Uskovaiset!! Mitä seurakunnassa käyminen teille merkitsee? Entä kritisoitteko omaa omaa seurakuntaanne mistään?
Jos kritisoitte, niin miten se näkyy käytännössä toiminnassanne?
Kommentit (5)
Yksittäiset uskovat ystäväni ovat ok, mutta seurakunnissa ollaan minusta ylihengellisiä. Haluaisin kyllä olla uskovien yhteydessä, mutta en tiedä mikä olisi minulle sopiva paikka. Aika monessa paikassa olen käynyt, mutta ongelma on aina joko tämä ylihengellisyys tai sitten omista käsityksistäni liiaksi eroava teologia.
t. turhautunut uskis
Mulla on ihan samat ajatukset kuin sulla! Mua ihmetyttää nykyinen meno seurakunnassa, onkohan tervehenkistä toimintaa enää missään?? Kaikkialla vaan ylihengellistä tai jotain ylistysoppia yms... Tai sitten aivan järkyttävän kuivaa...
Juuri toissapäivänä tunsin oloni tosi yksinäiseksi, kun keskustelin erään uskovan sukulaispariskunnan kanssa asioista. He edustivat niin täysin sitä kristillisyyttä, johon olen lopen kyllästynyt eivätkä voineet ymmärtää minun ajatteluani.
Onneksi edes mieheni ymmärtää minua. Ja paras ystäväni.
3
Seurakunnassa käyminen merkitsee yhteyttä muihin uskoviin ja sanan kuulossa käymistä. Kritiikki näkyy
siinä että vaikka kotiseurakunta onkin niin käyn siellä missä on hyvä olla ja suljen korvat pienemmiltä asioilta koska sellaista seurakuntaa ei olekaan jossa aivan kaikki on täydellistä.
on ok. Voin käydä missä vain. Kirkossa tai hellareiden kokuskessa tms. En jaksa kritisoida koska ihmiset on mitä on, samoin kun kunnat. En niin vakavasti kuulu mihinkään, vaan tiedän vain mitä itse ajattelen.