Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö puilla ole aika tylsä elämä?

Vierailija
21.09.2023 |

Siinä seistä satoja vuosia paikallaan tekemättä yhtään mitään. Kyllä tulisi tylsää jos joutuisi puu olla.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tälläisiin kysymyksiin tulee hirveästi vastauksia mutta mun ketjuun ei yhtään...ihmettelen

Mitä teet niin tylsiä ketjuja? Ap

Vierailija
22/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulemma. Niillä on aika aktiivinen elämä oikeastaan. Suurin osa elämästä menee seksin valmisteluun ja uusien puiden tekemiseen. Mitä se mäntykin valmistelee itseään melkein vuoden. Sitten ne kommunikoi toistensa kanssa, ilmaisevat pelkoa, stressiä, puolustautuvat hyökkääjiltä. Kestää muutaman puun halaajankin jotka on ihan väärää lajia...

Äläpä kerro enempää ettei vihervassu innostu, tietäisi loppua Suomen puunjalostusteollisuudelle kun puillakin on jo tunteet...

Kaikilla kasveilla on. Kun ruoho leikataan ja se tuoksuu voimakkaasti, se on sitä kun se viestii kipua. Kasvien tunteista ja sukupuolielämästä on paljon tutkimuksia. Ja olen muuten vassu ja rakastan luontoakin. 

Kasveilla ei ole hermostoa eikä aivoja joilla tuntea kipua. Niille ei ole sellaisia kehittynyt koska ne onnistuvat säilymään hengissä ja lisääntymään mainiosti ilman niitäkin.

Niin, niillä onkin ihan oma tapansa ilmaista kipua ja se ei ole samanlainen tapa kuin ihmisen tai vaadi samoja elimiä.  Kasvit kokee, pelkoa, stressiä ja kipua, varoittavat myös ympäristöään erillaisian tavoin. Jos sinä et ole siihen jaksanut perehtyä niin ei se sitä olemattomaksi tee

Palohälytin tuntee tuon logiikan mukaan pelkoa, stressiä ja kipua kun tekee hälytyksen.

Palohälytin siis itkee palon alkaessa ja palokunta saapuu estämään isompaa pipiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulemma. Niillä on aika aktiivinen elämä oikeastaan. Suurin osa elämästä menee seksin valmisteluun ja uusien puiden tekemiseen. Mitä se mäntykin valmistelee itseään melkein vuoden. Sitten ne kommunikoi toistensa kanssa, ilmaisevat pelkoa, stressiä, puolustautuvat hyökkääjiltä. Kestää muutaman puun halaajankin jotka on ihan väärää lajia...

Äläpä kerro enempää ettei vihervassu innostu, tietäisi loppua Suomen puunjalostusteollisuudelle kun puillakin on jo tunteet...

Kaikilla kasveilla on. Kun ruoho leikataan ja se tuoksuu voimakkaasti, se on sitä kun se viestii kipua. Kasvien tunteista ja sukupuolielämästä on paljon tutkimuksia. Ja olen muuten vassu ja rakastan luontoakin. 

Kasveilla ei ole hermostoa eikä aivoja joilla tuntea kipua. Niille ei ole sellaisia kehittynyt koska ne onnistuvat säilymään hengissä ja lisääntymään mainiosti ilman niitäkin.

Niin, niillä onkin ihan oma tapansa ilmaista kipua ja se ei ole samanlainen tapa kuin ihmisen tai vaadi samoja elimiä.  Kasvit kokee, pelkoa, stressiä ja kipua, varoittavat myös ympäristöään erillaisian tavoin. Jos sinä et ole siihen jaksanut perehtyä niin ei se sitä olemattomaksi tee

Pelkoa ja kipua? Salli mun nauraa. Porkkanat kituvat kun niitä viipaloi? Tän logiikan mukaan kasvissyöjät ovat kasvisten ja juuresten pahoinpitelijöitä....

Vierailija
24/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

öpåä'lp' kirjoitti:

No mieti peruskallion oloja. Aina joutuu olemaan paikallaan ja koko maailman paino niskassa ikä nää aurinkoa juuri

Mut ootko huomannu miten kiven murskautuessa ilmassa tuntuu kivipölyn haju. Kivi tuntee siis stressiä, kipua ja kauhua. Kivipölyn avulla se viestii muille kiville tästä vaarasta.

Oon tuntenut kivien ja hiekan ja pölyn ajatukset ku oon makrodossaillut kalliol. Jumala viesti mulle deelien välityksellä kivie fiiliksistä.

Vierailija
25/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

öpåä'lp' kirjoitti:

No mieti peruskallion oloja. Aina joutuu olemaan paikallaan ja koko maailman paino niskassa ikä nää aurinkoa juuri

Mut ootko huomannu miten kiven murskautuessa ilmassa tuntuu kivipölyn haju. Kivi tuntee siis stressiä, kipua ja kauhua. Kivipölyn avulla se viestii muille kiville tästä vaarasta.

Oon tuntenut kivien ja hiekan ja pölyn ajatukset ku oon makrodossaillut kalliol. Jumala viesti mulle deelien välityksellä kivie fiiliksistä.

Nyt lopetat sen pilven pössyttelyn.

Vierailija
26/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihalla kasvaa useita isoja mäntyjä ja pihan takaa alkaa puisto, jossa lisää isoja puita.

Kyllä puilla on oma olemuksensa, oma läsnäolonsa, luonteensa.

On ihana nukahtaa ja herätä puiden huminaan tuulessa.

Puissa on jotain ikuista ja ikivanhaa.

Nekin elävät omaa elämäänsä. Mittakaava ja ajankaari ovat toiset kuin ihmisillä. Luulen, ettei tylsyys oikein istu siihen kokoon ja ajankäsitykseen, joka aihkimännyillä on.

Vierailija
27/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjät on kaikista julmimpia. Eläinten kärsimykset ymmärretään, kun ollaan itse eläimiä mutta kasvien kärsimyksestä meillä ei ole mitään hajua ja silti jotkut vain niitä haluaa niittää ja syödä.

Vierailija
28/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

öpåä'lp' kirjoitti:

Nyt lopetat sen pilven pössyttelyn.

En lopeta. Jumala viesti mulle et lisää vaan.

Vierailija
29/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat puut ovat Enttejä, joten ne ovat nähneet paljon ja niistä voi tehdä kallista parkettia.

Vierailija
30/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puut ovat jykeviä, maanläheisiä, sisukkaitakin. Vai miten selittää se että mänty päättää kasvaa kalliolla jossa juuretkaan eivät pureutua kovin syvälle. Rakastan puita. Ilman niitä ei muistuttaisi kuinka tärkeä luonto on ihmisille. Kiitos puut kun annoitte minulle kotini!

Vierailija
31/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjät on kaikista julmimpia. Eläinten kärsimykset ymmärretään, kun ollaan itse eläimiä mutta kasvien kärsimyksestä meillä ei ole mitään hajua ja silti jotkut vain niitä haluaa niittää ja syödä.

Mitähän meinaat sitten itse syödä jos eläimiä ja kasviksia ei saa mielestäsi syödä... 🤔🤔

Vierailija
32/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttyisit jos tietäisit miten paljon kasveja eläimet syö. Jos syö vain kasveja, niin siinä ei aiheuta eläimelle kärsimystä eikä niille kasveille mitä se eläin söi.

Vierailija
33/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puut ovat jykeviä, maanläheisiä, sisukkaitakin. Vai miten selittää se että mänty päättää kasvaa kalliolla jossa juuretkaan eivät pureutua kovin syvälle. Rakastan puita. Ilman niitä ei muistuttaisi kuinka tärkeä luonto on ihmisille. Kiitos puut kun annoitte minulle kotini!

Männyn elämänsä aikana tuottamista miljoonista siemenistä murto-osa osuu tuulen lennättämänä paikkaan jossa se voi alkaa kasvaa. Muut tuhoutuvat. Näistä kasvamaan alkavista murto-osa selviää taimesta puuksi. Sellainen on männyn valinta.

Vierailija
34/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puut tiedä mitä tylsyys on, eikä niillä ole aivoja. Tottakai ihmisen näkökulmasta niiden elämä on tylsää.

Mutta ne eivät olekaan elossa ihan samalla tavalle kuin me, niillä on kaiken aikaa käynnissä jotain prosesseja liittyen kasvuun, kukintoihin, yms, jos ei lasketa talvehtimista.

Samanlailla voisi katsoa vaikka jonkun eläimen tai hyönteisen elämää, ja katsoa miten tylsää on, vaikka niiden elämä on juuri sellaista kuin niille kuuluu olla.

Vierailija
35/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puut tiedä mitä tylsyys on, eikä niillä ole aivoja. Tottakai ihmisen näkökulmasta niiden elämä on tylsää.

Mutta ne eivät olekaan elossa ihan samalla tavalle kuin me, niillä on kaiken aikaa käynnissä jotain prosesseja liittyen kasvuun, kukintoihin, yms, jos ei lasketa talvehtimista.

Samanlailla voisi katsoa vaikka jonkun eläimen tai hyönteisen elämää, ja katsoa miten tylsää on, vaikka niiden elämä on juuri sellaista kuin niille kuuluu olla.

Kun tarkemmin miettii niin niidenhän elämä on todella moninaista ja tärkeää, kaikilla eliölajeilla on merkitys. Moni tavallinen tallaaja ei tule ajatelleeksi tätä.

Vierailija
36/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttyisit jos tietäisit miten paljon kasveja eläimet syö. Jos syö vain kasveja, niin siinä ei aiheuta eläimelle kärsimystä eikä niille kasveille mitä se eläin söi.

Jos tuosta lähtee niin eihän mitään saisi syödä. Varmaan suurin osa kuitenkin pitäisi pienempänä pahana mennä noukkimaan porkkanat maasta kuin vaikka mennä lopettamaan joku eläin ruuaksi. :D Jotain sitä kuitenkin pitää syödä. Jopa peurat, jotka yleensä syövät kasveja, saattavat syödä kaloja tai lihaa jos sitä on saatavilla, ja niillä on jotain ravintoaineiden puutosta. 

Vierailija
37/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oravillakin on seksuaalisuus. Olen transgender- oravien puolestapuhuja.

Vierailija
38/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän ihmisen kaltainen, mieleltään alikehittynyt eliö luulee. Oikeasti puut ovat sellaisella tietoisuuden tasolla, että niiden elämä kuluu universumin kelailuun, eikä siihen riitä edes sadat vuodet. Kelailtavaa on niin paljon.

Terveisin, metsässä psykedeelejä nauttinut ja puiden kanssa vuorovaikutukseen päässyt

Se, että psykeedelien vaikutuksen alaisena olet noin kuvitellut ja tuntenut asian olevan, ei tee siitä todellista. Se kertoo enemmän sinun kuvitelmistasi.

Vierailija
39/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä elämä? Mieti esimerkiksi vaahteraa. On siinä aika kulunut mukavasti kun on suunnitellut "helikopterisiemenen". Varmasti olisi ollut helpompiakin tapoja lisääntyä mutta vaahtera on vaahtera niin kuin kaikki tietää.

Vierailija
40/62 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjät julmimpia? Sanotko sitten kavioeläimiä julmureiksi kun syövät ruohoa ja heinää. Leijonat ja sudet saalistavat näitä ruuakseen... et voi tosissaan kirjoittaa jotain tuollaista 😀