YLEn kolumni: Nuorilta miehiltä ei vaadita liikaa - heiltä ei vaadita mitään, ja siitä he vasta kärsivätkin
Kehotan lukemaan ajatuksella. Kolumni on nimittäin 100% asiaa.
Kommentit (480)
Vierailija kirjoitti:
Näköjään on liikaa vaadittu joiltain naisilta sen ymmärtämiseen, että naisvaltaisia aloja ja julkista sektoria pidetään pystyssä pääosin miesten tekemällä työllä. Jos täällä olisi vain naisia,jotka saisivat vain tyttölapsia ja he työskentelisivät vain niillä samoilla naisvaltaisilla aloilla, niin rahaa näiden naisvaltaisten alojen ja julkisen sektorin pyörittämiseen ei tulisi mistään, pelkät kulut juoksisivat, joten sellaista yhteiskuntaa ei voisi pyörittää ollenkaan. Tämän toteaminen ei tee niiden naisten työstä tarpeetonta, jotka työskentelevät naisvaltaisilla aloilla, eikä ole millään muotoa naisvastaisuutta, vaan tosiasioiden tunnustamista.
Toisaalta tosi moni tekninen alakin on yhteiskunnan rahan varassa. Minäkin olen töissä IT-firmassa, jonka liikevaihdosta leijonan osa tulee julkishallinnon IT-projekteista. Siellä minä, nainen, väännän sun verorahoilla koodia ja saan siitä huomattavasti parempaa palkkaa kuin sairaanhoitaja, jostain käsittämättömästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt miesten haukkuminen on muodissa niin useimmilta naisilta loppuu ymmärrys siinä vaiheessa, kun kysytään, että kuka ne naisten työpaikat ovat rakentaneet ja tehneet sinne tiet ja keiden tuottamalla lisäarvolla ja vientituloilla ne naisten työpaikat maksetaan?
:DDDDDDDDDDD
Tämä heppu taas kommentoimassa. "naiset asuisi maakuopissa, jos ei miehiä olisi" :D Kuka onneton nainen on tämän sankarin puskenut maailman? Ymmärrätkö ukkeli, ettei sinua olisi täällä uhoamanssa jos ei joku NAINEN olisi sinua tänne tehnyt (valitettavasti )
Ilman naista sinua ei olisi (mikä tietenkin olisi hyvä asia)
Sinähän tässä olet tyhmä, kun et edes lukemaasi ymmärrä, etkä ymmärrä sitäkään miten nykyaikainen yhteiskunta pyörii. Minä en uhoa ja minulla on kyllä rakas äiti ja arvostan naisten tekemää työtä yhtä arvokkaana kuin miesten.
Vitsit senkun paranee :D vai rakastat äitiäsi, vaikka se ei ole teitä tehnytkään, että pääsee työpaikalleen :D
Eikä äiti ole edes tehnyt työpaikkaansa , mutta silti ihan arvostat,vaikka kirjoititkin, ettei naiset mitään ymmärrä. Eivät raukat ymmärrä edes tehdä työpaikalleen tietä, mutta miehet ymmärtää.
Varmasti arvostat typerää äitiäsi. Uskotaan joo. Eihän siitä olisi ollut mihinkään ilman miehiä. Arvoton luuseri, niin kuin kaikki naiset sinun mielestäsi. Vain miehet osaa ja miesten työ on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt miesten haukkuminen on muodissa niin useimmilta naisilta loppuu ymmärrys siinä vaiheessa, kun kysytään, että kuka ne naisten työpaikat ovat rakentaneet ja tehneet sinne tiet ja keiden tuottamalla lisäarvolla ja vientituloilla ne naisten työpaikat maksetaan?
Miehet e rakenteliisi mitään täällä keskenään jos naiset eivät olisi heitä tehnyt.
Tuo ei liity siihen mitenkään, mitä minä esitin, enkä minä niin edes väittänytkään.
Siis tarkoitin, etten väittänyt, etteikö naisia tarvittaisi ja etteikö nainen ole se, joka synnyttää. Harvoin naiset ymmärtävät, mistä raha yhteiskunnan pyörittämiseen ja naisvaltaisten alojen pystyssä pitämiseen tulee ja moni nainen ei edes halua ymmärtää, miehet pääsääntöisesti ymmärtävät.
Niin me naiset teemme kaikki veronmaksajat ja olemme itse veronmaksajia. Mies ei pysty koskaan samaan tuottavuuteen ja kyllä suurin osa naisista tekee ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet e rakenteliisi mitään täällä keskenään jos naiset eivät olisi heitä tehnyt.
Tuo ei liity siihen mitenkään, mitä minä esitin, enkä minä niin edes väittänytkään.
Siis tarkoitin, etten väittänyt, etteikö naisia tarvittaisi ja etteikö nainen ole se, joka synnyttää. Harvoin naiset ymmärtävät, mistä raha yhteiskunnan pyörittämiseen ja naisvaltaisten alojen pystyssä pitämiseen tulee ja moni nainen ei edes halua ymmärtää, miehet pääsääntöisesti ymmärtävät.
Ole nyt jo typerys hiljaa. Ilman näitä sinun halveksimiasi "naisvaltaisten alojen " olemassa oloa ei yksikään ukko olisi siellä yksityisellä puolella "tekemässä rahaa" tai mitään muutakaan. juuri naisvaltaiset alat on niitä, jotka tämän yhteiskunnan rattaat pitää pyörimässä. Voi että mä toivon, että saat syövän tai aivoverenvuodon ja joudut sairaalaan, mutta sillä ei olekaan yhtään lääkäriä eikä hoitajaa sinua hoitamassa, koska ne on menneet yksityiselle puolelle, eikä sinulla sinne varaa ole mennä. kuolla kuopsahdat sinne kunnalliselle puolella ja se on sulle ihan oikein.
Tervemenoa helvettiin. Toivottavasti sinulla on sen verran rahaa, että päset yksityisen puolen hautaustoimistoon ja maksat arkkusi itse, ettei yhteiskunnan tarvitse sinua hautaan kustantaa.
Sinähän olet aivan hullu! Minä en väheksy ollenkaan naisten työpanosta, enää halveksi naisvaltaisia aloja ja niiden elintärkeyttä nykyaikaisen yhteiskunnan ylläpitämiseksi. En myöskään toivo pahaa muille ihmisille. Nyt oli kysymys siitä, mistä se raha yhteiskunnan ylläpitoon tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä heppu taas kommentoimassa. "naiset asuisi maakuopissa, jos ei miehiä olisi" :D Kuka onneton nainen on tämän sankarin puskenut maailman? Ymmärrätkö ukkeli, ettei sinua olisi täällä uhoamanssa jos ei joku NAINEN olisi sinua tänne tehnyt (valitettavasti )
Katkeruutesi ja isäongelmasi paistaa omista viesteistäsi niin kovaa läpi, etten usko että sullakaan menee kovin hyvin.
Väärin arvasit. minullapa oliski ihana isä, joka arvosti tyttöjä ihan yhtä paljon, kuin poikiakin. Tai ehkä vaähän enemmänkin. Isä ei jakanut töitä miesten ja naisten töihin vaan teki kaikkia kotitöitä vaikka oli syntynyt aikana, jolloin tämä ei ollut ollankaan tavallista.
Isä ymmärsi, että tytöissä on potenttiaalia vaikka sen talon rakentamiseen ja ohjasi meitäkin rakennusmestarin oppiin jo silloin, kun se oli vielä harvinaista.
Joo ja kiitos kysymästä minulla menee oikein hyvin ja jopa pojallani, joka ei itke naisten huonoutta vauvapalstalla vaan elää onnellista elämää, kun on saanut hyvät eväät tasapainoisesta ja tasa-arvoisesta kodista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä poikien ja miesten polkeminen ala riittää. Jos te naiset pärjäätte paremmin ilman miehiä, hoitakaa hommanne keskenänne. Minä olen tyytyväinen poikaani ja mieheeni, edesmennyt isäni oli sodan runtelema, mutta hyvät eväät me kaikki lapset häneltä saimme.
-kiitollisuudella N70
No mutta sehän tässä vikana on että miehet eivät hoida osaansa, aikuisen vastuitaan ja velvollisuuksiaan. Kun hoitaisivat olisi maa paljon onnellisempi. Mielestäsi se ei haittaa kun joku mies on joskus ollut sodassa?
Jo edesmennyt isäni suri viimeisinä elinvuosinaan sitä että nykyään miehillä ei ole mitään kunniaa.Miksi jo edesmennyt isäsi olisi mikään auktoriteetti vuoden 2023 vauvapalstalla? (Uskon kyllä että hän on tärkeä sinulle) Mitähän isomummosi mahtaisi sanoa nykynaisista?
Että hänkin olisi halunnut elää vapaana, päättämään omasta elämästä eli opiskelemaan ja olemaan töissä eikä synnyttämään lapsia joita ei halua .
Mistä tulee tämä ajatus, että joku uraohjus olisi jokaiselle naiselle se unelmien täyttymys ja jos muuta väittävät, eivät vain ymmärrä materiaalisen rikkauden hienouksia?
Jos yksi haluaa olla uranainen niin olkoon, jos toinen haluaa olla kotiäiti, niin miksi sitä nykyään niin halveksutaan jonkinlaisena heikkoutena ja tyhmyytenä?
Mikä ihmeen uraohjus? Naiset niin kuin miehetkin tekevät ihan tavallisia töitä. Harva on mikään uraohjus. Mistä tuollainem tulee edes mieleen?
Suomessa ei ole kotiäitejä. On vain hetken aikaa työstä tai opiskelusta lapsenhoidon vuoksi poisolevia.
Minkä takia kenenkään naisen pitäisi haluta olla kotona lasten kanssa? Moniko mies sellaista haluaa? Sanotko miehille että onko se jotenkin muka tyhmää tai heikkoutta olla koti-isä?No aika vahva väite etteikö olis kotiäitejä. Harvassa se nykyään on, mutta en usko etteikö ollenkaan löytyis. Eikä tuossa sanottu, että tarvis haluta olla kotona lasten kans, ennemminkin puollettiin sitä, jos jotku haluaa sitä. Tosin itse henkilökohtaisesti ihmettelen, että miksi haluta lapsia, jos niiden kanssa ei haluais olla kotona.
Ihmetteletkö miksi miehet haluavat lapsia kun ei kuitenkaan ole niiden kanssa kotona?
Miksei. Yleisesti voi ihmetellä, että miksi tehdä lapsia, jos niiden kanssa ei halua olla.
Mutta sitten tähän mitä ehkä ajoit takaa; pidän vauvan ja pienen lapsen kanssa olemista enemmän naisen hommana. Eikä siihen sisälly epätasa-arvoa, vaan faktojen tunnistamista. Nainen ja lapsi on ensin yhtä 9kk, jonka jälkeen vauva ei kaipaa mitään muuta samalla tavalla kuin äitinsä läsnäoloa. Imettäminenkin on sellainen kahden välinen toiminto. Enkä sano näitä vähätelläkseni tai nostaakseni jompaa kumpaa osapuolta, vaan näin biologia on laittanu hommat toimimaan. Isä on aivan yhtä olennainen ja korvaamaton osa lapsen kehityksen kannalta, mutta naisen ja miehen osat on erilaiset. Tämä parikymppisen lapsettoman naisen näppäimistöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin me naiset teemme kaikki veronmaksajat ja olemme itse veronmaksajia. Mies ei pysty koskaan samaan tuottavuuteen ja kyllä suurin osa naisista tekee ihmisiä.
Yleisellä tasolla veronmaksaja ei ole sama asia kuin se, mistä naisvaltaisten alojen ylläpitoon hankittava raha tulee. Jos puhutaan työn tuottavuudesta niin se on valtavasti suurempi miesvaltaltaisilla aloilla kuin naisvaltaisilla. Miehet tekevät myös yleisellä tasolla huomattavasti enemmän työtunteja ja ylitöitä kuin naiset. Mikä siinä on, ettei täällä osata nähdä ihmisiä samanarvoisia ja yhtä tärkeinä sukupuoleen katsomatta? Minä en ole haukkunut, enkä vähätellyt naisia, joten miksi minua pitäisi vähätellä vain miessukupuoleni vuoksi?
Meiltä miehiltä juuri vaaditaan ihan liikaa. M28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän tässä olet tyhmä, kun et edes lukemaasi ymmärrä, etkä ymmärrä sitäkään miten nykyaikainen yhteiskunta pyörii. Minä en uhoa ja minulla on kyllä rakas äiti ja arvostan naisten tekemää työtä yhtä arvokkaana kuin miesten.
Vitsit senkun paranee :D vai rakastat äitiäsi, vaikka se ei ole teitä tehnytkään, että pääsee työpaikalleen :D
Eikä äiti ole edes tehnyt työpaikkaansa , mutta silti ihan arvostat,vaikka kirjoititkin, ettei naiset mitään ymmärrä. Eivät raukat ymmärrä edes tehdä työpaikalleen tietä, mutta miehet ymmärtää.
Varmasti arvostat typerää äitiäsi. Uskotaan joo. Eihän siitä olisi ollut mihinkään ilman miehiä. Arvoton luuseri, niin kuin kaikki naiset sinun mielestäsi. Vain miehet osaa ja miesten työ on tärkeää.
Olet todella sairas päästäisi. Millainen ihminen kirjoittaa tuollaista tekstiä.
Raiskasiko isäsi sinut,vai mistä tuo järjetön vihasi kumpuaa
Älä nyt viitsi :D Sinä olet täällä vinkunut sivutolkulla miten naisista ei ole mihinkään eikä ne osaa edes teitä tehdä, että pääsisivät töihin :DDDDDDDDDDDD
Eihän noilla sinun harhoillasi ole mitään tekemistä minun isäni kanssa. Kai sinä nyt kuitenkin sen verran ymmärrät? Vaikka ihan sekaisin oletkin naisvihassasi.
Minulla ei ole valittamista miesten suhteen, mutta sinulla näyttää olevan sitäkin enemmän kaunaa naisia kohtaan.
Kaikki pahuus ja vääryys maailanssa on naisten ja tyttöjen vika. Eihän ne edes osaa tehdä tuottavaa työtä :D
puhumattakaan, että tekisivät/rakentaisivat työpaikkansa ja tiensä itse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisellä tasolla veronmaksaja ei ole sama asia kuin se, mistä naisvaltaisten alojen ylläpitoon hankittava raha tulee. Jos puhutaan työn tuottavuudesta niin se on valtavasti suurempi miesvaltaltaisilla aloilla kuin naisvaltaisilla. Miehet tekevät myös yleisellä tasolla huomattavasti enemmän työtunteja ja ylitöitä kuin naiset. Mikä siinä on, ettei täällä osata nähdä ihmisiä samanarvoisia ja yhtä tärkeinä sukupuoleen katsomatta? Minä en ole haukkunut, enkä vähätellyt naisia, joten miksi minua pitäisi vähätellä vain miessukupuoleni vuoksi?
Sinähän täällä suuna päänä haukut naisia ja vähättelet.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä miehiltä juuri vaaditaan ihan liikaa. M28
Naisilta ei tule yhtään vertaistukea. Kertoo paljon naisista se...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole nyt jo typerys hiljaa. Ilman näitä sinun halveksimiasi "naisvaltaisten alojen " olemassa oloa ei yksikään ukko olisi siellä yksityisellä puolella "tekemässä rahaa" tai mitään muutakaan. juuri naisvaltaiset alat on niitä, jotka tämän yhteiskunnan rattaat pitää pyörimässä. Voi että mä toivon, että saat syövän tai aivoverenvuodon ja joudut sairaalaan, mutta sillä ei olekaan yhtään lääkäriä eikä hoitajaa sinua hoitamassa, koska ne on menneet yksityiselle puolelle, eikä sinulla sinne varaa ole mennä. kuolla kuopsahdat sinne kunnalliselle puolella ja se on sulle ihan oikein.
Tervemenoa helvettiin. Toivottavasti sinulla on sen verran rahaa, että päset yksityisen puolen hautaustoimistoon ja maksat arkkusi itse, ettei yhteiskunnan tarvitse sinua hautaan kustantaa.
Sinähän olet aivan hullu! Minä en väheksy ollenkaan naisten työpanosta, enää halveksi naisvaltaisia aloja ja niiden elintärkeyttä nykyaikaisen yhteiskunnan ylläpitämiseksi. En myöskään toivo pahaa muille ihmisille. Nyt oli kysymys siitä, mistä se raha yhteiskunnan ylläpitoon tulee.
Kun alkaa haukkumaan toisia on menettänyt pelin.
