Aiotko osallistua jos/kun suurlakot alkavat?
Kuulutko ammattiliittoon ja ymmärrätkö miksi lakkoillaan?
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
En osallistu. Kuulun OAJhin.
Typerys. Lapsia syntyy niin vähän, että seuraavissa muutosneuvotteluissa sulle näytetään ovea.
Paska maa ja paska kansa äänesti lahtarit hallitukseen.
Ei oikein kannata lakkoilla kun en ole ihan silleen virallisesti töissä. Työskentelen hieman sellaisella harmaalla alueella ja nuo valtion tuet ovat vähän niinkuin palkan lisiä,tai miten tuon voisi ilmaista.
Bonuksia ikäänkuin.
Vierailija kirjoitti:
Paska maa ja paska kansa äänesti lahtarit hallitukseen.
Köyhien kannattaisi muuttaa pois Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liityin liittoon kesällä ihan vain siksi, että lakon tullessa on itselle mahdollista osallistua siihen. Nyt on työtaistelujen aika!
Jokaisella on lakko-oikeus kuului liittoon tai ei. Et vaan saa liitolta korvauksia lakkoajalta, jos et kuulu siihen.
Niin, sitä tarkoitin sillä, että on mahdollista. Taloudellisesti.
En lakkoile. Jos yrittäjiä autetaan työllistämään helpommin, jos palkasta jää vähän enemmän käteen, ja jos muutenkin kannustimia työntekoon... en ole sitä osaa joka lakkoilee.
Pienyrittäjä 10t/ pvä työssä 6 pvää/ viikossa.
En missään tapauksessa. En kuulu liittoihin, nyt enkä ikinä. Itse olen neuvotellut aina työehtoni, nykyisin amerikkalainen työnantaja. Maksan 75.000€ vuosi veroja Suomeen osin ihan tyytyväisenä. Penniäkään enempää en halua maksaa (kokonaisveroprosenttini > 52% kun mukana luetaan sairaspäivärahamaksu yms.) ja lakkoilijoita halveksin syvästi
Kenenkään ei pidä mennä!
Armeija toreille ja turuille estämään lakkoilu. Linnaan kaikki lakkoilijat
Jos määräaikaiset opettajat eivät saa enää kesän ajalta ansiosidonnaista, kun 12kk työssä olo -velvoite ei mitenkään täyty, ei kukaan enää ota vastaan määräaikaisuuksia. OAJ:n pitäisi mennä mukaan lakkoon ja puolustaa määräaikaisia opettajia.
Jos lakko alkaa niin tottakai jään kotiin. Pleikkarille uusia pelejä 🤗
En. Lakot ovat työläisiä varten. Minä olen porvari.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei pidä mennä!
Armeija toreille ja turuille estämään lakkoilu. Linnaan kaikki lakkoilijat
Juurikin näin ja kovat piippuun. Meillä on laillisilla vaaleilla valittu eduskunta ja sen luottamusta nauttiva laillinen hallitus, lakkoilu sitä vastaan on maanpetos. Pysytään demokratiana edelleen.
Työttömänä voi hyvin osoittaa mieltään jos saanut tarpeekseen kun kommunistivaltio ei voi mennä konkurssiin.
Ei yllätä, millaisia lakkoa pelkääviä tossukoita tämä palsta on täynnä.
Lakkoon osallistuminen pitäisi olla työntekijän velvollisuus, jolla puolustetaan työntekijöille vuosikymmenien aikana taisteltuja oikeuksia. Meillä on velvollisuus säilyttää ne oikeudet myös tuleville sukupolville.
En koska, koko show on poliittista teatteria. Menen töihin joka päivä lakoista huolimatta.