Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kiusaaja aina huonosta perheestä

Vierailija
22.09.2023 |

Oli perhe köyhä tai rikas, niin onko kotioloissa aina jotain pielessä? Vaikea ajatella että kiusaajan vanhemmat eivät halutessaan saisi kiusaamista loppumaan. Esimerkiksi puhelin on nuorille henki ja elämä, sen kun ottaisi vaikka takavarikkoon ja päälle kotiarestia?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
2/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt kai vaadi kuin empatian ja moraalin puutetta ja muuta mielenterveysongelmaa (tiedostamattomia) ollakseen kiusaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyään enää käytetä lasten kasvatuksessa kovia keinoja, vaan pelkästään keskustellaan? En tarkoita remmillä lyömistä, vaan että huonosta käytöksestä annetaan rangaistus, hyvästä palkitaan.

Vierailija
4/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä rikkaasta perheestä.

Vierailija
5/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan ovat yleensä ns. hyvistä perheistä.

Vierailija
6/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasissa kyllä. Mutta sitten on syntyjään tunnekylmät, joihin ei auta hyvätkään kotiolot.

Vierailija
7/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan. Minun pääkiusaajani olivat koulun rehtorin tytär ja tämän paras kaveri, paikallisen Citymarketin kauppiaan tytär. Molemmat ns. hyvistä perheistä kaikin puolin. 

Kukaan ei koskaan uskonut, että ne edes kiusaa. Itse asiassa, saivat hymypatsaita ja seiskaluokalla heidät valittiin "kiusattujen tukioppilaiksi". Siis luokan pahimmat kiusaajat. Mutta nämä olivat hienovaraisia ja yllyttivät toiset tekemään likaisemmat työnsä, joista voi jäädä konkreettisesti kiinni. Jos joku sitten väitti, että tämä X käski, niin kukaan ei uskonut, tämä X:hän oli ihana hymyilevä ja niin hyvätapainen herranterttu, nyt kyllä juksaat varmasti! Lisäksi ne olivat erittäin tehokkaita uhkailemaan niin että useimmat kiusatut ei uskaltaneet puhua kellekään kiusaamisesta. Esim. minut he hiljensi sillä, että satuttaisivat pikkuveljeäni, jos kantelen. Meinasin vähän uhmata, ja pikkuveljeltäni oli seuraavana päivänä riistetty koulumatkalla pyörä ja reppu ja heitetty kuraojaan rikottuina. Taaskaan tekijät ei suoraan nämä tytöt, vaan jotkut niiden ystäväpojat. En uskaltanut enää edes vihjata, että minua kiusataan.

Vierailija
8/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:han ei tarkoittanut, onko perhe rikas, vaan että osataanko siellä kasvattaa lapsia.

Vierailija
9/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Moni kiusaaja on ns. hyvästä perheestä, mutta siitä ei sovi puhua.

Syynä voi olla lapsen empatiakyvyttömyys ja vallanhalu, usein vanhemmilta opittua. Vanhemmat eivät puutu kiusaamiseen, koska pitävät sitä merkkinä lapsensa vahvuudesta ja paremmuudesta muihin nähden.

Vierailija
10/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on joku henkilökohtainen ongelma. Empatiakyky jäänyt kehittymättä.

Vierailija
11/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat kyykyttää köyhiä ja se periytyy. Esmes mulle ei tulis koskaan mieleen alkaan huutaan kaupassa tai ärrällä mut noi paremmin pukeutuneet kyl tekee sitä.

Vierailija
12/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:han ei tarkoittanut, onko perhe rikas, vaan että osataanko siellä kasvattaa lapsia.

Miksiköhän tuosta ei puhuta enemmän? Että kiusaajat ovat usein juuri niitä varakkaampien perheiden vesoja.

Vierailija
13/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se nyt kai vaadi kuin empatian ja moraalin puutetta ja muuta mielenterveysongelmaa (tiedostamattomia) ollakseen kiusaaja.

Moraali ja empatiakin on hyvin pitkälti sellaista mitä opitaan kotona. Esim. jos lapsesta asti opetetaan lasta pitämään huolta eläimistä, viedään ruokaa pikkulinnuille, askarrellaan yhdessä linnunpönttöjä, tehdään mehiläisbaareja jne. niin lapset todennäköisesti oppivat tästä kohtelemaan eläimiä hyvin.

Vierailija
14/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän tuosta ei puhuta enemmän? Että kiusaajat ovat usein juuri niitä varakkaampien perheiden vesoja.

Varmaankin siksi, kun eivät ole.

Vierailija
15/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutarin lapsilla ei ole kenkiä. Lapsuuden naapurissa perheen äiti oli kasvatustieteen professori, mutta kolmesta lapsesta kaksi häiriköiviä koulukiusaajia. Se kolmas lapsi taas oli onneton hissukka.

Vierailija
16/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat kyykyttää köyhiä ja se periytyy. Esmes mulle ei tulis koskaan mieleen alkaan huutaan kaupassa tai ärrällä mut noi paremmin pukeutuneet kyl tekee sitä.

Miksi ihmeessä kenellekään tulisi mieleen huutaa kaupassa tai ärrällä. Toisekseen ihmisen varakkuutta ei voi päätellä vaatteista.

-ohis

Vierailija
17/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. tuossa minun kiusaajieni tapauksessa tietyllä tasolla osattiin hyvinkin. Ne tytöt oli hyviä koulussa, huomattavan kohteliaita aikuisille, omasivat hyvät käytöstavat, aina siistit vaatteet jne. Mutta toki ne vanhemmat oli tietyllä tapaa naiiveja, kun eivät huomanneet että on se toinenkin puoli. Mutta mistä ne oikeastaan olisi voineet huomata, jos heidän ja myös opettajien suuntaan olivat kuin pieniä enkeleitä, ja jopa opettajat olivat taipuvaisia kääntymään kiusattua vastaan, jos tämä syytti että jompikumpi näistä suosikkitytöistä olisi kiusaaja. Varmaan vaan kuvittelet, tässä on väärinymmärrys. 

Toivottavasti ovat muuttuneet sittemmin, toinen kun nykyään on lääkäri ja toinen it-yrittäjä. Karseaa on, jos ovat vieläkin sellaisia pinnalta hienoja mutta sisältä sadistisia heikompien kiusaajia nykyisissä hommissaan.

- 7

Vierailija
18/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suutarin lapsilla ei ole kenkiä. Lapsuuden naapurissa perheen äiti oli kasvatustieteen professori, mutta kolmesta lapsesta kaksi häiriköiviä koulukiusaajia. Se kolmas lapsi taas oli onneton hissukka.

Mikä oli isän ammatti/koulutus?

Vierailija
19/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaajat huono-osasista perheistä???? Tää menee monesti toistepäi.... Ne huonot tavat opitaan nimenomaan sellasista ns "sivistyneistä" perheistä missä jo lapsesta saakka opetetaan kuinka huono-osaset ihmiset on paskoja jne. On niitä toki joka lähtöön mutta itse ainaki oon enemmä kokenu tätä mitä ekana mainitsin. 

Oon ite vähäosasesta perheestä kotosin ja myös monet muut mun kaverit ja mä en oo kohdannu mitää muutaku empatiaa näitten ihmisten osalta. 

Vierailija
20/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim  Stubb ei  ole huonosta  perheestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi