Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko osallistua jos/kun suurlakot alkavat?

Vierailija
21.09.2023 |

Kuulutko ammattiliittoon ja ymmärrätkö miksi lakkoillaan?

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmat, alle 30-vuotiaat. Jos teillä on kysymyksiä lakkoja koskien, kysykää vanhemmiltanne. He osaavat varmasti perustella oman kantansa teille, kannattaa kuunnella.

Vierailija
82/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myöskin muistaa että työntekijöiden oikeudet on lakiin aikoinaan taisteltu, jos ne poistetaan niin niitä ei olla enää palauttamassa. Eli ilmaise kantasi nyt, kun jotain toivoa vielä on. Jos haluat jenkkiläistyylisen työelämän, sen saa ihan itsestään, pyytämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman Akavaakin suurimmissa ammattiliitoissa on yli 1 000 000 jäsentä, joten vaikutuset tulevat olemaan huomattavat. 

SAKn jäsenmäärä on alle 600 000. Joten mistä revit tuollaisen liiton?

Googleta vaikka Suomen suurimmat ammattiliitot ja laske niiden jäsenmäärät.

Vierailija
84/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu liittoon enkä aio lakkoilla. Kannatan hallituksen esityksiä.

Vierailija
85/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osallistun, en voi hyväksyä hallituksen toimia. Pienituloisena olen jo taloudellisesti "kyykyssä", tähän kun lisätään samanaikaiset asumistuen alentamiset ja vuokrankorotukset niin en pysty selviytymään normaaleista menoista.

Mikset mene pankkiin pyytämään lainaa?

Siellä joku oman elämänsä Kroisos Pennonen latelee viisauksiaan.

Vierailija
86/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun liittoon ja menen lakkoon, koska minulla on varaa siihen ja haluan tukea heikommassa asemassa olevia. Lisäksi omalla työpaikalla on ollu jo pari vuotta meno sellainen, että porukkaa savustetaan ulos ja uusia ei oteta, jäljelle jäävät joutuvat tekemään koko ajan vaan enemmän ja enemmän, koska "yrityksen tehtävä on varmistaa osakkeenomistajille osingot". V***ko se mun selkänahasta pitää repiä, mä haluan inhimillisen määrän töitä ja oikeudenmukaisen palkan.

Vierailija
87/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jkoske mua. 

Vierailija
88/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun liittoon ja menen lakkoon, koska minulla on varaa siihen ja haluan tukea heikommassa asemassa olevia. Lisäksi omalla työpaikalla on ollu jo pari vuotta meno sellainen, että porukkaa savustetaan ulos ja uusia ei oteta, jäljelle jäävät joutuvat tekemään koko ajan vaan enemmän ja enemmän, koska "yrityksen tehtävä on varmistaa osakkeenomistajille osingot". V***ko se mun selkänahasta pitää repiä, mä haluan inhimillisen määrän töitä ja oikeudenmukaisen palkan.

Ei saa mennä siihen ansaan että tekee verta pierren monen ihmisen työpanoksen ja saa silti yhden ihmisen palkan. Terveyttä ei kannata uhrata jonkun muun kukkaroa lihottaakseen.

Vierailija
89/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu liittoon, koska en tykkää lakkoilla. Kannatan sopuisampaa meininkiä - ja edustuksellista demokratiaa.

Vierailija
90/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan aio mennä lakkoon hyvien esitysten takia!

Vierailija
91/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni duunari tuntuu olevan kieli ruskeana kiinni työnantajien perpereissä.

Vierailija
92/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuulu liittoon, koska en tykkää lakkoilla. Kannatan sopuisampaa meininkiä - ja edustuksellista demokratiaa.

No aika monen mielestä se ei auttanut työntekijöitä. Lakkoon ajaudutaan siinä vaiheessa kun työntekijöiden mielipidettä ei olla kuunneltu. 

Vierailija
93/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa mennä siihen ansaan että tekee verta pierren monen ihmisen työpanoksen ja saa silti yhden ihmisen palkan. Terveyttä ei kannata uhrata jonkun muun kukkaroa lihottaakseen.

Irtisanomissuojaa ollaan heikentämässä juuri siksi että tuollaisen työntekijän joka ei uhraa kaikkea terveyttään myöten firman eteen, voisi kenkäistä pihalle helpommin kuin nykyisin. 

Vierailija
94/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti mukana lakossa jos siihen menee. Jhl on liitto ja olen ihan tavis duunari.

Vierailija
95/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. Nää hallituksen toimet ovat oikeita ja valta osa ihmisistä hyötyy niistä. Vain tukil0iset kärsivät ja se on oikein

Vierailija
96/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole menossa lakkoon, haluan että työpaikkani säilyy jatkossakin.

Vierailija
97/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kuin lakkoilevat. Totuus kuitenkin on että löysän ja ilmaisen rahan ajat ovat ohi.

Ansiosidonnainen, etkö sinä ymmärrä miten se ansaitaan?

Vierailija
98/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin liittoon kesällä ihan vain siksi, että lakon tullessa on itselle mahdollista osallistua siihen. Nyt on työtaistelujen aika!

Vierailija
99/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaha, meinaat että se takaisi työpaikkasi säilyvyyden?

Vierailija
100/176 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaha, meinaat että se takaisi työpaikkasi säilyvyyden?

Mikään ei ole varmaa mutta saa sitä olla työnantajan kanssa samalla puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän