Vaimo löytää minusta vieraita hiuksia
Tätä on jatkunut jo pidempään. Vaimo löytää päällä olevistani vaatteistani jonkun toisen naisen pitkiä hiuksia. Alkaa jo kyllästyttämään. Olen kyllä työmatkoilla ja välillä poissa kotoa, mutta mitään syytä ei pitäisi olla että minusta löytyy vieraita hiuksia. Vaimolla on pitkät paksut tummat hiukset, joita värjää joskus ja tytär, jolla on vaaleat ohuemmat hiukset ja nekin alkaa olla jo luokkaa pitkät. Onko tämä jokin puuduttava vitsi vai hauska leikki vai pitäisikö huolestua, kun vaimo näkee niitä vieraiden naisten hiuksia minussa jatkuvasti? Mä en itse oikein jaksa enää nauraa asialle.
Vaimo haukkui minut vuosi sitten sairaanloisen mustasukkaiseksi, kun kyselin hänen mielestään "liikaa" hänen vapaasta viikonlopusta ja siksi en uskalla nyt ottaa vaimon kanssa puheeksi tätä hiusasiaa, kun riitoja on vaimon aloitteesta ihan riittävästi muutenkin.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika varma, että vaimosi kohdistaa sinuun henkistä väkivaltaa, mutta et joko näe sitä tai välitä siitä. Oletko vähän ylikiltti kynnysmatto? Kysyn tuon ihan hyvällä, olen itsekin ollut ja ollut henkisesti väkivaltaisissa suhteissa.
Aika mielenkiintoinen huomio ja täytyy myöntää, että osuva. Mulla on lehmän hermot ja en nyt ota kierroksia oikein mistään. Vaimo aloittaa yleensä riidat tivaamalla jostain turhanpäiväisestä asiasta. Kun lopulta suutun, jouduin pyytämään vaimolta anteeksi, että loukkasin häntä. Muuten ei sovintoa tule. En ole ajatellut asiaa noin. Olen vain ajatellut että vaimo on "normaali suomalainen nainen". Olen pitkässä liitossa ja ei ole kokemusta muista pitkistä parisuhteista. Nyt kun mietin, vaimo ei ole kyllä koskaan pyytänyt mitään anteeksi. Pääsen helpommalla, kun pyydän vaan anteeksi. Riitelemällä ei ratkea siivosinko kodin aamulla vai ei. Siivosin, mutta jos vaimo ei usko tätä ja lapset on ehtinyt jo leikkiä monta tuntia ja syöty kahdesti ja minullakin on työpäivä enkä rupea työaikana siivoamaan kotia.
AP.
Ei ole normaali eikä normaalia. Itse olen valinnut lähteä suhteista ja hoitaa juurisyytä eli lapsuudessa syntynyttä arvottomuuttani, mikä on altistanut tuollaisissa suhteissa olemiselle.
Tuollaisessa eläminen ei tee ihmiselle hyvää eikä se ole terveellistä, vaikka se olisi ainoa malli elämästä. Itse olen etsinyt ja löytänyt parempia ihmisiä elämääni ja normaaleja käytösmalleja ja tunneyhteyksiä.
Nämä kommentit saivat auki paljon muistoja menneisyydestä. Tämmöstä se on ollut aina. Joku kysyi, että mitä vaimosi tekee kun ole työmatkoilla. Kerran minulle puhkesi sukupuolitauti reissussa olin kaksi viikkoa poissa kotona. Luulin, että se oli piilevänä minun nuoruudestani saakka ja puhkesi esiin mun työmatkalla. Kerroin siitä vaimolle, mutta vaimo vähätteli asiaa ja tämä minulla puhjennut sukupuolitauti onkin oikeastaan ainut asia, josta vaimo ei ole minulle suuttunut. Asia, josta olisi oikeasti pitänyt tulla riita.
Tämäkin on vähän outo juttu.
Mun vaimon käytös alkanut vaivata mun mieltäni ja siksi tuosta hiusasiasta kirjoitin. Tämä ketju nyt avaa paljon outoja muistoja vaimon käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi kasvavat nyt sitten läheisriippuviksi kynnysmatoiksi tai narsisteiksi, kun hekin uskovat, että tuo in normaalia. Sukupolvesta toiseen kierre jatkuu, kunnes joku katkaisee.
Tämä. Nyt aloittajan kannattaa pistää loppu tuolle hommalle. Keskittyä lapsiin ja saamaan kodin ilmapiiri normaaliksi, ja jos tuon naisen kanssa se ei onnistu, ero välittömästi. Voisi pikkusen miettiä. Nimim. vastaavan ilmapiirin kasvatti ja 40 vuotiaana edelleen käsitellyt asioita.
En tiedä mitä ajatella tästäkin, ehkä olette oikeassa tästäkin asiasta. Vanhimmassa pojassani näkyy vaimon käytöstä. Vaimolla saattaa olla narsistinen isä. Isänsä joi paljon vaimon ollessa lapsi ja heidän kotonaan oli kokoajan uhkaava tunnelma. Vaimo on sanonut minulle hiljattain, ettei häntä arvostettu lapsena ja nyt sanoo minulle, ettei häntä jyrätä tai vielä häneltä valtaa tässä avioliitossa. Vaimo sekä isänsä ovat kaikille ulkopuoliselle tosi ystävällisiä ja he ovat pidettyjä ihmisiä, mutta oman perheen parissa tämä hyvyys ei näy samalla tavalla. Tätä valta asiaakin olen ihmetellyt. Mielestäni parisuhteen pitää olla tasa-arvoinen enkä mielestäni ole mitään valtataistelua käynyt niinkuin vaimo väittää. Olen kyllä ottanut huomioon vaimon toiveet.
Jotenkin tuntuu, että jotakin elämäni romahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika varma, että vaimosi kohdistaa sinuun henkistä väkivaltaa, mutta et joko näe sitä tai välitä siitä. Oletko vähän ylikiltti kynnysmatto? Kysyn tuon ihan hyvällä, olen itsekin ollut ja ollut henkisesti väkivaltaisissa suhteissa.
Aika mielenkiintoinen huomio ja täytyy myöntää, että osuva. Mulla on lehmän hermot ja en nyt ota kierroksia oikein mistään. Vaimo aloittaa yleensä riidat tivaamalla jostain turhanpäiväisestä asiasta. Kun lopulta suutun, jouduin pyytämään vaimolta anteeksi, että loukkasin häntä. Muuten ei sovintoa tule. En ole ajatellut asiaa noin. Olen vain ajatellut että vaimo on "normaali suomalainen nainen". Olen pitkässä liitossa ja ei ole kokemusta muista pitkistä parisuhteista. Nyt kun mietin, vaimo ei ole kyllä koskaan pyytänyt mitään anteeksi. Pääsen helpommalla, kun pyydän vaan anteeksi. Riitelemällä ei ratkea siivosinko kodin aamulla vai ei. Siivosin, mutta jos vaimo ei usko tätä ja lapset on ehtinyt jo leikkiä monta tuntia ja syöty kahdesti ja minullakin on työpäivä enkä rupea työaikana siivoamaan kotia.
AP.
Ei ole normaali eikä normaalia. Itse olen valinnut lähteä suhteista ja hoitaa juurisyytä eli lapsuudessa syntynyttä arvottomuuttani, mikä on altistanut tuollaisissa suhteissa olemiselle.
Tuollaisessa eläminen ei tee ihmiselle hyvää eikä se ole terveellistä, vaikka se olisi ainoa malli elämästä. Itse olen etsinyt ja löytänyt parempia ihmisiä elämääni ja normaaleja käytösmalleja ja tunneyhteyksiä.
Nämä kommentit saivat auki paljon muistoja menneisyydestä. Tämmöstä se on ollut aina. Joku kysyi, että mitä vaimosi tekee kun ole työmatkoilla. Kerran minulle puhkesi sukupuolitauti reissussa olin kaksi viikkoa poissa kotona. Luulin, että se oli piilevänä minun nuoruudestani saakka ja puhkesi esiin mun työmatkalla. Kerroin siitä vaimolle, mutta vaimo vähätteli asiaa ja tämä minulla puhjennut sukupuolitauti onkin oikeastaan ainut asia, josta vaimo ei ole minulle suuttunut. Asia, josta olisi oikeasti pitänyt tulla riita.
Tämäkin on vähän outo juttu.
Mun vaimon käytös alkanut vaivata mun mieltäni ja siksi tuosta hiusasiasta kirjoitin. Tämä ketju nyt avaa paljon outoja muistoja vaimon käytöksestä.
Onko sulla rahaa ja rauhallinen paikka käytössä? Osta muutama kerta etäkonsultaatiota lähisuhdeväkivallasta tietävältä terapeutilta esim. Jenni Kiviniemi, vapaaksinarsistista.fi tms. Saat ulkopuolisen asiantuntijan näkemyksen tilanteesta.
Ja joo, kyllähän se tauti on vaimolta peräisin, tiedät sen jo itsekin.
Nuo mustasukkaiset epäilevät siitä mitä itse tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi kasvavat nyt sitten läheisriippuviksi kynnysmatoiksi tai narsisteiksi, kun hekin uskovat, että tuo in normaalia. Sukupolvesta toiseen kierre jatkuu, kunnes joku katkaisee.
Tämä. Nyt aloittajan kannattaa pistää loppu tuolle hommalle. Keskittyä lapsiin ja saamaan kodin ilmapiiri normaaliksi, ja jos tuon naisen kanssa se ei onnistu, ero välittömästi. Voisi pikkusen miettiä. Nimim. vastaavan ilmapiirin kasvatti ja 40 vuotiaana edelleen käsitellyt asioita.
En tiedä mitä ajatella tästäkin, ehkä olette oikeassa tästäkin asiasta. Vanhimmassa pojassani näkyy vaimon käytöstä. Vaimolla saattaa olla narsistinen isä. Isänsä joi paljon vaimon ollessa lapsi ja heidän kotonaan oli kokoajan uhkaava tunnelma. Vaimo on sanonut minulle hiljattain, ettei häntä arvostettu lapsena ja nyt sanoo minulle, ettei häntä jyrätä tai vielä häneltä valtaa tässä avioliitossa. Vaimo sekä isänsä ovat kaikille ulkopuoliselle tosi ystävällisiä ja he ovat pidettyjä ihmisiä, mutta oman perheen parissa tämä hyvyys ei näy samalla tavalla. Tätä valta asiaakin olen ihmetellyt. Mielestäni parisuhteen pitää olla tasa-arvoinen enkä mielestäni ole mitään valtataistelua käynyt niinkuin vaimo väittää. Olen kyllä ottanut huomioon vaimon toiveet.
Elämän on hyväkin romahtaa silloin, kun rakenne on väärä. Sitten sen voi rakentaa uudelleen ihan toisin. Ehkä alat olla valmis, kun mielesi alkaa käsitellä näitä. Rohkeasti vaan! Et ole ainoa. Selviät siitä kyllä.
Ala lenkillä tai töihin mennessä kuunnella kanavaa Narsisti vs minä.
Täh... kuka hiustentiputtaja nainen siellä sun työpaikallasi sitten on? Joku sairaus? Stressiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ei ole valtataistelu. Siinä ollaan yhdessä toinen toistaan tukien. Uskotko jos sanon, että jos eroat tai alat pitämään puoliasi, sun elämänlaatu kohenee 300 %? Veljeni erosi vastaavasta liitosta, oli ensin hajalla, mutta kun alkoi elää yksin, ymmärsi miten paljon helpompaa on olla ja hengittää, kun ei kukaan syyttele koko aikaa jostain ja suutu ja käytä henkistä väkivaltaa.
Täällä ei sitten näköjään ole yhtään ketjua jossa ei narsistikorttia heiluteltaisi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei sitten näköjään ole yhtään ketjua jossa ei narsistikorttia heiluteltaisi.
Vetäydypä takaisin luolaasi. Asioista on hyvä puhua suoraan, ei niistä muuten saa kiinni. Se on ihan semantiikkaa, onko ap:n vaimo narsisti vai eikö ole ja vaan jostain muusta sairaasta syystä käyttäytyy kuin narsisti.
Ap, saat ihan erilailla energiaa ja elämäniloa, kun irtaudut hänestä. Nyt kaikki on raskasta ja vaikeaa.
Mustasukkaisuus kertoo turvattomuudesta ja epävarmuudesta, joka voi kadotakin, kun sen taustalla olevia asioita käsitellään.
Ketjussa tehdään aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä vaimosta heppoisin perusteluin. Täytyy aina muistaa, että tarinassa on kaksi puolta, joista kuulimme vain yhden puolen.
Olen jo vuosia ostanut tutulta hipiltä pitkiä, vaaleita hiuksia ja levittänyt niitä vaatteisiini, kun olen oikeasti ollut kavereiden kanssa kalareissulla Tornionjoella, mutta vaimolle esittänyt katuvaa ryyppyreissulaista. Avioliittomme kukoistaa.
Kelpaisikohan tämä niksipirkkaan?
Katso YLE Areena Minua et petä -sarjaa. Sairaalloisen mustasukkainen nainen uhkaa tappaa miehensä, jos hän pettää ja etsii todistusaineistoa mikroskoopilla.
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisuus kertoo turvattomuudesta ja epävarmuudesta, joka voi kadotakin, kun sen taustalla olevia asioita käsitellään.
Ketjussa tehdään aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä vaimosta heppoisin perusteluin. Täytyy aina muistaa, että tarinassa on kaksi puolta, joista kuulimme vain yhden puolen.
Ap:n elämässä on vain yksi puoli: hänen omansa. Lisäksi hänellä on juridinen ja moraalinen velvollisuus lapsiaan. Ap arvioi, mikä täällä osuu hänen vaimoonsa ja mikä ei.
Jos joku tekee minulle pahaa, minulle riittää ja merkitsee oma kokemukseni ja toimet määräytyy sen mukaan. Ihan sama, jos pahantekikä on kokenut tekemisensä miten tahansa. Vain oikeudenkäynnissä punnitaan kahden tarinan väliltä ja molempia kuullaan.