YLEn kolumni: Nuorilta miehiltä ei vaadita liikaa - heiltä ei vaadita mitään, ja siitä he vasta kärsivätkin
Kehotan lukemaan ajatuksella. Kolumni on nimittäin 100% asiaa.
Kommentit (480)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä poikien ja miesten polkeminen ala riittää. Jos te naiset pärjäätte paremmin ilman miehiä, hoitakaa hommanne keskenänne. Minä olen tyytyväinen poikaani ja mieheeni, edesmennyt isäni oli sodan runtelema, mutta hyvät eväät me kaikki lapset häneltä saimme.
-kiitollisuudella N70
No mutta sehän tässä vikana on että miehet eivät hoida osaansa, aikuisen vastuitaan ja velvollisuuksiaan. Kun hoitaisivat olisi maa paljon onnellisempi. Mielestäsi se ei haittaa kun joku mies on joskus ollut sodassa?
Jo edesmennyt isäni suri viimeisinä elinvuosinaan sitä että nykyään miehillä ei ole mitään kunniaa.Miksi jo edesmennyt isäsi olisi mikään auktoriteetti vuoden 2023 vauvapalstalla? (Uskon kyllä että hän on tärkeä sinulle) Mitähän isomummosi mahtaisi sanoa nykynaisista?
Isomummo häpeäksi silmät päästään näitä ketjuun kirjoittelevat miesvihaajia naisia.
Ennen aika oli erilainen, molempia tarvittiin, perhe oli yksikkö. Myös arvot oli erilaiset. Sukupuoliroolit ei ollut kirosana, kuten nykyään . Oli miesten ja naisten työt. Jokainen tiesi, mitä häneltä odotetaan, siihen kasvettiin pienestä pitäen.
Koska elämä oli pitkälti työntekoa, ei ollut aikaa miettiä tällaisia joutavia, kuten nykyään.Yksi iso ongelma nyky-yhteiskunnassa on yhtenäisten arvojen puuttuminen. Ja se, ettei ole niitä rooleja ja malleja, kuten ennen. Nyt on vain loputtomasti valinnan varaa, eikä ole edes raamia, minkä sisällä olla. Se varmaan luo myös turvattomuutta nuoriin, ja aikuisiinkin, mielenterveysongelmien määrästä päätellen.
Ei se, että sinulta odotetaan tiettyjä asioita sukupuolen mukaan, ole välttämättä vain huono asia. Se myös tuo tavallaan turvaa, kuten rajat ja säännöt lapselle. Se, millaiset sukupuoliroolit nykypäivään sopivat, on sitten eri asia, ei se agraari-suomen miehen ja naisen malli enää istu nykypäivään.
Eihän naisetkaan enää ole sellaisia perinteisiä emäntiä, kuten ennen. He haluavat tehdä uraa ja elää myös omaa elämäänsä, eivät vain olla kotona
Synnyttämistä lukuunottamatta kaikki muu on ihmisen keksimää mikä kellekin 'kuuluu' sukupuolen perusteella.
Etkö ole lukenut naisten historiaa? Eivät naiset halunneet olla lapsikatraan synnyttäjä ja maatilan töissä aina uudestaan raskaana miehen rinnalla raataja. He halusivat päättää itse mitä elämällään tekevät, sitä ei heille suotu. Eivät he olleet onnellisia.
Nykyään nainen saa valita oman tiensä. Se ärsyttää monia miehiä.
Mummo käski kouluttautumaan, käymään kodin ulkopuolella töissä ja pitämään oman rahan, tilin.
"Miten pojat voisivat kasvaa miehiksi tällaisessa ympäristössä?
Ei ole tilaa leikkiä niitä poikien rymyleikkejä, tehdä pöljyyksiä, kuten pojat tekevät, mistään metsästyksestä, kalastuksesta tai muista puhumattakaan.. Sallitut vaihtoehdot ovat urheilu tai (netissä)pelaaminen, ja niistäkin jälkimmäinen on huono juttu."
Kyllähän maaseudulla voi edelleen noita harrastaa. Kaupungin ahtaus tylsine betonilähiöineen ei ole hyvä ympäristö perheille, mutta ei tämä nyt liity sukupuolirooleihin mitenkään.
Vaan talouteen. Suurin osa suomalaisista haaveilee edelleen omakotitalosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä poikien ja miesten polkeminen ala riittää. Jos te naiset pärjäätte paremmin ilman miehiä, hoitakaa hommanne keskenänne. Minä olen tyytyväinen poikaani ja mieheeni, edesmennyt isäni oli sodan runtelema, mutta hyvät eväät me kaikki lapset häneltä saimme.
-kiitollisuudella N70
No mutta sehän tässä vikana on että miehet eivät hoida osaansa, aikuisen vastuitaan ja velvollisuuksiaan. Kun hoitaisivat olisi maa paljon onnellisempi. Mielestäsi se ei haittaa kun joku mies on joskus ollut sodassa?
Jo edesmennyt isäni suri viimeisinä elinvuosinaan sitä että nykyään miehillä ei ole mitään kunniaa.Miksi jo edesmennyt isäsi olisi mikään auktoriteetti vuoden 2023 vauvapalstalla? (Uskon kyllä että hän on tärkeä sinulle) Mitähän isomummosi mahtaisi sanoa nykynaisista?
Että hänkin olisi halunnut elää vapaana, päättämään omasta elämästä eli opiskelemaan ja olemaan töissä eikä synnyttämään lapsia joita ei halua .
Mistä tulee tämä ajatus, että joku uraohjus olisi jokaiselle naiselle se unelmien täyttymys ja jos muuta väittävät, eivät vain ymmärrä materiaalisen rikkauden hienouksia?
Jos yksi haluaa olla uranainen niin olkoon, jos toinen haluaa olla kotiäiti, niin miksi sitä nykyään niin halveksutaan jonkinlaisena heikkoutena ja tyhmyytenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Intersektionaalinen marxilainen feminismi on vienyt toivon elämästä. Ei kristillisiä arvoja, ei perhettä, ei työn arvostusta, sukupuolet laitettu vastakkain, kunnianhimo on toksista, miehet ovat pahoja.
Et tainnut lukea koko juttua. Olet ehkä juuri tuollainen jolta ei ole vaadittu mitään.
Minä luin, ja lainaamasi henkilö on aivan oikeassa. Olen sanonut vuosia tälläkin palstalla, että pojat tarvitsevat kaksi asiaa kouluun, kuria ja kilpailua. Aina saanut vaan vihaa ja alapeukkuja vastineeksi täällä. Ylen kirjailija on tuossa jutussa samoilla linjoilla, tosin ilmaisi itseään tavalla jolla ainakin jotkut av-mammat voivat sen sulattaa. Eikä vienyt ajatusta tarpeeksi pitkälle, ehkä koska tietää teidänlaisten reaktion.
PS. Nämä kaksi asiaa ovat tahallaan poistettu koulukulttuurista, nimenomaan jotta tytöillä olisi kivempi olla, jotta pärjäisivät paremmin.
No ei pidä paikkaansa. Koulut on aina tehty ja tehdään yhä poikia varten. Epäonnistunut ilmiöoppiminenkin tuotiin jotta pojat pääsevät oppimaan tekemällä. Pieleen meni, ilmiöoppimisenkin hallitsivat tytöt. Harva poika viitsi vaivautua.
Poikien kohdalla opiskelun pitäisi olla kiinnostavaa, ei tylsää, ei.semmoista joka ei motivoi. Totuus on kuitenkin että työelämässä siinä umelma-ammatissakin joutuu sietämään tylsyyttä, ei motivaatiota, ei kiinnostavaa työtä. Aikuisen elämä on kovaa työntekoa ja koulun tulee valmistaa myös pojat siihen.
Pojiltakin pitåä vaatia samaa kuin tytöiltä. Ei hekään siitä rikki mene.Joutuuko tässä siis toteamaan, että tytöt vain on parempia kuin pojat kaikessa, ne pojat on vaan ihan tyhmiä ja patriarkaatin takia se vitosen poika on nykyään Naton boss. Vai miten itse korjaisit tuon, että pojatkin koskaan oppisivat yhtään mitään? Kerro nyt vielä että oot feministi.
No tuossa edellähän juuri kerroin. Et pysty kestämääm sitä että pelkkä sukupuoli ei riitä vaan pojan, miehenkin pitåä ponnistella, nähdä vaivaa jotain saavuttaakseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-kiitollisuudella N70
Isomummo häpeäksi silmät päästään näitä ketjuun kirjoittelevat miesvihaajia naisia.
Ennen aika oli erilainen, molempia tarvittiin, perhe oli yksikkö. Myös arvot oli erilaiset. Sukupuoliroolit ei ollut kirosana, kuten nykyään . Oli miesten ja naisten työt. Jokainen tiesi, mitä häneltä odotetaan, siihen kasvettiin pienestä pitäen.
Koska elämä oli pitkälti työntekoa, ei ollut aikaa miettiä tällaisia joutavia, kuten nykyään.Yksi iso ongelma nyky-yhteiskunnassa on yhtenäisten arvojen puuttuminen. Ja se, ettei ole niitä rooleja ja malleja, kuten ennen. Nyt on vain loputtomasti valinnan varaa, eikä ole edes raamia, minkä sisällä olla. Se varmaan luo myös turvattomuutta nuoriin, ja aikuisiinkin, mielenterveysongelmien määrästä päätellen.
Ei se, että sinulta odotetaan tiettyjä asioita sukupuolen mukaan, ole välttämättä vain huono asia. Se myös tuo tavallaan turvaa, kuten rajat ja säännöt lapselle. Se, millaiset sukupuoliroolit nykypäivään sopivat, on sitten eri asia, ei se agraari-suomen miehen ja naisen malli enää istu nykypäivään.
Eihän naisetkaan enää ole sellaisia perinteisiä emäntiä, kuten ennen. He haluavat tehdä uraa ja elää myös omaa elämäänsä, eivät vain olla kotona
Synnyttämistä lukuunottamatta kaikki muu on ihmisen keksimää mikä kellekin 'kuuluu' sukupuolen perusteella.
Etkö ole lukenut naisten historiaa? Eivät naiset halunneet olla lapsikatraan synnyttäjä ja maatilan töissä aina uudestaan raskaana miehen rinnalla raataja. He halusivat päättää itse mitä elämällään tekevät, sitä ei heille suotu. Eivät he olleet onnellisia.
Nykyään nainen saa valita oman tiensä. Se ärsyttää monia miehiä.
Mummo käski kouluttautumaan, käymään kodin ulkopuolella töissä ja pitämään oman rahan, tilin.
Itse asiassa naisen rooliksi tuli synnyttäjä ja hoivaaja vasta maanviljelyskulttuurin myötä, koska raskaaseen peltotyöhön tarvittiin paljon väkeä. Paleoliittisella kaudella miehet ja naiset olivat molemmat metsästäjiä ja keräilijöitä. Naisilla oli vähemmän raskauksia ja naisten ja miesten kokoero ei ollut vielä paleoliittisella kaudella niin suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kasvanut perheessä, jossa oli vain tyttölapsia, ja meitä kasvatti isä. Hän opetti kaikki mitä vaaditaan aikuisen elämässä pärjäämiseen. Kesätöihin oli PAKKO mennä, huone oli PAKKO siivota, kokeista oli PAKKO saada kiitettäviä. Tällaisista asioista ei neuvoteltu, ja hyvä niin. Perseilystä tuli seuraamuksia. Ei ole kovin vaikeaa.
Ja miksi tuollaiset pakotukset kasvattivat meistä pärjääviä? Siksi, että oli pakko ottaa vastuu omasta arjesta ja omasta suoriutumisesta. Kukaan muu ei tee asioita sun puolestasi. Töitä on tehtävä - pummeilu ei ole vaihtoehto. Kodinhoidon pitää sujua - laiskottelu ei ole vaihtoehto. Opinnoissa on tähdättävä korkealle - alisuoriutuminen ei ole vaihtoehto. Tavoitteiden asettaminen ja niistä suoriutuminen on ihan perusjuttuja.
Minut on kasvatettu noin ja olen kyllä yliopistoni käynyt. Ei se silti mitään takaa. Täällä istun kotona työttömänä. Liian koulutettu liian moneen paikkaan. Ei meille kaikille riitä töitä. Pitää olla vähän sitä tuuriakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasokurssit matematiikkaan heti 1. luokasta asti, niin saadaan vähän vaativuutta lisää peruskouluun. Etananvauhti opetuksessa vain tylsistyttää fiksuimmat oppilaat.
Tytöt pärjäävät koulumatematiikassa merkittävästi poikia paremmin tutkimusten perusteella. Miten pointtisi liittyy keskusteluun?