Se raha on täällä yhteiskunnassa ja vaihtaa omistajaa ja kasaantuu joillekin.
Julkisen puolen työntekijät käyvät kampaamossa, parturissa, maeketissa, ostavat auton jne. Se halveksimasi julkisen puolen työntekijän palkkaraha kyllä kelpaa yksityiselle firmalle maksuvälineenä ja kappas: näkyy firman tuloksena yksityisen yrityksen tuloina, voittoina josta yritys maksaa niitä mielestäsi parempia veroja .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasokurssit matematiikkaan heti 1. luokasta asti, niin saadaan vähän vaativuutta lisää peruskouluun. Etananvauhti opetuksessa vain tylsistyttää fiksuimmat oppilaat.
Tytöt pärjäävät koulumatematiikassa merkittävästi poikia paremmin tutkimusten perusteella. Miten pointtisi liittyy keskusteluun?
Olen eri, mutta onko totta? Miksi tämä tyttöjen nykyään kova pärjääminen ei näy yhtään missään yhteiskunnassa Suomessa? Meillä on 15 vuotta alijäämää, 0 talouskasvua, jne., vaikka tytötkin pärjää nykyään niin hemmetin hyvin! Pärjääkö pojat sitten niin huonosti että siitä johtuu tuo? Ehkä? Vai onko tyttöjen jutut vaan niin hemmetin hyödyttömiä yhdeiskunnalle? Ovatko jotain sukupuolentutkijoita jne. muuta pskaa? Ken tietää.
Naisvaltaisten alojen euro on yhä 84 senttiä. Työvoimana naiset on jo ylittäneet miehet. Nuoremmissa sukupolvissa on naisten eläkekertymä jo isompi kuin miesten. Muutokset rakenteissa tapahtuu hitaasti koska niitä puretaan este kerrallaan ja sitten on tämä nykyinen hallitus joka haluaa rakentaa esteitä takaisin naisten työllisyyden eteen. Mutta jos nyt niistä pojista. Miehet tuntuu tykkäävän leikkimisestä ja kotona olemisesta kun naisille koti on suorastaan vankila. Ehkä sitä miesten kotiuraa ja isyyttä pitäisi enemmän tukea ja kasvattaa poikia kodin hoitoon.
Älä jaksa tota "naisen euro" valhetta.
Jo se on lakiin kirjattu että sukupuolen mukaan ei saa maksaa eri palkkaa.
Se että naisvaltaiset alat maksavat vähemmän ei ole kuin päätöksistä (kuntien työpaikat siis) kiinni. Yksityisissä firmoissa tuo olisi oikeusasian paikka.
Se että voiko noita kikkailla joillain eri työnimikkeillä ja titteleillä on taas oma juttunsa.Ja lakiin on kirjattu että naiseen ei saa käydä käsiksi ja niin vaan miehet täällä ovat Euroopan toiseksi väkivaltaisimpia maansa naisia kohtaan.
Mä tosiaan toivon, että siellä laissa ei erikseen ole naista eritelty, mutta ihanko tosissaan sä uskot tuon väitteen pitävän paikkansa? Sä ihan vakavissaan uskot, että jossain Latviassa on yhtä täsmällisesti tilastoitu noita tapahtumia kuin Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeruutesi ja isäongelmasi paistaa omista viesteistäsi niin kovaa läpi, etten usko että sullakaan menee kovin hyvin.
Väärin arvasit. minullapa oliski ihana isä, joka arvosti tyttöjä ihan yhtä paljon, kuin poikiakin. Tai ehkä vaähän enemmänkin. Isä ei jakanut töitä miesten ja naisten töihin vaan teki kaikkia kotitöitä vaikka oli syntynyt aikana, jolloin tämä ei ollut ollankaan tavallista.
Isä ymmärsi, että tytöissä on potenttiaalia vaikka sen talon rakentamiseen ja ohjasi meitäkin rakennusmestarin oppiin jo silloin, kun se oli vielä harvinaista.
Joo ja kiitos kysymästä minulla menee oikein hyvin ja jopa pojallani, joka ei itke naisten huonoutta vauvapalstalla vaan elää onnellista elämää, kun on saanut hyvät eväät tasapainoisesta ja tasa-arvoisesta kodista.
Isäsi saattoi olla hyvä mies ja opettaa sinulle käytöstapoja, mutta sinä et niitä oppinut.
