Olin sammunut ilman herätyskelloa ja 4h töistä myöhässä tänään. Nyt kauheat paineet, että en enää myöhästy
Joo eli alkoholiongelma.
Tällä viikolla kolmas myöhästyminen.
Aluksi minulla oli satoja puolen tunnin myöhästymisiä. Niihin ei kukaan puuttunut, mutta tämä on viikko on ollut paha.
Maanantaina ajoissa tai no vaan 20 minuuttia myöhässä eli ajoissa minulle, ei ongelmaa, tiistaina nukuin pommiin ja myöhästyin melkein 1h, pomo oli ok asian kanssa, keskiviikkona nukuin taas pommiin ja myöhästyin melkein 2h. Tästä pomo oli jo näreissään ja antoi varotuksen, vannoin, että tulen ajoissa torstaina, mutta tänä aamuna heräsin klo 11:30 kodistani, vaikka minun piti olla klo 8:00 töissä.
Pääsin sinne klo 12 ja olin 4h myöhässä.
Toinen varotus ja nyt minulla enää yksi varoitus jäljellä tai saan potkut.
Kauhea stressi, että herään huomenna ajoissa. Minulla on tapana kello pois ja jatkaa nukkumista, mutta tänään kello ei soinut ollenkaan sillä se oli unohtunut laittaa.
Siis nyt mun pitäis tästä lähtien olla klo 8:00 töissä enkä saa myöhästyä minuuttiakaan tai tulee kolmas varoitus.
Oon ihan sikahermona ja pelkään, että epäonnistus, olen nyt erittäin tarkassa seurannassa.
Ongelmani on aamulla se, että en edes tunnista välttämättä kelloa vaan ajattelen nukuksissa, että se on esimerkiksi aikapommi, joka pitää vain kytkeä pois tms ja jatkan unia.
Uskaltaako tässä enää nukkua ollenkaan työpäivinä?
Kommentit (39)
No johan olet vempula, että oikein satoja puolen tunnin myöhästymisiä ja nyt sitten lähti sokka irti oikein kunnolla. On sinulla ymmärtäväinen pomo, oikea herran enkeli. Pyydä, että pomo soittaa sinulle aamulla herätyssoiton. Pukeudu varulta jo illalla valmiiksi töihin lähtöä varten ja laita kengät jalkaan, niin ei tarvi kuin pujahtaa vällyjen välistä sorvin ääreen.
Vierailija kirjoitti:
No johan olet vempula, että oikein satoja puolen tunnin myöhästymisiä ja nyt sitten lähti sokka irti oikein kunnolla. On sinulla ymmärtäväinen pomo, oikea herran enkeli. Pyydä, että pomo soittaa sinulle aamulla herätyssoiton. Pukeudu varulta jo illalla valmiiksi töihin lähtöä varten ja laita kengät jalkaan, niin ei tarvi kuin pujahtaa vällyjen välistä sorvin ääreen.
Näitä on muuten moneen lähtöön. Itsellä on työkaveri, joka aiemmin myöhästyi varmaan keskimäärin kaksi kertaa per aamuvuoroviikko. Tätä jatkui siis yli vuoden. Joskus kun muiden työkaverien kanssa asiasta juteltiin niin totesin, että jos vuoden päivät saa myöhästyä useammin kuin kerran per aamuvuoroviikko ilman, että esimies sanoo sanaakaan niin silloin tosiasiallisesti esimies on antanut myöhästelylle luvan.
No, lopulta meillä vaihtui esimies ja olikohan toisen myöhästymisen jälkeen kun otti kaverin puhutteluun, sen jälkeen on myöhästynyt vissiin kerran puolentoista vuoden aikana...
Eikö Ap:n kännykkään saa automaattista herätystä arkipäiviksi? Lisäksi toinen herätyskello varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Ap:n kännykkään saa automaattista herätystä arkipäiviksi? Lisäksi toinen herätyskello varmuuden vuoksi.
Niitä on 10 kännykässä. En herää silti. Torkutan ja painan pois.
Alitajuinen tapa.
T. Ap
0/5. Ei heräääminen ajoissa voi olla noin vaikeaa.
Eikö teillä töissä ole alkoholismiin varhaisen puuttumisen mallia?
Menet nyt työterveyteen ja haet apua.
Olet nyt siinä pisteessä että kohta olet juonut työsi. Ymmärrätkö. Olet nyt se alkoholisti joka joi työpaikkansa.
Sun pitää hakea apua nyt. Saat työterveydestä ensi alkuun antabus kuurin.
Nyt herätys.
Luuletko tilanteesi paranevan kun menetät työsi ? Ei vaan juot maksasi pilalle sen jälkeen.
Nyt pois kaapista juomisen kanssa. Selkä suoraan ja apua hakemaan. Sun juomiset on nyt juotu. On aika sanoa hyvästit alkoholille.
Vierailija kirjoitti:
On syytäkin olla. Mua ainakaa nolottais ihan hirveesti.
Kumpi, myöhästyminen vai alkoholiongelma?
Kello, perinteinen paristoversio soimaan huoneen ovelle. On pakko nousta sängystä ylös, jos sen aikoo sammuttaa. Lopeta juominen, se on ongelma, ei ilo sinulle.
Saitpahan kerrankin nukuttua, siitä voi olla kiitollinen. Jotkut kipeitä syksyllä. Osassa aloista ei olisi oikeasti väliä aloitusajalla (niin nuukaa) ja voisi olla joustoakin. Kriittisellä alalla tietysti ei ole mahdollisuutta kai siirtää aikaa, jos päivystää ja ei ole tuuraajia listoilla. Tuuraaja voisi olla ratkaisu tai vaihtomies.
Vierailija kirjoitti:
Mietin kuitenkin, että voiko rivienvälistä lukea, että työaikani alkaa yhä 8:30, koska se ei ole aiemminkaan ollut ongelma.
Puoli tuntia lisää aikaa on suuri etu.
Ap
Okei, eli kyseessä on taas ihan puhdas peíkotus.
Älkää ruokkiko trollía.
Vierailija kirjoitti:
En kuitenkaan ole varma, että tuleeko 3 varotuksen jälkeen potkut.
Vai tarkoittaako kolmas varoitus sitä, että varoituksia on enää 0 jäljellä ja sitten tulee potkut jos myöhästyy.
Osaako kukaan sanoa vai onko 3. Varoitus yhtä kuin potkut?
Ap
Ei ole. Voit ihan hyvin jättää vielä pari työpäivää väliin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika, miksi ihmeessä et ole kertonut pomollesi siitä alkoholiongelmastasi koska silloin eivät voi potkaista pihalle vaan ohjaavat hoitoon, se on jo työturvallisuuden kannalta välttämätöntä.
Miten niin ei voi potkaista pihalle? Kyllä se työturvallisuus silläkin parannetaan, että satutäd... siis Ap:lle annetaan potkot.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisella voi olla työpaikka samalla kun sadattuhannet työttömät joutuvat käymään aktivointikursseilla??
Ei sillä olekaan. Selvä trollí.
Saat potkut ihan lähipäivinä. Sitten ongelmasi on ohi.
Ensin menee työ ja sitten asunto. Kodittomana onkin tosi helppoa lähteä etsimään apua alkoholiongelmaan ja tekemään ryhtiliikettä.
Tällainen uniikki lumihiutale saa rauhassa myöhästellä töistä samalla, kun työttömiä haukutaan hallituksen toimesta, vaikka työttömänä on ihan kelpo porukkaa.