Ne jotka väittää että kotiuunissa tehty pitsa on parasta
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Nykysin ei oo ees järkeä tehä itse pizzaa, ne täytteet maksaa niin paljon että on ihan sama tilaako jostain
Joo, nehän pitseriassa saa ne täyteaineet niin valtavan paljon halvemmalla kuin kuluttaja. Päälle palkat ja vuokrat. Not!
Kyllä laadukkaista aineista saa kotona pitsan halvemmalla kuin pitseriasta ostettuna.
Mitä alkuperäiseen viestiin tulee, niin se on mihin vertaa. Pitserioita on erilaisia. Ja pitsatyylejä on erilaisia.
Minkälainen ihminen kirjoittaa pitsa?
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Kyllä tuossa pitkään puulla lämmitetyssä leivinuunissa aika hyvää pizzaa tulee, toki taikinan ja tomaattikastikkeen valmistaminen (sekä uunin lämmittäminen tasaiseksi) vaatii aikaa, eli mitään pikaruokaa ei todellakaan ole. Taikina 00-jauhoista edellisenä päivänä vetäytymään ja tomaattikastikkeen valmistamiseen ja hauduttamiseen kannattaa varata ainakin pari tuntia :)
Ei sitä kastiketta tarvitse keitellä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka tykkää provoilla anonyyminä netissä. Luulevat olevansa jotenkin hauskoja.
Vierailija kirjoitti:
Kotona tehtyä piirakkaa ei voi kutsua pizzaksi vaan se on nimenomaan sitä pitsaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä sinun malttisi ei vaan riitä kunnon pitsan valmistukseen. Itse en pysty syömään kebabpaikkojen pitsoja, ihan kamalaa mättöä. Kunnon pizzerian pitsa on välillä paikallaan, mutta kyllä minä kaikista mieluiten teen pitsat itse ja laitan laadukasta salamia, ndujaa ja paria muuta lempitäytettä tai teen valkoisen kylmäsavulohipitsan.
Pizzeriassa tarjotaan pizzaa, ei pitsaa, sittenhän se olisi pitseria.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Kyllä tuossa pitkään puulla lämmitetyssä leivinuunissa aika hyvää pizzaa tulee, toki taikinan ja tomaattikastikkeen valmistaminen (sekä uunin lämmittäminen tasaiseksi) vaatii aikaa, eli mitään pikaruokaa ei todellakaan ole. Taikina 00-jauhoista edellisenä päivänä vetäytymään ja tomaattikastikkeen valmistamiseen ja hauduttamiseen kannattaa varata ainakin pari tuntia :)
Sitä tomaattikastiketta ei muten keitellä tai haudutella, taukki. Luuletko olevasi hyväkin pitsanvääntäjä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttisi kertoo, ettet sinä osaa tehdä pizzaa.
Hyvä pizza paistetaan 500 asteessa. Uunini ei lämpene niin kuumaksi.
Ap
En haluaisi asua talossa jossa varaava leivinuuni lämpiää 500 asteiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomaattikastikkeesta tulee vaan kitkerää, jos sitä haudutellaan.
Lisää joukkoon pala porkkanaa ja keitä kastikkeen kanssa. Porkkana poistaa kitkeryyden mausta.
Helpommalla pääsee, kun jättää keittelyn kokonaan pois. Kuorittuja tomaatteja vaan murskaksi ja vähän öljyä, suolaa ja pippuria sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minun uuni menee yli 1000 asteeseen
T. Keraamikko
Silloin kyseessä ei ole kotiuuni.
Ap
Pitsakiven kanssa saa kyllä "artesaani" tason paistot 2-3 minuutissa per lätty, kun uuni laitettu täysille, meillä 350C.
00 jauhot on ihan hypetystä vailla järkee vs normi jauhot hyvin nostatettuna 1vrk jääkaapissa.
Juurella välillä nostattanut ja sillä saa parhaat pohjat.
Kotona yleinen virhe on liian runsaat täytteet, jotka pilaavat paiston...
Vasta 35 vuotta pitzaa veivanneena...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
T. Keraamikko
Ap
Eikä pitserian uunitkaan mihinkään 500 asteeseen lämpene, vaan niissä käytetään noin 350 asteen lämpötilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
T. Keraamikko
Ootko koittanu pitsaa siinä valmistaa?
Tavallinen kotiuuni ei ainakaan lämpene riittävän kuumaksi. Ihan ok pizzaa silti saa tehtyä mutta ei se vastaa pizzauunia.
Naurattaa nää pikkasen paremmat ihmiset jotka tulevat kehuskelemaan, kuinka kelpaa vaan laadukkaat aineet😂 Pitsa on vaan pitsa, se on hyvää ihan Pirkan tonnikalalla ja Lidlin pohjalla.
Minusta jopa hyvien raaka-aineiden pilaamista laittaa ne pitsaan, josta saa hyvää vähemmälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
T. Keraamikko
Ap
Eikä pitserian uunitkaan mihinkään 500 asteeseen lämpene, vaan niissä käytetään noin 350 asteen lämpötilaa.
Niissä pizzerioissa, joista saa parasta pizzaa, paistolämpötila on n. 500 astetta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa nää pikkasen paremmat ihmiset jotka tulevat kehuskelemaan, kuinka kelpaa vaan laadukkaat aineet😂 Pitsa on vaan pitsa, se on hyvää ihan Pirkan tonnikalalla ja Lidlin pohjalla.
Varsinkin kun nk. "oikeat" pizzat tehtiin ruoantähteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vähän liioittelet, 350 - 400 C on oikea lämpötila. Olet kuitenkin oikeassa siinä, ettei tavalllisen kotiuunin lämpötila ihan riitä. Esikuumentamalla kivinen paistopohja pizzalle pohjan rapeuttaminen kuitenkin onnistuu.