Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskeeko meidän tuet siis hallituksen mallin mukaisesti yli 700e/kk !?

Vierailija
22.09.2023 |

Tällä hetkellä tilanne on tämä:

- asun omistusasunnossa, johon saan asumistukea 172e
- olen yksinhuoltaja, saan siis lapsilisän  95e + yh korotuksen noin 63e
- työskentelen osa-aikaisesti saaden palkkaa nettona noin 340e/kk riippuen tunneista sekä soviteltua ansiosidonnaista nettona 1140e/kk sis. lapsikorotus 

=> noin 1810e/kk

Hallitus on poistamassa siis minulta omistusasujana asumistuen, ansiosidonnaisesta 300e suojaosuuden ja lapsikorotuksen sekä porrastamassa sen vielä lisäksi. Eli väheneekö tuloni/tukeni siis tosiaan yli 700e/kk, jos saan kuussa työtunteja niin, että tienaan bruttona 400e, mutta osa-aikaisuuden takia lisäksi tulisi vielä ansiosidonnaisen porrastus kuin kaupan tekijäisiksi?!

Eihän tässä kannata edes yrittää lisätunteja saada enää vaan kieltäytyä lopuistakin tarjotuista ja jäädä sitten toimeentulotuelle! 

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kitiset? Jäät pois töistä niin saman toimeentulotukena ja siihen päälle 24/7 omaa aikaa. Ei tarvii juosta kenenkään orjana.

Vierailija
2/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi kunnon mies. Löytymiseen asti elelet asunnon myynnistä saaduilla rahoilla.

Vierailija
4/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kitiset? Jäät pois töistä niin saman toimeentulotukena ja siihen päälle 24/7 omaa aikaa. Ei tarvii juosta kenenkään orjana.

Mistä rikkaat saavat jatkossa palvelut? Lastenhoitajat, siivoojat, myyjät jne kun saman rahan saa helpommin kotona makaamalla kuin osa-aikatyötä tekemällä?

Vierailija
5/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö myös se työttömyystuki/ansiosidonnainen itse pienene kun palkkatulot alkavat siihen vaikuttaa. Eli et menetä vain suojaosuuden määrää vaan sen lisäksi myös päiväraha pienenee palkan verran tai osan siitä? Näin minä olen käsittänyt että jokainen tienattu euro vähentää työttömyysetuutta kuten nykyäänkin suojaosan huomioimisen jälkeen. Ainakin työmarkkinatuen kohdalla, ansiosidonnaisesta en tiedä.

Ihan perseestä tällainen kyllä :'(

Vierailija
6/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet YH? Tuliko tehtyä lapsi "J ä n n i k s e n" kanssa. Noh, niin makaa kuin petaa. Olisit valinnut lapsesi isäksi kiltti-miehen.

Kilttimieheni kuoli onnettomuudessa. Lapsi perii rintaperillisenä isänsä, mutta testamentin mukaisesti vasta 18-vuotiaana, ellei muuta opiskelemaan eri paikkakunnalle. Naimisiin ei keretty, joten leskeneläkekin jää saamatta.

Oliko vielä muuta, vai vastaisitko vaikka aloitukseeni?

ap

Vierailija
7/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä rikkaat saavat jatkossa palvelut? Lastenhoitajat, siivoojat, myyjät jne kun saman rahan saa helpommin kotona makaamalla kuin osa-aikatyötä tekemällä?

No se on niiden rikkaiden ongelma. Ota sinä vaan ne tukirahat ja pidä suusi kiinni.

Vierailija
8/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä, tällaisilla hallituksen toimilla t@petaan kaikki työllistymisyritykset.

Vierailija
9/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö myös se työttömyystuki/ansiosidonnainen itse pienene kun palkkatulot alkavat siihen vaikuttaa. Eli et menetä vain suojaosuuden määrää vaan sen lisäksi myös päiväraha pienenee palkan verran tai osan siitä? Näin minä olen käsittänyt että jokainen tienattu euro vähentää työttömyysetuutta kuten nykyäänkin suojaosan huomioimisen jälkeen. Ainakin työmarkkinatuen kohdalla, ansiosidonnaisesta en tiedä.

300e bruttona saa tienata nykyään, sen yli menevä jokainen euro vähentää 0,50e ansiosidonnaista/työttömyyskorvausta. Jatkossa kun tienaa 300e, vähenee tukikin samassa suhteessa. Eli jos sai vaikka 1000e tukia ja palkkaa 300e, niin nyt saat tukia enää jatkossa 700e. Työhön kannustava malli, eikö!

Vierailija
10/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä toimeentuloasiat voi hoitaa vaihtamalla työpaikkaa jossa on parempi palkka tai ryhtyä yrittäjäksi,

se on vain itsestä kiinni ja valtion holhousta täytyy pienentää myös ihmisten asenteissa

Vierailija
11/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität hakea työtä josta saat täydet tunnit, teet kahta työtä jos se ei onnistu. Ei tuossa muu auta.

Kaikki nämä tuki-hommat on toki tarkoitettu vaan ihan välttämättömään siksi aikaa kunnes pärjää omillaan. Jotenkin vaikea ymmärtää tota ajattelutapaa et jättäydyn sitten kotiin. Minkä mallin sä annat sun lapsille ja eikö ole mitään ylpeyttä siitä omasta tekemisestä ja olemisesta?

Vanhukset, sairaat ja vammaiset on niitä joita tuetaan ja autetaan näillä tuilla eikä tietysti kenenkään etenkään lapsiperheellisen tule kurjuudessa elää. Jotenkin tää asenne ihmetyttää aina vaan.

Ja kyllä, olen yh-nainen jolla 3 lasta. Mies jätti. Aikanaan hyvinkin niukka elintaso. Töitä tehden ja aikanaan opiskellen (yliopisto, ei ollut helppoa) tienaan nyt kun lapset teinejä oikeinkin hyvin ja meillä on kiva oma asunto + kaikki perusjutut varaa ostaa helposti. Ei luksusta mutta hyvä elämä. Koen että annan tässä samalla ahkeran pärjäävän ihmisen mallin heille mikä paljon tärkempää kuin se että monessa vaiheessa tukien varaan heittäytymällä olisin saanut enemmän euroja yhteiskunnalta kuin töissä käymällä.

Vierailija
12/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

300e bruttona saa tienata nykyään, sen yli menevä jokainen euro vähentää 0,50e ansiosidonnaista/työttömyyskorvausta. Jatkossa kun tienaa 300e, vähenee tukikin samassa suhteessa. Eli jos sai vaikka 1000e tukia ja palkkaa 300e, niin nyt saat tukia enää jatkossa 700e. Työhön kannustava malli, eikö!

Miksi ihmeessä TYÖSSÄKÄYVILLE edes maksetaan minkäänlaisia sosiaalitukia?

Vierailija
13/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas maksaa veroina jokaisesta ansaitsemastaan lisäeurosta jopaa 70 % valtiolle. Luulisi köyhän motivoituvan, jos vain 50 % menee.

Vierailija
14/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on mitä se rikas maksaa palkastaan, kun rahojaan ei yhteiskuntaan muuten laita pyörimään, jos samaan aikaan hyvinvointivaltiossa heikommissa asemissa olevilta ja varsinkin niiltä  jotka edes yrittää, viedään kaikki eväät nousta pois pohjalta?

Vierailija
15/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai olisiko sittenkin, että saa tukia 850 ja palkkaa 300.

Vierailija
16/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua enemmän harmittaa se, että joudun käymään kaukana töissä, kun lähemmäksi ei saa siirtoa, vaikka kuinka haluaisi. Kohta mua rangaistaan siitä, että käyn töissä, jonne on pitkä matka. Hienoa! En myöskään ymmärrä tuota suojaosan pois ottoa. On aloja minne ei oteta täysillä tunneilla töihin. Kohta ei sitten ole myyjiä, siivoojia ym. Ei pitänyt työntekijöitä rangaista, vaan Kuinkas kävikään.

Vierailija
17/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrität hakea työtä josta saat täydet tunnit, teet kahta työtä jos se ei onnistu. Ei tuossa muu auta.

Kaikki nämä tuki-hommat on toki tarkoitettu vaan ihan välttämättömään siksi aikaa kunnes pärjää omillaan. Jotenkin vaikea ymmärtää tota ajattelutapaa et jättäydyn sitten kotiin. Minkä mallin sä annat sun lapsille ja eikö ole mitään ylpeyttä siitä omasta tekemisestä ja olemisesta?

Vanhukset, sairaat ja vammaiset on niitä joita tuetaan ja autetaan näillä tuilla eikä tietysti kenenkään etenkään lapsiperheellisen tule kurjuudessa elää. Jotenkin tää asenne ihmetyttää aina vaan.

Ja kyllä, olen yh-nainen jolla 3 lasta. Mies jätti. Aikanaan hyvinkin niukka elintaso. Töitä tehden ja aikanaan opiskellen (yliopisto, ei ollut helppoa) tienaan nyt kun lapset teinejä oikeinkin hyvin ja meillä on kiva oma asunto + kaikki perusjutut varaa ostaa helposti. Ei luksusta mutta hyvä elämä. Koen että annan tässä samalla ahkeran pärjäävän ihmisen mallin heille mikä paljon tärkempää kuin se että monessa vaiheessa tukien varaan heittäytymällä olisin saanut enemmän euroja yhteiskunnalta kuin töissä käymällä.

Kirjoitinkin aloitukseeni, että tilanne on tämä tällä hetkellä. En kirjoittanut eläneeni tässä tilanteessa vuosikymmeniä, tai etten aikoisi tehdä/ole tehnyt mitään kokoaikaisen työllistymisen eteen, tai että jotain luksusta kaipailisin. Usko pois, nimim. rintamiestalo ja ulkosauna. Mutta jos esim. vuoden päästä, kun hallituksen toimet on pantu käytäntöön, olen samassa tilanteessa kuin nyt, niin nousumahdollisuudet ei näytä kovin hyviltä. 

ap

Vierailija
18/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on ilkeä ja kylmä maa. Älä hanki lapsia, älä syö. Älä itseasiassa edes elä, ei oikeutta.

Miksi suomalaiset niin ilkeitä? Kansantautina tunnekylmyys? Miksi niin katkeria?

Vierailija
19/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä TYÖSSÄKÄYVILLE edes maksetaan minkäänlaisia sosiaalitukia?

Mitäs huutelet?

Onko henkilö työssäkäyvä, jos hänelle tarjotaan vaikkapa 10 tuntia viikossa? Tai 5 tuntia viikossa?

On työssäkäyvä, mutta eipä taida kannattaa kohta olla, jos ulisijat jaksavat jauhata ja päivitellä miksi joku työssäkäyvä saa jotain (tukea).

Kai se tunnin kuukaudessakin työtä tekevä on työllinen? Kuka mihinkin haluaa rajan vetää.

Vierailija
20/66 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai olisiko sittenkin, että saa tukia 850 ja palkkaa 300.

ööö ei? saat tukia 1000e, jonka lisäksi saat tienata 300e, ennen kuin vaikuttaa tukeen vähentävästi. Jatkossa koska tuo 300e suojaosuus lähtee pois, niin se vähentää 1000e tukea 300e. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi