Puhutko miehesi kanssa menkoista?
Kommentit (126)
Lähinnä valitan pms-oireista, joten mies kyllä tietää, missä vaiheessa kiertoa mennään. Kuukautisten aikaan tamponipaketti usein kylppärissä esillä. Ei tässä 18 vuoden yhteiselon jälkeen paljon keskusteltavaa kuukautisista enää tarvita/saa aikaan.
Kyllä puhun. Viimeksi keskusteltiin siitä kun kivut ovat pahentuneet. Ehdotti lääkäriä.
Miehenä sanon: ei puhu vaan huutaa ja kiukkuaa.
Ihan normijuttuja niinkuin aamupaskalla käyminenkin, molemmilla herkät vatsat, joten tulee sekin lätistyä että oliko pakki kovalla vai löysällä. Menkoista tulee höpöteltyä sen verran että onko kivuliaat, vuodanko kuin seula tai onko olo kuumeinen jne. Meillä mieheni hoitaa kauppaostokset ja siinä samalla koko talouden kuukautissuojat (minun tamponit ja teinien siteet), joten ihan luonnollista. Teinien kanssa mieheni ei näistä juttele mutta minun kanssani kyllä, itse hoidan lasten kanssa nämä keskustelut, sillä se hoituu luontevammin.
N36
AP olisi voinut kysyä valitatko miehelle menkkojen aikaan, sama asia
Kyllä, kivut on sellaiset että huomaa kyllä väkisinkin kun uikutan sohvalla ja syön kaksin käsin särkylääkkeitä pari päivää.
Pystyn puhumaan työkavereideni kanssa menkoista, joten miksen myös puolisoni kanssa.
Ihmetyttää tämän "vanhan" sukupolven käytös välillä.
Miksi edes pariuduit kyseisen ihmisen kanssa, jos jopa menkoista puhuminenkin on vaikeaa.
Ap on varmaan elänyt sitä aikaa, kun mentiin naimisiin naapurin pojan kanssa tietämättä edes tuleeko tämän kanssa toimeen.
Ei minulla ole ollut ongelmia puhua menkoistani.
Muistan jopa kouluajoiltani kertoneeni liikunnan opettajalle menkoista ja se oli silloinkin ihan normaalia.
Kiinnostaisi miten te pystyitte yhdistämään liikuntatunnit ja menkat?
Terveisin 90-luvulla syntynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron kaikille menkoista. Okei, kuulostaa ehkä oudolta. Mutta mielestäni niissä ei ole mitään hävettävää. Jos on menkkakivut töissä, niin sanon. Jos väsyttää menkkojen takia, niin sanon sen jos joku ihmettelee. En ymmärrä, mikä niissä on niin noloa joidenkin mielestä. Kohtu vuotaa verta, se vaan kuuluu sen ihan terveisiin funktioihin hedelmällisessä iässä. En häpeilisi sanoa, jos olisi nenäverenvuotokaan. Ja koskaan en ole törmännyt mieheen, joka ei kestäisi kuulla asiasta. Pitäisin sellaista tosi lapsellisena.
Ei menkat ole hävettävää, vaan ällöttävää joidenkin mielestä, ihan selkeä ero
Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi ihmeessä menisit parisuhteeseen ihmisen kanssa, jonka kanssa et pysty puhumaan edes menkoista.
No mä mietin lähinnä et mitä puhumista niissä on. Joo, jos seksiä ollaan aikeissa harrastaa, niin silloin kerron jos on menkat. Mut ei se nyt sen kummempi ruumiintoiminto ole kuin vaikkapa paskalla käyminen tai hiustenkasvu.
Vierailija kirjoitti:
Rakastelu helpottaa kuukautiskipuja.
Sinulla on miehenä varmasti paljon kokemusta.
¨Ja katsotaas kuka meistä miehistä puklaa? Miltä menkat maistuu? Mielestäni lievästi vereltä ja pääosin mautonta nestettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi ihmeessä menisit parisuhteeseen ihmisen kanssa, jonka kanssa et pysty puhumaan edes menkoista.
No mä mietin lähinnä et mitä puhumista niissä on. Joo, jos seksiä ollaan aikeissa harrastaa, niin silloin kerron jos on menkat. Mut ei se nyt sen kummempi ruumiintoiminto ole kuin vaikkapa paskalla käyminen tai hiustenkasvu.
Mietin ihan samaa, en saa vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on miehenä varmasti paljon kokemusta.
No meikällä on pikkupojan verran kokemusta eli hyvin vähän.
::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kysy ole hyvä! ;)
Tietääkö naisesi jos käyt ripulipaskalla?
Olenko outo jos ei kiinnostaisi kuulla onko työkaverilla menkat? Ja en haluaisi niistä edes keskustella heidän kanssaan
Eritemies puhuu menkoista, vaikkei hänellä tule enää koskaan olemaan parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö naisesi jos käyt ripulipaskalla?
Käykö miehesi kerran kuukaudessa ripulipaskalla, kyllähän siitä kannattaa etukäteen jo pitää luento
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tapana mainita aina jos menkat on alkanut, vaikka ei oltais panemaan ryhtymässä.
Ymmärsin asian sillä lailla, että Ap ei uskalla puhua menkoista puolisonsa kanssa.
Ei meidänkään taloudessa se suosituin puheenaihe, mutta kuitenkin joskus niistäkin tulee puhetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin ihan samaa, en saa vastausta.
Tuossa kysyttiin, että tietääkö miehesi kun sinulla on menkat. Eli se kai se keskustelu on, että "nyt on kuukautiset", tai ehkä mainitsee menkkakivuista. Tai jos on jotain poikkeavaa, niin onko sellainen suhde miehen kanssa, että voisi mainita ennen gynellä käyntiä tai muuta. Voiko pyytää miestä ostamaan tamponeja.
Ehkä joillain aiemmilla sukupolvilla tai ehkä edelleen joissain suhteissa on sellainen mentaliteetti, että piilotellaan, ettei kumppani mene vaikeaksi tai jotain. Ehkä korkeintaan siitä tietää, että ei muutamaan päivään halua harrastaa seksiä tai jotain, en tiedä. Mielestäni ihan mielenkiintoista tietää, että mikä on se yleinen ilmapiiri nykyään näissä asioissa. Veikkaan, että ainakin milleniaaleilla ja nuoremmilla on aika rento suhtautuminen näihin juttuihin.
-ei AP