Millainen ihminen huutelee edes intternetissä että olis parempi ettei sua olis olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä poikien ja miesten polkeminen ala riittää. Jos te naiset pärjäätte paremmin ilman miehiä, hoitakaa hommanne keskenänne. Minä olen tyytyväinen poikaani ja mieheeni, edesmennyt isäni oli sodan runtelema, mutta hyvät eväät me kaikki lapset häneltä saimme.
-kiitollisuudella N70
No mutta sehän tässä vikana on että miehet eivät hoida osaansa, aikuisen vastuitaan ja velvollisuuksiaan. Kun hoitaisivat olisi maa paljon onnellisempi. Mielestäsi se ei haittaa kun joku mies on joskus ollut sodassa?
Jo edesmennyt isäni suri viimeisinä elinvuosinaan sitä että nykyään miehillä ei ole mitään kunniaa.Miksi jo edesmennyt isäsi olisi mikään auktoriteetti vuoden 2023 vauvapalstalla? (Uskon kyllä että hän on tärkeä sinulle) Mitähän isomummosi mahtaisi sanoa nykynaisista?
Että hänkin olisi halunnut elää vapaana, päättämään omasta elämästä eli opiskelemaan ja olemaan töissä eikä synnyttämään lapsia joita ei halua .
Mistä tulee tämä ajatus, että joku uraohjus olisi jokaiselle naiselle se unelmien täyttymys ja jos muuta väittävät, eivät vain ymmärrä materiaalisen rikkauden hienouksia?
Jos yksi haluaa olla uranainen niin olkoon, jos toinen haluaa olla kotiäiti, niin miksi sitä nykyään niin halveksutaan jonkinlaisena heikkoutena ja tyhmyytenä?
Mikä ihmeen uraohjus? Naiset niin kuin miehetkin tekevät ihan tavallisia töitä. Harva on mikään uraohjus. Mistä tuollainem tulee edes mieleen?
Suomessa ei ole kotiäitejä. On vain hetken aikaa työstä tai opiskelusta lapsenhoidon vuoksi poisolevia.
Minkä takia kenenkään naisen pitäisi haluta olla kotona lasten kanssa? Moniko mies sellaista haluaa? Sanotko miehille että onko se jotenkin muka tyhmää tai heikkoutta olla koti-isä?No aika vahva väite etteikö olis kotiäitejä. Harvassa se nykyään on, mutta en usko etteikö ollenkaan löytyis. Eikä tuossa sanottu, että tarvis haluta olla kotona lasten kans, ennemminkin puollettiin sitä, jos jotku haluaa sitä. Tosin itse henkilökohtaisesti ihmettelen, että miksi haluta lapsia, jos niiden kanssa ei haluais olla kotona.
Ihmetteletkö miksi miehet haluavat lapsia kun ei kuitenkaan ole niiden kanssa kotona?
Miksei. Yleisesti voi ihmetellä, että miksi tehdä lapsia, jos niiden kanssa ei halua olla.
Mutta sitten tähän mitä ehkä ajoit takaa; pidän vauvan ja pienen lapsen kanssa olemista enemmän naisen hommana. Eikä siihen sisälly epätasa-arvoa, vaan faktojen tunnistamista. Nainen ja lapsi on ensin yhtä 9kk, jonka jälkeen vauva ei kaipaa mitään muuta samalla tavalla kuin äitinsä läsnäoloa. Imettäminenkin on sellainen kahden välinen toiminto. Enkä sano näitä vähätelläkseni tai nostaakseni jompaa kumpaa osapuolta, vaan näin biologia on laittanu hommat toimimaan. Isä on aivan yhtä olennainen ja korvaamaton osa lapsen kehityksen kannalta, mutta naisen ja miehen osat on erilaiset. Tämä parikymppisen lapsettoman naisen näppäimistöltä.
Joo ja täällä on Kiinan keisari näppäilemässä.
kiinan keisarikin tietää, ettei kaiki äidit pysty imettämään, joten on ihan sama kumpi vanhempi sen lapsen kassa on. Miehet ei vaan hälua nähdä sitä vaivaa mikä pienistä vauvoista on, niitä pitää hoitaa 24/7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet tässä se typerä, eikä se johdu sukupuolestasi vaan vanhemmiltasi saamastasi huonosta kasvatuksesta. Höpö höpö! Jokainen hyväkäytöksinen ihminen ansaitsee arvostukseni ja jokaisen työpanos on tärkeää, mutta sinä et ansaitse kunnioitustani.
Tämä yksi miehiä haukkuvat hullu sekopää tätä ketjua on pitänyt pystyssä. Minä ainakin tunnen paljon miehiä, jotka ovat halunneet lapsia, rakastavat lapsiaan ja ovat todella hyviä isiä. Miehiä, jotka sinkkuna hoitavat taloutensa ja kotityönsä. Miehiä, jotka arvostavat ja rakastavat vaimojaan.
Minä olen aina työskennellyt miehisellä alalla. Sellaisella äijäalalla vieläpä, jossa aikoinaan oli tyttökalentereita seinillä, nykyään niitä näkee todella harvoin. Eivät ne minua haitanneet, se työpaikka oli miesten reviiriä, ja minä olin usein koko työyhteisön ainoa nainen. Mitäpä tuollaisista mieltä pahoittamaan.
Minä yllätyin siitä, kuinka kauniisti ja arvostaen työyhteisön miehet vaimoistaan puhuivat. Kaikella lempeydellä ja rakkaudella, silloinkin, kun lause alkoi, että "hallitus kotona oli sitä mieltä.." miehet todella tekivät kaikkensa, jotta vaimoilla olisi hyvä olla.
Ehkä se kaikki ei ollut sitä, mitä nainen olisi toivonut. Tai tehty siten, miten nainen olisi tehnyt.
Lapsistaan miehet myös puhuvat todella lämpimästi. En todellakaan tunnista tässä ketjussa olevia kuvauksia miehistä.
Moni odottaa ja kaipaa myös lapsenlapsia. Monelle miehelle lapsettomuus on suuri suru, kuten myös se, jos on sinkku. Tiedän myös monta miestä, jotka ovat joutuneet vaimonsa pettämiksi, ja he eivät todellakaan meinaa päästä siitä yli.
Mies on pohjimmiltaan hyvin herkkä. Monen miehen on vaikea sanoittaa tunteitaan ja ajatuksiaan. Ei osaa sanoa, tai ei uskalla sanoa. Mies häpeää kyyneleitään, ja koittaa ne piilottaa. Ikäänkuin mies ei olisi lainkaan inhimillinen, tunteva ihminen, sellaisen kuvan tästäkin ketjusta joidenkin kirjoittajien osalta saa.
Aikuisetkin miehet, ne keski-iän ylittäneetkin, saattavat yllättäen taantua pikkupojiksi. Kerrankin työpaikalleni oli jostain tullut mopo. Ukot vuorollaan rälläsivät sillä pitkin pihaa, kuin pojankossit konsanaan. Ei naisten kesken sellaista tapahdu.
Mies on erilainen, kuin nainen, muttei se tee miehestä huonompaa eikä myöskään parempaa.
Joku kovasti paheksui sitä, ettei mies synnytä tai ole vauvan kanssa kotona. Kyllähän se on ihan biologian sanelemaa, että nainen synnyttää, ja imettää vauvaa. Moni isä tuntee alkuun itsensä hieman ulkopuoliseksikin, kun vauva on niin riippuvainen äidistään.
Mitä enemmän minulle tulee ikää, sitä enemmän minä miehiä arvostan. Ja tiedän, että myös miehet arvostavat ja kunnioittavat naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vähätelet. Totuus on se että kukaan mies ei koskaan yllä naisen tuottavuuteen. Mies käy vain töissä. Nainen käy töissä, tekee ihmiset ja huolehtii myös kodin ja lapset kun mies käy vain töissä.
Eli lopeta jo. Tätä et voi voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä nimenomaan halveksit naisia , jotka on töissä aloilla jotka ei sinun mielestäsi tue"yhteikunnan ylläpitoa".
Eli opetus/sairaanhoito ym
Älä yritä nyt väittää muuta. Miehet vain osaa tehdä tuottavaa työtä ja rakentaa taloja, naiset ei osaa edes tehdä tuottavaa työtä. Tuo juuri on sitä halveksimista ja toiste(naisten) töiden mitätöintiä.