Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SAK: Aloitamme työtaistelutoimet Julkisen liikenteen pysähtyminen alkaa maanantaina klo 6 aamulla

Vierailija
21.09.2023 |

noniin!

Kommentit (681)

Vierailija
581/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäänlaisesta legitiimista "työtaistelustahan" ei ole kyse, vaan poliittisesta lakosta.

Hallitus heikentää työntekijöiden asemaa, joten ihan työelämään liittyvä lakko.

Heikentää??

Minun työpaikalla ainakin työnteko helpottuu, kun jää ne turhat "en jaksa mennä töihin, ilmoitan migreenistä"-poissaolot pois. Sekä helpottuu se irtisanominen edes vähäsen. Vakituisesta työntekijästä on nykyisin lähes mahdotonta päästä eroon, vaikka se yksi työntekijä p*skoisi koko työpaikan ilmapiirin. Tästäkin on kokemusta. Pari vuotta elettiin ihan painajaista, osa oli jo sairauslomalla sen ihmisen takia. Onneksi älysi lopulta itse lähteä.

Nämä "heikennykset" otan siis ihan ilolla vastaan. Siihen päälle vielä kaikki pennit veronkevennyksenä on vain bonusta. Asumistukea en oikein ymmärrä, koska se on vain tukimuoto sijoitusasunnon omistajille.

Terveisin Kaupan alan pienipalkkainen osa-aikainen työntekijä.

Vierailija
582/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demarit hei...

Edellinen hallitus tämän velan teki. Suomen velka puolitoistakertaistui.

Onko hyvä elää velaksi? Ei ole, ei.

Käyttäkää normaalia järkeä, kiitos.

Edellisen hallituksen velasta silloinen oppositio hyväksyi 95% Miksi?

Sanna oli paras, meillä oli rahaa, kaikki toimi, palkattiin lisää hoitajia vanhainkoteihin ja päiväkoteihin, tuet nousivat ja rahaa riitti. Nyt riittää, pari kuukautta ja uusi hallitus tuhlannut kaikki rahat. Sanna pitää saada takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis aikovatko palkansaajat - joiden palkkaverotus kevenee - lakkoilemaan työnvieroksujien puolesta että nämä saavat jatkaa sohvalla makaamista?

Laskelmien mukaan saan 12 euroa eli yhden perjantaipizzan kerran kuukaudessa enemmän kuin aikaisemmin. Mieluummin antaisin senkin pizzan nälkää näkevälle pienituloiselle jonak etuja leikataan entisestään.

No anna sitten! Mieluummin se 12 euroa kuin pizza.

Hän saa ostettua yhden pizzan lisää. Minä jätän ostamatta ainakin neljä pizzaa. Pizzan myynti ei lisäänny.

Aiemmin nämä pizzat on maksettu velaksi. Nyt on aika palata tilanteeseen, jossa jokainen maksaa oman pizzansa. Se on monelle kova paikka.

Rikkaat eivät halua luopua veronkevennyksistä yhteiseksi hyväksi mutta köyhät ja pienituloiset olisivat valmiit luopumaan veronkevennyksistä yhteisen edun nimissä.

Vierailija
584/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi vissiin jonkun olla jokaisella sivulla spämmimässä, että näissä todennäköisesti tulevissa lakoissa on kysymys ennen kaikkea työelämäpolitiikasta. Tukien leikkaamisesta ja veropolitiikasta voidaan liitoissa olla eri mieltä ja varmaan ollaankin, mutta niistä ei ole lakossa kyse.

Kyse on hallituksen työelämälinjauksista. Lakko-oikeuden rajoittamisesta, paikallisen sopimisen (lue: työnantajan sanelu) lisäämisestä ja irtisanomisen radikaalista helpottamisesta, jotka ovat kaikki suoria heikennyksiä niille, joiden asiaa ay-liike ajaa. Jos ay-liike seisoisi tumput suorana, niin se ei tekisi työtään.

Vierailija
585/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat eivät halua luopua veronkevennyksistä yhteiseksi hyväksi mutta köyhät ja pienituloiset olisivat valmiit luopumaan veronkevennyksistä yhteisen edun nimissä.

