Peruskäynti gynellä 180 euroa!
Olin aikeissa tilata ajan gynelle. Kysyin hinnan. 180 euroa. Jäi tilaamatta. Joten yritän saada ajan terveyskeskukseen yleislääkärille. Vaikeat vaihdevuosioireet minulla. En ole aikaisemmin käynyt yksityisellä gynellä, paitsi ehkä joskus 35-vuotiaana kerran. Nyt olen reilusti yli 50 vuotias erittäin vähätuloinen nainen. Yksityiset gynekologipalvelut eivät ole minua varten. Ei mitään mahdollisuutta käyttää erikoislääkärien palveluita. Ne ovat tarkoitettu rikkaille naisille.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on joo kans yksi sellainen epäsuhta meidän terveydenhuoltojärjestelmässä. Tosi monella naisella on gynetarvetta (etenkin synnyttäneillä on laskeumia, virtsankarkaumaa ym) mutta kunnallisella gynelle pääsee vain harvoin, työterveys ei ikinä mitään gynepalveluja tarjoa (paitsi ehkä harvoille).
No tämä. Ja ihan synnyttämättömilläkin on esim. endometrioosi ja PCOS hyvin yleisiä vaivoja.
Gyne tosiaan on rahakas ammatti. Yksi parhaista.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se lyhyt perustarkastus papan ja ultran kanssa jo 300-350e. Ihan järkyttävä summa. Kummiskin ultrakin olisi tarpeellinen silloin tällöin.
Se on eri juttu naiselle tuo gynekologi kuin muun alan erikoislääkäri. Gyne kun on ainoa asiantuntija tuolla alueella. Peruslääkäri taikka hoitajat ei todellakaan voi auttaa.
Millä tavalla gyne muka on eri asia kuin muut erikoislääkärit? Gyne ei poikkea mitenkään muista erikoislääkäreistä.
No tuo on vielä halpaa. Toisilla menee useita tonneja per keinohedelmöityskierto. Säästöt menee siihen. Eikä onlyfanssiin edes pääse, jos on joku tuntematon ilman olemassa olevaa fanikuntaa. Eikä opiskeluillakaan etene ilman suhteita mihinkään, ellei kyse sote-alan opinnoista.