Kuulutko sinä Kirkkoon?
Kuulutko ev.lut kirkkoon tai johonkin muuhun seurakuntaan?
Kommentit (79)
Kirkko on minulle täysin jonninjoutava instituutio. En välitä siitä tuon taivaallista. Mutta kun se kerran kirkollisveron muodossa minulle maksaisi oikeita euroja, niin miksi ihmeessä siihen kuuluisin.
Terveisin kirkkokuntiin kuulumaton vuodesta 1992. Aika monta euroa on tässä jo säästetty.
Kirkkoon kuuluminen ja kirkossa käynti on aivan turhaa touhua jos ei ole uskoa Jeesukseen.
Kuulun ortodoksiseen kirkkoon, enkä ikimaailmassa voisi kuvitella eroavani siitä. Se on mun hengellinen koti:)
erosin kirkoska heti kun pystyin ja siirryin muinaiseen suomalaiseen uskoon.
Voipi olla että usko jumaliin on tulevaisuudessa katsottava sairaudeksi.
Kuulun kreikkalaiskatolliseen kirkkoon, kirkoll. veroa ei mene, kun ei ole tuloja.
Kuulun kirkkoon ja olen kirkon työntekijä. Mutta pesunkestävä ateisti.
Vierailija kirjoitti:
Voipi olla että usko jumaliin on tulevaisuudessa katsottava sairaudeksi.
Eikö se ole ollut sitä aina?
Olen agnostikko enkä kuulu mihinkään kirkkoon.
Yli 2 miljoonaa Suomalaista ei kuulu kirkkoon.Miljoonan raja ylittyi 2008.
Erosin evlut kirkosta 80-luvulla kun kirkko hyväksyi Raamatun vastaisesti naiset seurakunnan johtajiksi eli papeiksi. Nythän heitä on jopa piispoina, välillä jakamassa lapsihomopalkintoja muun muassa.
Toivoisin olevani sen verran primitiivinen että voisin uskoa kirkolliseen tai mihinkään muuhun uskonnolliseen sanomaan. Silloin voisin kokea yhteisöllisyyttä jota kirkkoon kuuluminen toisi tullessaan (kun ei muutakaan yhteisöä ole elämässä). Mutta kun olen liian realisti tietääkseni että näkymättömiä maailmoja ei ole olisin epärehellinen jos kuuluisin kirkkoon tms.
Toivoisin olevani sen verran primitiivinen että voisin uskoa kirkolliseen tai mihinkään muuhun uskonnolliseen sanomaan. Silloin voisin kokea yhteisöllisyyttä jota kirkkoon kuuluminen toisi tullessaan (kun ei muutakaan yhteisöä ole elämässä). Mutta kun olen liian realisti tietääkseni että näkymättömiä maailmoja ei ole olisin epärehellinen jos kuuluisin kirkkoon tms.
Kuulun kirkkoon ja käytän kirkon palveluita. Äiti- lapsikerhoa, perhetapahtumia, messuja jne. Viihdyn hyvin omassa seurakunnassa missä on armollinen ilmapiiri.