Miten kaveri, joka ei maksa veroja, voi luopua veronkevennyksistä?

Vierailija
586/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa mukava kun olis turvattu toimeentulo, lääkäriin pääsisi tarvittaessa. Katto pään päällä ja ruokaa kaapissa. Mutta kaikilla ei ole eikä nykyhallitus siihen pyrikään. Käsittäkää ihmiset joukkovoiman merkitys asioiden parantamiseksi.

Vierailija
587/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tää on kyllä eka kerta, kun lakkoon mennään siksi, että verotus kevenee! Kun käteen jää enemmän rahaa kuin ennen, on syytäkin pysäyttää koko Suomi.

Ei itselläni ainakaan jää. Verotus kevenee 19 euroa kuussa ja menetän asumistukea 300€/kk. T. pienipalkkainen työntekijä

Miksi minä en ole ikinä elämässäni tarvinnut asumistukea ? Olen asunut Helsingissä ja nyt asun Tampereella.

Olen keskiverto palkansaaja, 2000€ kuussa, 3 lasta ja naimisissa. On lainaa. Mies tienaa vaihtelevasti, ei suurituloinen hänkään ole.

Olemme aina asuneet asunnossa johon meillä on varaa. Siinä se vastaus on ihan suomenkielellä.

Ei tätä Suomea asumistuella rakenneta se nyt on ihan varma juttu. On vain tehtävä asioita johon on varaa. Ja noista lakoista. Lakkoilkaa ihan niin sydämenne kyllyydestä. Työnantaja voi tuumata että pitäkää tunkkinne, työtä ei enää jatkossa sitten enää ole, yritys lopetetaan.

Sähän olet ihan vajaa ajatuksiesi kanssa. Minä minä kun minä en ole tarvinnut.

En ole minäkään ja asun Tampereella mutta osaan ajatella muitakin kun itseäni.

Vai vielä yritykset lopetetaan. Oikein älykkö olet.

Vierailija
588/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisten kamppailua työelämässä ei juurikaan ole, kun eivät ole viitsineet työhön mennä. Sen sijaan ne kamppailevat aamuisin siitä kuka saa juoda viimeisen kaljan ja kenellä on rahaa mennä ostamaan lisää kaljaa.

Vierailija
589/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopii vallan mainiosti että tuloveron osalta luovutaan veronkevennyksistä kaikkien osalta. En kylläkään ole juuri työssä. 

Vierailija
590/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa mukava kun olis turvattu toimeentulo, lääkäriin pääsisi tarvittaessa. Katto pään päällä ja ruokaa kaapissa. Mutta kaikilla ei ole eikä nykyhallitus siihen pyrikään. Käsittäkää ihmiset joukkovoiman merkitys asioiden parantamiseksi.

Jännä ettei sitä joukkovoimaa löytynyt viime vaalikaudella sen vertaa ettei olisi upottu tähän velkasuohon, rikottu samalla feministeillessä sekä sotea että monia muita peruspalveluta ja saatu muutenkin ikiongelmia ratkottua sen sijaan että viime hallitus lykkäsi kaiken tälle hallitukselle. /s

Ja ay-liikkeen istuttua itse käytännössä viime hallituksessa nuo rupeaa hallituksen vaihduttua lakkoon estämään kaikkien rikkinäisten asioiden korjaamisen. Miksi ay-liike vihaa suomalaisia, duunareita ja kansaa?

Vierailija
591/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Seuraavaksi sitten vaan yleislakkoa kehiin. Jää Destroyereilläkin viinerit saamatta.

Vierailija
592/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kohdennettu taas kerran.

Osuu 100% " syyllisiin"

Osuu. Hallituksen on aika herätä. Mielellään myös erota.

mitä tilalle? Kasvatetaan lisää julkista sektoria, vielä enemmän velkaa??

Nuo kiristykset mitä hallitus kaavailee työntekijöille ei vaikuta Suomen talouteen yhtään mitenkään.

Suomen eräs keskeinen ongelma on, ettei työn tuottavuus ole noussut enää pitkään aikaan. Yritetään pitää kiinni entisistä etuisuuksista, vaikka niihin ei ole varaa

Työn tuottavuus ei ole nousussa? Eihän tuollainen meininki ole mistään kotoisin. Mistä lähtien suomalaisista on tullut näin laiskoja?

Vierailija
593/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä uutinen! Nyt kova kovaa vasten!

Vierailija
594/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäänlaisesta legitiimista "työtaistelustahan" ei ole kyse, vaan poliittisesta lakosta.

Heikentää??

Minun työpaikalla ainakin työnteko helpottuu, kun jää ne turhat "en jaksa mennä töihin, ilmoitan migreenistä"-poissaolot pois. Sekä helpottuu se irtisanominen edes vähäsen. Vakituisesta työntekijästä on nykyisin lähes mahdotonta päästä eroon, vaikka se yksi työntekijä p*skoisi koko työpaikan ilmapiirin. Tästäkin on kokemusta. Pari vuotta elettiin ihan painajaista, osa oli jo sairauslomalla sen ihmisen takia. Onneksi älysi lopulta itse lähteä.

Nämä "heikennykset" otan siis ihan ilolla vastaan. Siihen päälle vielä kaikki pennit veronkevennyksenä on vain bonusta. Asumistukea en oikein ymmärrä, koska se on vain tukimuoto sijoitusasunnon omistajille.

Mistä sinä tiedät että työnantaja haluaa eroon siitä vaikeasta työntekijästä? Jos pomon kaveri niin sieltä lähtee hänestä valittava. Ensin yksi esimerkkinä ja tarvittaessa lisää. Sama kokemus muutosneuvotteluista että ne pomojen parhaat kaverit eivät ole ikinä niitä  lähteviä olivat mitä saitsukoneita tahansa. Lähtivät vasta kun koko pulju suljettiin ja sen jälkeen yksi pomoista rullasi kaksikon seuraavaan työpaikkaansa mukanaan.

Vierailija
595/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaisten kamppailua työelämässä ei juurikaan ole, kun eivät ole viitsineet työhön mennä. Sen sijaan ne kamppailevat aamuisin siitä kuka saa juoda viimeisen kaljan ja kenellä on rahaa mennä ostamaan lisää kaljaa.

Onneksi persulihallitus antaa heille puoli-ilmaista kaljaa.

Vierailija
596/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikentää??

Odotan jo innolla jos irtisanoisivat minut. En halua töissä olla turhan takia. Tuhlaan vain aikaani.

Vierailija
597/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta kaikki kuviteltavissa olevat keinot on käytettävä, jotta velat saadaan maksettua ja kasvatettua sellainen pesämuna, että tulevien sukupolvien ei tarvi enää tällaista velkahelvettiä kokea!!

Vierailija
598/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demarit hei...

Edellinen hallitus tämän velan teki. Suomen velka puolitoistakertaistui.

Onko hyvä elää velaksi? Ei ole, ei.

Käyttäkää normaalia järkeä, kiitos.

Edellisen hallituksen velasta silloinen oppositio hyväksyi 95% Miksi?

Millä lailla tämä näkyy? Kyllä perussuomalaiset ainakin äänesti kaiken maailman tukipaketteja vastaan.

Vassari se ei ota mistään tekemisistään vastuuta, vaan tässä tapauksessa jopa edellinen oppositio on syypää edellisen hallituksen tekemisistä 

vassareilla enemmistöhallitus ja syyttää tehdyistä päätöksistä oppositioita :D :D :D

Vierailija
599/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopii vallan mainiosti että tuloveron osalta luovutaan veronkevennyksistä kaikkien osalta. En kylläkään ole juuri työssä. 

Minullekin sopii että perutaan. Sellaisista hiluista kohdallani kyse että jos ei peruta voin antaa ne paskapaperiksi jollekin rikkaammalle. Ja hän voi hallituksen puolesta sylkäistä minua naamaan.

Vierailija
600/681 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa vassareiden sekoilla. Kaikki tämä ajaa Suomen vain syvemmälle suohon, josta voidaan nousta säästämällä entistä enemmän julkiselta sektorilta. Kiitos vasurit!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme