Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLEn kolumni: Nuorilta miehiltä ei vaadita liikaa - heiltä ei vaadita mitään, ja siitä he vasta kärsivätkin

Vierailija
22.09.2023 |

https://yle.fi/a/74-20049884

Kehotan lukemaan ajatuksella. Kolumni on nimittäin 100% asiaa.

Kommentit (480)

Vierailija
401/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä otsikko on onnistuttu kääntämään naisten ja miesten väliseksi vastakkainasetteluksi? Hyvin te vedätte.

Vierailija
402/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tosiaan asiaa.

Hätkähdin taannoin, kun jossain kerrottiin nuoria miehiä ahdistavan armeijassa, kun joutuvat yhteistuvassa nukkumaan (ja toimimaan tiimissä käskytettävinä). Tätä kuulemma tapahtuu jo siinä määrässä, että psyykkisen sopeutumattomuuden takia anotaan vapautusta.

Häh!!?? Ihmettelin tosiaankin. Miksi vellihousuiksi nuoria miehiä nykyään kasvatetaan?

Miksi naisia ei laiteta lain voimin väh 180 vrk (miinus "reissuyöt") aikana yöpymään yhteistuvissa.

Niin kauan kuin naisia ei määrätä tuohon, naiset ovat täysin jäävejä kommentoimaan vellihousuilusta.

Eiköhän nainen tuohon sopeudu käskyttämättäkin paremmin kuin mies. 

Olen myös naisten asevelvollisuuden kannalla, vaihtoehtona voisi olla maanpuolustuskoulutus, jossa opitaan paljon muutakin hyödyllistä.

Sinne myös ne 31% miehistä jotka ei käy armeijaa..

Mutta se lähes joka kolmannen armeijaa käymättömän miehen taustallahan on juuri se että pojilta, miehiltä ei saa vaatia mitään. Kun minä en halua ja väsyttää ja miksi ei naiset niin mää en ala ja sä et mua määrää, .mä kerron äitille.

Suomessa miehen ei tarvitse elättää edes omia lapsiaan.

Höpöhöpö. Lähes kaikki kaverini ottivat c-paprut, koska eivät halua käyttää aikaa typerään pelleilyyn vaan aloittaa heti yliopiston lukion jälkeen ja siirtyä työelämään mahdollisimman pian. 

ohis

Kuinka opiskelu ja työnteko sujuvat, jos taustalla on niin vaikeita ongelmia, että saa täyden vapautuksen armeijasta?

Oman havaintoni mukaan yliopisto-opiskelu on sujunut paljon paremmin näiltä, jotka ottivat vapautuksen. Armeijan käyneet ovat jotenkin taantuneet sen 6-12 kk aikana.

Puhutaanko tässä nyt muutamista kuukausista vai useista vuosista kotiutumisen jälkeen? Laitoksesta poistumisen jälkeen nimittäin voi kestää hetki, kun pääsee niin sanotusti henkisesti ulos sieltä laitoksesta.

Joidenkin kohdalla muutamista kuukausista ja osa ei ole monenkaan vuoden jälkeen sopeutunut takaisin siviiliin. Opiskelut ovat ajautuneet sivuraiteelle ja kaikki itseohjautuvuus on kadonnut. Varmaan tekee aika pahaa, kun armeijan skipanneet ikätoverit ovat maistereita ja työelämässä ja itse elää kaljantaista kaljantaihin hanttihommissa.

Ehkä asiat sitten ovat muuttuneet, sillä vielä muutama vuosikymmen sitten tilanne oli enemmänkin päinvastoin. Ne armeijan käyneet tulivat usein reserviupseerin laatat mukanaan takaisin yliopistoon ja jatkoivat siitä, mihin olivat jääneet (minä myös). Monilla raskas juhliminen kuului asiaan, mutta ei se tuntunut opinnoissa edistymistä haittaavan.

Varmasti asiat ovat muuttuneet vuosikymmenten takaisesta. Silloinhan yliopistoon suuntaavat kävivät lähes poikkeuksetta armeijan. Nykyään yliopistossa suurin osa jättää armeijan käymättä ja menee sivariin tai ottaa vapautuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ärsyttävä kirjoitus oli näin vanhemman miehen silmillä luettuna, mutta sehän se taisi olla pointtikin.

Tosi moni vanhempi mies ja miehet ylipäätään ajattelee noin suoravivaisesti kuin juuri armeijasta astunut nuori jannu.

Totuus on että kauheesti ei miehiä motivoi käydä esimerkiksi armeijaa tai käydä duunissakaan.

Tosiasiassa miehille tarjotaan pikkupoikien karkkirahoja ja mitä niillä saa?

Videopelejä saa, mutta mitään miehen hankintoja ei Suomen ostovoimalla kykene hankkimaan.

Tässä on ihan taloutta säätelemällä tehty miehistä kunniattomia pikkupoikia. Sitten se osa joka nuhtelee passiivisia kolleegoitaan on pieni prosentti joka elää etuoikeutetun miehen elämää. Se on heille sattumaa tai hankittu, mutta totuus on ettei kaikki miehet nykyään pysty saamaan omaa perhettä.

Kuten kirjoittajakin tavallaan myöntää että hän on etuoikeutettu miesvähemmistö ja toki asiasta on hyvä keskustella, mutta etuoikeutettuna miehenä asiasta kyllä kannattaa olla vain hiljaa ja nauttia kunniallisen miehen elämästä yhteiskunnassa. Harva saa samaa nykyyään vaikka miten kovaa paiskisi sen eteen elämässään.

Mieheltä on otettu arvo ja kunnia pois luonnollisesti ja se on jakautunut kaikkien sukupuolien välille.

Niin on ehkä parempi. Sinällään nelikymppisenä miehenä ja etuoikeutettuna välillä käy sääliksi nuoria miehiä, kun he jäävät niin paljosta paitsi ja heiltä on otettu pois paljon.

He vain tyytyvät karkkirahoihin ja ostavat niillä videopelejä. Elävät virtuaalimaailmoissaan, koska tämä maailma ei enää ole enemmistölle miehistä sellainen paikka jossa on hyvä olla.

Tosi surullista.

Miehiltä on riistetty oma kunnia ja kunniaa käytetään kiristyskeinona. Jos ei alistu niin tulee julkihäpeä.

Miehille ei ole mitään motivaatiota,

Eräs älykäs nuori mies totesi kerran nämä lentävät sanat;

-on olemassa muitakin maailmoja kuin tämä.

Tarkoittaa sitä että kun näette miehen ja kuvittelette että häneltä ei vaadita mitään ja hän ei itsekään vaadi mitään, niin näkisittepä hänet pelimaailmassa. Ulkoisesti näyttää ettei vaadita mitään, mutta jos ei tiedä kuin tämän ulkoisen maailman ja yhteiskunnan, niin onko hirveesti painoarvoa sanoa toisista miehistä mitään väheksyvää ja ottaa heiltä kunnia pois.

Jokainen omassa elämässään ja maailmassaan on paras ja oman elämänsä elokuvan päähenkilö.

Tätä tämä ylen kolumnisti ei oikein tajunnut. On olemassa muitakin maailmoja kuin hänen maailmansa.

Vierailija
404/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä yksi miehiä haukkuvat hullu sekopää tätä ketjua on pitänyt pystyssä. Minä ainakin tunnen paljon miehiä, jotka ovat halunneet lapsia, rakastavat lapsiaan ja ovat todella hyviä isiä. Miehiä, jotka sinkkuna hoitavat taloutensa ja kotityönsä. Miehiä, jotka arvostavat ja rakastavat vaimojaan.

Minä olen aina työskennellyt miehisellä alalla. Sellaisella äijäalalla vieläpä, jossa aikoinaan oli tyttökalentereita seinillä, nykyään niitä näkee todella harvoin. Eivät ne minua haitanneet, se työpaikka oli miesten reviiriä, ja minä olin usein koko työyhteisön ainoa nainen. Mitäpä tuollaisista mieltä pahoittamaan.

Minä yllätyin siitä, kuinka kauniisti ja arvostaen työyhteisön miehet vaimoistaan puhuivat. Kaikella lempeydellä ja rakkaudella, silloinkin, kun lause alkoi, että "hallitus kotona oli sitä mieltä.." miehet todella tekivät kaikkensa, jotta vaimoilla olisi hyvä olla.

Ehkä se kaikki ei ollut sitä, mitä nainen olisi toivonut. Tai tehty siten, miten nainen olisi tehnyt.

Lapsistaan miehet myös puhuvat todella lämpimästi. En todellakaan tunnista tässä ketjussa olevia kuvauksia miehistä.

Moni odottaa ja kaipaa myös lapsenlapsia. Monelle miehelle lapsettomuus on suuri suru, kuten myös se, jos on sinkku. Tiedän myös monta miestä, jotka ovat joutuneet vaimonsa pettämiksi, ja he eivät todellakaan meinaa päästä siitä yli.

Mies on pohjimmiltaan hyvin herkkä. Monen miehen on vaikea sanoittaa tunteitaan ja ajatuksiaan. Ei osaa sanoa, tai ei uskalla sanoa. Mies häpeää kyyneleitään, ja koittaa ne piilottaa. Ikäänkuin mies ei olisi lainkaan inhimillinen, tunteva ihminen, sellaisen kuvan tästäkin ketjusta joidenkin kirjoittajien osalta saa.

Aikuisetkin miehet, ne keski-iän ylittäneetkin, saattavat yllättäen taantua pikkupojiksi. Kerrankin työpaikalleni oli jostain tullut mopo. Ukot vuorollaan rälläsivät sillä pitkin pihaa, kuin pojankossit konsanaan. Ei naisten kesken sellaista tapahdu.

Mies on erilainen, kuin nainen, muttei se tee miehestä huonompaa eikä myöskään parempaa.

Joku kovasti paheksui sitä, ettei mies synnytä tai ole vauvan kanssa kotona. Kyllähän se on ihan biologian sanelemaa, että nainen synnyttää, ja imettää vauvaa. Moni isä tuntee alkuun itsensä hieman ulkopuoliseksikin, kun vauva on niin riippuvainen äidistään.

Mitä enemmän minulle tulee ikää, sitä enemmän minä miehiä arvostan. Ja tiedän, että myös miehet arvostavat ja kunnioittavat naisia.

Yksi? Älä naurata. Tämä palsta on täynnä miesvihaa. Teitä on tuhansia täällä.

Kas, miesvihakiimanartulla on jo aamusta psykoosit päällä. Mikäs se on nyt noin kiihdyttänyt?

Vierailija
405/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ärsyttävä kirjoitus oli näin vanhemman miehen silmillä luettuna, mutta sehän se taisi olla pointtikin.

Tosi moni vanhempi mies ja miehet ylipäätään ajattelee noin suoravivaisesti kuin juuri armeijasta astunut nuori jannu.

Totuus on että kauheesti ei miehiä motivoi käydä esimerkiksi armeijaa tai käydä duunissakaan.

Videopelejä saa, mutta mitään miehen hankintoja ei Suomen ostovoimalla kykene hankkimaan.

Tässä on ihan taloutta säätelemällä tehty miehistä kunniattomia pikkupoikia. Sitten se osa joka nuhtelee passiivisia kolleegoitaan on pieni prosentti joka elää etuoikeutetun miehen elämää. Se on heille sattumaa tai hankittu, mutta totuus on ettei kaikki miehet nykyään pysty saamaan omaa perhettä.

Kuten kirjoittajakin tavallaan myöntää että hän on etuoikeutettu miesvähemmistö ja toki asiasta on hyvä keskustella, mutta etuoikeutettuna miehenä asiasta kyllä kannattaa olla vain hiljaa ja nauttia kunniallisen miehen elämästä yhteiskunnassa. Harva saa samaa nykyyään vaikka miten kovaa paiskisi sen eteen elämässään.

Mieheltä on otettu arvo ja kunnia pois luonnollisesti ja se on jakautunut kaikkien sukupuolien välille.

Niin on ehkä parempi. Sinällään nelikymppisenä miehenä ja etuoikeutettuna välillä käy sääliksi nuoria miehiä, kun he jäävät niin paljosta paitsi ja heiltä on otettu pois paljon.

He vain tyytyvät karkkirahoihin ja ostavat niillä videopelejä. Elävät virtuaalimaailmoissaan, koska tämä maailma ei enää ole enemmistölle miehistä sellainen paikka jossa on hyvä olla.

Tosi surullista.

Miehiltä on riistetty oma kunnia ja kunniaa käytetään kiristyskeinona. Jos ei alistu niin tulee julkihäpeä.

Miehille ei ole mitään motivaatiota,

Eräs älykäs nuori mies totesi kerran nämä lentävät sanat;

-on olemassa muitakin maailmoja kuin tämä.

Tarkoittaa sitä että kun näette miehen ja kuvittelette että häneltä ei vaadita mitään ja hän ei itsekään vaadi mitään, niin näkisittepä hänet pelimaailmassa. Ulkoisesti näyttää ettei vaadita mitään, mutta jos ei tiedä kuin tämän ulkoisen maailman ja yhteiskunnan, niin onko hirveesti painoarvoa sanoa toisista miehistä mitään väheksyvää ja ottaa heiltä kunnia pois.

Jokainen omassa elämässään ja maailmassaan on paras ja oman elämänsä elokuvan päähenkilö.

Tätä tämä ylen kolumnisti ei oikein tajunnut. On olemassa muitakin maailmoja kuin hänen maailmansa.

Nykyään on yleistä alentaa hyvä pelaaja ja vuosien pelitaidot dataamiseksi tai koneella istumiseksi.

Harva koodarikaan istuu 24h koneen äärellä ja tietyt jätkät tekee sitä ihan ilmaiseksi, koska se on heille palkitsevaa toimintaa. Tarjoaa enemmän kuin kolumnin kirjoittajan maailma miehille koskaan ja missään mielessä.

Se joka on toista mieltä niin sopii pelata vastaan ja yrittää voittaa. Vertailun vuoksi vaikka nyrkkeily tai vapari. Ei sellaisillekaan huudella että mitä sä tommosta tuunaat, mee oikeisisiin töihin ja hanki perhe.

Ei kukaan uskalla huudella nyrkkeilijälle samaa tai kirjottaa kolumnia siitä miten nyrkkeilijät on luusereita. Mut kun enemmistö miehistä saa pelimaailmoista enemmän kuin maailmasta jossa kolumnisti elää, niin heti käydään päälle ja valehdellaan että ei ole taitoja ja ei ole vaadittu.

Se vaatii aika paljon kärsivällisyyttä pelata ja istua pidempää pelin äärellä kuin moni on toimistossa töissä.

Kokeilkaapa itse.

Toki sitten pokerivoittajia arvostetaan eritavalla, koska heiltähän voi saada vaikka rahaa ja lahjoituksia, jos kirjoittaa heistä kiltisti.

Vierailija
406/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi surullista.

Millä tavoin miehestä tulee etuoikeutettu? Mitä hän voi itse tehdä päästäkseen etuoikeutettujen joukkoon?

Vierailija
407/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt miesten haukkuminen on muodissa niin useimmilta naisilta loppuu ymmärrys siinä vaiheessa, kun kysytään, että kuka ne naisten työpaikat ovat rakentaneet ja tehneet sinne tiet ja keiden tuottamalla lisäarvolla ja vientituloilla ne naisten työpaikat maksetaan?

Miehet e rakenteliisi mitään täällä keskenään jos naiset eivät olisi heitä tehnyt.

Tuo ei liity siihen mitenkään, mitä minä esitin, enkä minä niin edes väittänytkään.

Siis tarkoitin, etten väittänyt, etteikö naisia tarvittaisi ja etteikö nainen ole se, joka synnyttää. Harvoin naiset ymmärtävät, mistä raha yhteiskunnan pyörittämiseen ja naisvaltaisten alojen pystyssä pitämiseen tulee ja moni nainen ei edes halua ymmärtää, miehet pääsääntöisesti ymmärtävät.

Ole nyt jo typerys hiljaa. Ilman näitä sinun halveksimiasi "naisvaltaisten alojen " olemassa oloa ei yksikään ukko olisi siellä yksityisellä puolella "tekemässä rahaa" tai mitään muutakaan. juuri naisvaltaiset alat on niitä, jotka tämän yhteiskunnan rattaat pitää pyörimässä. Voi että mä toivon, että saat syövän tai aivoverenvuodon  ja joudut sairaalaan, mutta sillä ei olekaan yhtään lääkäriä eikä hoitajaa sinua hoitamassa, koska ne on menneet yksityiselle puolelle, eikä sinulla sinne varaa ole mennä. kuolla kuopsahdat sinne  kunnalliselle puolella ja se on sulle ihan oikein. 

Tervemenoa helvettiin. Toivottavasti sinulla on sen verran rahaa, että päset yksityisen puolen hautaustoimistoon ja maksat arkkusi itse, ettei yhteiskunnan tarvitse sinua hautaan kustantaa. 

Sinähän olet aivan hullu! Minä en väheksy ollenkaan naisten työpanosta, enää halveksi naisvaltaisia aloja ja niiden elintärkeyttä nykyaikaisen yhteiskunnan ylläpitämiseksi. En myöskään toivo pahaa muille ihmisille. Nyt oli kysymys siitä, mistä se raha yhteiskunnan ylläpitoon tulee.

Julkinen sektori, terveydenhuolto ja hoivapalvelut erityisesti, ylläpitävät yhteiskuntaa. Ellei sitä olisi,  niiden "nettoveronmaksajien" pitäisi sitten jäädä kotiin hoitamaan läheisiään.

Vierailija
408/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nuorena miehenä koen, että vaatimukset ovat todella kovia. Pitää saada laudatureja, pitää osata verkostoitua ja olla sosiaalisesti taitava, pitää olla komeakasvoinen ja vähintään 180cm pitkä jne. Itse kestän paineet, mutta ymmärrän hyvin, että kaikki eivät kestä.

Eiköhän nuo paineet ja vaatimukset ulkonäköä myöten ole yhtä kovat tytöille.

Vierailija
409/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä pskaa, miehillä on teininä vastassa armeijan käyminen, mikä katkaisee opiskelut.

Vierailija
410/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaanhan tuo, ettei vaadita mitään, on myös liikaa vaatimista. Jos ei mitään vaadita, sehän tarkoittaa että nuori saa itse päättää. Myös sellaisista asioista joista ei olisi vielä kykenevä päättämään, kuten siitä pitääkö elämässä tehdä jotain muutakin kuin lojua. Rajat ja tiettyjen asioiden vaatiminen on rakkautta.

Vierailija
411/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä otsikko on onnistuttu kääntämään naisten ja miesten väliseksi vastakkainasetteluksi? Hyvin te vedätte.

Ei ole semmoista aihetta jota tällä palstalla ei voisi kääntää vastakkainasetteluksi. Täällä on niin paljon ihmisiä joitten päätavoite tuntuu vaan olevan haastaa riitaa.

Vierailija
412/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaanhan tuo, ettei vaadita mitään, on myös liikaa vaatimista. Jos ei mitään vaadita, sehän tarkoittaa että nuori saa itse päättää. Myös sellaisista asioista joista ei olisi vielä kykenevä päättämään, kuten siitä pitääkö elämässä tehdä jotain muutakin kuin lojua. Rajat ja tiettyjen asioiden vaatiminen on rakkautta.

Juu, mutta ei toisen elämää voi sivusta päättää että se vain lojuu. Lojuminen on oletus.

Jos keskittyisi vain omaan elämään, eikä rajoitaisi muiden elämää ja vaatisi muilta.

Voisi rakastaa muita ja vaatia itseltään enemmän.

Ei muita voi oikein realistisesti tuomita tai päättää heidän puolestaan että he eivät tee mitään tai eivät tee tarpeeksi. Itsestä voi jotenkuten tehdä itsearvion, mutta siinäkin voi käydä niin että tulee vain ylisuoritettua. Ihmiset ylisuorittaa elämässään aina ja ilmaston lämpeneminenkin on siitä hieno esimerkki.

Nuoret miehet jotka vain lojuisi olisi ympäristön kannalta parempia. Olisi hyvä jos venäläiset miehetkin vain lojuisi eikä sotisi Ukrainassa.

Miehiltä voisi vaatia enemmän passiivisuutta. Hieno suunta nykyajan miehillä. Suorittamisen aikakausi on ohi ja nyt pitäisi nauttia esi-isien hedelmistä ja lojua. Sen takia he tekivät töitä, että me voitaisiin lojua ja elää rauhallisesti.

Vierailija
413/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan totta. Osaamattomuus näkyy, kun nämä pääsevät työelämään.

Ei ne pääse työelämään, kun ei ne osaa mitään :D

Petteri Orpo pääsi, vieläpä pääministeriksi sössimään koko kansan asiat.

Vierailija
414/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi surullista.

Millä tavoin miehestä tulee etuoikeutettu? Mitä hän voi itse tehdä päästäkseen etuoikeutettujen joukkoon?

Geenilotto. Pituus, älykkyys, komeus. Sitten on sattuma ja sattumiahan nuokin on jotka myös edesauttaa helpommin saavuttamaan asioita etuoikeutettujen tuomaristoon.

Pointti oli että nää huutelijat ei ole oikeasti siinä asemassa että voisivat tuomita miehiä passiivisiksi ja että heiltä ei vaadita tarpeeksi. Ei kukaan ulkopuolinen ole sellaisessa asemassa. Siitä saa aika nopeasti nokilleen jos alkaa komentelemaan muita ja kertomaan miten heidän pitää elää elämänsä.

Vierailija
415/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan käymättömät naiset ja äijäfeministit kiljuu täällä suu vaahdossa kuinka miehiltä ei vaadita mitään. Onhan se kieltämättä aika ironista.

Vierailija
416/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasokurssit matematiikkaan heti 1. luokasta asti, niin saadaan vähän vaativuutta lisää peruskouluun. Etananvauhti opetuksessa vain tylsistyttää fiksuimmat oppilaat.

Tytöt pärjäävät koulumatematiikassa merkittävästi poikia paremmin tutkimusten perusteella. Miten pointtisi liittyy keskusteluun?

Olen eri, mutta onko totta? Miksi tämä tyttöjen nykyään kova pärjääminen ei näy yhtään missään yhteiskunnassa Suomessa? Meillä on 15 vuotta alijäämää, 0 talouskasvua, jne., vaikka tytötkin pärjää nykyään niin hemmetin hyvin! Pärjääkö pojat sitten niin huonosti että siitä johtuu tuo? Ehkä? Vai onko tyttöjen jutut vaan niin hemmetin hyödyttömiä yhdeiskunnalle? Ovatko jotain sukupuolentutkijoita jne. muuta pskaa? Ken tietää.

Naisvaltaisten alojen euro on yhä 84 senttiä. Työvoimana naiset on jo ylittäneet miehet. Nuoremmissa sukupolvissa on naisten eläkekertymä jo isompi kuin miesten. Muutokset rakenteissa tapahtuu hitaasti koska niitä puretaan este kerrallaan ja sitten on tämä nykyinen hallitus joka haluaa rakentaa esteitä takaisin naisten työllisyyden eteen. Mutta jos nyt niistä pojista. Miehet tuntuu tykkäävän leikkimisestä ja kotona olemisesta kun naisille koti on suorastaan vankila. Ehkä sitä miesten kotiuraa ja isyyttä pitäisi enemmän tukea ja kasvattaa poikia kodin hoitoon.

Se on 84 senttiä koska ette tee täyttä työaikaa. Jos aletaan laskemaan kaikki mukaan, se onkin 102 senttiä.

https://downshiftaaminen.blogspot.com/2017/10/naisen-euro-on-oikeasti-e…

Vierailija
417/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt miesten haukkuminen on muodissa niin useimmilta naisilta loppuu ymmärrys siinä vaiheessa, kun kysytään, että kuka ne naisten työpaikat ovat rakentaneet ja tehneet sinne tiet ja keiden tuottamalla lisäarvolla ja vientituloilla ne naisten työpaikat maksetaan?

Miehet e rakenteliisi mitään täällä keskenään jos naiset eivät olisi heitä tehnyt.

Tuo ei liity siihen mitenkään, mitä minä esitin, enkä minä niin edes väittänytkään.

Siis tarkoitin, etten väittänyt, etteikö naisia tarvittaisi ja etteikö nainen ole se, joka synnyttää. Harvoin naiset ymmärtävät, mistä raha yhteiskunnan pyörittämiseen ja naisvaltaisten alojen pystyssä pitämiseen tulee ja moni nainen ei edes halua ymmärtää, miehet pääsääntöisesti ymmärtävät.

Ole nyt jo typerys hiljaa. Ilman näitä sinun halveksimiasi "naisvaltaisten alojen " olemassa oloa ei yksikään ukko olisi siellä yksityisellä puolella "tekemässä rahaa" tai mitään muutakaan. juuri naisvaltaiset alat on niitä, jotka tämän yhteiskunnan rattaat pitää pyörimässä. Voi että mä toivon, että saat syövän tai aivoverenvuodon  ja joudut sairaalaan, mutta sillä ei olekaan yhtään lääkäriä eikä hoitajaa sinua hoitamassa, koska ne on menneet yksityiselle puolelle, eikä sinulla sinne varaa ole mennä. kuolla kuopsahdat sinne  kunnalliselle puolella ja se on sulle ihan oikein. 

Tervemenoa helvettiin. Toivottavasti sinulla on sen verran rahaa, että päset yksityisen puolen hautaustoimistoon ja maksat arkkusi itse, ettei yhteiskunnan tarvitse sinua hautaan kustantaa. 

Sinähän olet aivan hullu! Minä en väheksy ollenkaan naisten työpanosta, enää halveksi naisvaltaisia aloja ja niiden elintärkeyttä nykyaikaisen yhteiskunnan ylläpitämiseksi. En myöskään toivo pahaa muille ihmisille. Nyt oli kysymys siitä, mistä se raha yhteiskunnan ylläpitoon tulee.

Julkinen sektori, terveydenhuolto ja hoivapalvelut erityisesti, ylläpitävät yhteiskuntaa. Ellei sitä olisi,  niiden "nettoveronmaksajien" pitäisi sitten jäädä kotiin hoitamaan läheisiään.

Mitään muuta ei ole täällä väitettykään.

Vierailija
418/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataan asiaan senjälkeen kun naisille on myös samankaltainen pakollinen asepalvelus, ennen tuota muutosta mitä jos olette vain hiljaa vapaamatkustajat.

Vierailija
419/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menna toihin, mina nosta kela palkka 2000€/kk

Vierailija
420/480 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusfeminismi ja naisopettajien järkyttävä yliedustus sekä yksinhuoltaja-äitien määrän lisääntyminen ovat aiheuttaneet pojille ja miehille miehuuden kateissa oloa. Miehuutta ei oikein osata eikä haluta arvostaa ja siitä kärsivät myös naiset. Koko yhteiskunta on häviäjän osassa. Nykyajan feminismillä ei ole enää mitään muuta annettavaa yhteiskunnalle kuin pelkkiä ongelmia.