No, ettei tyttöjen potentiaali jatkossakin valu hukkaan, kun pitää edetä hitaiden poikien tahtia ja kaikki huomio menee pojille. Ei se tytöt oppii kyllä itsenäisestikin linja huipputuloksia tytöillekään tuo.
Saisi kerrankin tason mukaista opetusta ja huomiota.
naisilla tulee murrosikä 1-2v aikasemmin ja miesten aivot kehittyy hitaammin, joten pitäisi eriyttää yläaste ja lukio. Korkeakouluissa sitten kaikille sama. Pojat ja tytöt muutenkin oppii eri tavalla asioita. Tuskin tapahtuu, kun taistelee vasemmiston aatetta vastaan, että sukupuolilla ei ole mitään eroa,
Suurimmat murrosiän kehityserot tytöillä ja pojilla on 10-vuotiaina, eli ala-asteella. Tytöt ovat silloin murrosikäisiä, pojat eivät vielä. Ylä-asteen lopussa tytöt ja pojat ovat jo samalla tasolla.
Yläasteelle mennään 13 vuotiaana. Tytöillä on silloin pubertertti, pojat ovat vielä pikkupentuja silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-kiitollisuudella N70
Että hänkin olisi halunnut elää vapaana, päättämään omasta elämästä eli opiskelemaan ja olemaan töissä eikä synnyttämään lapsia joita ei halua .
Mistä tulee tämä ajatus, että joku uraohjus olisi jokaiselle naiselle se unelmien täyttymys ja jos muuta väittävät, eivät vain ymmärrä materiaalisen rikkauden hienouksia?
Jos yksi haluaa olla uranainen niin olkoon, jos toinen haluaa olla kotiäiti, niin miksi sitä nykyään niin halveksutaan jonkinlaisena heikkoutena ja tyhmyytenä?
Mikä ihmeen uraohjus? Naiset niin kuin miehetkin tekevät ihan tavallisia töitä. Harva on mikään uraohjus. Mistä tuollainem tulee edes mieleen?
Suomessa ei ole kotiäitejä. On vain hetken aikaa työstä tai opiskelusta lapsenhoidon vuoksi poisolevia.
Minkä takia kenenkään naisen pitäisi haluta olla kotona lasten kanssa? Moniko mies sellaista haluaa? Sanotko miehille että onko se jotenkin muka tyhmää tai heikkoutta olla koti-isä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Intersektionaalinen marxilainen feminismi on vienyt toivon elämästä. Ei kristillisiä arvoja, ei perhettä, ei työn arvostusta, sukupuolet laitettu vastakkain, kunnianhimo on toksista, miehet ovat pahoja.
Et tainnut lukea koko juttua. Olet ehkä juuri tuollainen jolta ei ole vaadittu mitään.
Minä luin, ja lainaamasi henkilö on aivan oikeassa. Olen sanonut vuosia tälläkin palstalla, että pojat tarvitsevat kaksi asiaa kouluun, kuria ja kilpailua. Aina saanut vaan vihaa ja alapeukkuja vastineeksi täällä. Ylen kirjailija on tuossa jutussa samoilla linjoilla, tosin ilmaisi itseään tavalla jolla ainakin jotkut av-mammat voivat sen sulattaa. Eikä vienyt ajatusta tarpeeksi pitkälle, ehkä koska tietää teidänlaisten reaktion.
PS. Nämä kaksi asiaa ovat tahallaan poistettu koulukulttuurista, nimenomaan jotta tytöillä olisi kivempi olla, jotta pärjäisivät paremmin.
No ei pidä paikkaansa. Koulut on aina tehty ja tehdään yhä poikia varten. Epäonnistunut ilmiöoppiminenkin tuotiin jotta pojat pääsevät oppimaan tekemällä. Pieleen meni, ilmiöoppimisenkin hallitsivat tytöt. Harva poika viitsi vaivautua.
Poikien kohdalla opiskelun pitäisi olla kiinnostavaa, ei tylsää, ei.semmoista joka ei motivoi. Totuus on kuitenkin että työelämässä siinä umelma-ammatissakin joutuu sietämään tylsyyttä, ei motivaatiota, ei kiinnostavaa työtä. Aikuisen elämä on kovaa työntekoa ja koulun tulee valmistaa myös pojat siihen.
