Noudatatko suositeltuja annoskokoja?
Vai jätätkö aterioita välistä että saisit illalla syödä 3-5 annoskokoa kaikkea kerralla?
Itse arvostan ruuassa laatua enemmän kuin määrää.
Kommentit (20)
Mä olen sina syönyt pieniä annoksia miettimättä sen kummemmin
Noudatan, jos se oli 150-200g irtsareita päivässä.
Syön tarpeen mukaan, en ole erityisen kiinnostunut annoskokosuosituksista, vaan enemmänkin kuuntelen, miten paljon energiaa kroppani haluaa sillä hetkellä ja kuinka iso kulutus jonain päivänä on.
Ihan hyvin on toiminut intuitio kun koko ikäni olen ollut normaali- tai alipainonen.
En tiedä, mikä on suositeltu annoskoko ja kuka sitä suosittelee ja kenelle. Enkä välitä. Syön mitä haluan silloin kun haluan.
Siis tarkoitatko näitä esim. karkkipussien kyljessä olevia "annossuositus 5 karkkia" -höpinöitä? Ei kai niitä kukaan noudata. :D
Yleensä syön kohtuullisia annoksia. Nyt söin poikkeuksellisesti kerralla liikaa makaronilaatikkoa ja kun olin viemässä lautasta tiskiin se tippui lattialle ja meni rikki. Ahneella on paskainen loppu :')
En noudata. Syöminen on ollut suurin piirtein ainoa nautintoni jo vuosia, joten en rajoita sitä muuten kuin rahavarojen mukaan. Söisin enemmänkin, mutta ei mahdu.
Syön aika pieniä määriä kerralla. Salaatit syön omana ateriana, en yhdistä pääruoan kanssa. Pääruokana yleensä peruna/riisi/pasta, kala/liha/kana ja lämmin kasvislisäke.
En noudata. Syön esim. lämmintä ruokaa niin paljon kunnes mahaan ei mahdu enempää ja on ähky. Tosin en töissä, siellä ei kehtaa. Aamupalaa rajoitan taekoituksella 1-2 leipään. En toisaalta juurikaan syö karkkia, limsaa, leivonnaisia tai käytä sokeria juomissa. Mut tuo lämmin ruoka on mun heikkous.
Tottakai. Syön aina koko paketin kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä syön kohtuullisia annoksia. Nyt söin poikkeuksellisesti kerralla liikaa makaronilaatikkoa ja kun olin viemässä lautasta tiskiin se tippui lattialle ja meni rikki. Ahneella on paskainen loppu :')
Heh, mut olipa hyvä että tippui vasta sit kun olit jo syönyt :D
Syön pieniä annoksia. Proteiinia (kala/kana) noin korttipakan kokoisen palan, tennispallollisen salaattia ja n 1,2 dl pastaa/riisiä/perunaa. Vesi janojuomana ja ruokajuomana.
Vierailija kirjoitti:
Syön pieniä annoksia. Proteiinia (kala/kana) noin korttipakan kokoisen palan, tennispallollisen salaattia ja n 1,2 dl pastaa/riisiä/perunaa. Vesi janojuomana ja ruokajuomana.
Aika isovannos.
En noudata. Syön yleensä enemmän, sillä muuten saan olla taas tunnin kahden päästä syömässä uudestaan. Ja joskus jos ei laittamani annos maistukkaan, jätän syömättä ja haen vaikka hedelmän tilalle. Syön miten huvittaa, en miten joku minua ja minun tarpeitani tuntematon on keksinyt olevan hyvä annoskoko.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mikä on suositeltu annoskoko ja kuka sitä suosittelee ja kenelle. Enkä välitä. Syön mitä haluan silloin kun haluan.
Amen.
Vierailija kirjoitti:
Tuoko pieni annos?
Pidän annokset pieninä.syön viidesti päivässä. Kolme isompaa annosta ja yksi tai kaksi välipalaa. Välipala on n 100 kaloria. Mies vetää kaksin käsin kerran päivässä.
Pyrin syömään ruokaa sopivia määriä. Kun yritän laihduttaa, niin silloin tietty vähemmän. Joskus jos on tosi hyvää pastaruokaa, niin saatan kyllä ottaa toisenkin lautasellisen.
Syön niin pieniä annoksia että jos söisin vain kerran päivässä, olisin luuranko.
Annoskoko on kaiken a ja o