Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työikäisille ja -kykyisille aikuisille ei tulisi maksaa ollenkaan asumistukea

Vierailija
23.09.2023 |

Työikäinen ja -kykyinen pystyy maksamaan vuokransa itse tekemällä työtä ja samalla siitä palkkaa. On yhteiskunnan kannalta epäterve piirre että työikäisten ja -kykyisten elämisestä yleisen asumistuen varassa on tullut normaali tapa elää, jota ei mitenkään koeteta välttää.

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/juhaniiivari/kohti-inhimillista-vastuu…

Kommentit (153)

Vierailija
1/153 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten määritellään työkykyinen ?

Vierailija
2/153 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkykyinen ihminen on sellainen joka kykenee tekemään töitä, kevyttä tai rakasta, isoa tai pientä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/153 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn töissä ja saan asumistukea koska palkka on niin pieni.

Muualle muuttaminen ei ole vaihtoehto, asutaan jo nyt 25 kilsan päässä kaupungin keskustasta. Lähimpään kauppaankin on 10km.

Vierailija
4/153 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/153 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ajokorttia ja vakituinen töpaikka pk- seudulla. Ei mitään järkeä lähteä työttömäksi johonkin tuppukylään. Josko tätä minun palkkaani voisi vaikka nostaa parilla satasella niin en tarvitsisi tukia? Tai ruuan ja sähkön hintaa voisi vähän laskea jos palkka ei nouse. 

Vierailija
6/153 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkykyinen ihminen on sellainen joka kykenee tekemään töitä, kevyttä tai rakasta, isoa tai pientä.

Tosin sanoen ei ole mitään estettä minkä takia ei voisi tehdä sellaista työtä jota kykenee tekemään. Esim jos ei kykene tekemään raskaita töitä niin voi työskennellä toimistossa tai jos ei pysty seisomaan ja kövelemään niin voi tehdä työtä jossa istutaan. Ja jos rajpttautuu työsuhteen aikana niin on työpaikan vastuulla etsiä typntekijälle sellaista työtä työpaikalta jota tämä kykenisi vielä tekemään.

Vierailija
7/153 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pidä ihmistä joka ei elätä itseään aikuisena

Vierailija
8/153 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko aikuisikäni kokoaikatyössä (160h/kk), mutta palkka on surkea 1500e/kk, joten saan asumistukea palkkani lisäksi. Olenko minä siis ongelman ydin, vain koska saan asumistukea?

Vierailija
9/153 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ajokorttia ja vakituinen töpaikka pk- seudulla. Ei mitään järkeä lähteä työttömäksi johonkin tuppukylään. Josko tätä minun palkkaani voisi vaikka nostaa parilla satasella niin en tarvitsisi tukia? Tai ruuan ja sähkön hintaa voisi vähän laskea jos palkka ei nouse. 

Voi aina hankkia ajokortin

Vierailija
10/153 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ap:ta ajattelukykyisenä.

Vierailija
11/153 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä pidä ihmistä joka ei elätä itseään aikuisena

Ja minä en pidä ihmisistä jotka nyhtävät suuria seteleitä toisten selkänahasta, kuten kauppiaat, sähköyhtiöt ja vuokraloordit. 

Vierailija
12/153 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin sanoen ei ole mitään estettä minkä takia ei voisi tehdä sellaista työtä jota kykenee tekemään. Esim jos ei kykene tekemään raskaita töitä niin voi työskennellä toimistossa tai jos ei pysty seisomaan ja kövelemään niin voi tehdä työtä jossa istutaan. Ja jos rajpttautuu työsuhteen aikana niin on työpaikan vastuulla etsiä typntekijälle sellaista työtä työpaikalta jota tämä kykenisi vielä tekemään.

Entä jos on niin tyhmä ja ei kestä stressiä yhtään, tyhmyyttä ei voida todeta mutta mikään työ ei onnistu kun ei opi työtehtäviä

Vierailija
13/153 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen osatyökykyinen työtön enkä saa asumistukea.

Vierailija
14/153 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn töissä ja saan asumistukea koska palkka on niin pieni.

Muualle muuttaminen ei ole vaihtoehto, asutaan jo nyt 25 kilsan päässä kaupungin keskustasta. Lähimpään kauppaankin on 10km.

emeriittusrofessorin mukaan varmaan sit tuo muuttotappiokunnalla olevan kodin myynti?

"Omistusasunnon omistajille maksettu asumistuki on hyvä esimerkki tästä. Sen sijaan, että poistetaan se tykkänään, omistusasuntoja koskeva asumistuki voitaisiin tehdä määräaikaiseksi (esim. vuosi). Jos tuen saaja ei siinä aikana saa talouttaan kuntoon, edessä todennäköisesti olisi luopuminen omistusasunnosta."

Vierailija
15/153 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuuko k-markettien kassat sitten kaupan takahuoneessa?

Vierailija
16/153 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen osatyökyinen. En voi enää tehdä fyysistä työtä.

Vierailija
17/153 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustoimeentuloon lasketaan työttömyyskorvaus, asumistuki ja toimeentulotuki. Joten asumistuki voidaan poistaa mutta se ei muuta perustoimeentulon laskentaa. Korvaus voi olla vaikka mikä nimeltään mutta määrä on laskennallinen. Jos ap on tyytyväinen niin poistetaan vain mutta ei se mitään muuta.

Vierailija
18/153 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleisestä asumistuesta on ajan saatossa muodostunut sen saajille tulomuoto, jolla täydennetään erityisesti matalapalkka-aloilla saatua palkkaa, joka yksin ei riitä säälliseen elämiseen. Vastuullista olisi, että yritykset ja muut työantajat maksaisivat työntekijöilleen sellaista palkkaa, että sillä työntekijä perheineen tulee toimeen. HS:n talousstudiossa 20.9.2023 Helsingin pormestari Juhana Vartiainen (kok) arvioi, että hallituksen leikkaukset voivat lisätä pienipalkkaisten työntekijöiden palkkoja. Jos Orpon hallituksen leikkaukset asumistukeen johtavat tällaiseen kehitykseen, sen luulisi olevan positiivista jopa ammattiyhdistysliikkeiden näkökulmasta. Mutta ihmeiden aika ei välttämättä ole ohi: EK kannattaa asumistukien kiristyksiä ja siitä seuraavia palkankorotuksia ja SAK vastustaa niitä?"

KUKA TAI MIKÄ ON SE TAHO JOKA NYT ESTÄÄ MAKSAMASTA SELLAISTA PALKKAA, ETTÄ MATALAPALKKA-ALAN TYÖNTEKIJÄ PÄRJÄISI ILMAN ASUMISTUKEA?!

Vierailija
19/153 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hieno määritelmä, ääliö.

Vierailija
20/153 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään Business Finlandille ei tule maksaa enää senttiäkään valtion rahoista. Keksiköön rahoituksensa jostain muualta. Täysi rikollisorganisaatio koko pulju. Asumistuki kuuluu vähävaraiselle ihmiselle samalla tavalla kuin nämä varastetut miljoonat tälle Jaana mikä lie Bernadottelle - Business Finland.