Pojiltakin pitåä vaatia samaa kuin tytöiltä. Ei hekään siitä rikki mene.Joutuuko tässä siis toteamaan, että tytöt vain on parempia kuin pojat kaikessa, ne pojat on vaan ihan tyhmiä ja patriarkaatin takia se vitosen poika on nykyään Naton boss. Vai miten itse korjaisit tuon, että pojatkin koskaan oppisivat yhtään mitään? Kerro nyt vielä että oot feministi.
No tuossa edellähän juuri kerroin. Et pysty kestämääm sitä että pelkkä sukupuoli ei riitä vaan pojan, miehenkin pitåä ponnistella, nähdä vaivaa jotain saavuttaakseen?
No miehistähän juuri löytyy sitä potkua, testosteronia, saavuttaakseen jotain suurta, mikä näkyy sekä hyvässä että pahassa. Luulen että nykyajan mahdollisuus, ettei ole edes niitä fyysisiä lapiohommia vaikuttaa nykymiehen syrjäytymiseen. Varsinkin kun nykyään ei ole pakko mennä töihin saadakseen ruokaa, ja ihminen, ainakin mies, on perusluonteeltaan laiska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-kiitollisuudella N70
Mikä ihmeen uraohjus? Naiset niin kuin miehetkin tekevät ihan tavallisia töitä. Harva on mikään uraohjus. Mistä tuollainem tulee edes mieleen?
Suomessa ei ole kotiäitejä. On vain hetken aikaa työstä tai opiskelusta lapsenhoidon vuoksi poisolevia.
Minkä takia kenenkään naisen pitäisi haluta olla kotona lasten kanssa? Moniko mies sellaista haluaa? Sanotko miehille että onko se jotenkin muka tyhmää tai heikkoutta olla koti-isä?
No aika vahva väite etteikö olis kotiäitejä. Harvassa se nykyään on, mutta en usko etteikö ollenkaan löytyis. Eikä tuossa sanottu, että tarvis haluta olla kotona lasten kans, ennemminkin puollettiin sitä, että jotku haluaa sitä. Tosin itse henkilökohtaisesti ihmettelen, että miksi haluta lapsia, jos niiden kanssa ei haluais olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-kiitollisuudella N70
Koska hän oli mies?
Tossa kirjoituksessa oli ristiriitaisia juttuja, kuten esim että yliopistossa ei poissaoloja seurattu, ja sen hän näki vaatimisen puutteena. Noh, siellähän siis nimenomaan vaadittiin, että itse ohjaa ja säätelee itseään, eikä niin että kädestä pitäen vahditaan, kuten hän ilmeisesti toivoo.
Mulle jäi kuva, ettei kirjoittaja ole vieläkään oppinut vastuuttamaan itseään ja sen oireena nyt esim syyllistää vanhempiaan siitä että he antoivat pojan opiskella mitä halusi(?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-kiitollisuudella N70
Minkä takia kenenkään naisen pitäisi haluta olla kotona lasten kanssa? Moniko mies sellaista haluaa? Sanotko miehille että onko se jotenkin muka tyhmää tai heikkoutta olla koti-isä?No aika vahva väite etteikö olis kotiäitejä. Harvassa se nykyään on, mutta en usko etteikö ollenkaan löytyis. Eikä tuossa sanottu, että tarvis haluta olla kotona lasten kans, ennemminkin puollettiin sitä, että jotku haluaa sitä. Tosin itse henkilökohtaisesti ihmettelen, että miksi haluta lapsia, jos niiden kanssa ei haluais olla kotona.
Ihmetteletkö miksi miehet haluavat lapsia kun ei kuitenkaan ole niiden kanssa kotona?
Uskon että kaikkeen tähän hulluuteen on syynä naisten liika keuhkoaminen ja femninismi. Töissä miehet pelkäävät näistä hurjimpia ja ilmoittavat ääni väristen olevansa feministejä. Eivät onneksi kaikki.
Lapset tarhoissa aivopestään kaikkeen soopaan, sensijaan että opetettaisiin syömään lusikalla velliä. Opetushallitus valistaa kuinka pojalla voi olla pimppi. Murrosiässä lapset ovat selvästi tosi huonossa kunnossa, hukassa.
Nyt sitten levitellään käsiä, kuinka tässä näin pääsi käymään.
Onneksi iso osa perheistä ja lapsista on vielä terveitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-kiitollisuudella N70
Missä sanoin, että kenenkään pitäisi haluta juuri jotain tiettyä tapaa elää? Sanoin vain, että yhden halu olla kotiäiti, siinä määrin kuin se on mahdollista, tai ylipäänsä esim suuremman perheen haluavat naiset monesti nimetään jonkinlaisiksi sukupuolensa pettäjiksi näiden naisten urahaaveiden vuoksi liputtavien johdosta. Puhutaan patriarkaatin alistamista ja milloin mistäkin, ihan vaan siksi että kokee perheen tärkeämmäksi kuin työuran.
Vierailija kirjoitti:
Vaaditaanko naisilta jotain?
Ei tarvitse vaatia,kun tajuavat kupletin juonen ilman yksityiskohtaista selittämistä ja maanittelua. Päämäärä selvillä ja sitä kohti.
Mitä te täällä melskaatte naisista ja yhteiskunnasta, menkää ja kasvattakaa ne poikanne ite. Oikeasti kasvatuksella on merkitystä ja perhe on se yksikkö, jossa kasvatus tapahtuu. Minulla on aktiivinen ja reipas poika, koska olen kasvattanut sellaisen. Olen myös feministi ja vasemmistolainen, mutta niin vaan mulla on poikalapsi, joka pärjää koulussa, urheilee ja on tavoitteellinen. Ihan ite tehty ja kasvatettu.
Kun nyt miesten haukkuminen on muodissa niin useimmilta naisilta loppuu ymmärrys siinä vaiheessa, kun kysytään, että kuka ne naisten työpaikat ovat rakentaneet ja tehneet sinne tiet ja keiden tuottamalla lisäarvolla ja vientituloilla ne naisten työpaikat maksetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasokurssit matematiikkaan heti 1. luokasta asti, niin saadaan vähän vaativuutta lisää peruskouluun. Etananvauhti opetuksessa vain tylsistyttää fiksuimmat oppilaat.
Tytöt pärjäävät koulumatematiikassa merkittävästi poikia paremmin tutkimusten perusteella. Miten pointtisi liittyy keskusteluun?
Olen eri, mutta onko totta? Miksi tämä tyttöjen nykyään kova pärjääminen ei näy yhtään missään yhteiskunnassa Suomessa? Meillä on 15 vuotta alijäämää, 0 talouskasvua, jne., vaikka tytötkin pärjää nykyään niin hemmetin hyvin! Pärjääkö pojat sitten niin huonosti että siitä johtuu tuo? Ehkä? Vai onko tyttöjen jutut vaan niin hemmetin hyödyttömiä yhdeiskunnalle? Ovatko jotain sukupuolentutkijoita jne. muuta pskaa? Ken tietää.
Naisvaltaisten alojen euro on yhä 84 senttiä. Työvoimana naiset on jo ylittäneet miehet. Nuoremmissa sukupolvissa on naisten eläkekertymä jo isompi kuin miesten. Muutokset rakenteissa tapahtuu hitaasti koska niitä puretaan este kerrallaan ja sitten on tämä nykyinen hallitus joka haluaa rakentaa esteitä takaisin naisten työllisyyden eteen. Mutta jos nyt niistä pojista. Miehet tuntuu tykkäävän leikkimisestä ja kotona olemisesta kun naisille koti on suorastaan vankila. Ehkä sitä miesten kotiuraa ja isyyttä pitäisi enemmän tukea ja kasvattaa poikia kodin hoitoon.
Älä jaksa tota "naisen euro" valhetta.
Jo se on lakiin kirjattu että sukupuolen mukaan ei saa maksaa eri palkkaa.
Se että naisvaltaiset alat maksavat vähemmän ei ole kuin päätöksistä (kuntien työpaikat siis) kiinni. Yksityisissä firmoissa tuo olisi oikeusasian paikka.
Se että voiko noita kikkailla joillain eri työnimikkeillä ja titteleillä on taas oma juttunsa.
Ja lakiin on kirjattu että naiseen ei saa käydä käsiksi ja niin vaan miehet täällä ovat Euroopan toiseksi väkivaltaisimpia maansa naisia kohtaan.
Joutuuko tässä siis toteamaan, että tytöt vain on parempia kuin pojat kaikessa, ne pojat on vaan ihan tyhmiä ja patriarkaatin takia se vitosen poika on nykyään Naton boss. Vai miten itse korjaisit tuon, että pojatkin koskaan oppisivat yhtään mitään? Kerro nyt vielä että oot feministi.