*~* HAAHUT viikko 52 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Adette[/b] Minä 27 ja mies 27 ja esikoisen yritys aloitettu 9/05. Terolutit ja clomit avuksi 4/06. Alkuraskauden keskenmeno 8/06.
[b]apuh[/b] olen 29v (vm77) ja mieheni on 32v (vm74). Meillä on elokuussa 2005 syntynyt tytär. Ennen häntä mulla oli neljä alkuraskauden km:a ja hänen jälkeensä on ollut jo kaksi. Viimeisin nyt lokakuussa.
[b]carpel[/b] Itse olen 27-vuotias, mies 32. Lapsia ei ole ja sen ensimmäisen yritys aloitettu 06/06. Keskenmeno 07/06 rv 7+2.
[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]-Ida-[/b] itse 27/mies 28. Esikoispoika vm 04/04. Toinen raskaus alkoi 09/06 ja keskeytyi 11/06 rv:lla 11. Asutaan pääkaupunkiseudulla. Yritys jatkuu..
[b]-Idaliini-[/b] Kaksi km takana ensimmäinen 12/05 (rv 5) ja toinen 2/06 (rv 8 ja lääkkeellinen tyhjennys) Minä kohta 20 v ja mies pari vuotta vanhempi ja oulun seudulla asustellaan. Vauva ois todella tervetullut.
[b]Irmeli72[/b] Ikä 34 ja mies 38. Lapsia kaksi 99 ja 02. Kolmatta kuumeillaan. Raskaudet alkaneet clomifenilla joka käytössä myös nyt. Kaksi tuulimuna raskautta 96 ja 08/06.
[b]Isotikru[/b] olen 37-v lähihoitsu pääkaupunkiseudulta ja mies on kahta vuotta vanhempi.
Lapsia on 4, poika vm-93, tytär-vm-96 ja kaksostytöt vm-00.
[b]Jellonamami[/b] Ikää 40. Neljä km välillä tammikuu - marraskuu 2006 (viikoilla 2 - 8). Onneksi lohtunani on 2,5 vuotias pieni prinsessamme. Häntä ennen ei yhtään km, joten tämä on ihan uusi tilanne.
[b]Joululahja[/b] Minä 32v mies 39v, poika synt 12/04, keskeytynyt km 05/06 rv 12. Yritystä marras-joulukuusta 06.
[b]katri72[/b] Minä 34-v, mies kanssa 34. Lisäksi koira. Asutaan Helsingissä ja ensimmäistä lasta toivotaan. Yritys alkoi 02/03. Km:t 07/05, 12/05, 7/06 ja 11/06.
[b]Leijonanhymy[/b] Olen 24-vuotta ja mies samoin, pohjoisemmassa Suomessa asutaan. Itselleni on tullut kaksi km tänä vuonna. Ensimmäinen riipaisi kesäkuussa, rv 12 uä:ssä todettiin alkio kuolleeksi rv8 eli keskeytynyt km ja kaavintaan siitä sitten.
[b]levinia[/b] ite oon 37, mies 40, ollaan asuttu taalla n. hmmm italian leveysasteilla pian jo 15 vuotta! Tytot ovat 14 .10 .7 ja 3-vuotiaita. Viidennen yrityksia aloitettiin 2/06 kierukan poistosta ja siina sitten tasaisin valiajoin noita ' ongelmia' ; eli tm 3/06; ja kaks' kaavintaa 6/06 ja 10/06.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]lumipyry70[/b] Olen 26 vuotias ja marraskuussa keskenmenon saanut 1,5 vuotiaan neitin äiti. Edellinenkin raskaus päättyi onnettomasti vuosi sitten uutena vuonna.
[b]Menier[/b] eka km rv5-6 1/06. Uutta yritystä ekojen kuukautisten jälkeen, plussa 6/06 joka meni kesken nyt 10/06 rv 19+6. Luultavasti yritystä jatketaan...
[b]miukkeli75[/b] Olen 31-vuotias ja ensimmäistä lasta odottamassa yhdessä miehensä kanssa. Koin keskenmenon 12/2006.
[b]Moila[/b] Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]Rouvavauva[/b] 2.11.2006 rv. 7+0 alkuraskauden ultrassa löytyi kaksi sikiöpussia, mahdollinen tuulimunaepäily. Uusi käynti 9.11.2006 rv. 8+0 oli selkeää kehitystä tapahtunut sikiöpusseissa ja sikiöissä ja kaksi viikkoa myöhäisempi hedelmöitymisaika nähtiin myös vahvaksi mahdollisuudeksi. Kolmas ultra määrättiin 23.11.2006 ja siellä tuli tuomio, sikiö(ide)n kehitys on pysähtynyt, lähete naistentautien poliklinikalle. 24.11.2006 rv 10+1 tehtiin kaavinta.
[b]Sofia-77[/b] minä 29, mies 36, minulla t-96, t-99 ja tm-00. Miehellä p-97 ja t-99. Ensimmäinen yhteinen vauvamme siis keskeytys10/06 pahan sydänvian vuoksi rv 20+2.
[b]Tuutupii[/b] Olen 28 v kuumeilija, mieheni 31 v. Asumme Itä-Suomessa ja meillä on 1,5 v poika. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 06. Minulla todettiin tuulimunaraskaus vkolla 8+5 erinäisten ultrien jälkeen ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin tasan 2 vkoa sitten viikoilla 9+1.
[b]Ultsi75[/b] Ikä: minä 31, mies 32. Montako lasta: 2, -01 ja -03. Km: 01/03 vk 10+ ja 12/06 vk 6+. Yritys: lähtee käyntiin heti kun vuoto loppuu...
[b]vm69[/b] Minä -69, mies -65. Kolme lasta ja keskenmenot 03/2006 vk 20+5 ja 11/2006 vk 8+2.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]eka-vekara[/b] plussa 7.7.2006, la 18.3.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b]limetti1[/b] plussa 25.8.2006, la 1.5.2007
[b]Pirpaliina[/b] plussa 8.9.2006, la 17.5.2007
[b]Juuliar74[/b] plussa 6.10.2006, la 12.6.2007
[b]ÄIPPÄ_80[/b] plussa ?, la 17.6.2007
[b]sani-74[/b] plussa 17.10.2006, la 26.6.2007
[b]Koala-72[/b] plussa 19.10.2006, la 28.6.2007
[b]Pikkutiikeri76[/b] plussa ?, la ?
[b]DreamOne[/b] plussa 13.11.2006, la 31.7.2007
[b]Moment[/b] plussa 20.11.2006, la 29.7.2007
[b]pumpsu[/b] plussa 1.12.2006, la 3.8.2007
[b]Helga76[/b] plussa 2.12.2006, la 13.8.2007
[b]kaisuli79[/b] plussa 5.12.2006, la 13.8.2007
[b]77mm[/b] plussa 10.12.2006, la 7.8.2007
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b]
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b]
[b]Ongelmakohdat:[/b]
[b]Keinot:[/b]
[b]Tavoite:[/b]
[/quote]
Kommentit (175)
Heh, mua alkoi naurattamaan toi sun juttus, että jos joskus jossain livenä tavattais ja esittelisit itses kaivelijana. =)
Mutta joo, jotain oiretta siis pukkais, mutta en nyt sanois että sitten kun plussaan, vaan ennemmin jos plussaan..
Ai niin, vielä vois mainita nuo kuivuneet limakalvot, sitä on ollu jo viikon päivät. Niin ja hirvittää muakin joka kerta kun tunnen että jotain lorahtaa... toistaiseks on ollu valkkaria.
Sitten tosta miehestä ja flunssasta, että jos kipeenä on huomisaamunakin, niin kyllä se vain töihin joutuu menemään, koska sillä on aamuvuoroa eikä ole muita avaamaan sitä liikettä. Kesken päivän voi kyllä sitten lähteä jos saa lääkäriin ajan. Se on vain sekin, että jos on tavallista flunssaa ja pientä lämpöä, niin ei juuri lääkäriin saa aikaa sen takia. Yksityiselle joutuis menemään ja tulis melko kallis reissu. Täällä on niin pa...ka tuo terveydenhoito julkisella puolen.
Muistan kerran kun mies oli 38 asteen kuumeessa ja kunnon flunssa siihen päälle, niin ei saanu terveyskeskuksesta aikaa sen takia. Mies oli poikki eikä millään olis jaksanu pysyä edes pystyssä, mutta niin sen piti silloin vain lähteä kävelemään juna-asemalle ja lähteä lähimpään mahdolliseen yksityiseen lääkärikeskukseen. Tuli kallis reissu ja lisäks meinas kuulemma moneen otteeseen pyörtyäkin sillä lääkärireissulla ja vain sen takia, kun ei julkiseen oteta vastaan " tavallisia" flunssapotilaita.
Vm että sain hyvät naurut kun luin juttuasi :D
Ja Katri olishan se aika huippua jos kaikki kolme täräytetään plussat tiskiin tähän vuoden loppuun! Ja loppu lauma mukaan, tietty, kukin omaan tahtiinsa.
No joo, minä ilmestynen viimeistään perjantaina joko onneni kukkuloilla tai sitten siipi maassa raportoimaan. Tää on niin tätä.
Sitäkin olen ehtinyt jo huolehtia, että no entäs jos se plussa tulisikin sieltä... niin miten sitten pystyn mihinkään vauhkoilematta seuraavat kriittiset viikot? Saati mahdollisesti kuukaudet. Urgh! No, tulispa kumminkin.
t Joulupaketti, (menkka-??)turvonnein vatsoin ja 100% levottomana
... että ilmeisesti systeemissä luotetaan siihen, että kaikki työssäkäyvät pääsevät työterveyshoitoon, nopeasti ja kätevästi. Mikä ei tietenkään pidä paikkaansa. Harmillinen tilanne.
...testaa jo!!! En malta odottaa =) Samoin katri vois pikkuhiljaa ja vm:kin kohta... En MISSÄÄN NIMESSÄ halua painostaa, mutta kovin olen kärsimätön (ootteko huomanneet...;)) luonne.
Teestatkaa....testatkaaa...... *Sofia hypnotisoi*....
...tai ainakin pikkaisen hymyilyttää mun juttuni. Ja olen itsekin saanut jo oloni paremmaksi. Olen tässä jo päivän mittaan sopeutunut ajatukseen, että ne menkat tällä viikolla alkaa. Jos ei alakaan, olen superiloinen, mutta kun ne tulee, niin sitten vaan kohti uutta kiertoa.
Kun eihän tässä muuta kuitenkaan voi.
Mulla on töissä ihan perse fiilis. Pitäisi keskittyä uuden työpaikan etsintään, sille asialle kuitenkin voi jotain tehdä. Vauvaa ei saa paperita täyttämällä aikaiseksi, mutta uuden työpaikan saattaisi löytää. Täällä nykyisessä paikassa on parasta työterveyshuolto. Oikein korostui, kun luin Katrin miehen " kohtaloa" . Toivotaan, että olisi jo parempi kun kotiutuu tänään. Kun ei flunssankaan kanssa saa leikkiä. (tv. nimim keuhkokuume keväällä 06)
vm69
että olisit muka kärsimätön... ehei suinkaan...
Kyllä mä ainakin vielä 2 - 3 pv odottelen.
.. viimeistään huomenna, Sofia :P Se on sitten riemu tai rojahdus.
Mutta nyt on pakko tehdä näitä hommiakin välillä. Voi kunpa voitaisiin kaikki mahdollisimman _paksusti_ ja sassiin!
t Joululahja
Käväisin vielä veskissä kun on NIIN tuttua vihlontaa mahassa. Mutta eipä vieläkään mitään. Jospa nyt sitten kuitenkin olisi niin, että Sofian lailla olisi juilimista mahassa ja kuitenkin plussa tulisi. Mistä mä sainkin jonkun positiivisyys-piikin...?
No, hölmöä sinänsä vielä ajatella mitään, kun vasta loppuviikosta pitäisi tädin tulla.
Mutta Joululahjan uutisia odotellaan.
vm69
Sofia: Ai kärsimätön... sinäkö? Äläs nyt hulluja puhu... ;)
vm69: Juu, täällä sama juttu, että menkkoja toistaiseks odottelen ja kanssa viikonlopuksi ja jos alkaa, niin sitten katseet uuteen kiertoon, mutta jos ei ala, niin aina parempi. Ei mullakaan hirveitä odotuksia tähän kiertoon ole, kun vain kerran on ollu tässä kierrossa sitä ässää... siitäkin kohta puoliin parisen viikkoa...
ON: Jep jep, täälläkin tehty tarkistusreissu jokin aika sitten.... ei mitään muuta kuin valkkaria. Miehelle en ole sentään tästä sanonu mitään, pitäis varmaan ihan hulluna. =D Mutta te tiedätte, miten joidenkin oireiden tullessa sitä alkaa tarkkailemaan itseään normaalia enempi...
... vaan eipä auttanut. Akka perkele ilmaantui jo vaalenpunaisen pienen vuodon kera. Mutta kyllähän sen jo tiesikin, niin tuttu tunne mahassa. Eli kun assät osui ihan oikeaan aikaan tässä kierrossa, niin kai mun munasoluni on jo niin huonolaatuisia, ettei se vaan kertakaikkiaan onnistu... *poistuu säälimään itseään*
Ihan pihalla tästä viikosta näiden viestien kanssa -pikakelauksella lukaisin ne läpi *sori sisaret*
Ihan alkuun:
PLUSSAONNITTELUT SOFIA, NIPSU, CARPEL. Oliko muita? Kerrassaan ihanaa ja upeata! Tuo siis toivoa tähän minunkin napaani ;-)
VM, KATRI ja JOULULAHJA: peukkulat pystyssä, että plussaatte! Niin kauan kuin ei ole tätiä, on toivoa...
Oma napa: kp 21 tänään. En oikein tiedä, missä mennään. Ovisoireet oli selkeäänkin selkeämmät ja tulivat lähes samaan aikaan kuin aikaisemmissakin kierroissa. Nämä päivät on vähän tylsiä, kun voi vaan toivoa parasta ja pelätä pahinta...(Minäkö pessimisti?). En ehkä odota tästä kierrosta vielä mitään, vaikka tiedänkin että puuhailtiin oikeaan aikaan. Vaan eipä tuo kroppa ole välttämättä vielä toipunut km:stä, vaikka oviksen saikin aikaan. Tylsiä päiviä siis tiedossa, plaah...Oireita ei ole vielä mitään, no ehkä rinnat on vähän arat, mutta niin ne olivat oviksen aikaankin ja kyllä ennen menkkojakin.
Mutta katsellaan...
-Ultsi-
Jos nyt noin on että akkapirulainen tulee =(( Niiin kovasti sullekkin plussaa toivoin!! Pientä toivon ripettä kyllä varmaan vielä on...? JOS ei kuitenkaan alkais?! Pidän peukkuja älyttömän ristissä bd bd bd bd
Ultsi: kiitos peukutuksista, ei tainnut tehota...
Sofia: Itsekin sortuu tuolla jossain aivojen sopukoissa ajattelemaan, että " jospa kuitenkin" ... mutta kun oman kropan tuntemukset on niin tuttuja, niin eipä tässä kannata hirveesti muuta kuin vaan vielä muutaman kierron ajan yrittää uudelleen. Mähän olin asettanut iteselleni noita takarajoja. Ikää mulle tulee koko ajan lisää... Mutta jos nyt kuitenkin jatkan vielä sitä " vauva jouluksi 2007" -projektia.
Kesällä ajattelin, että tää vuosi vielä yritetään. Sit kun tuli marraskuusssa km, ajattelin, että siihen asti kunnes täytän 38... No, rajojahan voi koko ajan siirrellä, mutta kun ikä tuo taas km riskiä koko ajan suuremmaksi, niin kamalan pitkälle tää vauvakuumeilu ei voi jatkua. (siis sisimmässänihän se taatusti jatkuu kunnes kohtaan vaihdevuodet...)
Toivotan muille piinailijoille parempaa onnea!! Ja ihan kamalasti kiitoksia, kun niin olette eläneet mukana ja toivoneet toisenlaista tulosta.
vm69
arvatkaapa kävinkö tupakalla " sen" vessassa käynnin jälkeen. KYLLÄ. Eikä helpottanut yhtään.
sama vm69
kuule, nyt ei saa masentua! Seuraavasta kierrosta varmasti tärppää! Ja vauva jouluksi 2007 saadaan kaikki, sinä mukaan lukien!! Halauksia ja kiukun kyyneleet pyyhin näin *huiskis* pois silmistäsi =)
Ettehän aja mua täältä vielä pois... Ei uskalla eikä kyllä vielä haluakkaan irrottautua! Sitä paitsi tää menkkajomotus jota on melkeen koko ajan alkaa pikku hiljaa PÄÄHÄN!!
Sofia: Ei täältä sua mihinkään ajeta. Aivan vapaasti saat olla niin kauan kuin huvittaa. Ja sitten kun joskus siirryt exien puolelle, niin kiva olisi silti välillä kuulla kuulumisiasi. =)
vm69: Jaksuja ja haleja! Yritin miettiä jotain piristävää, mutta aivot löi tyhjää. Lieköhän syynä ruuan kanssa juotu punkku (melkein 3 lasillista). Oli siitä miehen joululahjasta. Oli muuten hyvää tuo 8 v vanha punkku. Varsinkin kun ilmasi sitä ensin noin tunnin verran huoneenlämmössä. =)
Jep, mutta mun puolesta öitä kaikille. Huomenna sitten jatketaan. =)
Harmillinen juttu tuo tädin ilmestyminen. Toivotaan, että vauvaonnea suodaan ensi kiertoon.
Itselleni se täti ei vain ilmaannu. Olo on ihan kuin jyrän alle jäänyt ja naama kalpean harmaa. Sama on ollut edellisissä raskauksissa. Mietin vaan, että olisikohan päässyt käymään pienehkö vahinko..Päätettiin miehen kanssa odottaa ne yhdet kuukautiset, mutta tuo meidän ehkäisy ei ole ollut ihan suoraan oppikirjasta. Ei kyllä todennäköistä ole, mutta ei ehkä mahdotontakaan. En tiedä pitäiskö odottaa tätiä edelleen vai testata.
Ultsi: tsemppiä piinaviikkoon. Toivottavasti odotus palkitaan!
Sofia: ole täällä ihan niin kauan kuin haluat ja sen jälkeenkin kun siirryt toiselle puolelle, olisi kiva kuulla välillä kuulumisiasi.
Katri: Mäkin vedin eilen lasillisen punkkua. (tai no, puolitoista) Miten miehesi jaksaa tänään? Entä itse, jatkuuko raskausoireet? peukkuja sulle, että saisit plussata piakkoin.
Sofia: Ole täällä ihan niin kauan kuin haluat. Niinhän minäkin olin marraskuussa. Täällä on niin turvallista, kun on paljon tuttuja ympärillä. Ja kuten muutikin sanoivat, minä myös haluan kuulla sinusta sittenkin, kun siirryt odotuspuolelle.
Ida: Testaa vaan... Kaipaisi jotain piristystä.
ON: Ihan ihmeellistä, aamulla kun pesin hampaita yökötti. Ja nytkin on huono olo. Mutta ihan turhaan tässä mitään jossittelee. Samaan sorruin viime kesänä, kun täti tuli, ajattelin, että onhan joillain menkat vaikka on raskaanakin. Mulla vaan ei koskaan ennenkään ollut sellaista, niin miksi nytkään. Kai sitä yrittää vaan lieventää tätä pettymystä. Ja huono olo varmasti johtuu just menkoista.
Mutta kuten sanottu, uuteen yritykseen tässä kierrossa.
vm69
ei vielä kuitenkaan. Tosin en ton hiivan takia kamalasti viittiny " kaivella" , mutta normaali pyyhinnällä ei mitään vielä havaittavissa.
Muuten, mä kun aina mietin, että olisi kiva tavata jossain/joskus ihan livenä, niin mahtaisi mua kyllä hävettää.. " juu, olen se vm69, se itsensä kaivelija..."
Jännitys senkuin jatkuu. Ja niin myös menkkaoireet masussa.
vm69