Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peruskäynti gynellä 180 euroa!

Vierailija
21.09.2023 |

Olin aikeissa tilata ajan gynelle. Kysyin hinnan. 180 euroa. Jäi tilaamatta. Joten yritän saada ajan terveyskeskukseen yleislääkärille. Vaikeat vaihdevuosioireet minulla. En ole aikaisemmin käynyt yksityisellä gynellä, paitsi ehkä joskus 35-vuotiaana kerran. Nyt olen reilusti yli 50 vuotias erittäin vähätuloinen nainen. Yksityiset gynekologipalvelut eivät ole minua varten. Ei mitään mahdollisuutta käyttää erikoislääkärien palveluita. Ne ovat tarkoitettu rikkaille naisille.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kuuluuko gynekologi työnantajasi maksamiin terveyspalveluihin.

Vierailija
2/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin tutkia ja testata halvalla.

Pete44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kysellä muistakin firmoista. Hinnat ALKAEN noin 120 ylöspäin. En saanut selvää vastausta, miten pitkä vastaanotto ja mitä hinta tarkkaan ottaen sisältää. Ymmärsin, että hinnan lisäksi lääkäri voi tehdä ultraäänitutkimuksen, joka tulee perustarkastuksen lisäksi. Kokonaishinta menee helposti siis yli 200 euron! Ei hyvää päivää minulla ole varaa. Saa nähdä milloin saan ajan lääkäriin. Kiirettömät ajat soittaessani olivat jo menneet. Minulle sanottiin että soita viikon päästä uudelleen tilatakseni kiirettömän ajan.

Vierailija
4/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynen tarkastukset eivät kuulu työterveyteen. Ollenkaan. Työterveydestä en saa mitään apua tähän. Minua vaivaa esim. tosi paha virtsankarkailu, jne.

Vierailija
5/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä vaihdevuosioireita sinulla on?

Vierailija
6/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynen tarkastukset eivät kuulu työterveyteen. Ollenkaan. Työterveydestä en saa mitään apua tähän. Minua vaivaa esim. tosi paha virtsankarkailu, jne.

Jumppa ja tenat alkuun, fysioterapia virtsankarkailuun. Sitä varmaan saa työterveydestä.

Vierailija
7/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis yksityislääkärit eivät ole vähävaraisille suunnattuja?

Tämäpä uutinen. Onkohan sama tilanne vaikkapa karibian luksusristeilyillä missä tuo 180€ on päivän tippi jonka pääset maksamaan.

Vierailija
8/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on joo kans yksi sellainen epäsuhta meidän terveydenhuoltojärjestelmässä. Tosi monella naisella on gynetarvetta (etenkin synnyttäneillä on laskeumia, virtsankarkaumaa ym) mutta kunnallisella gynelle pääsee vain harvoin, työterveys ei ikinä mitään gynepalveluja tarjoa (paitsi ehkä harvoille).

Vierailija
9/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä karkaisi virtsa, varmasti pääsisi nopeasti lääkäriin. Tai mikä vain pippelivaiva.

Vierailija
10/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Squirttailu on kiihoittavaa, ei sitä kannata hoitaa.

Vierailija
11/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan asianmukaista hakea apua terveyskeskuksesta vaihdevuosioireisiin. Yleislääkäreillä on keskinäisiä eroja perehtyneisyydessä eri alojen sairauksiin, joten jos mahdollista, asia olisi hyvä mainita aikaa varattaessa.

Vierailija
12/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin kysellä muistakin firmoista. Hinnat ALKAEN noin 120 ylöspäin. En saanut selvää vastausta, miten pitkä vastaanotto ja mitä hinta tarkkaan ottaen sisältää. Ymmärsin, että hinnan lisäksi lääkäri voi tehdä ultraäänitutkimuksen, joka tulee perustarkastuksen lisäksi. Kokonaishinta menee helposti siis yli 200 euron! Ei hyvää päivää minulla ole varaa. Saa nähdä milloin saan ajan lääkäriin. Kiirettömät ajat soittaessani olivat jo menneet. Minulle sanottiin että soita viikon päästä uudelleen tilatakseni kiirettömän ajan.

et noin halvalla pääse, ultra on varmaan 400?

Neuvoni on: voit mennä yleislääkärillekin asian kanssa.

ja: kysele tarjousta tulottomalle/työttömälle. Oin joskus opiskelija, ja joku neuvoi kysymään tarjousta terveystalolta,oli silloin 87 euroa erikoistarjous, plus lisät. Joku sihteeri kertoi tän tarjouksen.No en sit mennykään. Ajat oli toiset, 

Vierailija
13/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on joo kans yksi sellainen epäsuhta meidän terveydenhuoltojärjestelmässä. Tosi monella naisella on gynetarvetta (etenkin synnyttäneillä on laskeumia, virtsankarkaumaa ym) mutta kunnallisella gynelle pääsee vain harvoin, työterveys ei ikinä mitään gynepalveluja tarjoa (paitsi ehkä harvoille).

Yleislääkärille voi mennä.

Vierailija
14/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun luona voi käyvä ilimaseksi.

Vierailija
15/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko önlyfänssiä?

Vierailija
16/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elkee menkö Peten luo. Tulkee tänne miun paijattavaksi!

Vierailija
17/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävän kallista näköjään. Onneksi minulla ei ainakaan toistaiseksi ole ollut hankalia vaihdevuosioireita. Jos tarvetta tulee, niin täytyy vain jonottaa julkiselle.

Työterveys on minulla, kuten varmaan aika monella, se lakisääteinen minimi. Eli näin toimistotyötä tekevällä ohjeita verkossa työergonomiaan ja lisäksi olen pari kertaa täyttänyt sähköisen kyselyn työhyvinvoinnista. Mitään hoitoa sieltä ei siis saa.

Vierailija
18/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla maksoi vähän yli 500 e. Kierukan poisto, ultra, perustutkimus, papa + HPV. Tuohan on halpa, jos sisältää ultran.

19/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ongelma hoidu ihan terveysasemalla .

Vierailija
20/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se lyhyt perustarkastus papan ja ultran kanssa jo 300-350e. Ihan järkyttävä summa. Kummiskin ultrakin olisi tarpeellinen silloin tällöin.

Se on eri juttu naiselle tuo gynekologi kuin muun alan erikoislääkäri. Gyne kun on ainoa asiantuntija tuolla alueella. Peruslääkäri taikka hoitajat ei todellakaan voi auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi