Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkeruus siitä, että synnytys tuhosi seksielämän

Vierailija
20.09.2023 |

Long story short: Synnytyksessä sain repeämän ja se ommeltiin. Jälkitarkastuksessa valitin jo, että pimppi on kipeä ja 4 kuukautta synnytyksestä kävin asian vuoksi lääkärissä. Vasta 10 kk synnytyksestä asia otettiin tosissaan. Emättimen suulle ja syvemmälle oli kuitenkin muodostunut paljon arpikudosta, joka kipuilee. Sain myös ponnistusinkontinenssin. Synnytyksestä on nyt 1,5 vuotta, ja yhdyntä ei onnistu kivun takia. En voi myöskään käyttää tamponeja, kuukuppia yms. Olen yrittänyt käyttää dilataatiota, mutta siitä ei tunnu olevan apua, kuten ei myöskään mistään liukuvoiteesta tms. Nyt jonotan taas erikoislääkäriaikaa...

Tapahtuma on saanut minut todella katkeraksi. Olen aina ollut seksissä aika yhdyntäkeskeinen, ja nyt kun se ei onnistu, olo on seksuaalisesti rampa. Tämä on johtanut myös pahaan aviokriisiin ja lisäksi lapsiluku jäänee nyt yhteen, kun alun perin toiveissa oli kolme lasta. Tuntuu, että olen asiasta katkera joka päivä ja joskus tunnen jopa vihaa lasta kohtaan. :( Nämä ovat kamalia tunteita. Miten päästä yli katkeruudesta? Onko saanut apua vastaavaan vaivaan vielä näin pitkän ajan kuluttua synnytyksestä?

Kommentit (273)

Vierailija
201/273 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilkaa prp-hoitoa, se pehmentää arvet!!

Vierailija
202/273 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion sekä alatien kokeneena voin kertoa, että ottakaa keisarileikkaus. Palautuminen oli pari vkoa ja ei mitään vaurioita. 

Kakkonen tulikin sitten alateitse ja aikamoinen rytäkkä ja vammat sen mukaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/273 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan itse valinnut tehdä ja synnyttää lapsen ja samalla hyväksynyt myös sen mukana tulevat ongelmat ja vaivat. Joten..

Painu hel vettiin, pahanilmanlintu.

Vierailija
204/273 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pinpsa siis ihan levähtänyt ja löysä synnytyksen jäljiltä? Hätä ei ole tämän näköinen, onneksi on meitä paksumunaisia jotka pystyy auttamaan

Älä uhoa. Lerppamulkusta ei ole mihinkään. 

Vierailija
205/273 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on maailman paras julkinen terveydenhuolto <3 <3 <3 <3

Vierailija
206/273 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi synnytit? Tyhmyydestä sakotetaan.

Vierailija
207/273 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko noin tyhmä on joutunut sakkoja maksamaan? 

Vierailija
208/273 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sektion sekä alatien kokeneena voin kertoa, että ottakaa keisarileikkaus. Palautuminen oli pari vkoa ja ei mitään vaurioita. 

Kakkonen tulikin sitten alateitse ja aikamoinen rytäkkä ja vammat sen mukaisia.

Ei sitä keisarileikkausta Suomessa niin vaan oteta. Monessa muussa maassa kyllä. Suomessa lähtökohtaisesti synnytetään alateitse ja vain jos on jotain ongelmia niin leikataan lapsi ulos.

Vierailija
209/273 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa apua julkiselta, ehkä kannattaisi satsata yksityispuolen hoitoon.

Onhan tuo nyt koko elämään vaikuttava ongelma, niin eiköhän miehesikin sen kustannuksen mielellään maksaisi?

Vierailija
210/273 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko noin tyhmä on joutunut sakkoja maksamaan? 

Todella hyvä vastaveto. Nauroin tälle kauan :)

Vierailija
211/273 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kahdeksan vuotta haavauma emättimen aukolla, joka repeää aina kun sinne yrittää jotain laittaa. 

Olen synnyttämätön 28v nainen.

Sairauksien takia kivut ovat arkipäivää, ja yhdyntäkeskeisen seksin on saanut unohtaa jo heti alkuunsa. 

Vaatii puolisolta paljon joustoa ja ymmärrystä että seksielämä on muuttunut, ja seksi itsessään aiheuttaa sinulle kipua. Onneksi on monia erilaisia tapoja harrastaa seksiä, eikä se elämä siihen lopu. 

Itsellä on ollut vaikeuksia hyväksyä etten voi koskaan harrastaa normaalia seksiä, saati synnyttää edes alakautta mikäli joskus raskaaksi tulisin. 

Yksityisellä käyn hoidossa, mutta leikkaukseen pääsykin on pitkitetty huippuunsa. Käyn ensin fysioterapian loppuun ja sitten pääsen leikkaukseen jos haluan, missä poistetaan arpeutunut haavakohta joka repeää aina uudelleen. 

Vierailija
212/273 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ollenkaan vähättele ap:lle tärkeää emätinyhdyntää, mutta anaaliyhdyntä ei tunnu kipeältä ja p.skahädältä, kun se tehdään riittävän hitaasti ja naista kuunnellen. Se voi olla hyvinkin nautinnollista molemmille.

Nautinnollista varsinkin hoivakodin hoitajille, kun kakka valuu koko ajan hallitsemattomasti😏

Vierailija
213/273 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina saa katkeroitua jos haluaa mutta voi miettiä sitä että

1) monella ei koskaan ole seksielämää

2) moni ei koskaan saa ensimmäistäkään lasta

Vierailija
214/273 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko ap aika päästä yhdyntäkeskeisyyeestäsi seksissä? Iän myötä muutenkin seksiä joutuu sovittamaan kaikenlaisten haasteiden edessä, jos orgasmiin pystyt klitorista kiihottamalla, niin hyvin menee.

Ei yhdyntäkeskeisyys ole oma valinta. Itselle (nainen) ainoa seksuaalinen fyysinen tarve on saada elin sisään. Pimppa kouristelee kovassa tuskassa ja on pakko saada elin sisään. Eli klitoriksen ulkoisen osan hyväily ei poista tarvetta.

Vierailija
215/273 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan niin välittänyt yhdynnästä. Se on vain välttämätön paha.

Aika kyllä parantaa paljon. Mä olin ekan lapsen jälkeen aika kipeä monta kuukautta ja yhdyntää uskalsin kokeilla vasta monen kuukauden jälkeen. Mutta kaikki parantui ja tuli vielä toinenkin lapsi.

Miten niin välttämätön paha? Ei yhdyntää tarvitse ollenkaan harrastaa, jos siitä ei pidä. Mieskin voidaan tyydyttää suuseksillä.

Vierailija
216/273 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kahdeksan vuotta haavauma emättimen aukolla, joka repeää aina kun sinne yrittää jotain laittaa. 

Olen synnyttämätön 28v nainen.

Sairauksien takia kivut ovat arkipäivää, ja yhdyntäkeskeisen seksin on saanut unohtaa jo heti alkuunsa. 

Vaatii puolisolta paljon joustoa ja ymmärrystä että seksielämä on muuttunut, ja seksi itsessään aiheuttaa sinulle kipua. Onneksi on monia erilaisia tapoja harrastaa seksiä, eikä se elämä siihen lopu. 

Itsellä on ollut vaikeuksia hyväksyä etten voi koskaan harrastaa normaalia seksiä, saati synnyttää edes alakautta mikäli joskus raskaaksi tulisin. 

Yksityisellä käyn hoidossa, mutta leikkaukseen pääsykin on pitkitetty huippuunsa. Käyn ensin fysioterapian loppuun ja sitten pääsen leikkaukseen jos haluan, missä poistetaan arpeutunut haavakohta joka repeää aina uudelleen. 

Mistä se on tullut?

Vierailija
217/273 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sulle laitettu alunperin repeämään liikaa tikkejä? Oon kuullut sellaisesta että repeämän lääkärit voi välillä tikata ns. liian kiinni, jolloin arpi jää naiselle tosi kipeäksi

Ja lisään vielä että syy miksi jotkut lääkärit tekee noin, johtuu seksismistä eli halutaan tehdä naiselle kireämpi vagina. Mutta usein tuolla tuhotaan naisen koko seksielämä, koska liika tikki satuttaa naista

Ei mikään tikki tee vaginasta tiukempaa, se tekee vaan suuaukosta ahtaan, mutta vaginaan sillä ei ole vaikutusta.

Vierailija
218/273 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös tuota episitiomian ja ompeleiden jäljiltä arpimuodostusta, ja siihen liittyvää kipua, mutta sen verran lievempää, että yhdyntä onnistuu, vaikka alussa ilkeästi vihlaiseekin ja sitten limakalvot menee aina siitä arpikohdasta rikki yhdynnässä. Mun tapauksessa aika ja yhdynnät kivusta huolimatta on auttaneet, on ilmeisesti sitä dilataatiota tullut vähän luonnonmenetelmällä.

Mutta sun tilanne on tosiaan paljon pahempi kun ei ne yhdynnät onnistu ollenkaan. Plus tuo inkontinenssi vielä. Toivottavasti tuohon on saatavilla jotain apua ja hoitoa - eikö sitä arpikudosta voi esim. poistaa tms.

Miten olet jaksanut yrittää yhdyntöjä, vaikka sattuu ja limakalvot menee rikki? Miten miehesi tuohon suhtautuu? Mun mies ei myöskään halua enää yrittää yhdyntää, koska se sattuu minuun niin paljon ettei hän p

Miksi harrasat kivualiasta yhdyntää? Miksi laitat miehen oman hyvinvointisi edelle?

Vierailija
219/273 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekasta lapselle kun ei tarvitse nyt kärsiä seksuaalisesta väkivallasta, kun hänet on jo väkisin synnytetty valmiiksi ylibuukatulle saastuneelle pallolle kuolemaan.

Ensimmäinen muistoni on 2-vuotiaana. Se menee näin "AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH (kiihtyvällä tahdilla) AH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AH-AAAAH-AAAAAAAH-AAAAAAAHH-AAAAAAAAHH-AAAAAAAAH-AAAAAAAH-AAAAAAAAH-AAAAAAAAAAHH"

Vierailija
220/273 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten lisäännyit, jos et aikonut lopettaa parittelua? Hirveää lapselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi