmille naisille.
Minkä ihmeen takia vähävaraisten pitäisi maksaa veroistaan tukea kaikille valtion, kunnan ja yksityisten (yritystukien muodossa) työntekijöiden ylisuuriin palkkoihin? Jotka ovat työpaikoillaan sairaslomalla, tupakalla, juoruamassa, ylipitkillä kahvitauoilla tai muuten vain työpaikoilla lorvimassa, loisimassa ja valittamassa kun pitää tehdä töitä? Olen nähny töissä näitä tyyppejä pilvin pimein.
Palkataan sitten määrä-aikaisia laiskojen tekemättömiä töitä tekemään ja paikkailemaan. Tätäkin olen nähnyt aivan liian monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa voi nostaa omaa tulotasoaan ihan helposti. Sen sijaan että vikisee forumilla kuinka elämä on niin kurjaa plaah plaah. Sen sijaan voisi tehdä yhden todella helpon asian: mennä töihin
Ai niin, mutta se ei käy, koska (lisätkää tähän sitten se tavallinen lista tekosyitä).
Tulotason kasvattaminen töitä tekemällä on itse-asiassa käsittämättömän helppoa. On oikeastaan aika naurettavaa miten vaikeaksi se koetaan.
Mihinkään työpaikkaan ei mennä ilman työsopimusta tai nimittämisasiakirjaa töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten, kun työttömät lähtevät Helsingistä. Kuka leikkaa puistojen ruohikot ja haravoi lehdet palkkatuella jatkossa. Entä kuka hoitaa palkkatuella lapsia tarhassa tai okn koulunkäyntiavustajina kouluissa.
Myös vakituisilla koulunkäyntiavustajilla on 30 h viikko ja hekin lähtee.
Taitaa kouluissa olla lähivuosina villi meno.
Eihän ne työttömät ennenkään noita hommia ole tehnyt. Siksi ne on työttömiä koska ne ei tee mitään työtä
Kun tekee vastoin tahtoaan osa-aikatyötä, niin saa soviteltua työttömyyskorvausta. Esimerkiksi siivousalalla työtunnit muuttuvat jatkuvasti, koska asiakkaat vaihtavat siivousfirmoja kahden viikon irtisanomisajalla.
Nyt ei saa suojaosaa eikä yh-korotusta soviteltuun työttömyyskorvaukseen. Omistusasuntoon ei saa asumistukea. Työttömyyskorvauksen tulo kestää joka tapauksessa vähintään kuukauden ja siinä on viikon omavastuu jo vanhastaan. Mikä ihmeen omavastuu, miten työntekijä on vastuussa siitä, jos ei työnantajalla ole tarjota töitä?
Joten työntekijän kannalta näissä huonosti palkatuissa, epävarmoissa tai osa-aikaisissa tai lyhytaikausissa töissä ei ole ennenkään ollut paljon järkeä, mutta kohta niistä tulee köyhyysloukku. Teet ensin niska limassa töitä, sitten olet työttömänä, asunnottomana, leipäjonossa odottamassa seuraavaa orjatyöpestiä. Kuka sieltä metsästä pahvilaatikosta tulee vielä takaisin töihin?
Jatkossa kannattaa olla toimeentulotuella, muuttaa omavaraistalouteen maalle tai juoda itsensä eläkkeelle. Silloin on ainakin varmaa, että ei ole äkkiä täysin rahattomana.
Vierailija kirjoitti:
Eihän niillä olekkaan. mitä muuta niillä olisi? Ainiin sohva jossa varmaan kasvaa sieniä kun työtön on maannut hiestä märkänä siinä, kun on oikeen jaksanut hakea tukensa.
Vierailija kirjoitti:
Kriitikko kirjoitti:
Voisko joku kertoa millä oikeudella teille, jotka ei tee yhtään mitään oman elantonsa eteen, kuuluisi penniäkään minun tai kenenkään muun rahoja? Omalla työllä tehdyt eurot on minun omaisuuttani, ei valtion eikä sinun. Valtio väkisin ottaa siitä osan ja niin kauan kuin sitä käytetään yhteisten palveluiden tuottamiseen niin se on minulle ok, mutta sitten kun sitä on alettu sellaisten ihmisten elämän maksamiseen, jotka haluavat saada pääasiallisen pitkäaikaisen elantonsa näistä tuista.
Kaikki maksaa veroja ja jokaisella on niihin ihan yhtälailla oikeus. Sinäkin elät muiden rahoilla, jos et vielä tiennyt.
Mikään sohvalla mätänevä työnhaluton mitään veroja maksa. Paitsi niistä tuloista jotka on jo vedetty muiden veroista
Vierailija kirjoitti:
Komppaan tätä. Toisinaan jos on tarve ja sattuu kiinnostava projekti kohdalle, teen muutamia sivuhommia, ja tulotaso vaihtelee kuukausittain siinä hyvätuloisen ja erittäin hyvätuloisen välillä vähän fiiliksestä riippuen.
On se kyllä nurettavaa vikistä foorumeilla. Kuka tahansa voi säädellä töitä tekemällä omaa tulotasoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niillä olekkaan. mitä muuta niillä olisi? Ainiin sohva jossa varmaan kasvaa sieniä kun työtön on maannut hiestä märkänä siinä, kun on oikeen jaksanut hakea tukensa.
