Aiotko osallistua jos/kun suurlakot alkavat?
Kuulutko ammattiliittoon ja ymmärrätkö miksi lakkoillaan?
Kommentit (176)
Olen duunari, kuulun liittoon mutten todellakaan lakkoile vaikka sellainen käsky kävisi.
Meidän on työskenteltävä jotta eläkeläiset saavat eläkkeensä, valtio verotulot yms. ja valtio on pahasti velkaantunut. Jossain vaiheessa voi olla että työaika muuttuu 24/7 ja lakkoilulla sen riski kasvaa.
Me olemme nykyajan veteraanit jotka tulevat pelastamaan Suomen ja siksi meidän on painetta kovaa tahtia, eikä välttämättä koskaan nähdä eläkeikää mutta kuka nyt ei maansa puolesta kuolisi? Maanpetturit!
Ilman Akavaakin suurimmissa ammattiliitoissa on yli 1 000 000 jäsentä, joten vaikutuset tulevat olemaan huomattavat.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun liittoon ja en aio lakkoilla. Olen keskituloinen ja mitään tukia en saa mistään paitsi lapsilisän. On jo aikakin ajatella keskituloisiakin.
No, et ilmeisesti ole lukenut liittosi tiedotteita, että mistä syystä lakkoillaan?
En todellakaan. Jonain muuna maailmanaikana oisin kyllä mutta nyt on täysin väärä ajankohta.
En osallistu mihinkään mielenosoitukseen.
Eihän hallitus ole osapuoli ammattiliittojen ja työnantajaliittojen kesken sovituissa sopimuksissa. Mikä logiikka on lakkoilla työnantajia vastaan jos valtio toimii tietyllä tavalla? Valtiohan olisi oikea lakkojen kohde. Tämä lakko on laiton.
En osallistu. Olen rikkuri. En tosin edes tiedä minkä liiton jäseniä työpaikalla on ja onko ne menossa lakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ilman Akavaakin suurimmissa ammattiliitoissa on yli 1 000 000 jäsentä, joten vaikutuset tulevat olemaan huomattavat.
SAKn jäsenmäärä on alle 600 000. Joten mistä revit tuollaisen liiton?
Olen jo osallistun pariin miekkariin Trella ja Stadissa ja osallistun jatkossakin. Koko syksy tulee.
En, ymmärsin kauan sitten kuinka skandinaavisen hyvinvointivaltion aika on totaalisesti ohi. Meillä on yltäkylläisesti kaikkea muuta paitsi kykyä luopua mistään.
Mää en sit tee yhtäänmitään määä ooon sit LAKOSSA
Ainut syy miksi en menisi työpaikalle on se, että julkiset eivät kulkisi. Sekään ei ole syy olla poissa töistä, vaan tunnit olisi poissa tilistä. Tarvitsen palkkani, sen pienenkin. Jos työmaalla olisi ovet säpissä jonkun korkeamman tahon määräyksestä en lähtisi sinne murtautumaan.
Pitäkööt tunkkinsa niin kauan kuin liiton pomo tienaa kuukaudessa sen minkä minä vuodessa.
Minä koen, että ainoa tapa opettaa nöyryyttä näille psykopaateille on yleislakko. Valta on edelleen kansalla, vaikka nämä ihmiset houreissaan luulevat omistavansa Suomen ja Suomessa vallitsevan diktatuuri.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Jonain muuna maailmanaikana oisin kyllä mutta nyt on täysin väärä ajankohta.
Ajankohta on sellainen että suomalaisten rahat ja ulutuspotentiaali halutaan kokonaisuudessaan suomalaisille yrityksille. "Suomi nousuun" ja sitä rataa. Jos suurimmalta ostajakunnalta eli pieni-keskituloisilta työntekijöiltä viedään leikkauksilla edellytykset kuluttaa, he eivät kuluta. Ymmärrätkö? Maan talous, myökin Suomen-, pyörii näiden tulevien lakkoilijoiden rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tod. Vaikkaolen ihan tavallinen palkansaaja, niin ay-liikkeellä ei saisi olla tällaista valtaa.
Meillä palkansaajilla ei ole töitä ilman yrittäjiä.
Eikä yrittäjillä ole yritystä ilman palkansaajia.
Ai ei vai? Yksinyrittäjä ei tarvitse yhtäkään työntekijää
Kuulun ammattiliittoon. Toki menen heti lakkoon jos saan lakkoavustuksen. Olisi hyvä lisä tk eläkkeeseen.
Ilman muuta lakkoilen. Olen kuulunut liittoon aivan ensimmäisestä työpäivästäni lähtien. Välillä toki vaihtanut, mutta aina jäsenenä sekä etuuksien että vaikutusmahdollisuuksien takia.
Only solution is revolution!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keikkatyötä tekevä pienituloinen.
En lakkoile kun ei se vaikuta minuun mitenkään.Ajatteletko aina vain itseäsi?
Oon eri, mutta kaikki ajattelevat lopultakin itseään, ja omaa etuaan. Sinäkin.
en osallistu vihervassareiden kanssa Suomen talouden tuhoamiseen. Hehe hirvee määrä velkaa ja julkista sektoria ei saisi leikata :D