Te vakituiset luulette meitä työttömiä työpaikoilla opiskelijoiksi. Se se vasta tyhmää on. Ilmoitan kaupunginvaltuustoon, kun olet yli 10 mimuuttia kahvitauolla ja valtiolla Helsingin pääkonttoriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää tyypit, jotka kirjoittelee, ettei tukia pitäisi ollenkaan maksaa tai että ihmiset voisivat olla nälässä on kyllä niin sairaita tyyppejä, että heidän oikea paikkansa olisi (vanki)mielisairaala.
Uskomatonta, että tällaista porukkaa saa kulkea vapaana. Vai mistä nää mahtaa kirjoitella? Vai onko yksi ja sama psykopaatti asialla?
Köyhät voivat maksaa omat tukensa. On ällöttävää että joudun maksamaan veroissani jonkun lusmun toimeentulon
Kyllä se köyhyys sinunkin kohdallesi vielä tulee.
Ei tule sen verran rahankäyttötaitoja ja säästöjä
Mutta talousymmärrystä ei senkään vertaa. Tiedätkö mitä inflaatio tekee rahan arvolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkään työpaikkaan ei mennä ilman työsopimusta tai nimittämisasiakirjaa töihin.
Siis et voi mennä töihin koska työsopimus? :D Sinne kalahti kalikka heti suoraan. Et sitten keksinyt yhtään parempaa tekosyytä? Noh, tämä kertoo aivan kaiken tuosta köyhien asennevammasta. En voi mennä työsopimuksella töihin... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te vakituiset luulette meitä työttömiä työpaikoilla opiskelijoiksi. Se se vasta tyhmää on. Ilmoitan kaupunginvaltuustoon, kun olet yli 10 mimuuttia kahvitauolla ja valtiolla Helsingin pääkonttoriin.
Osa vakituisista käy salatupakalla, mä ilmoita jatkossa niistäkin.
Joten hommaa nikotiinilaastaria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kriitikko kirjoitti:
Voisko joku kertoa millä oikeudella teille, jotka ei tee yhtään mitään oman elantonsa eteen, kuuluisi penniäkään minun tai kenenkään muun rahoja? Omalla työllä tehdyt eurot on minun omaisuuttani, ei valtion eikä sinun. Valtio väkisin ottaa siitä osan ja niin kauan kuin sitä käytetään yhteisten palveluiden tuottamiseen niin se on minulle ok, mutta sitten kun sitä on alettu sellaisten ihmisten elämän maksamiseen, jotka haluavat saada pääasiallisen pitkäaikaisen elantonsa näistä tuista.
Kaikki maksaa veroja ja jokaisella on niihin ihan yhtälailla oikeus. Sinäkin elät muiden rahoilla, jos et vielä tiennyt.
Mikään sohvalla mätänevä työnhaluton mitään veroja maksa. Paitsi niistä tuloista jotka on jo vedetty muiden veroista
Kaikista vähiten töitä tekee suuryhtiöiden pomot ja osakkaat jotka repii koko varallisuuden duunarin selkänahasta, sen joka tekee kaiken oikean työn eli tuottaa yhtiölle vaurautta mutta jolle maksetaan siitä työstä hiluja.
Täällä vain itketään miten Suomi romahtaa yhtäkkiä kun työttömät eivät elä enää herroiksi tuilla. Luuleeko työttömät tosiaan ettei Suomi pärjää ilman teitä? Muuttakaa pois, erotkaa reservistä. Säästyy teidän elättäminen mun veroista. Eikä mihinkään sotaan enää jouduta kun Venäjän kalusto on kivikautista verrattuna Naton kalustoon. Aina uhoaa vaan uhkailemalla muuttaa pois suomesta vaikka motivaatio ei riitä sohvalta nousemiseen. Hah te tulette pysymään täällä ikuisena tautina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kriitikko kirjoitti:
Kaikista vähiten töitä tekee suuryhtiöiden pomot ja osakkaat jotka repii koko varallisuuden duunarin selkänahasta, sen joka tekee kaiken oikean työn eli tuottaa yhtiölle vaurautta mutta jolle maksetaan siitä työstä hiluja.
Niin se menee että jos on hyvä liikeidea niin sillä saa tienata. Emme elä kommunistisessa yhteiskunnassa vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis et voi mennä töihin koska työsopimus? :D Sinne kalahti kalikka heti suoraan. Et sitten keksinyt yhtään parempaa tekosyytä? Noh, tämä kertoo aivan kaiken tuosta köyhien asennevammasta. En voi mennä työsopimuksella töihin... :D
Jep, tiedossa on että "työttömät" pitävät mielellään etuuksista kiinni samalla kun puuhaavat harmaita töitä. Tulotaso putoaa jos on töissä eikä voi tehdä niin hyvin harmaita hommia. Ihan tuttu kuvio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman työsopimusta töihin. Noinko tyhmän on joku töihin palkannut. Onneksi irtisanomissuojaa heikennetään.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001947552.html
Musk: Kun robotit tekevät työt, valtio maksaa palkat
Teknologiaikoni Elon Musk uskoo, että kattava perustulo on tulevaisuutta.
Mitäs mieltä porvarit on tästä?
Tottakai muskilla on tällainen skenaario, koska hän on yksi niistä, joka tällä rikastuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, tiedossa on että "työttömät" pitävät mielellään etuuksista kiinni samalla kun puuhaavat harmaita töitä. Tulotaso putoaa jos on töissä eikä voi tehdä niin hyvin harmaita hommia. Ihan tuttu kuvio.
No, nythän ne harmaat työt vasta lisääntyvätkin.
Pidä firmastasi kiinni.
Tuo ei ole edes vasta-argumentti, koska perusteluja ei ole.